Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hun har nemlig fått det for seg at det er hun som bestemmer hva jeg skal gjøre med babyen, og hva jeg skal og ikke skal under fødsel og etter fødsel. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, kommer til å bli litt rotete skrevet! Det første hun begynte med, var at vi alldeles ikke trengte stelleveske!! Noe jeg hadde sett for meg var veldig praktisk! Hun skulle kjøpe vogna, og var med oss da vi valgte ut. Også sier jeg til sambo at vi kunne jo ha kjøpt stelleveske med det samme også da. Noe vi også sa til henne at den skulle vi betale for selv! Jeg spurte dama i butikken om hun hadde noen å anbefale, og vi gikk oppover i butikken til der de hang. Mens svigermor hele tiden gikk bak meg å sa "du trenger ikke stelleveske, hva skal du med det? Det holder da lenge med en vanlig plastpose og en veske!" Jeg sa rolig ifra at jeg syntes det så kjekt ut, så jeg skulle ha dette. "du trenger det ikke, sløsing med penger, blablabla" Tilslutt måtte jeg snu meg mot henne og si ganske høyt og bestemt "Dette er MIN unge, JEG vil ha stelleveske, og sånn blir det!!" Tror hun skjønte det da, for hun ble stille. MEN, neida, hun hadde ikke fatta poenget mitt, det bare fortsette og fortsetter.. Sambo er ikke døpt, heller ikke svigermor, men svigerfar er. Så når jeg sa at vi skulle ha dåp! Da ble det nytt "bråk". "hvorfor skal du ha dåp? Du kan da ha navnedag? Dåp er bare tull ja" Orka ikke si noe på dette, men det fortsatte litt senere.. Jeg vil ha dåp. Til og med navn skal hun blande seg oppi... Også skal hun jo såklart få være med på fødselen da!! ELLER IKKE!! Men hun er fast bestemt på å få mast seg med. Og når hun spør om jeg skal ha smertestillende, så svarer jeg at hvis jeg føler at jeg trenger det, så skal jeg såklart ha det! Nei det trenger jeg ikke nei, en fødsel er da ingen sak! (Hun har 3 barn) Alle mine fødsler gikk sååå fint sier hun.. Det sa bare plopp, plopp, plopp,så var de ute... Så hun mener tydligvis at ALLE har like enkle fødsler som henne..... Ikke nok med det. Hun har tatt seg fri annenhver fredag for å være sammen med babyen!!! Burde kanskje høre med meg først da eller?? (Og dere som sier det er fint med hjelp, JA!! det er det helt sikkert, men ville dere hatt hjelp av ei som tvinger deg til å motta hjelp?? Kan godt hende at jeg sier ja takk til dette, men akkurat nå er det ikke noe heller jeg vil enn å IKKE være hjemme de fredagene!!) Også sier hun at babyen skal ligge over hos henne fra torsdag til fredag....Skal en bitteliten baby ligge borte fra moren sin en natt annenhver uke?? Synes ikke dette høres helt bra ut jeg.... Og en annen historie...Hehe, de er ikke helt gode disse svigersene.. De holder på å pusse opp huset, har bygd ny terasse, byttet ut vinduene på stua, og revet en peis.. De skal rive en vegg for å få større stue, legge nytt gulv, male taket, legge ny tapet, og få nytt kjøkken... + at de skal ha nytt sikringskap.. Både sambo og søsteren er elektrikere, så dette var søsterens oppgave... Men så sier hun en dag "Du får baare værsegod å hjelpe til, til høsten altså! For jeg får så sinnsykt mye å gjøre på skolen (Hun skal bli ingeniør)" Da sier jeg "***** skal bare få en baby til høsten han, så han får sikkert ingenting å gjøre!!" Da kommer svigermor inn med "Bare kom hit med babyen du, så skal jeg passe på den mens du får sovet og slappet av og sånn" Heldigvis sier sambo henne tilbake, noen jeg ALDRI har hørt han gjøre før!!! "Når skal JEG få sovet og slappet av og sånn da???" Ingen sa noenting mer på den samtalen der...Kanskje har de forstått at vi faktisk har egne meninger? Veldig tvilsomt men.... Jeg fatter bare ikke hvordan det går an å være sånn??? Jeg har ikke noe lyst til å ha svigermor der under fødselen, ikke på gangen engang! Jeg vil ikke at hun skal vite at jeg føder heller.... Ikke vil jeg ha besøk av noen andre enn mamma den første dagen etter fødselen heller, og dette har jeg tenkt å si ifra om. MEN hvis jeg får en lett fødsel og føler at jeg vil ha besøk dagen etter, så skal de få beskjed om det... Hvis de ikke hører noe, så vil jeg ikke ha besøk.... Istede for å hjelpe til med babyen de fredagene, så kan hun godt få hjelpe til å vaske hus og klær og sånn, men jeg kanskje får kommet meg ut og tatt en kaffe med ei venninne... Dette hadde vært til mye bedre hjelp tror jeg! Men vet ikke hvordan jeg skal få sagt dette til henne.....Huff.... Sutre sutre sutre....=P MEN DET VAR GODT Å FÅ DET UT!!!=D
Vintersol Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Herregud. Merker at jeg blir provosert av å lese dette... Du skal da vel ikke måtte ha med svigermor på fødselen!?!?! Hun kan da umulig tro at du har lyst til det. Det må du bare ikke gå med på. Gjør som du har tenkt. La din mor komme først, og så får svigerfamilien komme når du er klar. Husk at det er DU som har født, det er DU som bestemmer hva du orker (var litt for "snill" selv på dette punktet sist gang - det lønner seg ikke). Du får bare la være å informere henne om at fødselen er i gang. Og en liten baby trenger sin mor også om natten. Iallefall om du planlegger å amme. Det skjer til alle døgnets tider. Håper du klarer å sette foten ned. Og at samboeren din også har vett itl å si fra. Lykke til.
junijente fikk julijente Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Hmm, dette høres ikke greit ut. Jeg vet ikke om du har pratet med samboeren din om dette, men tror nok det er første skritt på veien, slik at i alle fall dere to er enige om saker og ting (f.eks det med barnedåp). Og så er det nok viktig at han støtter deg overfor sine foreldre, slik at det ikke bare blir du som er "vrang". Hva dere trenger av utstyr til babyen eller ikke er deres sak, så lenge dere betaler det selv. Andre kan vel få komme med råd, men det er ikke de som bestemmer. I forhold til stelleveske kan jeg bare komme med et innspill - jeg selv tenkte at det ikke var nødvendig, men så fulgte det med vogna vi kjøpte og da lot vi den jo ikke være igjen i butikken. Og nå synes jeg det er veldig greit, i alle fall i forhold til mannen min, som ikke akkurat pleier gå med veske selv. Men en stelleveske som tydelig hører til vogna er ikke noe problem å ha med seg for ham heller, og dermed får han plutselig med seg alt nødvendig utstyr om han skal på trilletur uten meg (og veska mi). I forhold til fødselen synes jeg dere bare skal gi klar beskjed om at det er noe som bare er for dere, ingen mødre eller fedre. Det går vel evt an i gi beskjed på fødeavdelinga også om at du ikke ønsker at andre skal slippe til før du sier det er greit (man får ofte et skjema å fylle ut spesielle ønsker osv på). Her visste stort sett hele slekta at vi var på vei til sykehuset nesten før vi hadde dratt, men det var ikke så lett å unngå da vannet gikk mens faren min var her og svigermor kom 2 minutter etterpå... Men vi ga klar beskjed om at vi selv tok kontakt når det var noe å fortelle, vi godtok ikke masing på mobiler underveis (disse har forresten også en av-knapp ;-) ) Det viktigste her er nok at du og samboeren din har fokus på at det er deres liv og deres baby, og at dere sammen klarer å formidle dette til familien, både hans og din. Lykke til :-)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2008 Dette er det første barnebarnet deres, men jeg mener at de ikke trenger å ta helt av forde! Jeg vet selv at jeg kommer til å være for snill på dette med besøk, for jeg har litt vansklig med å si ifra om ting..MEN jeg har blitt utrolig mye flinkere nå, som svigermor kommer med diverse "du må/må ikke gjøre" Da er jeg bare nødt til å si ifra mener jeg! Jeg har tenkt til å prøve å amme ja=) Men skal også venne henne til flaske så sambo får mate henne, han har så lyst=) Hehe. Jeg håper også at sambo kan klare å si ifra flere ganger selv.. Han holder vanligvis kjeft, og lar moren og søsteren (Og broren for den saks skyld) få herse rundt med han...
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2008 Sambo sier at vi skal ha barnedåp, fordi jeg vil ha det. Så den saken er grei. Jeg tror ikke han bryr jeg SÅ mye om barnet blir døpt eller ikke. Men jeg mener at hun kan få velge selv når hun skal/ikke skal konfirmeres. Stellevesken er allerede kjøpt=) Men vi kjøpte den ikke når svigermor var med da.. Jeg synes også det er kjekt å bare kunne ha en veske med bleier+ diverse alle andre ting man trenger for å gå ut av huset=P stående klar, så det bare er å ta den med seg. Også kan jo sambo slippe å gå rundt med tingene til tulla i en Rema pose=P Jeg prøver så godt jeg kan å få henne til å forstå at dette er vår unge, hun har hatt sine 3 sjangser til å gjøre hva hun vil..Men nå må vi få lov til å gjøre det vi vil, men vår unge... Høres helt forferdelig ut dette=P "gjøre det vi vil med vår unge" men dere skjønner..... Jeg vil gjerne ha det første døgnet alene sammen med babyen og sambo..Vi får tross alt være på sykehuset i 70 timer....Det er ikke akkurat lenge, så da kan de heller komme når vi har kommet hjem, eller eventuelt dagen etter fødselen.. Men svigermor skjønner ikke dette helt, hun skjønner ikke at folk er forskjellige...
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 verken svigermor, eller mor på fødsel takk.. kun meg og mannen min+ de som må være dær.. skjønner mye av det du skriver, hadde ikke tolerert det.. men en ting jeg føler blir litt dumt.. moren din skal få komme å se barnebarnet sitt, men ikke din manns mamma... blir litt feil, å favoritsere slik.. de skal jo begge bli bestemor, men kun den ene får komme.. tenk hvis mannen din ikke ville at moren din skulle komme.. greit at det er vi kvinner som føder, er sliten og slikt.. men kunne ikke valgt bort den ene..
Lilja121 Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Sånt hadde fått meg til å klikke fullstendig. Særlig det med fødsel og at hun har tatt seg fri annenhver fredag. Hadde forsøkt å ignorere mye av det mer trivielle og gjøre som du vil, men skjønner at det ikke blir lett. Virker jo som om samboeren din er på din side og det er jo kjempeviktig. Lykke til!! :-) Og la ikke dette overskygge gleden over det som snart kommer. Når babyen først er her vil nok sviger snart skjønne hvem som er mor!
Trollkatt Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Herregud, er det mulig? Svigermor med på fødsel, ja. Da hadde jeg trengt enorme mengder smertestillende og det meste annet som er å oppdrive. Håper dere setter foten ned og sier ordentlig ifra. Svigermoren din skal da ikke ødelegge barseltiden din heller. Dere må jo bestemme selv når dere vil ha barnevakt osv. Problemet med svigermødre er bare at man ofte må si ifra mange ganger før det går inn. Hvis det i det hele tatt går inn. Men så lenge du og samboeren din er enige, og begge to sier ifra, bør det jo gå greit. Jeg pleier å bruke argumentet at svigermor (og moren min og alle andre som har gode råd) har fått sine barn og gjort det de ville, og nå er det min tur, og jeg vil gjøre ting på min måte, selv om jeg kanskje gjør feil.
kaia86 Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 jeg hadde ikke takla det der i hvert fall!!!! SVIGERMOR PÅ FØDSELEN???? aldri verden!!!! hadde heller tatt med meg ei venninne hvis det hadde vært sånn at samboeren ikke kunne ha blitt med av en eller annen tungtveiende årsak... nå har jeg heldigvis ikke noen uoverenstemmelser med svigermor, men skjønner frutstrasjonen din godt.. mamma har jo forsåvidt tatt helt av i ventetiden på hennes første barnebarn.. men heldigvis hører ho hele tiden med meg om hva jeg vil før ho anskaffer noe.. joda, svigermoren din mener det nok godt, men det er jo grenser på hvor mye hu skal blande seg da!!!!! stå på ditt... det er tross alt ditt barn, og er det noen du skal diskutere hva som skal handles, og hva som skal skje rundt dåp e.l. er det barnefaren din du skal bli enig med, og det må vel svigermor få inn i hodet etterhvert??
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2008 Dette med at mamma skal få komme er fodi hun mest sannsynlig skal være med under riene og sånn, men ikke selve fødselen. Vet at dette er teit å forskjellsbehandle slik, men jeg vil ikke at svigermor skal være med under riene, fordi hun kommer til å snakke altformye og si hva jeg skal og ikke skal gjøre. Mens mamma kommer til å holde kjeft og heller prøve å være til hjelp! Ikke være den som absolutt SKAL hjelpe til, men hjelper til med å være der...Hvis du skjønner.... Står mamma veldig nært, noe jeg absolutt ikke gjør med faren min. Vet også at søsteren min gjerne også vi komme å se henne, men det er det KUN mamma som får det første døgnet.... Er dette egentlig SÅ egoistisk???
MaybeAgain Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Vet du hva? Jeg tror jeg hadde bedt hele dama ryke og reise til H.... og jeg er normalt et ganske dannet menneske. Men vet du hva! Hu går langt over alle støvleskaft!! Sett grenser. At hun har tatt seg fri 2. hver fredag - hennes problem, hun spurte ikke dere først. Hun har vel ikke husnøkkel så hun kan låse seg inn på egenhånd? I så tilfelle - gi klart beskjed om at det IKKE er akseptabelt. Det er heller ikke deres problem at de totalrenoverer huset - det får de da F... klare selv! De visste at dere ventet deres første babis, så det er deres dårlige timing og deres eget problem. Stelleveske MÅ man jo ha!! herregud, jeg har ikke brukt mine vanlige vesker på så lenge at jeg faktisk fant en tampax i den ene forleden dag - og jeg er i ferd med å få babis nr 2 ila 12 mnd. Det sier hvor mye man bruker stelleveske og hvor uaktuelt en vanlig veske er!! ) Hele livet mitt er jo i den stelleveska! Være med på fødselen? YEAH RIGHT! Ikke si til dem at dere drar en gang, så slipper du å ha henne i nærheten av sykehuset eller i korridoren. Og dukker hun opp så sier du bare til pleierne at de skal fortelle evt "besøkende" og ventende at de ikke er ønsket - sykepleiere og jordmødre har nok håndtert en slik situasjon mange ganger før uten å tråkke noen på tærne. Overlat det til dem. Bruk så mye smertestillende du vil og trenger! Jeg var sikker på at jeg ville ha ALT sist, men rakk ingenting og hadde en super fødsel helt uten noen medikamenter. Men det kan bli anderledes denne gangen, og det skal man være åpen for. Og funker ikke disse tingene så vis henne denne mailen eller be henne ringe meg, så skal jeg sette henne på plass, for jeg kjenner jeg blir varm helt ned i tærne av provokasjon. Herre gud for en dam - eller røy, passer vel kanskje bedre her??!!! Lykke til!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. juli 2008 Jeg vet ikke helt hva svigermor får inn i hodet sitt og ikke jeg......Hun har alltid vært verdensmester i alt. Uansett om hun vet at hun har feil, eller alle andre rundt henne prøver å få henne til å forstå at hun har feil, så nekter hun, hun har rett, uansett!! Hun er en veldig koslig dame egentlig, men akkurat det der med babyen min, er et sårt tema.. Eller ikke sårt, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg vil ha det sånn som jeg vil ha det, ikke som alle andre vil at jeg skal ha det... Og jeg VET at det kommer til å bli et helvette når babyen kommer, for jeg skal sikkert ikke skifte bleie på den måten, og ikke amme sånn.. Og ikke bære henne sånn, og ikke flaske osv.... Gleder meg utrolig mye til jeg kan ha lillejenta mi i armene mine, men begynner å bekymre meg for hva slags toskeri svigermor kommer til å finne på!! Kommer til å si at de er hjertelig velkommen i dåpen! (Såklart!!) MEN at jeg ikke vil høre et PIP under dåpen om at det er unødventig o.l! Okei....Hehe, kommer til å PRØVE å si=P
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. juli 2008 Ja, håper det! Smilte da jeg leste innlegget ditt=) Takktakk! Prøver så godt jeg kan å ignorere det hun sier, men det er ikke alltid like enkelt...Ikke med disse hormonene! Hehe!!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 31. juli 2008 Ja, det er jo viktig å finne ut hva din egen unge liker...Selv om svigermor sier at jeg må gjøre sånn og sånn, så er det jo ikke sikkert at lillesnuppa liker dette...Og det gjelder jo ikke bare rådene til sviger som du sier. men også alle andre. Jeg tror at den som er mor/far, vet selv best hva som er best for sin egen unge! Det er ingen som er dårlige mødre fordi at de feks, begynner med grøt når babyen er 3 mndr...Kanskje babyen er sulten da! Jeg selv spiste brødskive når jeg var 4 mndr..Fordi mormor sa at mamma skulle gi meg det...Men jeg overlevde, og jeg var mett=) Men stakkar sambo tør ikke si imot foreldrene/søsknene sine. Har aldri gjort det. Men jeg sa til han at jeg var stolt av han da han sa fra om at han også kanskje trengte hvile!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 31. juli 2008 Åh, herregud!! NEI!!Hun har IKKE egen husnøkkel, takk gud for at INGEN har tenkt på det!!=D hehehe Planen er at ganske mye av huset skal være ferdig til høsten da (Noe som AAALDRI kommer til å skje=P) og at de skal ta sikringsskapet til slutt. De har snakket om å rydde på loftet så lenge jeg og sambo har vært sammen (over 4 år). Så tror nok den opp pussingen kommer til å ta tid. Men skal jeg liksom komme med en nyfødt baby jeg da, og sette den igjen i støv og dritt fra opp pussingen deres?? Jeg bare lurer på hva som skjer i hodet til henne enkelte ganger.... Hehe, hele livet til babyen og deg er jo i stelleveska! Ikke at jeg har noen erfaring, men jeg KAN tross alt tenke altså.....Jeg kan tenke meg at den er det mest praktiske jeg noen gang har brukt 6-800 kr på...(husker ikke hva den kosta...) Hehehe, bruk så mye smertestillende du vil og trenger=P hehe, dop deg ned, så trenger du ikke å tenke på svigermor, er det det du mener? hehehe.. Nesten så det frister ja... Jeg kommer nok til å be om smertestillende dersom jeg trenger det. Min plan er egentlig å være hjemme lengst mulig, og ikke ha epidural... Hadde jeg fått epiduralen i hånda, hadde det vært greit, men når den skal i RYGGEN så frister det så utrolig lite...Ingen som har sagt at de har kjent den, men jeg vet jeg kommer til å innbille meg at jeg kjenner den=P Hehe, var ikke meningen å provosere noen, men blir det selv ja! Så skjønner godt at dere også blir det!!
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #16 Skrevet 31. juli 2008 Dette høres ut som svigermoren fra "Alle elsker Raymond". Gud bedre....:/
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #17 Skrevet 31. juli 2008 stakkars deg sier jeg bare. føler med deg med hud og hår. sett foten din knallhardt ned så tidlig som mulig, og LA DEN STÅ DER!!!! det blir bare værre etter ungen er kommet, og jo større den blir. (litt erfaring selv).
Miniogmy Skrevet 31. juli 2008 #18 Skrevet 31. juli 2008 hmmm.. skulle nesten de var sjalu på dere? at de var redd nå som *lillebabyen* dems skulle få egne, og er redd for å bli glemt, eller satt til side.. er heldig, har verdens beste svigermor, men kan lett sette meg inn i dette.. og ingen skal kunne tvinge seg med på din fødsel, den er din og din partners, og ikke hennes.. kanskje du kan si dette til de på fødeavdelingen, om hun går til de ekstreme lengder å skvise seg med? kanskje det går om du skriver et brev til henne, der du forklarer at du er glad i henne, og setter pris på henne, men at hun må respektere deg og dine grenser? eller noe?
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 1. august 2008 Åh...Jeg VET!! Har tenkt på det mange ganger, men heldigvis bor hun ikke rett over gata da...Tar ca 10-20 min å kjøre til henne..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 1. august 2008 Missey Lillebabyen deres er jo lillesøsteren. Men sambo har alltid vært "lille vennen til mamman sin"! Men synes også det virker litt som at det ikke får komme noen andre kvinner inn i livet hans enn henne... Og nå MÅ hun innse det på en måte... Nå er hun virkelig "forlatt".. Noe hun absolutt ikke er, sambo er jo like glad i henne fordi om han skal få seg en baby og en familie... Men tror ikke helt hun forstår dette.. Jeg er bare nødt til å si fra til sambo, at jeg ikke vil at de skal komme på besøk etter fødsel, og dette er han NØDT til å fortelle dem selv.. Men hvis det blir sånn at jeg føler meg klar for besøk med en gang, så skal de selvfølgelig få komme da!! Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å dø etter å vise fram det lille vidunderet mitt! hehe. Men hvis det nå blir sånn at jeg får en tung fødsel, så vil jeg ikke ha masse besøk med en gang..
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 1. august 2008 #21 Skrevet 1. august 2008 ohh my god..... er det min svigermor du har eller? åååå... Det er utrolig slitsomt med svigermødre.....
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. august 2008 Forfatter #22 Skrevet 1. august 2008 Har du og en sånn???? Huff.... Synd at det finnes en del av de!=P
Gjest Skrevet 1. august 2008 #23 Skrevet 1. august 2008 Har en litt pågående svigermor her også.. Hun planlegger å førtidspensjonere seg når ungen til meg og min kjære kommer for da har hun 6 unger å ta seg av tilsammen og det har hun ikke tid til i tillegg til jobben sin ( hun har 4 sønner og 2 av de har 5 barn tilsammen. Nå er det 3 mann sin tur)) .. Her om dagen sa hun at hun hadde krav på halvparten av ungen vår og at hun skulle få se ungen så ofte hun selv ville.. Hun presser også på meg en vugge og en helt utslitt sprinkelseng, hun har også allerede bestemt hvilket kjønn det kommer til å bli. Og hun presser jesus og gud på meg og synes det er så synd at jeg ikke er kristen og at hun blir såret av det. Hun nekter å godta at vi ikke ønsker å gifte oss ennå, at vi heller vil vente. Hun nekter meg å bruke de navnene vi har plukket ut pga de skal gå til den yngste sønnen hennes.. Som ikke har noen planer om å få barn på noen år.. Er også livredd for at hun skal troppe opp på føden eller rett etter fødselen.. Jeg kaster opp en god del og er så og si konstant kvalm nå, og hun ringer hver dag for å høre om kvalmen gir seg og sier at den gir seg nok i løpet av de nærmeste dagene hver gang.. (jeg har vært dårlig siden uke 8 er nå i uke 16.. Min egen mor ringer ikke og maser så mye på meg engang.. Hun bare oppfører seg som normalt og spør om det er noe vi trenger eller ønsker oss og lytter til hva jeg har å si.. Ikke presser hun noe som helst på oss og hun godtar at vi vil vente med giftemål.. Trøster meg med at dette er min og min kjære`s unge som skal komme og at man kan gi beskjed til jordmor om at man ikke ønsker besøk på sykehuset.. Prater også med samboer om dette problemet, og han er fullt klar over det. Han står på min side og støtter meg 100%, men vi skal ikke gjøre forskjell på moren min og moren hans.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 1. august 2008 Forfatter #24 Skrevet 1. august 2008 Huff, ja det er trasig! Gjør det dere vil, sånn som vi gjør=P Svigermor får bare bli så sint hun bare vil på meg, jeg driter i det. Svigerfar skjønner seg mer på meg, og spør heller hvordan jeg har det og har hatt det siden sist, mens svigermor sier bare "det går vel mye bedre nå"... Som om det er et spørsmål.... Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg...Eneste som kanskje hjelper er å si det til henne gang på gang på gang, at det er VÅR baby! IKKE hennes.... Har ikke snakket med henne på 14 dager nå, og det er så deilig, de er på hytta og har ikke dekning! Men uheligvis kommer de hjem i morgen eller søndag, og da blir vi sikkert bedt på middag til neste helg=/ Lurer på hva hun kommer til å si at jeg skal/skal ikke gjøre da jeg! Blir spennende!! Huff=( Blir egentlig ganske lei meg av hele greia... Søsteren til sambo liker meg ikke i det heletatt, og jeg liker ikke henne heller da. Siden hun alltid er imot meg uansett hva. Hun hater alle navnene vi har valgt ut, som vi skal velge blandt. Og bryr seg ikke om magen i det hele tatt. Men bare vent, jeg vedder på at det blir en annen låt når babyen er født, men da er det litt for sent... Hun har vært på besøk hos oss 3 ganger etter at vi flyttet for snart 1 og 1/2 år siden.. Fatter ikke at hun liksom skal være et år gamlere enn meg... Når hun oppfører seg så barnslig.. Hun og svigermor er hele tiden "på lag" og er imot meg i hver diskusjon. Sambo holder kjeft, og hvis broren er det så er han også på deres "lag". Mens jeg har heldigvis svigerfar på min side da!!=D Hadde det ikke vært for han hadde jeg ikke kommet til å dratt på besøk til dem..... Da hadde jeg kutta ut hele familien hans...Stygt å si det, men det er maaaaange diskusjoner, som ikke gjelder babyen også! Svigermor skal til og med bestemme at vi SKAL flytte nærmere henne når vi kjøper oss hus til neste år.... Særlig!!
gullfisken83 Skrevet 1. august 2008 #25 Skrevet 1. august 2008 Mista munn og mæle av å lese dette eg.. (les: sjokktilstand)... hehe.. For ei svigermor, virka jo nesten som det er en skrue løs da.. unnskyld meg altså.. LYKKE TIL!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå