LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #26 Skrevet 30. juli 2008 Takk for det=)=) Men om noen vet om noen katolikker her inne så si ifra... Vil høre svar fra dem som faktisk vet det fordi dem har opplevd det...=) Ikke bare folk som vet fakta fordi ting er fakta=)
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #27 Skrevet 30. juli 2008 Var det noe jeg skrev som indikerte at jeg så absolutt ikke er katolikk?
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #30 Skrevet 31. juli 2008 Jeg er katolikk og konverterte da jeg var 20 år. Er nå 31 år:)
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #31 Skrevet 31. juli 2008 kan du fortelle?? går du masse i kirka osv????
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #32 Skrevet 31. juli 2008 Spørsmål!! kan du fortelle litt om det? hvor ofte skrifter du? hvordan foregår dåp og konfirmasjon? vanskelig å bli katolikk? hvordan foregår møtene? hvordan er det med søndagsskoler? er det bra miljø og bra for barna? hvordan er forholdet til presten? hva kaller dere presten? er det skrifteboks eller ikke? har man spesielle helgner man ber til osv...? på forhånd takk
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #33 Skrevet 31. juli 2008 Går ikke så mye i kirken, men innimellom. Mest i julen.
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #34 Skrevet 31. juli 2008 Kan du svare på spørsmålene mine over??? på forhånd tusen takk=)=)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #35 Skrevet 31. juli 2008 Du skal helst skrifte ihvertfall en gang i året. De fleste gjør det vel før nyttår, så går du inn i det nye året med ren samvittighet. Jeg personlig skrifter ikke så mye. De har skriftebokser ja, men du kan også skrifte ansikt til ansikt med en prest. Jeg har gjort det med sognepresten i st olav i Oslo, gikk fint det. Synes han var litt streng med meg:) Nei da. Det er ikke vanskelig å bli det. Du må gå på kveldsskole en gang i uken i en lengre periode. Tror det var 3 mnd, husker ikke helt. Det ar bare å ringe de og høre, de er veldig behjelplige. Kan prate med prestene også. De kaller ser prester i norge, men er ikke sidestilt med protestantiske prester. Det lærer du om. Kjøp deg den katolske katekisme, det er boken du trenger. Den må du lære på skolen der. Veldig bra og samlet miljø, og de har søndagsskole pluss masse mer. Kirkekaffe som er veldig koselig. Mange helgner du kan be til, men jeg personlig ber via jomfru maria til gud. Det er en drøss med helgner så du kan jo finne deg en. Ble mye og litt rotete, men jeg har en utolmodig sønn her og må være rask. Spør mer så skal jeg prøve å svare:)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 1. august 2008 #36 Skrevet 1. august 2008 dytt.. dette var svar du fikk for 2 dager siden..er ikke de grei nok da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå