Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 30. juli 2008 #26 Skrevet 30. juli 2008 åja, glemte å føre opp at jeg fikk spinalbedøvelse under keisersnittet
prysseluskan Skrevet 30. juli 2008 #27 Skrevet 30. juli 2008 Jeg var med på et forsøk på sykehuset og fikk fentanyl i stedet for epidural. Det var helt topp, ihvertfall etterpå siden virkningen av den ga seg så raskt.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #28 Skrevet 30. juli 2008 Lystgass i 30 min med nr 1. Ellers ingenting annet enn pusteteknikk og varmeflaske på korsryggen som også er smertelindring. Litt lystgass, varmt bad, og varme risposer med nr 2....varme lindrer endel. Ingenting med nr 3,l hverken varmepakkning, lystgass eller varmt bad....men en helt flott fødsel....sikkert fordi den var min tredje :-)
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #29 Skrevet 30. juli 2008 De første timene badekar og lystgass. Badekar var kjempegodt. Synes ikke lystgassen hjalp, annet enn å ha noe å konsentrere seg om. Epidural etter ca 16 timer med rier uten pause, men hjalp ikke så mye, sikkert fordi jeg fikk riestimulerende drypp. Ble akutt ks, så da hadde jeg sikkert alskens forskjellige medisiner.
BettyBoob Skrevet 30. juli 2008 #31 Skrevet 30. juli 2008 lystgass og epidural - hadde ikke klart meg uten
Piken på landet Skrevet 30. juli 2008 #32 Skrevet 30. juli 2008 Ja takk til alt jeg kan få :-) Hadde lystgass og epidural med begge, men den siste utviklet seg til å bli en styrtfødsel, så epiduralen fikk aldri tid til å virke. Ved en evt neste gang blir det nok bare lystgass viss det går like raskt som sist.
gutt07<3 juni jente10<3 Skrevet 30. juli 2008 #33 Skrevet 30. juli 2008 Jeg hadde kun lystgass, men følte ikke at den hjalp noe.
solstråle69 Skrevet 30. juli 2008 #34 Skrevet 30. juli 2008 Ingenting, og siden jeg egentlig er ei kjempepyse, er jeg KJEMPESTOLT av det! :-) Har aldri opplevd noe som har gjort så vondt, men heller aldri vært med på noe så fantastisk! :-)
katlinka Skrevet 30. juli 2008 #35 Skrevet 30. juli 2008 Nr. 1: Akupunktur og varme risposer Nr. 2: Epidural og lystgass To helt forskjellige fødsler.
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 30. juli 2008 #36 Skrevet 30. juli 2008 Fikk lystgass de 2 siste timene (av 13 timer), uten den hadde jeg nok svimt av. De prøvde å gi epidural for å stoppe riene, men ble keisersnitt midt opp i det hele så den virka aldri... Blir nok lystgass neste gang hvis jeg må ha noe ;-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. juli 2008 #37 Skrevet 30. juli 2008 Har bare en gutt og da hadde jeg epidural. Hadde håpt å kunne bruke lystgass først, men ble jo såååå kvalm av det. Kjente magen (og det lille som var i den etter ikke å ha spist hele dagen) vrengte seg....
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #38 Skrevet 30. juli 2008 Ingenting annet enn et varmt bad. Hadde drømt om å klare meg uten og det fikk kjempefint! Vondeste jeg har vært med på ja, men det er utrolig hvor mye det hjelper å klare å puste skikkelig.
Heaven har født::) Skrevet 30. juli 2008 #39 Skrevet 30. juli 2008 Ikke noe på noen av de. Men skal ærlig inrømme at jeg angret meg på slutten på siste fødsel. Var setefødsel og ikke akkurat noen nytelse for å si det sånn.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 30. juli 2008 #40 Skrevet 30. juli 2008 Nr 1: en drømmefødsel. Startet med badekar, så lystgass, så epidural. Nr 2: det verste jeg har opplevd noen gang. 12 timer aktiv fødsel, kun lystgass. Hylte etter mer, men fikk ikke da de bare stakk feil da de skulle sette epidural. Var ansiktsfødsel, trodde jeg skulle dø
Minnie Mom Skrevet 30. juli 2008 #42 Skrevet 30. juli 2008 Med førstemann fikk jeg pudentalblokade og lystgass. Med andremann fikk jeg lystgass, rakk ikke noe mer.
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. juli 2008 #43 Skrevet 30. juli 2008 Med nr.1 hadde jeg epidural, lystgass, badekar og akupunktur. Jeg måtte ha epidural pga vannet hadde gått, jeg hadde ingen rier og ungen måtte ut og jeg skulle få drypp. Evnt. hadde det blitt ks, og da hadde jeg vel også fått epidural. Med nr. 2 hadde jeg også epidural, lystgass og akupunktur. Ble anbefalt epidural på det sterkeste pga stor baby.
SokkeLaila Skrevet 30. juli 2008 #44 Skrevet 30. juli 2008 Jeg brukte ikke noe som helst.. Badekarene var opptatte, CTG'en måtte være koblet på konstant gr langvarig vannangang og lystgassen hadde jeg bestemt meg for å bruke dersom jeg trodde jeg skulle dø.. Hadde nemlig fått høre en gang; at på et eller annet tidspunkt under fødselen, så vil du tro at du skal dø av dette.. Så -på hver rie kjente jeg etter; 'Tror jeg at jeg skal dø nå?' Svaret mitt var alltid nei, gitt.. Så da jeg bad JM sjekke åpning var det full åpning -kun en liten kant igjen- og da var det jo for sent å prøve all verdens smertelindrende trylleeliksierer! Jeg hadde en lang, men fantastisk fødsel!
*lillebolla* Skrevet 30. juli 2008 #45 Skrevet 30. juli 2008 Hadde egentlig planlagt å kunne bruke badekar og akupunktur som smertestillende, men ettersom jeg hadde misfarget fostervann og måtte ha elektroder på den lilles hode, så utgikk badekaret, og akupunktør hadde de ikke på avdelingen akkurat da! Så da begynte jeg med risposer og så prøvde jeg lystgass, men der tror jeg det var noe galt med gassen, for jeg merket ingenting til denne. Etterhvert så hadde jeg så utrolig høyt blodtrykk (undertrykk på 105) at jordmor anbefalte epidural for å få ned blodtrykket - så da gjorde jeg det. Like etter at den var satt begynte pressriene, så tror egentlig ikke epiduralen gjorde så mye fra eller til... Håper jeg får prøvd badekar neste gang - hørt masse positivt om det!
Fire småtroll Skrevet 30. juli 2008 #46 Skrevet 30. juli 2008 Med førstemann fikk jeg lystgass fra ca 7 cm åpning, ble skikkelig nummen i ansiktet og merket egentlig ikke noe særlig lindring. Da fødselen hadde vart i nesten 2 døgn, kroppen var helt utslitt og jeg ikke hadde en eneste pressrie tross max dose riestimulerende drypp satte de en sprøyte med bedøvelse i mellomskjøtt før de kom med saks og sugekopp. Angret på at jeg ikke hadde skreket meg til en epidural litt tidligere i den fødselen ja.... Med andremann kom jeg inn på sykehuset med 8 cm åpning og fikk ingenting, overhodet ingenting. Med tredje, som var igangsatt, hadde jeg heller ingenting. Angret som en hund da også når ungen ble sittende fast og 5(!) voksne mennekser måtte bryte henne løs med makt så bein ble brukket osv. Det var jævlig vondt! Denne gangen blir det keisersnitt, så da kommer jeg ikke unna litt bedøvelse nei
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 30. juli 2008 #47 Skrevet 30. juli 2008 Brukte ingenting jeg! stolt over det:)
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 30. juli 2008 #48 Skrevet 30. juli 2008 "vepsestikk" Badekar-men da ble riene "borte" Endte i katastrofe KS, så da fikke jeg vel det meste........
TøffiTrynet☠ Skrevet 30. juli 2008 #49 Skrevet 30. juli 2008 Brukte epidural med begge to, og jeg er også *stolt*! Det virket bra for meg, og jeg deltok aktivt i fødslene mine, og det føler jeg nettopp at epiduralen hjalp meg med. Så om jeg mot formodning skal ha flere barn, blir det nok epidural igjen!
semma Skrevet 30. juli 2008 #50 Skrevet 30. juli 2008 Ingenting, og er veldig glad for det. Fikk epidural med mine 2 første og angrer på det. Ser jo nå i ettertid at for meg kunne jeg gjerne vært for uten epidural. Så flott å la kroppen selv få jobbe. Men så skal det nevnes at jeg har hatt 3 helt ukompliserte fødsler. Med 3.mann kom ankom jeg sykehuset med 9 cm åpning, og baby var ute etter rett under timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå