Gå til innhold

Hva brukte du av smertelindring under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med nr 1 brukte jeg ingenting, fordi han kom så fort. Hele 46 min fra første ri til ferdig fødsel.

Med nr 2 fikk jeg epidural, men nådde ikke og virke fordi det ble nok en styrtfødsel.

Nr 3 ble tatt med keisersnitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lystgass med begge...så lenge de lot meg bruke det....

Skrevet

fikk ingen smertelindring på noen av mine 2 :):):) *stolt*

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Med nr 1 fikk jeg epidural, siden hun lå i seteleie. Mistenker likevel at den kanskje ikke virka optimalt, for "alle" som har fått epidural sier at de ikke merka noenting, men detta gjorde svinvondt!!! Ble lagt inn kl 10, og hun kom 3 1/2 time etterpå. Litt usikker på når epiduralen ble satt

Med nr 2 fikk jeg prøve lystgass, men det hjalp jo bare der og da, på første innhalasjon, så ble jeg så kvalm at jeg måtte la det være. Fikk petedin i hånda, men jordmor sa at den ikke virka pga forløpet.. Så jeg fødte vel sistemann uten noe, vil jeg tro.

Skrevet

Lystgass. Men jeg hadde perioder under fødslene der jeg fantaserte om epidural.

Skrevet

Brukte nada og er kjempestolt av det da det ble kritisk med manglende pressrier x-antall vakuum forsøk osv

Skrevet

Med nr. 1 fikk jeg Petidin og akupunktur.

Med nr. 2 fikk jeg ingenting, for jeg kom inn med 6 cm åpning.

Skrevet

Vet ikke om det regnes som smertelindring, (gjør det som regel ikke), MEN BRUKTE LYSTGASS.hERRRRRLIG! øNSKER MEG EN SÅNN PÅ VASKEROMMET;0)

oPS. caps..

Skrevet

Ingen smertelindring bortsett fra en varm dusj, ønsket å være dopet egentlig...men skjedde aldri gitt...

Skrevet

Epidural, men den funket ikke. og lystgass, men den ble jeg drita full av....*stolt*=)

Skrevet

Nr.1 - badekar, epidural og lystgass

Nr.2 - epidural og lystgass

;)

Skrevet

Null-niks:)

Lå i badekar i 4 timer og det var smertelindring godt nok for meg..Haaater nåler og sprøyter,så ikke snakk om å stikke noe inn i meg,så sant jeg ikke MÅ!!hehe..:)

men det gikk helt fint,kjører uten smertelindring neste gang og !:)

Skrevet

jeg fødte på en jordmorstyrt avdeling som satser på "naturlig" smertelindring, og det synes jeg var fint! Jeg supte i meg all lystgassen jeg klarte, vet ikke virkelig ikke hvordan jeg skulle klart meg uten... maska var så god hjelp for pusten óg! (ble veldig sint hvis noen insinuerte at jeg burde legge bort maska:P) Jeg synes også det var litt hjelp i badekar og varmeflaske i begynnelsen. Prøvde akupunktur, men det var bare vondt :/

Skrevet

Jeg fikk morfin under åpningstiden, gikk fra 2 cm til 10 på 1 time.. Etter en time begynte jeg å spørre etter epidural (helt ut i fra det blå så ble jeg helt opphengt i at jeg skulle ha epidural..), for da syns jeg ikke morfinen funket.. Men da var det tid for fødsel.. husker hun sa at jeg skulle få noe lokalbedøvelse fordi jeg maste og maste etter smertestillende, men om jeg fikk eller ikke aner jeg ikke.. Og plutselig kom gullet til verden!

Skrevet

jeg fikk ingenting. Kom på sykehuset med 7 cm åpning, jordmoern var helt overrasket siden jeg var førstegangs og ikke så ut til å ha særlig vondt. 3 timer etter ankomst kom lillemann til verden:) Tror jeg var heldig gitt...

Skrevet

Badekar (himmelen), akupunktur (mja, ikke merkbar forskjell med og uten), lystgass (ble bare nummen i trynet) og petidin (merka null til den - det ble ikke bedre, men kanskje ikke verre heller).

Satser på badekar neste gang :o)

Skrevet

Jeg takket og bukket for alt jeg ble tilbudt :P Men fødselen do ut i det uendelige også da... 3 døgn totalt. aktiv fødsel i 20 timer, men selvfølgelig skulle han sette seg bom fast under pressriene - så han måtte ut med hastesnitt :P

Dopinglista mi:

Paracet

Massasje

Badekar

Akupunktur

Lystgass (savner denne gitt!)

Epidural

Skrevet

Lystgass på slutten, men så varte fødselen bare i tre timer da :)

Skrevet

Ingenting :)

Skrevet

Førstemann: epidural, lystgass....tror jeg fikk peditin også for jeg var ganske dopa.

Andremann: akupunktur og lystgass.

Skrevet

Med frøkna fikk jeg lystgass som ikke ga noen effekt annet enn at jeg pustet bedre og epidural som jeg fikk nyte i kanskje 45 min før jm kom inn og skrudde opp dryppet.

Med lillegutt fikk jeg lystgass som funket, ble helt fjern og følte at jeg mistet kontrollen (likte det ikke), skulle få epidural, men da kom pressetrangen så da rakk jeg ikke det.

Skrevet

Alt jeg fikk :-D

Startet med lystgass, så fikk jeg epidural og så satte de lokalbedøvelse da de kom med saks og vakum!

Skrevet

Ingenting, var kun dønn konsentrert med å puste.

Skrevet

Hadde akutt ks med smertelindring... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...