Gå til innhold

Til deg Sauen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pøh, dette tror jeg du har diktet opp HI

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Og hvorfor er du anonym, forresten? Det er da vel ikke ulovlig å være uenig med meg. Ikke blir jeg spesielt sinna, heller. Og om du ikke ville skrive historien til venninna di med nick, kunne du vel bare sendt pm?

Skrevet

Herregud for en tåpelig påstand! Jeg kjenner flere som har blitt utsatt for overgrep av fedrene sine (etnisk norske) Da er ALLE norske fedre pedofile og incestutøvere?????

Skrevet

Du juger så du trur det sjøl. Om du kommer på legevakten etter en voldtekt er det ikke snakk om at en positiv HIV-test tatt der og da betyr at du har fått HIV av denne voldtekten.

Skrevet

Må bare si en ting: Sauen er nok en av de aller minst trangsynte her på dib. Har lest flere innlegg av henne ang. rasisme, dødsstraff m.m., og de er over gjennomsnittet reflekterte OG åpensinnede hva den gjengse dibber angår.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Tusen takk for det, oktobernurket=) Jeg ser selv på meg selv som en veldig lite trangsynt person, og prøver så godt jeg kan å holde meg unna fordommer. Jeg tror virkelig at alle mennesker har rett på å bli behandet likt, uansett hvor forferdelige de er. Siden vi mennesker aldri kan se hele saken, og aldri vet hvordan "den stygge ulven" egentlig har det, tror jeg det er viktig å respektere mennesker for den de er. Jeg tolererer ikke voldtekt, drap, mobbing og andre ulumskheter, men jeg tror evnen til å tilgi, respektere og å "vende det andre kinnet til" er viktig. Straff er en lat form for sørging, og vi kommer ingen vei med å straffe folk ved å la dem få smake sin egen stek. Jeg har virkelig troen på det gode i mennesket, og tror det ligger mye i å få folk til å ønske å være greie medmennesker. det kommer ikke til å skje med fordommer, forskjellsbehandling og diskriminering.

Skrevet

Og fordi noen utenlandske menn gjør noe galt skal vi sende mødre og barn hjem til en sikker død, liv med evig tortur? Uskyldige familier som håper på et om ikke liv i luksus, så et liv i trygghet, skal de sendes hjem? Hva om vi i Norge må rømme landet en vakker dag, vil du da at folk som "Lommemannen" eller Toska skal ødelegge din og din families sjanse til å få et nytt liv i et annet land??

Gjerningsmennene skal straffes, og de burde fått dommen her hvor forbrytelsen har skjedd, men straffet i "opprinnelseslandet" med den straff de har for den/de forbrytelser de er dømt for her til lands. Dette fordi de fleste andre land har stengere straffer enn oss på alle kriminelle handlinger.

Kjempetrist det som skjedde med venninden din, men det tragiske er ikke at det var utlendinger, det tragiske er at det skjedde. Hadde vært like tragisk om det var ETNISK norske nordmenn som stod bak, eller hadde det vært bedre?

Man må kanskje bli strenger på hvem som slipper inn i landet, og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig?? Ser for meg at barn som kommer alene skal være en enkel sak å "ta vare på" og "lære opp" til å forstå det norkse samfunn, samt hjelpe de mot ettereffekt av diverse traumer. Men om de blir kriminelle etter myndig alder, kanskje de skulle sendes hjem?"gamliser" som er syke gjør vel heller ikke stor skade. Småbarnsfamilier og alenemødre tror jeg også er letter å integrere enn unge menn som kommer alene som er vokst opp og kun lært å tenke på seg selv og at for å overleve må man ta det man vil ha når man vil ha det. De er ofte så innbarka og blitt så "gamle" at det er vanskelig å gjøre noe med.. Må også gå an å sende hjem 1.generasjon barn om de ikke skikker seg, og foreldrene er ellers velfungernede i det norske samfunn og søsken fungerer "normalt"....eller, jeg vet ikke jeg...

Det er et vanskelig spørsmål, men å slutte å ta imot flyktninger er helt feil, men man må gjøre det enklere å få bli for de som trenger det og som VIL bli gode,norske statsborgere og enklere å sende hjem de som er/blir kriminelle.

Det viktigste arbeidet ligger derimot i å jobbe for at ingen skal behøve å flykte fra sitt hjemland! Regner med at "alle" flyktniner hadde vill bodd i sitt fødeland om de kunne leve trygt og slippe å tenke på barnas sin fremtid og ha nok mat og tak over hode...og lov til å tenke og si det de ville...

Skrevet

Jeg leste denne debatten og bestemte meg KUN for å følge med og lese, men nå ble jeg veldig engasjert.

Mange skriver "Hva om nordmenn gjør det da? Er alle Nordmenn slik???" Må bare si, at det er jo ikke det det er snakk om. Det er snakk om mennesker som blir tatt imot i et annet land som skal prøve å sette igang et nytt liv til de, men isteden, går de rundt å voldtar og lager faenskap! Syntes det er urespektabelt å holde på slik mot et land som prøver å hjelpe de. Som å bite hånden som fòrer! Respektløst rett og slett. Og å blande inn nordmenn da, er litt for lite gjennomtenkt. I ALLE land er det kriminalitet, og det er ikke slik at Norge er uten kriminalitet, uten utlendinger. Kriminalitet er noe som forekommer overalt, men jeg syntes det er forjævlig når folk som kommer hit for å få hjelp, bare lager kvalme og krysser Norges lover.

Og å dra inn Lommemannen og Toska er jo ikke helt på jordet. For det første kan du se hvor rystet Norges befolkning ble av disse episodene, fordi det sjeldent forekommer slike hendelser. Og ja. Hadde Lommemannen gjort slik i feks Iran, ville han blitt skutt på stedet. Og de hadde blitt "ferdig" med det der og da. Men det jeg stusser mest på, er moralen. De fleste forstår vel at man ikke kan komme inn i et annet land å kreve hjelp, for så å fly rundt å gjøre faenskap? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Er det bare noen fåtall som blir kallt rasister, som forstår dette? For meg er det veldig åpenlyst.....

Skrevet

Eh.. Du sauen og dingsen; hvis du har blitt voldtatt flerfoldige ganger, så er det kanskje på tide å skifte omgangskrets eller slutte å sette seg selv i de situasjonene hvor man er mer utsatt enn i andre situasjoner?

Jeg sier IKKE at det er din feil at dette har skjedd, langt i fra, og synes det er trist å lese at du har opplevd dette, men etter flerfoldige ganger (som du skriver selv) så hadde jeg tatt forhåndsregler tror jeg.

Skrevet

Så ille å ha blitt voldtatt flerfoldige ganger da!

Skrevet

Signerer anonym 17.23 + en omgang stående ovasjon for et godt svar!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Når man lever i et voldelig forhold er det ikke bare bare å komme seg ut av det heller. Men den diskusjonen har jeg hatt før, og orker ikke ta den igjen=) Han første har jeg selvfølgelig ikke snakket et ord med siden, oppsøker han ikke akkurat frivillig.

Skrevet

Så ENIG med anonym 17:23

Skrevet

Ja di fleste voldtekter skjer i hjemmet....av en eller anne venn av familien..en onkel eller bestefar men helt ærlig nå!!!

De aller fleste som voldtar på gata er innvandrere.Dem kommer som regel fra et strengt kulturelt land.Mange har opplevd forferdelige ting.

Her kommer dem til norge og får sjokk av hvor fritt lande er.Her kan alle pule alle og ingen blir steinet til døde av den grunn.Damene går lettkledde til byn for å drikke seg fulle og kose seg.For dem er vi jo noen domme horer hele gjengen hehe....Mener ikke at alle ser på oss på den måten men veldig mange og sikkert spesielt nykommere.

Dem er vant til å se damer iført burka helst på kjøkkene eller med barna 24-7.Damer og menn får ikke være alene i samme rom uten tilsyn av andre.

Der er det kun mennene som bestemmer! ikke i alle hjem men dem SKAL respektere mennen hvis ikke går det på æren løs og det er ikke bra!Da blir dem somregel trua på døden eller slått.

Blir kvinnen voldtatt får kvinnen skylden uansett og blir sett på som skitten.

Blir en innvandrer tiltalt for voldtekt her i norge så får han kansje en latterlig mild fengselsstraff.Nesten bedre å være i fengsel enn på et asylmottak hehe.....!!! Får jobb,spykolog,bolig og fadder som venter på han på utsiden.Masse hjelp!!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Vel, norske voldtektsmenn har det ikke noe verre i fengselet, hvis det skulle være poenget ditt. Mener du at innvandrere skulle fått dårligere tilbud i fengselet, fordi de er innvandrere?

forøvrig er jeg litt uenig i den generaliseringen din her.

Du skriver på en måte som gjør at det virker som om du mener dette gjelder de aller fleste, og det virker ikke helt gjennomtenkt. Da må du i det minste definere hvem "de" er - jeg regner med du snakker om muslimer, men det er stor forskjell også der. Naboen min, f.eks., er muslim fra Bosnia. De er ganske så moderne begge to- hun er i jobb, og går i samme klær som meg. Ikke virker det som om hun blir trua eller banket på noen som helst måte, og mannen hennes er en aldri så trivelig kar.

Det finnes, som innen alle andre kulturer og religioner, forskjellige grader av dette. Vi liker gjerne å snakke om disse ekstremistene, og hvordan de oppfører seg. Men nå må vi ikke glemme at det er snakk om en av verdens største religioner, og kvinnesyn og religiøsitet er nok like sprikende som det er mellom USA's ekstreme kristne sekter og de julaften-kristne.

Det finnes mye forferdelig i den muslimske verden, og mange har et kvinnesyn som burde vært slått hardt ned på. Og det bør vi også gjøre når de kommer til norge. Men vær grei å ordlegge deg på en litt annen måte, så vi kan ha denne diskusjonen på en litt mer seriøs måte, uten antagelser og båsputting.

Skrevet

Anonym 17.23, STÅENDE APLAUS til deg!!!! veldig bra skrevet!

Skrevet

Jeg er anonym 17:23

Tusen takk.

Vil også si til deg Sauen, at det er ikke det at invandrere skal få det VERRE i fengsel, men de burde bli sendt hjem! Da har de valget. Voldta eller gjøre noe annet kriminelt og risikere å bli tatt og sendt hjem, eller å være snill og følge Norske lover, og få bli. Easy as that altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...