It's all about me Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Ser med skrekk at denne forferdelige varmen skal vare mange dager til. Det er ille nok å vagge rundt da, men hetesjokk på føden er ikke akkurat noe jeg trakter etter. Blir nok ikke noe mindre kjernekraftverk ut av meg når ting tilslutt starter.
Kondis som en murstein Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Venninna mi gruer seg max ho også for ho vet at det er smellhett på føden. Men hun får lov til å ha med seg bordvifte(!)...
It's all about me Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2008 Bordvifte, det hjelper da så lite. Jeg renner jo bort og blir verdens verste å ha med å gjøre når jeg er både overopphetet og sliten. Krysser fingrene for at Voss vet sitt eget beste, he he.
brooklyn Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 fødte under forrige hetebølge og det var ikke en halv aircondition på føden i bergen, ihvertfall. Ikke på fødestuen og ikke på barselrommet. det var bare djevelsk varmt og om kvelden lå jeg oppå dynen i amme-bh, nettingtruse med gigableie og svett hår og løste sudoku. Sikkert et flott syn... Synes godt det kunne vært en liten vifte ihvertfall.
It's all about me Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2008 Nok en grunn til å emigrere til Voss......krysser fingrene for de.
Mamma til to tette Skrevet 26. juli 2008 #6 Skrevet 26. juli 2008 Og dette er jo grunnen til at jeg avventer fødsel til neste helg. Det er opplest og vedtatt. Ingen svett fødsel denne uken, nei takk!
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #7 Skrevet 26. juli 2008 Jeg fødte i mai når det var varmt, 90% av grunnen for hjemreise samme dag var de nærmere 40 gradene på barsel...
Mamma til to tette Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 Jeg takler varme utrolig dårlig vanligvis og nå som høygravid?! Så no way, da blir det fødsel utenfor KK, i skyggen h ehe
brooklyn Skrevet 27. juli 2008 #10 Skrevet 27. juli 2008 du hadde ledd deg skakk fordervet. jeg så ikke klok ut. lå nesten og lo litt selv.
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #11 Skrevet 27. juli 2008 Ha ha, ja de bleiene med nettingtruse over er jo uansett et syn for guder ;-) Jeg har født midtvinters begge gangene, og da han det blåst liten storm inn rundt vinduene. Gamle KK burde pusses litt opp, ja.
yasmina Skrevet 27. juli 2008 #12 Skrevet 27. juli 2008 Ahhhh, endelig har jeg valgt rett plass for her nede er det iallefall AC
brooklyn Skrevet 27. juli 2008 #13 Skrevet 27. juli 2008 stjal med meg en fletta ny nettingtruse med grønn kant hjem som en souvenir. Den ligger på kommonden. Husbond ser ikke helt poenget, men han har heller aldri brukt en slik flott sak:) De pusser opp endel på hele kk nå tror jeg for jeg hørte en trykkbor mens jeg lå der og presset.. eller kanskje det bare var meg? Men jeg tror det var et verktøy!
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #14 Skrevet 27. juli 2008 Du får be han gå med den noen dager da.. ;-) Gjerne med en stor, ekkel bleie oppi :-/ Ja, det er jo på tide. Jeg har ikke vært der oppe på 1,5 år så det kan jo ha skjedd noe siden sist, ja.
A4 Husmor.... Skrevet 27. juli 2008 #15 Skrevet 27. juli 2008 Fødte under en hetebølge og reagerte ikke på at det var varmt på fødestua til tross for at jeg var der et døgn. Litt før pressriene begynte skrudde de derimot på varmen (!) for at det ikke skulle bli for kaldt for den nyfødte og da ble det sannelig varmt
LegallyBlond Skrevet 27. juli 2008 #16 Skrevet 27. juli 2008 Fødte på Voss under hetebølgen i juni i fjor. Kan ikke huske hvordan det var på fødestuen, kom inn med 9 cm åpning og TETTE, kraftige rier så tenkte ikke så mye på temperaturen... =) Men husker iallefall ikke at det var veldig varmt. På barsel var det helt grei temperatur, måtte åpne vinduene og lufte litt ut innimellom men var absolutt ikke noen ubehagelig varme =) Lykke til med forhåpentligvis veldig nær forestående fødsel!
brooklyn Skrevet 27. juli 2008 #17 Skrevet 27. juli 2008 ps. på selve føden er det relativt svalt. solen kommer opp dit kl 06 om morgenen og forsvinner kl 07 (ca), slik at rommene ligger i skyggen resten av dagen. Det vet jeg av erfaring. Jeg kjører den laaaaaaaaaange fødsels-typen...
It's all about me Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 27. juli 2008 Puh, det høres iallfall litt lovende ut. Får satse på lite trafikk den dagen jeg endelig kommer inn så en person kan løpe skytteltrafikk med isposer til meg.
Alba44 Skrevet 27. juli 2008 #19 Skrevet 27. juli 2008 Var ikke noe aircontition da jeg fødte i fjor. 30 grader ute, og sikker varmere inne. Mannen min ga med masse drikke, og jeg husker jeg la merke til at jordmor svetta. Var forøvrig like hot på barsel...puh.. Men dette varierer jo fra sykehus til sykehus.
brooklyn Skrevet 27. juli 2008 #20 Skrevet 27. juli 2008 Jeg pisket alle rundt etter isbiter som jeg lå og tygget på. Da det var tomt nede på føden kjeftet jeg sånn på min kjære at en barnepleier løp opp på kjøkkenet i andre og hentet en stor skål til meg. Hater egentlig isbiter, men hadde omkommet uten. garantert.
It's all about me Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #21 Skrevet 27. juli 2008 Får finne meg et par offer på reiseveien som jeg kidnapper og tvinger til å stå og vifte store palmeblader over meg, ha ha ha.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. juli 2008 #22 Skrevet 27. juli 2008 Ikke på Kongsvinger i hvertfall:( Jeg hadde rom der sola stekte som verst også, holdt på å daue av varmen!!! STOR grunn til at jeg dro hjem dagen etter fødsel;)
It's all about me Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #23 Skrevet 27. juli 2008 Jeg fatter ikke at de kan la det være sånn jeg. Når en går gjennom de helvete det kan være å føde så burde det iallfall vært lagt til rett for behagelig inneluft. Er ikke så vanskelig akkurat. Jeg blir ikke akkjurat lettere å ha med å gjøre når jeg kreperer i varmen samtidig.
Leirha Skrevet 27. juli 2008 #24 Skrevet 27. juli 2008 Første gang jeg fødte så var det hetebølge, men jeg merket ikke så mye til det. Hjelper med badekar.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. juli 2008 #25 Skrevet 27. juli 2008 vel,jeg for min del synest det var for KALDT når jeg fødte begge gangene.. men det har vert fordi jeg har lagt og skjelvet, hakket tenner og fryst pga smertene når riene har vert på det mest intense. og det var veldig varmt begge gangene jeg fødte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå