Gå til innhold

Det heter HVIS

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke VISST...

Måtte bare få det ut...PUH

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og HVILKEN farge, ikke hvem farge:-P

Skrevet

det verste jeg ser er de som skrive hvar!!!!!! som i var!!

har ei vennine som gjør det, og det er skikkelig irriterende...=D

Skrevet

Men egentlig er det bare tull med sånne stumme bokstaver. 'Viss' hadde ikke vært en dum måte å stave ordet på :-P

Skrevet

Det kan da også hete visst... Kommer an på sammenheng :-P

Skrevet

For å eliminere noen som føler seg truffet, jeg mener IKKE de med dysleksi...

jeg kan bare ikke fatte at det skal være så vanskelig å skrive riktig. Hva gjør man når man søker på jobb? Jeg hadde ikke ansatt noen med slike ord i en søknad. Beklager, jeg ser på det som sløvhet

Skrevet

Spetakkel da....kverulanten:-P

Skrevet

Spetakkel: det heter HVIS jeg går en tur. Visst jeg går en tur...

"det er det visst"

Skrevet

Hvordan ville du skrevet "det var det xxx ikke"? =) Men forstår hva du mener ;-)

Skrevet

Joda, jeg vet det..

Er selv lærer. Virket bare i hovedinnlegget ditt som om du ikke visste det var et ord som heter "visst"...

Skrevet

Jeg blir sprø av folk som skriver/sier henne istedetfor hun, jeg.. Type: "Henne spurte meg om vi skulle ditt og datt". Argh! Når det er sagt skriver/sier jeg mye rare ting også, men det er bevisst. :P

Skrevet

jeg har dysleksi men ser ofte slike irriterende feil...

men så har jeg et godt forhold til dysleksien, syns faktisk det er ganske morsomt hva jeg kan finne på skrive ;)

Skrevet

Duhhh jeg tullet jo bare:-P

Jeg regner jo med du skjønte at hun mente at det heter hvis og ikke visst i "hvis-sammenhenger".

Var bare en spøk;-)

Skrevet

På nynorsk da??? Vi skriver nå i alle fall ikke HVIS!

Skrevet

Får bare bruke "om" eller "dersom" for å helgradere oss =) På nynorsk er det viss. Og da må vel resten av innlegget også være på nynorsk?

Skrevet

Når vi er inne på det: hva er dealen med og/å? Det er da ikke sååå vanskelig å skille? (med mindre man har dysleksi, da er man tilgitt :)

Skrevet

Joda det er jo kjempevanskelig og skille:-P

Skrevet

hehe... det er helt tydelig at enkelte har vært her en stund, siden "jeg mener ikke de med dysleksi altså" dukker opp hele tiden.. hehe

Skrevet

ja det kan jo hende de har kranglet med meg før :P

Skrevet

Her jeg bor er VISST en dialekt variant av HVIS altså...

Skrevet

Ja, men en skriver ikke det i et korrekt skriftspråk!

Skrevet

Den gang DA, hver gang NÅR.

Den regla tenker jeg ofte over her inne :)

Skrevet

Det som irriterer meg mest er når man skriver "hvem vogn er best, hvem farger er best osv."

Hvilken og ikke hvem.

Og at folk ikke bruker punktum på slutten av en setning. Er så slitsomt å lese da. Har en veninne i 40 årene som aldri bruker punktum, klarer jo ikke å skille setningene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...