Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 14 mnd og jeg sluttet fordi jeg var gravid på ny og ville ha en liten pause før neste barn. Hadde egentlig tenkt å tandemamme men kom frem til at litt tid for puppene mine til å få fri var greit.
♥2 små gull♥ Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Sluttet da hun var 3 mnd. Jeg fikk aldri melk og måtte helt fra sykehuset gi henne tillegg, og tilslutt ville hun ikke ha av meg mer. Hun skrek som en stukken gris stakkars på sykehuset, hun var jo skrubbsulten og fikk ingenting ut av meg. De gangene jeg prøvde å pumpe kom det kun få dråper og svært lite da jeg prøvde å klemme ut selv i dusjen. Jeg hadde rett og slett ikke nok melk.
Ladybug~N&E Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 fullammet i 4uker. ammet delvis i 2mnd. fikk aldri igang produksjonen ordentlig. begynte med tillegg/mm fra melkebanken allerede på sykehuset fordi han hadde ingenting å tære på. gikk ned til 2,3kilo på sykehuset. i tillegg sugde han dårlig og det hjelper jo heller ikke på produksjoen. siden han ikke hadde noe å tære på så kunne jeg ikke tyne han til melka mi kom ordentlig i gang og måtte spe på med erstatning også da vi kom hjem. desverre gav jeg nok opp altfor lett for det blei plutselig lettere å lettere å hente en flaske mme enn å ha en hylende baby i puppen som ikke fikk nok. vil prøve hardere neste gang. men kommer ikke til å sørge om jeg må ty til mme tidlig da heller.
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 1.mann, 2.mann,3.mann: 12 mnd. Sluttet fordi det var normal tid å starte vanlig melk. 4.mann:hun holdt på i 13-14 mnd, fordi hun var mer mammajente, og hardere å venne av. 5.mann: han sluttet helt brått av seg selv, 10 mnd gml 6.mann: ammet til han var 28 mnd gml. Han var liksom aldri klar til å slutte. Helt avhengig av puppen, og jeg tenkte holde på til han var 1,5 år først, deretter strakk jeg det til 2 år, men da han fortsatt ammet, satte jeg strek ved 28 mnd, da jeg reiste bort ei uke. Men egentlig hadde det ikke hatt noe å si om han hadde fortsatt litt til. De finner jo stadig veldig gode grunner for langtidsamming.
mammatil4gull Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 nr 1 2 uker med krangel før det var nok og mme og en mye mer fornøyd baby ... hadde ikke mat til ho .. nr 2 i 3 mnd ..... flaska var enkelt ja nr 3 i 10 uker sør han begynte å tulle og aviste brystet mer og mer .. nr 4 han er 6 mnd på fredag og ammer enda jippi .. men nå virker det som han kan trenge noe ekstra på kvelden
nickoline og supermann Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 min er 2 år og 3 mnd. får en sup morgen og kveld enda.....
meg & to små vampyrer Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 10 mnd ca. Da sluttet jeg fordi jeg var utslitt og hadde gått en del ned i vekt. Orket ikke mer! Var ganske anemisk i tillegg. Og guttungen spiste jo godt med vanlig mat også da!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 14dg, brystbetennelse, Daniel la ikke på seg, ble apatisk. Jeg hadde store sår, blødde. Han fikk ikke tak pga de såre brystene som var harde som sten. Prøvde å pumpe, men da ble det verre. Blødde MASSE. Ringte ammehjelp, prøvde nesespray ++ Oppsøkte lege og ble anbefalt å slutte. Takk og lov.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Han veide 3970g ve fødselen, når vi reiste fra sykehuset veide han 3550. Litt over en uke etterpå 3210g.
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Ammet begge i ca 13 mnd. Begge sluttet helt av seg selv. Luksus ;-)
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 8 uker. Sluttet pga en brystbetennelse som ble feilbehandlet og til slutt operert. Pga feilbehandlingen hadde jeg etter operasjonen ikke melk igjen i det friske brystet heller, og jeg var så utslitt på alle vis at jeg ikke klarte å opparbeide noen produksjon igjen. Og det betente brystet er trolig ødelagt mtp amming for alltid, og hadde operasjonssår i evigheter etterpå, så det var det heller ikke særlig futt i. Håper på bedre lykke neste gang :-)
boble <3 Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Med første ammet jeg i nøyaktig 12 mnd, da mistet han interessen av seg selv. Lille tuppa ville nesten bare ha pupp, så fikk hun smaken på andre ting og når hun ble 9 mnd var det ikke snakk om at hun ville ha pupp. Bestemt denne frøkena her.
øynesomtinntallerkner Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 3 grusomme mnd. Ikke nok melk og stadig skrikende sulten unge, og press fra omgivelsene om ikke å gi tillegg bare amme ENDA mer. Jeg holdt på å bli innlagt på psykiatrisk. Aldri mer, neste gang rett på flaske.
Bie&babylove:-) Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 Ammet i 11 mnd, da viste hun liten interesse for puppen, i tilegg ble jeg syk og måtte begynne på medisiner som gikk over i morsmelk! Så da ble det grått slutt og det gikk kjempebra! Tror ikke hun har savnet puppen et sekund!!
Musemor med tre søte små Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 6 mnd og så var det tomt ;-(
Line_78 Skrevet 22. juli 2008 #19 Skrevet 22. juli 2008 17 måneder med førstemann, og vi sluttet fordi vi følte oss ferdige :-) (var 3-4 måneder på vei med nestemann, brystene ble ømme, og amminga hadde begynt å dabbe av) nummer to har jeg foreløpig ammet 7,5 måned.
Thula Skrevet 22. juli 2008 #20 Skrevet 22. juli 2008 De to første var premature og jeg ammet dem aldri, de ville ikke suge. LA dem til brystet, men jeg tror aldri vi fikk til en eneste vellykket amming. Dermed ble det pumping til alle døgnets tider i rundt 6-7 uker, så måtte jeg gi meg pga. såre brystvorter. Var helt utslitt, pumpet blod og bare gråt. Tredjemann ammet jeg til hun var 11 mnd. De siste ukene bare om natten, måtte lure i henne puppen når hun sov. Hun avvente seg selv, først på dagtid, så om kvelden, så om morgenen og til slutt var det rett og slett ikke nok melk igjen i puppen til et ordentlig nattmåltid, så da sluttet jeg å lirke inn brystvorten etter at hun var sovnet. Skulle gjerne ammet lenger, det var så koselig, men det blir som regel sånn som snuppa vil ha det
askeladda Skrevet 22. juli 2008 #21 Skrevet 22. juli 2008 Ammer litt ennå, han er snart 14 måneder. Men har tenkt å kutte ut snart, vil ha en til etter hvert og vil være ferdig med amming før neste graviditet.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. juli 2008 #22 Skrevet 22. juli 2008 Ammet Lukas til han var 17 mnd, hadde planer om å amme til han var 2 år. Men en dag bare stoppet han av seg selv, ville ikke ha mer:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. juli 2008 #23 Skrevet 22. juli 2008 Han er 5 måneder og ammer enda, men kun om natten og morningen. Fullammet frem til 2 måneder og gikk dermed mer og mer over til mme og grøt ved 4 måneder. Plutselig ville han ikke ha på dagen lenger, så nå er det bare natten og tidlig på dagen, alt etter når vi står opp.
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #24 Skrevet 22. juli 2008 5 mnd så var det ikke mer mat i butikken, gitt.
jentebanden Skrevet 22. juli 2008 #25 Skrevet 22. juli 2008 Førstemann ammet jeg til hun var 15-16 mnd. Jeg var gravid igjen, skikkelig ømme pupper, og ville at hun skulle glemme puppen til nestemann kom. Nummer to er snart 15 mnd., og jeg ammer fortsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå