Patetica fåkksi Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. juli 2008 ..altså ta med fra Norge i stedet for å kjøpe på stedet.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har ikke pleid og gjøre det.. Men har pleid og ta med 10 stk eller noe.. Så jeg har rukket og få lokalisert meg og funnet et sted hvor de selger bleier før vi går tomme.. =)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Det er ikke alle steder det er så lett å få tak i gode bleier i riktig størrelse. Så jeg tar med for sikekrhetsskyld. Legger det bare under vogna så det tar ikke noe bagasjeplass.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 I Hellas er det ihvertfall svindyrt. Betalte rundt 9 euro for ei pakke. Og over 10 euro for swimpants (badebleier).
___ Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Mange steder er bleier mye dyrere enn i Norge. Noen steder er det også vanskelig å finne, spessielt om man sverger til spessielle merker. Kjedelig å bruke en dag av ferien på å pløye gjennom butikker på leting etter bleier som fungerer for vårt barn.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 På Gran Canaria er det fryktelig dyrt for bleier, de lokale merkene koster rundt 9-10 euro og de er belagt med plast på utsiden så de er veldig ekle å ha på. Libero og pampers koster opp mot 15 euro siden de er impotert. 14 dager med bleieunger der nede kan fort koste mange kroner
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Tja. 9 euro blir jo rundt 70 kr, ikke SÅÅ dyrt, da;0) Men på Kreta koster bleien rundt 8-9euro, ja. (Mrk; de VANLIGE bleiene, Libero og Pampers:0) Synes personlig det er overkommelig med en 20-kroning ekstra, med tanke på hva turen koster! Og den ekstra plassen i kofferten, er grei å ha
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 15 euro, det var dyrt, ja. Men samtidig. Det vil si 120 kr pr pk, altså 60kr mer enn hva vi ofte må betale her i Norge. La oss si at ungen bruker to pakker bleier i ferien, da ender en opp med å betale 120kr mer enn normalt. Ikke så inni granskauen hårreisende, da- med tanke på hva turen i seg selv koster;0) Pakker ganske "smart" jeg. Vi bruker kun to kofferter + en bag. Og vi er seks personer. Men da er bleiene en av de tingene som må bli igjen hjemme:0) Betaler heller en hundrelapp for å slippe å drasse dem nedover:0)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Hahahaha, folk ass... Uuuh, sparer 120 kr liizzzzzm =0 =p
Zyan Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har att med på første turen, nettopp pga prisen. Ikke rare greia man sparer, men dog. Nå i år gjorde vi IKKE det, satset på å kjøpe. Og vet dere hva? De hadde ikke større enn pampers str 3. Og jenta mi bruker 6 i libero her hjemme. Greit nok at hun er så å si tørr på dagtid nå, akkurat fylt 3, men nettene var ikke artige altså. Bleiene gikk aaaaakkurat rundt livet, men tisset seg ut hver natt.. :/
Patetica fåkksi Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. juli 2008 Jeg betaler rundt 20 euro for 70 bleier her i Syden Hele ferien deres koster 10-15.000 kroner, men 150 kr. ja DET skal spares.. Lurer på om de samme folka spiser kjeks på hotellrommet i stedet for restaurant og.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Selvfoligelig maa de spare 150 kroner. Noen ganger stusser jeg over hvor trangt folk har det okonomisk, slik at de faktisk maa spare 150 kroner, men allikevel tar de seg en tur til Spania eller andre sydlige reisemaal? Er jo bare saert.
Mockanin Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 Vi hadde med bleier hjemme fra rett og slett fordi vi ikke viste om vi ville finne Pampers der vi skulle. Jeg er såpass trangsynt at når jeg først har funnet et merke jeg liker så holder jeg meg til dem. Vi fant ut at den plassen bleiene brukte på vei ned ble jo borte når vi skulle hjem. Holdt akkurat med bleier gitt.. hadde en igjen når vi landa på Gardermoen.. Flaks.. Har også hørt at noen av de merkene dem kan ha i andre land ikke er så gode som de vi er vandt til. Jeg så heller ikke Pampers i noen av butikkene i Side heller. Ikke en gang i hotell butikken.
hit og dit Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Enig med Siklerotte. Det blir veldig sært å pakke ekstra bleier for å spare 150,- Det er få som må spare dei kronene for å få ting til å gå rundt, ellers så er økonomien svært trang der ute.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 21. juli 2008 #16 Skrevet 21. juli 2008 Men kjære vene... Vi hadde goood plass i kofferten vi, så da syns jeg det var helt greit å pakke ned ei pakke med bleier. Ikke visste vi hva vi fikk, og ikke så jeg poenget med å gi doble prisen eller mer om det ikke var nødvendig... Og nei - vi spiste ikke kjeks i stedet for restaurant...
It's all about me Skrevet 21. juli 2008 #17 Skrevet 21. juli 2008 Sikkert blitt svart før her, men jeg gadd ikke lese alle svarene. Fordi bleiene i utlandet koster mer og er dårligere enn de norskproduserte.
Zyan Skrevet 21. juli 2008 #18 Skrevet 21. juli 2008 J adet er også sant, de er dårligere. Pampers vi kjøpte nå sist i Hurghada, som ikke var å få tak i store nok, var plastet rundt. Det knitret når hun gikk, og hun fort klam. I tillegg så lakk de jo hver natt da de var for små. Typisk, at slikt skjer når man IKKE tok med hjemmenifra. Men, neste gang vi skal noe sted slipper vi jo bleier, nå bruker hun jo kun bleie om natten, og neste gang blir tidligst om 1 år.
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 21. juli 2008 #19 Skrevet 21. juli 2008 Har ikke vært på reise med småen enda, men reiser i september. Kommer til å pakke ned noen bleier så vi har til vi får orientert oss. Resten kjøper vi der nede. De 120 kronene tror jeg faktisk vi sparer godt inn igjen med prisen vi betaler for frokost og lunsj på hotellet vs frokost og lunsj her hjemme, hehe...=P uansett er jo ikke 120 000 sååå mye når turen koster 19 000...=P
hit og dit Skrevet 21. juli 2008 #20 Skrevet 21. juli 2008 Synes å spare 120 000 for bleier er dritmye eg sauen.......hehe, skulle eg reist dit du skal hadde eg definitivt tatt med bleier. =P
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 21. juli 2008 #21 Skrevet 21. juli 2008 Haha...=P ble litt feil det der ja...=P
Kirsebæra Skrevet 21. juli 2008 #22 Skrevet 21. juli 2008 er det ikke litt kjekt å pakke ned to pakker bleier eller mer i bagasjen da? når du da reiser hjem igjen har du mer plass i i kofferten til det du har handla=) *smart karina idag* men når vi skal på ferie så blir vi å ta med bleier for elias tåler abre libero og de fra first price. pampers får han store sår av. og mange sår og klarer ikke å sitte en gang....
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. juli 2008 #23 Skrevet 21. juli 2008 bleiene er ikke dårligere! pakningene er større og mer økonomiske i tillegg. da jeg var i norge syns jeg hver liberobleie var altfor svært og tjukk. Her koster det 20 euro for 102 dodot bleier eller huggies. så sære dere er!
hit og dit Skrevet 21. juli 2008 #24 Skrevet 21. juli 2008 Eg har heller ikkje fått med meg at bleiene er dårligere. I ungarn er dei identiske, bortsett fra at pakkene er større. I italia skal dei og vera heilt like. No har eg ikkje prøvd fleire land da, men kor stor forksjell kan det være da? Bortsett fra plastikk-pampers som ho over nevnte, men dei er mulig ein kopi?
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #25 Skrevet 21. juli 2008 Jeg pakket faktisk med sist. Vi bruker bare Huggies på vesla, og det visste jeg ikke om jeg fikk der vi var. Synes egentlig det var veldig greit jeg... Pris driter jeg forøvrig i, bleier må man ha uansett... (jentungen driter i det også, bokstavelig talt!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå