Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vel el vært her for de fleste av oss. Og det gjennstår 2 uker med spennende venting før ikm kommer. Hvordan går det med dere andre?

Litt om meg:

Har hatt to positive el test perioder, og den siste er nettopp overstått. Vi har hoppet i høyet ved de fleste anledninger og håper selvfølgelig på at det har klaffet nå. Har vært prøvere siden nyttårsaften men dessverre har det ikke gått som det burde gå enda.

Jeg er 25 år og min samboer litt eldre. Vi er snart de eneste som ikke har komt igang med reproduksjon både i vennekrets på min og hans side, så det hadde vært greit å komme igang.

I tillegg så har jeg de siste to mnd prøvd å redusere vekten litt, samt at jeg har vært påpasselig med at både jeg og min samboer har tatt de "rette" vitaminene for å legge best mulig tilrette for en mulig spire...

Jeg kommer sikkert til å være mye inne på bim den neste tiden, så det hadde vært kjekt om det var andre her inne med ikm i uke 31 som kunne tenke seg å skravle litt med meg for å få tiden til å gå.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg har ikm ca den 28.

jeg har to barn fra før, sluttet med p-pillen for et par mnd siden men først nå ermin mann også klar og villig til å få fler. vi har ikke fått kost oss så mye denne første pp. fordi vi har hatt så mye gjester. er litt lytt her så. men vi har da hvertfall en innenfor de riktige dagene. så der er et lite håp. om så det er veldig lite.

Formen:

jeg er uggen som mensmurringer. me de pleier ikke å være såtidlig. og gulper lett.(fra mine to forigesv har jeg ikke hatt morgensyken) men har jo hatt barn med omgangsyken for noen få dager siden sådet kan jo væredet. hadde litt ømme pupper i dag morres.

likevel kroppen er anderledes på en måte. og jeger himla god til å innbille meg det meste tror jeg så må jekkemeg ned noen hakk ellers blir uka lang.

titter innom her fra dib. av og til i perioder ofte men prøver å ikke bli for opptatt av dette slik at prøvingen føles uendelig lang for må jo tenke på litt annnet også. av erfaring da.

Skrevet

Hei

Mannen min og jeg er inne i den første prøveperioden. Jeg har ikke kontroll over hvor lange syklusene mine er, men jeg satser på ca 28 dager. Vi hadde det ordentlig gøy i forrige uke, da eggløsning var (tror jeg i alle fall). Jeg pleier å kjenne eggløsningen godt. Nå er jeg utrolig spent på om mensen kommer eller ikke rundt 1. aug. Hvis mensen kommer kan jeg i det minste regne litt på sykluslengden, og være klar for neste prøveperiode.

Skrevet

Hei :-)

Tok min siste lille pille i mai.. ventet en måned, og så startet vi prøving i juni. På grunn av årevis med p-pillebruk er jeg noe usikker på syklusen min, men det ser ut som det er forholdsvis regelmessig og i så fall er min neste IKM 1. aug og da 2. pp.

Er virkelig spent og dødsens nervøs!! har kjempe gravid-og-fødsels-angst!!

Vi er forresten 30 år begge to og har holdt sammen i nesten 8 år..

:-)

Skrevet

Har hatt murring i venstre side siden lørdag, regner med at jeg hadde el på lørdag eller søndag. Kan ikke tenkte på kvalme og svimmelhet som symptomer denne perioden. Det har jeg nemlig vært i over en mnd. Så det er nok en annen grunn til at kroppen skaper seg litt...

Sluttet på pillen i august i 07, og startet prøvingen 31.12.07;););) Vi har vært sammen i et tiår. Jeg har ikm 3 august, og skal på fest den 2 så kommer til å teste allerede 1 august. Har regelmessig syklus på ca 27-28 dager.

Skrevet

Rekner etter SA har jeg IKM om en uke.... det er 3 uker siden SA nå..

Jeg har fått masse symptomer på graviditet igjen, men kan ikke tro jeg skal være så heldig at det klaffer igjen med en gang...

Symptomer:

kvalme

øm i bekken/underlivet

vonde pupper (på samme måte som da jeg ble gravid nå sist)

metallsmak i munnen i dag

god luktesans

Fikk symptomer tidlig sist også men som sagt så er jeg nok ikke så heldig at jeg får det til nå.

Jeg tester nok på lørdag fordi jeg skal gifte meg da, så litt greit å vite om jeg kan ta meg litt å drikke...

Skrevet

Lykke til med bryllupet, Alexandra!

Jeg har skjønner etterhvert det at det er ganske vanlig å spontanabortere. Jeg får bare håpe og vente i spenning at tr ikke kommer og at alt klaffer på første forsøk, men det spørs...

Skrevet

Lykke til med bryllupet Alexandra. Da blir det jo en kjekk helg uansett om spiren sitter eller ikke :)

Skrevet

Hei,

Jeg er en jente på 24, og venter IKM den 29. juli. Har verdens herligste samboer på 31 år. Vi er nå inne i vår 5 pp.

Syns at dette tar tid.. var hos legen i går for noe annet, og prøvde da å spørre hvor lang tid han mente dette ville ta.. men siden jeg var så ung så ville han at jeg skulle prøve 1,5 år vi skulle ta denne praten... det er lenge det!

Er nok litt ekstra kjipt at "alle" rundt oss går rundt med voksende mager...

Denne mnd har jeg ikke hatt noen gravide syptomer - forrige mnd var jeg sikker på at jeg var gravid, men neida - tr kom når den skulle.

Skrevet

Huff... disse dagene blir lange. Jeg har nå litt i underkant av 2 uker til ikm. Prøver å la vær å tenke på symptomer pga at jeg tidligere har vært nesten 100% sikker på at der var noe, for så å oppleve at tanta kom.

Orker ikke det en gang til. Dersom det ikke skjer noe denne mnd så vet jeg ikke hv jeg skal finne på. Har liksom prøvd alt. Og nå har sambo gått på sink og selen i 3 mnd så da burde virkninger av disse være på topp og. Selv tar jeg folat og omega3.

Tidligere prøveperioder har jeg prøvd salviete, grapefruktjuice osv. Samt alle kjerringråd med stumpen i været ol. Men det har ikke fungert. Så da får vi se om mnd 7 er mer glad i oss enn tidligere mnd. Det kommer jo når det kommer.. Men kroppen min har dessverre vært i ubalanse pga stress på både jobb og hjem. Hjemme pga hus og ting og ikke forholdet heldigvis.

Så det er mange ting som sikkert har spilt inn tidligere perioder. Men nå har ting begynt å roe seg, og jeg håper på å kunne nyte ferien med en spire i "fanget". Ble spådd grvid i sept. Men dette har vært feil på meg hver gang, så tror ikke helt på det heller.

Eneste som har hatt rett på meg er 0406 som ikke klarte å se en graviditet i nærmeste fremtid på meg og det var i feb/mars. Så det temte jo ;) Selv om budskapet ikke var så veldig "positivt" slik jeg ønsket det...

Uansett... Her var litt frustrasjonslufting fra meg i ventetiden:)

Skrevet

får dytte denne opp kjekt å ha en slik skravletråd å i spenigstiden frem til håpet om ikm med betydning av spire i magen. men dæven.

klarer jo ikke roe meg heller har skikkelige mensmuringer i dag så ille at det var vanskelig på jobben. og så er det 6dager til ikm.dette er ikke vanlig og jeghåper så inderlig sterkt slik at jeg innbiller megat jeg nok er gravid også vet jeg joat det er tåpelig for da blir jeg kansje skikkelig skuffet når tr kommer. og slik vingler jeg og klarer ikke tenke på noe annet når jeg hele tiden har murringer i magen og korsryggen/ hoftene.

blod/metalsmak harjeg imunnen men det kom i dag etterat jeg i går leste noe om at det var et symtom. hallo i luken. noe så teit håpper på og får de symtomene jeg trenger for åinnbilde meg selv at jeg er gravid. dette ervirkelig slitsomt. har ike vert slik de andre gangene. da har jeg tatt det helt med ro. og ventet 15 dagerover ikm førstegangen og 3 dager over ikm andregangen og nå er jeg på tuppa uka før forventet mens.

har blitt spådd jeg å at jeg skulle få jente i juni 2009. men har jo ikketidtil å vente på det da. hehe. det er jo bare gøy å bli spådd.

Skrevet

Dytter litt jeg og, siden det snart er vår tur.

Ingen symptomer å melde om egentlig. Ikke annet enn en litt merkelig øm følelse i underlivet, spesielt dersom jeg strekker meg. Men dette har jeg også hatt før uten at jeg har vært gravid. Humøret mitt er svingende, men det kan også være stress og litt irritasjon over ting som ikke blir ferdig.. Så kan ikke si at det er et symptom...

Uansett utenom dette og litt hodepine (som også er vanlig for meg i tid og utide) så har jeg ingenting som kan ligne på noen symptomer...

Skrevet

Samme her - abosultt ingen symptomer. Håper så virkelig at det har klaffet den måneden her :-)

Skrevet

Hei!

Kult med skravletråd for oss.

Jeg er 27 år og har endelig "lurt" med gubben på ånkli prøving. Han blir snart 28. Vi har en datter på 3 1/2 år, og av flere grunner ønsker vi et søsken til henne. Er i fast jobb begge to, og har leilighet som vi eier. Planlegger å bygge hus om noe år. Timingen er veldig bra nå!

Jeg tok ut spiralen i fjor sommer, og har kun vært "forsiktige" siden da. Har hatt litt problemer med ustabile sykluser, men ser ut som om de ligger på rundt 31-32 dager. Sist sv.sk fikk jeg ingen symptomer før i uke 6 (bortsett fra ømme pupper som jeg alltid har før mens), så jeg går ikke rundt og leter etter tegn, da hadde jeg blitt gal! Hehe.

IKM er 1. august, men det er på dag 31 av syklusen så mulig jeg tester før... Hehe.

Skrevet

Heisann! Noen som har fått symptomer enda?

Det blir spennende å se hvor mange som blir gravid denne uka! :)

Skrevet

Eg har vært veldig flink til å la være å lete etter symptomer denne pp. Forrgie mnd ble eg helt sprø av å lete etter alle symptomer og eg var sikker på at eg måtte være gravid, men den gang ei. Vi har prøvd over et halvt år nå, men har hatt problemer med syklusen, men det ser ut til at den er i orden nå. Så eg håper det skjer noe snart. Vi har en datter som blir 4 om en mnd, og vi har veldig lyst at hun skal få søsken.

Har foresten hatt ømme pupper lenge nå, men føler eg har hatt det nesten helt siden sist pp. Så det symptomet tenker eg ikke på. Har IKM 1 aug, så det er uansett litt tidlig enda.

Begynner på ferie i morgen så da kan det hende eg glemmer det litt.. håper det.

Ser det er flere som ikke har noen symptomer enda, kansje det er et bra tegn for oss. Håper det.

Lykke til alle sammen

Skrevet

Føler at jeg har fått veldig god luktesans, kan det være et symptom?

Skrevet

jeg har bare vært rar i magen jeg.. siste par dagene.. ømt i eggstokkene eller noe.. er ubehagelig når jeg tisser også... merkelig greier. Blir gal av at kroppen gir så forskjellige singaler foran hver eneste IKM.

Skrevet

ja jenter hvordan er formen nå. jeg har ikke noen symtomer bortsett fra litt blodsmak/ metall smaken i munnen.men nå har jeg klart å roe meg ned og håper men tror ikke at det er noe på første pp. det ville vært for godt tilå være sant.

jeg er sliten men så er det også varmt ute og jeg jobber ute stort sett hele tiden nå. så er ikke rart jeg blir litt kokt om dagen.

håper at vi alle får positive svar denne pp. så vi kan slå følge videre.

mvh

Skrevet

Slenger meg med på skravlerådet her..

Vi er i vår 2 pp nå:) Testet pos EL den 15. juli så har IKM 29... er ufattelig spent på om det er noe der inne. Har de to forrige dagene hatt mensmurringer og ømme pupper (det har jeg alltid før tanta), men håper allikevel at det er et symptom:)

Siden det har vært ferie og reising har det blitt noe alkohol og festing, er vanskelig å unngå når ingen vet at vi prøver... kan det påvirke barnet selv om det ikke kan påvises graviditet enda??

Prøver å leve så normalt som mulig, men det blir jo til at man tenker mye på det å bli gravid og symptomer og lignende.. Er litt frustrerende til tider. Prøver å ikke "mase" så fælt om det til samboeren så får heller tømme meg litt her inne:)

Hvor tidlig kan man teste forresten?Skal på hyttetur til helgen og vil unngå alkohol om det viser positivt...

:) Lykke til

Skrevet

*arghh* Litt oppgitt over meg selv nå altså.

Man blir jo egentlig litt smårar av å følge med her inne.. Tenkte liksom jeg ikke skulle stresse og sånn i forhold til graviditet, men blir jo bare mer og mer opphengt. Og er bare i 2. pp.

Er aktiv på å følge med på tegn.. og leser litt på nettet.. og vips.. så har jeg jo symptomer.. ihvertfall noen? kanskje? eller ikke.. *sukk*

Ihvertfall det med stikninger i underliv og mage.. og økt utflod og såre brystvorter (sistnevnte hadde jeg før forrige mens også, hadde aldri det når jeg gikk på p-pille, og kan ikke huske jeg hadde det i yngre dager heller)

Men kan man merke noe så fort da? fortsatt en hel uke til IKM.

Min mor sa alltid at hun visste det med en eneste gang alle 3 gangene, og det tror jeg min søster gjorde med sitt barn også.

Skrevet

huff of huff...

Usikker på om jeg har vært / er syk eller gravid

symptomer

- konstant småkvalm

-konstant murring/verk i ryggen

- vekslende mage

- murringer i mage og hofter

- konstant trøtt og sliten¨

- ekkel smak i munnen

- litt hodepine til tider

Ellers ok.

Skrevet

Jeg er så spent. Nå er det en uke til IKM, og jeg har bestillt strimler fra CB og er klar for testing i neste uke. Er det noen som har erfaringer med disse strimlene? Er de greie å bruke? Er de pålitelige?

Skrevet

Hei, kan jeg være med? Jeg har IKM 1. august, altså om én uke. Icerus, tror jeg husker deg fra en forrige tråd, da var jeg kvalm men fikk mensen 3 dager for tidlig. Nå er jeg småkvalm igjen om morgenen og har stikk og murringer i magen. Dette blir spennende! Men jeg tør ikke håpe for mye siden det gikk galt forrige gang (tror jeg hadde en veldig tidlig spontanabort). 7 dager til IKM!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...