Gå til innhold

Vil dere vite hvorfor papirene mine "forsvant"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste oppdatering:

Jeg ringte UiB og kranglet med dem. Jeg ringte den yrkesfaglige skolenmen de kunne fortsatt ikke sende ut vitnemål. Jeg ringte Sonans, men de kunne heller ikke, siden jeg tok fag som privatist. Jeg ringte Jussbuss. Jussbuss henviste meg til Forbrukerrådet. Forbrukerrådet sendte meg til Kunnskapsdepartementet. Kunnskapsdepartementet henvise meg til fire forskjellige instanser innefor deres organ. Den siste jeg snakket med var sjef for opptak til høyere utdanning. Hun henviste meg til Fylkeskommunen. Fylkeskommunen sendte meg til Samordna Opptak. Samordna Opptak sendte meg tilbake til UiB. UiB tar ikke telefonen.

I tillegg har jeg sendt et tips til avisen og ble oppringt av en journalist. Nå ser han på saken og jeg skal evt møte ham senere i dag.

Summa sumarum; alle instanser synes dette høres fryktelig rart ut, men ingen kan hjelpe meg, verken på den ene eller den andre måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh.. for et rot!!

Hvilken avis?

:o)

Skrevet

BT. Journalisten skulle ringe meg tilbake igjen, så jeg sitter bare her og venter.

Skrevet

Fy flate, er det mulig??

Regner med jeg også får samme problemene til neste år da, siden jeg har tatt fagene via sonans... Hrmf!!!!

Skrevet

Jeg er helt paff. Dette var verre enn jeg trodde, faktisk=(

Skrevet

hehe, skulle akkurat til å svare deg at dette kanskje kan være noe for bt.

Kanskje litt medieoppmerksomhet kan få fart i sakene.

Det er vel ikke noe brennhett tips for dem, men nå i agurktidene er det vel en sjanse for at de kan lage noe på det.

Lykke til uansett,

Skrevet

Det er faktisk helt bak mål!! Og dette burde faktisk Sonans stå for, og gjøre noe med, man betaler tross alt flesk for å få ta fag der! Hva er vitsen med å ta fagene om det ikke er mulig å få de "godkjente" ?

Skrevet

Sonans trodde vel at den første skolen min kunne gi et vitnemål. helt utrolig at ingen kan gi meg det og helt utrolig at et kompetansebevis som viser generell studiekompetanse ikke er godt nok.

Mienarn får IKKE lov til å velge yrkesfag, såpass er sikkert.

Skrevet

* Mine barn, mente jeg. Var da pokker til krøll i dag.

Skrevet

For et rot!! Skjønner godt at du er megafrustrert.

Det jeg syns er litt merkelig er at "ingen" har hatt dette problemet før? Dvs at skolene skal vite hva de skal gjøre? Du kan da umulig være den første som tar utdanning på denne måten? Argh, jeg kjenner jeg blir provosert over sånt byråkrati, altså! Lykke til, med både vitnemål og bt :o)

Skrevet

Ja, det har jeg også tenkt på. Lurer på hvordan andre har fått det til. Jeg er nå helt oppgitt og har ikke energi til å ringe UiB og fortsette krangelen.

Pokker at hun som hjalp meg først på den gamle skolen min er på ferie. Hun kunne sikkert svart meg og kontaktet UiB og strammet dem opp litt=( Den dama hadde mer peiling enn noen av de andre jeg har snakket med i dag som bare har henvist meg videre.

Skrevet

Kjære Olgamor. Har desverre ingen gode råd å gi deg her, men jeg håper virkelig det ordner seg for deg. Du er en tøff dame med ben i nesen, så ikke gi deg! Ville egentlig bare sende deg en klem jeg og kattene mine hilser også :)

Skrevet

Og sakens slutt:

Endelig et vettugt menneske på UiB. Men beskjeden var ikke god.

Siden jeg har tatt fag som privatist måtte jeg søke 23/5. Skolen sa til meg i sin tid at det trengte jeg ikke.

Ergo har jeg ikke plass og må søke til neste år=( Nå prøver jeg å ringe HiB i tilfelle de har plass. Men det har de ikke.

Så takket være misvisende informasjon og min egen dumhet for at jeg ikke sjekket opp i ting så har jeg ikke skoleplass. Og ikke jobb.

Går og graver neg ned et sted jeg=(

Skrevet

Uff for noe dritt:( Har du mulighet til å klage? Siden de ga deg feil info vedrørende søknad. Man bør jo kunne forvente at de svarene man får fra skolen er riktig!

Trøsteklem på vei:)

Skrevet

Rettelse, det var sonans som sa det, ikke uib.

Siden det tok 4,5 timer å få et vettugt svar så gikk jeg glipp av hele restetorget.

Jeg er helt i koma nå, aner ikke hva jeg skal gjøre=(

Skrevet

Sjekk restetorget som kom i dag. Vet ikke om UiB legger ut noen plasser, men der er det i alle fall åpent også for de som overhodet ikke har søkt.

Skrevet

UiB hadde ingen plasser og siden det tok 4,5 timer før jeg fikk et vettugt svar, så gikk jeg glipp av restetorget ved HiB. Har allerede sjekket.

Skrevet

Uff, så forferdelig kjedelig.

Prøv høgskolen i Volda, de har mange nettbaserte tilbud. Kanskje de har mulighet til å ta deg inn? Eller andre nettbaserte tilbud som gir fullverdige studie tilbud.

Er det eventuelt mulig for deg å få jobben din tilbake? Eller å få en ny for et år?

Høres skikkelig ille ut, men ting har en tendens til å ordne seg!

Skrevet

Eller hva med norsk lærerakademi? Hvis du tåler å studere i et kristent miljø, har de en del ledig tilbud i følge bt.

Skrevet

Å herregud for et tragisk opplegg:-(

STAKKARS DEG Olgamora mi:-(

Fy faen, jeg syns det er helt vanvittig jeg. Hvordan skal man vite at man kommer under 23/5 regelen når man tar fag som privatist?!?! Det er jo helt urimelig.

Nei fy søren, nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne:-(

Stor klem.

Skrevet

Men du skal vel ikke under 25/3 når du egentlig skal ha studiekompetanse? det er vel bare for de med yrkesfag uten studiekompetanse og som har jobbet i noen år?!

Er ikke det poenget med å ta fag opp som privatist da? At man skal få vanlig studiekompetanse?

Skrevet

Herlighet - blir virkelig fortvilet og frustrert på dine vegne her!

Gi ikke opp helt enda - sett BT på saken så ordner det seg kanskje..?

Lykke til.

Skrevet

Jøsses.. så da kan jeg regne med at jeg har dette i vente selv..?? :(

Har ikke søkt på høyere utdanning i år da, men skal hive meg på skolebenken neste år.. Tok de fagene jeg manglet for å få generell studiekompetanse på Sonans i fjor og året før.

Gikk de første årene ved en vanlig VGS som hadde både yrkesfaglige linjer, og allmennfaglig linje.. m.m

Ble litt bekymra her nå.

• 1 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det, ordnet det seg? Og gjorde BT noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...