Gå til innhold

Har barna deres leker hos besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvem har kjøpt de? Hva har de der?

Hadde en diskusjon med min kjære mor ista... trenger noen innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har ikke så mye der.. men hun har masse bøker og det er jo stas :-) ett par bamser er der og ett par plast leker.. ikke noe særlig mer....

Skrevet

Ja, og det er leker besteforeldrene har kjøpt, litt klær har de også liggende der siden de er der ganske ofte. Egne tannbørster, solkrem, flasker, bleier, senger og annet de måtte trenge så det er kun å hente ungene rett og slett og minimalt med pakking.

Skrevet

Hos farmor og farfar til Jonas har de leker fra da ungene deres var små, altså sambo og brødrene. Treleker og plastrangler og sann. De har kjøpt et leketeppe til han som han kan ligge på gulvet på.

Skrevet

De har en lekekasse med leker fra jeg var liten, noen bøker, dukker, biler, lego osv.

Skrevet

Hos mine foreldre er det huskestativ, sandkasse, sklie, dukkestue og masse inne og uteleker.. Noe er fra da jeg og mine søsken var små, noe han dem kjøpt inn nytt.. Vi bor langt unna mine foreldre, så det er også seng der (både hos mine foreldre og besteforeldre), og vogn - slik at vi slipper å ha med masse når vi skal reise dit..

Hos svigers er det litt ute og litt inne leker..

Skrevet

Det er leiker hos mine foreldre fra når eg og søskene mine var små. Her er det alt mulig: bamser, garasje, bøker, biler, telefoner, dukkevogner. Hos svigers er det og leiker, i ca samme kategori, dei er av nyare dato og eg trur dei kjøpte dei til det første barnebarnet.

Skrevet

Ja, de har leker som enten er kjøpt nå eller fra da vi selv var små:)

Skrevet

Barna mine har ikke leker hos besteforeldrene, men både mine og min mann sine foreldre har tatt vare på en god del av det vi hadde da vi var barn som ungene får leke med nå. Det er ting som gyngehest, dukker, lego ol. I tilleg sørger de for å ha tegnesaker i beredskap. Vi tar ikke med leker når vi drar på besøk dit.

Skrevet

Ja det har han, hos de alle. Leker fra vi foreldrene var små og noe ny innkjøpt. Farmoren og farfaren har en hel haug med barnebarn, så der kryr det av leker men hos mine foreldre har han leker fra jeg og broren min var liten + en del nyinnkjøpt (de selv som kjøper det)

Skrevet

Har litt, bor så langt unna at det er greitt å slippe å dra med seg det også. Vi har kjøpt litt og de har kjøpt litt. Har noen småbiler til innebruk og en stor gravemaskin (til å sitte på) ute + bøtte og spade og sånnt.

Skrevet

Bestefar har funnet frem noen gamle leker fra når jeg og søsknene mine var små. Også har han ei loftsstue full av bøker fra Bokklubbens Barn som jeg fikk da jeg var unge.

Hos Beste ( bestefars kjæreste - de bor ikke sammen selv om de har vært sammen i 8 år) så har han ingen leker, men der tar jeg med noe om hun skal passe ham, eller så er hun en typisk bestemor. Der bakes det, han får leke med porselens servise hennes, hun flytter stol inn på badet for å leke med vann osv.

Skrevet

Ja han har mange leker ho de. Hos bestemor er det kun hun som har kjøpt. Hos bestefar har vi begge kjøpt, men han er mer sånn at "du kjøper, så betaler jeg"

Skrevet

alle barnebarn i denne familien har leker hos besteforeldre...

Skrevet

De har en blanding av leker de har kjøpt selv (type bøtte og spade så de kan ta de med på lekeplass og store biler, baller ikke noen sånne kjempedyre i innkjøp) samt masse leker fra vi var små. Synes det er helt topp for da slipper vi å ha med en pose med leker hver gang vi kommer. Vi har jo som regel med stellebag, mat osv osv så blir jo mye å dra på. I tillegg har de begge steder stol til mating, noen bleier liggende (for mamma glemmer aldri da han hadde diare og vi slapp opp for bleier og måtte dra hjem i håndkle he he).

Skrevet

Hos mamma er det seng (sprikelsengen han hadde hjemme før), klær, tannbørste og masse leker. Stort sett fra meg og mine brødre når vi var små men også litt biler og bøker som hun har kjøpt til sønnen min.

Hos pappa er det leker som han og samboeren har kjøpt til å ha når vi kommer ca hver 2 mnd og de har kjøpt har også stol, seng og bilsete!

1. barnebarnet så kansje derfor?!

Skrevet

Ja, hun har masse leker der som de har kjøpt. Ellers så hadde det jo ikke vært noe gøy der, er begrenset hvor mye mormor og bestefar klarer å underholde HELE tiden uten noen leker... :)

Skrevet

Masse hos farmor, ble kjøpt til sambos første sønn på 12 år:)

Nesten ingenting hos mormor, måtte gå til innkjøp sist vi var på besøk. Men vi er ikke så mye der heller siden de bor 120 mil lengre nord;)

Skrevet

Masse hos Besteforeldrene sine som bor 3 min unna oss (foreldrene til samboeren min)

Der har hun "eget rom" med seng, stol, leker osv.

Pluss middagsglass, tutekopp, bleier osv.

Er der hun er mest, så det er minimalt med ting hos mine foreldre.

Skrevet

Hos jentas mormor har hun noe fra da jeg var liten, samt noe mormor har kjøpt nå. Hos jentas farmor og farfar er det leker fra da pappaen og søskene hans var liten....

Skrevet

masse leker. en del fra jeg var liten, og en del som er kjøpt.

veldig stas.

Skrevet

Hos mormor har han seng ,spisestol,vogn en ball og bleier.

Hos besteforeldrene i nord norge har han seng ,bilstol ,bøker ,tegnefilmer, en stor traktor (som bestefaren kjøpte når will ble født) og leker som sambo og broren hadde da de var små.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Svigermor er dagmamma når jeg jobber i ukedagene (blir gjerne en dag eller to i uka) så der har hun ganske mye, både klær, leker, flasker, bleier osv. Fra høsten av skal hun være der på "fulltid", så vi driver og kjøper inn mer utstyr hun kan ha der. Min mor har kjøpt inn noen leker, og hun har også leker fra min lillesøster på 9 år. Reiseseng hos begge to, som vi har kjøpt.

Skrevet

ja hos mine foreldre er mitt rom blitt barnerom for barnebarna:) masse leker,tv osv innpå dær. er oxo leker til min svigerfar men d er jo fordi han har en på 2 år og 5 år.

Skrevet

Ser det er vanlig å ha leker der ja. Er sånn hos svigermor også. Masse leker som hun har kjøpt. Jeg kan ikke se problemet med å kjøpe noen leker å ha der. Mamma mener det ikke er noe vits! Så han har noen biler og en trillebår der da... og for en stund sida så søyt hun litt over at han ikke klarte å aktivere seg selv!! hehehe ja ja sier jeg bare.. Og så kom hun med; ja tror du mormor og morfar (foreldrene hennes) kjøpte inn leker til deg eller?? Ehh.. 30 år sida, leker var litt dyrere da og det var en helt annen tid! uansett, jeg syntes ikke det var så utrolig kult å være der heller.. Greit, men ikke DØDS kult! Ikke for det, de gjør masse annet. Ordner og styrer, men det er veldig moro å ha leker et sted der man ikke er så ofte -moro å se lekene sine igjen!

Han synes det er sååå kult å dra til farmor for der er det så mange fine leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...