~sjiraff~ Skrevet 20. juli 2008 #27 Skrevet 20. juli 2008 Hvorfor er det så sjokkerende da? Vi betaler alltid reisene våre med kredittkort. Det er et bevisst valg. Vi bruker forøvrig også mye kredittkort på ferie fordi da er banken ansvarlig for å dekke tap o.l. hvis vi blir lurt, og kortet misbrukt. Og betaler man reisen med kredittkort så får man reiseforsikring. Det betyr jo ikke at man ikke har penger til å betale.
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2008 #28 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har vel egentlig et mastercard som banken prakket på meg. Men jeg ønsket det ikke. Og jeg bruker det aldri.
Piken på landet Skrevet 20. juli 2008 #29 Skrevet 20. juli 2008 Klart vi har kredittkort. Får jo gratis reiseforsikring når en betaler ferien med det. Hadde klart oss fint uten, men kredittkortene er som nevnt lenger oppe bedre å bruke i utlandet, til netthandel osv. Så lenge en har penger, er det jo ikke noe verre å bruke et kredittkort en noe annet kort....
velger nick en annen dag Skrevet 20. juli 2008 #30 Skrevet 20. juli 2008 For noen er det kanskje slik at man bruker kredittkortene for å bruke penger man ikke har. Vi bruker konsekvent KUN kredittkort for bestilling av ferier , betalinger i utlandet osv. Ikke fordi vi ikke har pengene men for å sikre oss best mulig mot svindel. Dessuten får man reiseforsikring dersom man betaler reisene med kredittkort. Det er ikke verre enn å betale første regning etter ferien med de pengene som man har stående på konto til det formålet...:-)
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #31 Skrevet 20. juli 2008 Prektig??? Jeg har bare aldri sett poenget med det, vil vi har noe så sparer vi først, så derfor har jeg heller aldri satt meg helt inn i hva dette egentlig er for noe. Nå ser jeg jo at det kan være en fordel å ha dette i utlandet, til reiser ol, så kanskje vi da skal vurdere å skaffe oss noe slikt selv. Og til opplysning er jeg 27 år, gift, har 3 barn og har adri mottatt overgangsstønad og vi har/får nå en årsinntekt på ca 850 000 kr uten å ha så mye i lån, så vi klarer oss bra...
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juli 2008 #32 Skrevet 20. juli 2008 Jeg får reiseforsikring ved å betale reisen med mitt vanlige visakort også jeg da, får ingen andre her det?
metaMORfose Skrevet 20. juli 2008 #33 Skrevet 20. juli 2008 Vi skaffet oss ikke kredittkort før vi hadde stabil økonomi. Nå har vi nok kanskje veldig god råd til å være småbarnsforeldre, men vi bruker allikevel kredittkort ganske hyppig. Vi har begge: Mastercard, Visa-kredittkort i tillegg til vanlig Visa knyttet opp mot bankkonoen, Dinerskort, Jet-kort til bensin (to kort på samme konto), American Express (husker ikke hvorfor vi fikk det). Og så har mannen et par til. Han reiste mye i jobben før, og det hender han reiser nå også. Og så reiser vi jo litt med ungene også. Han er f.eks avgårde med ungene nå. Og så bruker vi det ved nettshopping. Men vi betaler alltid regningene med en gang, Vi bruker ikke kortene på ting vi ikke har råd til. Det skulle bare mangle. Jeg tror ikke kredittkort er allverdens ille, det som er ille er når man kjøper ting på avbetaling. F.eks deal.no osv. Det blir veldig dyrt.
Bunnies by night Skrevet 20. juli 2008 #34 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har fått inntrykk av at det er vanlig ja! For meg er det uaktuelt, rett og slett fordi vi har ikke SÅ mye penger å rutte med, samboer er danser og har dermed ikke noen fast inntekt og jeg er student, derfor er det best for oss å spare dersom vi skal ut å handle. Hvis man har en god økonomi og har styring på den kan det jo være greit å ha et kredittkort dersom man vet at man klarer å betale før det løper renter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå