Gjest Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hva tenker dere om en så stor alder forsjell? Han bor heldigvis ikke i norge, men jeg er skikklig forelska, det er han også men vi holder begge igjen på grunn av alderen. Kjemien er fantastisk, snakker utrolig bra sammen, ler masse. Burde jeg bare prøve å glemme ham, eller satse tiltross for at han er like gammel som min mor og far? Trenger litt råd nå, før jeg blir gal!
Zitro Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Selvsagt kan det funke, men det hadde ikke vært noe for meg. Jeg hadde tenkt på eventuell barn sammen og sånt jeg. Hvis dere f.eks får et barn sammens om 5 år, så vil ha være nærmere en bestefarsalder enn en pappas alder. >Vil han orke å følge barna på alt dem krever? Dugnader? Masse sånt å tenke på også...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Alder har ikke noe og si syns jeg. Jeg er 28 og min samboer er 42 ,det funker for oss ,men det kan bli noen utfordringer og komme over.
petite fleur Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Jeg lurer mest på hvorfor du er glad for at han ikke bor i Norge - vil du ikke være nær ham? :-) Ellers kulle det være en u foran heldigvis? Så lenge mannen er grei og snill og ikke en gammel gris som vil ha seg en lekkerbisken i 20-årene, trenger det ikke å være noe galt med så stor aldersforskjell.....Det er kjemien det kommer an på, ikke alder.
OneOfTheBoys Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Alder har ikkealltid noe å si, men når aldersforskjellen er såå stor ville jeg tatt i betraktning risikon for å sitte som enke fra jeg var 40 år! En alder da du egentlig skal begynne å nye livet
Felix&Lurifax Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Etter min mening er forholdet dødsdømt, bo i forskjellige land og stor aldersforskjell. Men hei, gå for det så lenge det varer, og håp på at det er du som går fortest lei
Musemor med tre søte små Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Du elsker han, han elsker deg, og det er det som er viktig. Hadde jeg vært deg ville jeg nok gått for det, men dersom du gjør det, hver forberedt på at enkelte vil reagere litt på det. Kanskje spesielt dine foreldre.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Jo, nei..vet ikke!! er glad han ikke er her for da hadde jeg vært heeelt lost! trygt at han ikke bor her, ingenting sjer uten at vi vet hva vi gjør....
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Barn sammen hadde vært uaktuelt... Han har 3 fra før, voksne.(eldre enn meg...) Og jeg er happy med ham ene jeg har
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 jeg hadde flyttet til ham...ikke noe problem det. han er mange millionær så det kunne vi ha ordnet på dagen, mht mitt hus, arbeid osv
* 5 om dagen * Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 hadde komme ann på hvor han var i fra. men alder er ingen hindring.Dere vet jo ikke før dere har prøvd.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Du nevner at han er mangemillionaer, vet du dette, eller er det hans ord? Er jo lett for han aa sitte nede i Arabia eller hvor han kommer fra og paastaa at han har masse penger og at dere maa motes. Eller har du mott han for? Naar du faktisk drar opp den okonomiske situasjonen hans, tenker jeg mitt. Hva har det aa si egentlig? Siden du spor hva jeg tenker om en saa stor aldersforskjell - saa kan jeg jo si det. Jeg synes det er kvalmende. Han kunne vaert faren din, og han gaar etter jenter som kunne vaert datteren sin. Synes det er ekkelt.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 HAn er mangemillionær?? Pass på at han ikke bruker deg som en pyntedukke og en og ha vill sex med....så lenge han gidder... For om du kanskje selger hus og hjem og gir opp alt i trygge norge, og flytter dit. Så er han kanskje lei deg etter et par år...da må du begynne på nytt igjen her. Så sant han ikke gir det økonomisk hjelp. Men jeg har selv vært med mannfolk mye eldre enn meg. Det er morro og forelskelsen er stor til og begynne med. Men når hverdagen kommer og han blir en daff sekk pga han ikke orker alt du orker da forsvinner følelsene også...iallefall for meg. Livet skal man leve sammen. Lykke til i ditt valg uansett Klem
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #14 Skrevet 18. juli 2008 haha, ja selvfølgelig har jeg møtt ham! han er britisk. vet at han har disse pengene ja, kjenner mange som jobber for ham. tok opp det med pengene som et svar til et innlegg, ikke i det første. driter i at han er rik, ikke derfor jeg liker ham! men takk for resten av svaret...enda du synes det er ekkel
lena26 Skrevet 18. juli 2008 #15 Skrevet 18. juli 2008 Jeg synes du skal ha det moro med han så lenge det varer. Men jeg hadde ventet med å skaffe barn med han, da forhold i lengde med han kan bli noe utfordrende. Alle kompisene hans er vel like gamle som han og etterhvert blir det noe kjedelig. Pluss han kommer nepppe å synes at dine venner er noe stass å omgås. Men siden han er mangemillionær, så er det bare å kose deg nå, dra på kule ferier osv.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #16 Skrevet 18. juli 2008 Virket nesten som om du bare hadde chattet med han paa en eller annen chattekanal, hehe. Saa det synes jeg var ganske saa sykt. At han er brite, sjokkerer meg i hvert fall ikke. Det er et typisk fenomen blant briter. Gaar etter yngre jenter, ser jo bra ut for fasaden... Du faar gjore som du vil, men jeg haaper i hvert fall ikke dere bestemmer dere for aa faa barn om 3 aar f.eks... Ikke saa veldig kult aa vaere 15 aar og ha en pappa paa 67... Har hort om verre tilfelle (kjenner en Brasiliansk jente som hadde en pappa paa 78 da hun var 16....) But, still....
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 18. juli 2008 #17 Skrevet 18. juli 2008 han har vel barn på din alder kanskje? det viktigste er uansett at man bygger et forhold på riktige primisser fra begge parter... du har jo ansvar for den lille din også, tenk om familien får dårlig forhold pga dette? foreldrene dine syns vel ikke det er så stas, barna hans osv... jeg hadde tenkt meg nøye om... og at han har masse penger hadde ikke betydd noe for meg i denne sammenhengen!! finn ut om følelsene kan vare og tåle påkjenningene dere kanskje vil få. lykke til!!
Mamsen86 Skrevet 18. juli 2008 #19 Skrevet 18. juli 2008 Ææææsj, tuller du?? :-O Hah, for det gjør nemlig jeg. Neeh, syntes ikke at når man er voksen så har alderen så mye å si. Du er en voksen dame, med egne meninger og egne følelser. Følg dem! :-)
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #20 Skrevet 18. juli 2008 som jeg skrev over her så er barn uaktuelt. han har 3 voksne og jeg er fornøyd med ham jeg har! typisk briter, synes du?? hmm...pappen til sønnen min er brite. kjenner masse briter, aldri tenkt slik på det!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juli 2008 #21 Skrevet 18. juli 2008 Med sunt kosthold og mosjon kan man senke aldringsprosessen betraktelig, så fysisk sett trenger han ikke være mer enn 40, og både være i bedre form og se bedre ut enn mange 30-åringer. Det jeg synes er størst problem her er alderen din. Du er bare 24, og jeg vet med meg selv at i den alderen skjedde det mye med meg. Han er "voksen" mens du er i ferd med å bli det. Ut over det, drit i de som synes det er ekkelt. Her er det snakk om ditt liv, og ikke noen andres. Du må gjøre som du selv mener er best.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 18. juli 2008 #22 Skrevet 18. juli 2008 I utgangspunktet er alder for meg bare noen tall, som egentlig ikke sier noe som helst om et menneske... Det som betyr noe er hvordan man føler seg og er som menneske, og i et forhold hvordan man har det sammen. Men når det er sagt, så tror jeg nok at en så stor aldersforskjell unektelig vil la seg merke når man blir eldre. For når du er i din "beste alder" vil nok han kunne merke at han har nådd "middagshøyden" for å si det slik, slik at dere kan ha svært ulike behov i forhold til aktivitetsnivå o.l. da. Men, hjertet spør ikke om alder, og hjertets følelser kan man ikke styre. Ønsker deg masse lykke til, uansett hva du gjør! Måtte live gi deg alt det du måtte ønske
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #23 Skrevet 18. juli 2008 Har nok vært voksen i ganske mange år allerede...er nok ganske moden for alderen. Det er vel de fleste som får barn i ung alder.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #24 Skrevet 18. juli 2008 Helt enig i alt du skrev der...men om 20 år er jo han en gammel mann, mens jeg er enda ung! Men trenger jo ikke tenke så langt kansje, som en skrev over her, nyt det så lenge det varer!! Takk for lykke ønskningene )
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #25 Skrevet 18. juli 2008 Aaja, leste ikke saa noye skjonner du;D! Men da er jo saken grei, om dere ikke skal faa barn. Generelt sett driter jeg jo i hva andre velger for livet sitt. Er du sikker paa at du vil ha han, saa faar du vel bare gaa for det! Ja, jeg synes det er typisk briter! Sett saa mange tilfeller av det - spesielt av de som ferierer i St. Tropez og flere andre tilfeller av litt velstaaende briter som er bosatt i England.... Veldig typisk. Ser slike alderforskjeller i storre grad der, enn andre steder (som f.eks Norge...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå