Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lage oss en skravletråd eg:) E vi heldi blir den helt klagefri, sjøl om eg må få si at eg e litt redd for at d går galt den her gangen og. Men no har eg sagt d så skal ikke nevne d flere gang:)

Katti har du termin? Min ble 26.mars, hadde termin 23.mars i år, så d va litt gøy.

Formen e brukbar her, men d e første svangerskape mitt kor eg e kvalm så tili. Sette bare pris på d da, for da vet man jo at d e nåkka der:) Så lenge eg ikke kaste opp e alt i orden. Me gutten kasta eg opp 6 gang totalt så d va ikke så ille.

Huff kor eg skravle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, e du blitt helt borte? Regne me du ligg å sole deg:) Har faktisk hatt sommer her oppe i dag, men ser ut som d bare blei den her dagen...

Skrevet

dytte den her opp igjen, e pratesyk:)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei på deg:)

Ja du har mistet en gang før ja... Det skjer nok ikke nå vettu. Det orker vi ikke!!

Blir nok litt klaging her sikkert...magen min er ille igjen i dag...murrer og jobber for harde livet. Trodde ikke det skulle være ekkelt og vondt å bli gravid. Hvis noe mer strekker seg i magen min nå så blir jeg gedigen for jeg har hatt masse smerter hittil!

Ryggen og hoftene krangler litt også... I dag haltet jeg! Det klikket i høyre hofte nå jeg gikk og høyre del av korsryggen er vond. Har ikke kunnet ligge på høyre side på et par netter..

Men det betyr vel at ting flytter på seg og gjør seg klart...

Jeg bør forvente at det blir værre ettersom jeg har skjeft og låst bekken, 3 brudd i halebeinet, og en livmor som ligger litt feil...bakover eller noe..

Men gravid blei jeg med en gang!

Hva var det med puppene dine du nevte å vår gamle tråd?

Når skal mine skyte fart da??????

Jeg har termin 13 mars i følge babyverden. Egentlig burde jeg ventet til mai...men kroppen ville ikke! Full klaff!!

Skrevet

Huff, høres ont ut da. Kordan e d me fysioterapeut der nede, har man krav på behandling i svangerskape? E vel ingen som ser for seg alle plagan man kan få i et svangerskap før dem blir gravid:) Har heldigvis ikke vært plaga di andre gangan, håpe d går like greit no. Den her gangen har eg vært mer uvell enn tidligere, men så lenge eg hold på maten e eg fornøyd:)

Har bare fått så faste fine puppa:) E ikke blitt så kjempestor, men har jo litt å gå på etter å ha amma da, så no fylle dem bare ut skinne:)

Noen får ikke puppan før dem e ferdi å føde, så d kan ta tid du.

Vær gla du ikke skal få stortjukk når d begynne å bli varmet der nede, mars e helt perfekt:)

Katti skal du fortelle til mammaen din da?

har enda ikke sagt til gubben eg:)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei:)

I dag er jeg svimmel... Heldigvis ikke jobb i dag, og kun kort dag i morgen. Men da kan formen alt være på topp!

Ja null puppe-forandringer på meg enda. Men det kommer vel.

Har en liten kul under navelen til venstre. Kan til og med se den når jeg ligger på rygg:)

Jeg har sikkert krav på ting men venter enda på papirer i fra Norge slik at jeg har krav på ting... de drøyer og drøyer!!

Mamma har bestillt bilett hit ned i dag til 7. august. Så skal hun på sykehuset 4. august for å få svar på prøver etter slaget, og da ve hun om hun får fly hit eller ikke. Biletten var så billig at hun måtte bare bestille sa hun:)

Så da blir jeg å fortelle det.

Når skal du fortelle det til mannen din da?

Skrevet

Hei dere! Kan jeg være med å skravle her også, eller er det bare for dere to?;) Finner liksom ikke helt den "gode tonen" fra 1.pp-gruppa vår igjen i noen av de andre gruppene her, så vi må visst holde sammen!

I går var jeg hos legen og fikk sjekket at alt var som det skulle. Litt lavt blodtrykk og litt lite jern, men legen sa det var helt normalt hos gravide. Har ikke vært så flink med kostholdet heller, så jeg skal skjerpe meg nå, spise sunnere og mer regelmessing. Har jo ikke bare meg selv å tenke på lenger!

Ellers klør jeg etter å dele nyheten med omgivelsene.. en venninne ringte meg i dag og spurte rett ut, hun hadde fått følelsen av at det var noe på gang sa hun.. jeg ville så gjerne si det, men det blir ikke helt rett når jeg og mannen min har avtalt å holde det for oss selv i noen uker til, foreldrene hans vet det heller ikke ennå, så jeg rodde meg ut av spørsmålet.. uff, hater å lyve!

Baby09; hadde aldri klart å holde det hemmelig for mannen min, han ville ha lest meg som en åpen bok.. vi leste forøvrig av testresultatet sammen, så det hadde ikke vært mulig uansett. Når har du tenkt å fortelle det?

Skrevet

klart du kan skravle me oss Notie, bare koseli d:)

Mannen min jobbe borte, så testa mens han va på jobb:) Men han les meg ganske godt han også, så får se kor lang tid d går før han vet d, kommer hjem i dag:)

Etter en MA i fjor, e eg litt usikker på kordan d skal gå den her gangen, derfor vil eg ikke at han skal gå å glede seg unødvendig... Vente litt å kjenne på kroppen om alt kjennes bra ut enda en stund. Dessuten e han kjempegla i ongan, og vil fortelle me en gang at eg e gravid. Både når eg gikk me gutten og i fjor maste han kvær dag om lov til å fortelle d.

Synes d e så tungt å måtte si visst d går galt at eg ikke e gravid mer, så derfor bruke ikke eg fortelle før eg e 12 uke.

Tina-Mari: håpe du får d du treng ganske så fort, kjedeli å måtte vente. Me nr 1 e man jo så ekstra spent på alt som skal skje:)

Blir ikke å ringe legen før eg e 12 uke så eg e sikker på at alt e i orden. Da klare den jo å kjenne livmora utvendig også. og sia eg har født før har eg sikkert begynt å få litt mage da også:)

Ellers e formen fin. Hatt noen kvelda me brekninge, men ingen oppkast så langt. Skjekke puppan kvær dag for å se etter endringe, men så langt kommer d fortsatt melk og dem e øm. Ikke like stor som dem va tiligere i uka. Håpe d e sånn at dem kan svinge litt fra dag til dag:)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei jenter!

Velkommen hit Notie:) Bare hyggelig å være 3:) Får håpe de andre fra 1.pp snart følger på:)

Jeg har vært et slakt den siste tiden... Orker ingenting for tiden. Helt kake jeg... Spiser disse multivitaminene for gravide da...og prøver å spise...spiser masse mer nå enn for en uke siden, men det hjelper ikke stort.. Jeg mister hår i store mengder... Derfor gikk jeg til frisøren på torsdag og fikk klippet av meg det lange lange håret mitt som jeg har spart på i flere år... Fikk stripet det i dag, og er fornøyd da.

Jeg har gått ned et par kilo også...

Blir bra å komme seg til legen. Skal be om time 7. august slik at mamma kan bli med på første kontrollen...hun lander denne dagen. Det blir spennende!

Må lete etter mobilen min jeg..

Skrevet

Huff, så kjedeli at du e så dårli da Tina-Mari:( Håpe d ikke vare så alt for lenge.

Har fått legetime til 4.august, ekstra oppfølging pga Ma i fjor kunne skyldes tilstanden i sykdommen min. Kjenne d blir godt me ekstra oppfølging.

Måtte fortelle d til gubben i dag da, han begynte å planlegge fest her:) Litt vrient å komme seg ut av den ute å røpe meg, så tok letteste vei. Han trudde eg laug da, eller at d ikke va hannes:) Men han innså at enkelte blir lettere gravid enn andre, så slapp å sitte i avhør:)

Her e formen på topp, men har mye utflod. Meeeeeeeeeen som sagt før: eg e gla for alle symptom kroppen gir meg:)

Skrevet

Kjedelig at du har fått det sånn ja Tina-Mari.. selv er jeg i helt fortreffelig form, glemmer hele graviditeten i perioder for jeg kjenner så lite til den! Men det kommer vel etterhvert, og hadde noen uker tidligere med voldsom kvalme, så er egentlig veldig fornøyd med å slippe noe nå.

Skjønner at du måtte fortelle det da ja baby09, greit å samarbeide litt når det gjelder å lure seg unna festligheter.. ble han glad?

Selv har jeg vært og grillet med noen kamerater, de var veldig ivrige på vinskjenkinga, men jeg skyldte på at jeg hadde vært "så dum at jeg tok med bilen" så slapp unna.. skal på jobb i morgen tidlig også, like greit, så har jeg en unnskylding for å slappe av hjemme..

I morgen er jeg 9 uker på vei - tiden går så fort!

Nei, skal bake kake til mannen min, han hadde bursdag i går men er bortreist og kommer hjem i morgen så da skal jeg ha bakverket klart.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld jenter!

Skrevet

Klart han blei gla:)

Men prøvde sammtidig å få meg til ikke være for gla, sia d gikk dårli sist. Men han skjønne jo også at d e vanskeli å ikke glede seg. Har en liten sånn angst-følelse, men e vel bare naturli d også:)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Det går nok bra denne gange baby09:)

Dere vil ikke tro hvor invadert jeg føler meg... Jeg lå oppe i 2egt i går og hadde sovet, mannen hadde vært ute å jogget og hoppet i dusjen oppe i 2.egt. Jeg dreiv å prøvde å komme meg ut av sengen..

Døren nede sto på gløtt ettersom huden var nede.

Jeg hørte døra knirket og spurte mannen min om døra var åpen, og han svarte ja så vidt. Vi gikk ned og skulle be noen venner ut på middag. Ettersom jeg ikke fant mobilen min brukte jeg hustelefonen. De svarte ja i 7-9 tiden passet på dn lokale restauranten. Jeg tenkte at det er best å be de sende en sms før de går hjemme fra slik at vi ikke sitter det en time å venter. Men mobilen var borte, det samme var veska mi!

Vi leitet i hele huset før mannen min ruslet bortover veien og fant veska mi slengt til side. Hele lønna mi som jeg akkurat hadde fått var borte, mobilen min, og min manns 2 mobiler, min nye lipgloss og hairpaist! Da er det jo en kvinnelig tyv.....og en vi kjenner!!!!!!!!!!!!!!!!!

For valpen våres bjeffer på alle han ikke kjenner GODT!

Selv nå vi sitter ved siden avhan bjeffer han...

Jeg følte meg så invadert!

Nå er vi mer nøye med dører og vinduer, fotocelle skal installeres i døra og alarmene skal modifiseres slik at de kan stå på selv om dyra er hjemme.

FY FADER FOR EN FREKKHET!

Jeg fikk jo helt panikk og bare gråt. Jeg følte at de kom til å komme igjen når jeg sov for å skade meg og barnet. En helt absurd tanke, men jeg fikk panikk!

I natt sov jeg dårlig...og jeg drømte at Jude Law var The Terminator og kom for å drepe meg...

Nå har jeg ingen mulighet til å komunisere med mannen min mens han er på jobb...føler meg så alene...og utsatt...

Skrevet

Skjønne godt du blei redd, noen har jo vært inne i huse ditt og tatt tingan dine. Mens du sjøl va hjemme, visst eg skjønte d rett. Håpe du føle deg tryggere når dåkker får på plass alt av sikkerhetsutstyr da.

Her e eg morgenkvalm i dag, håpe d ikke e nåkka som e kommet for å bli:(

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei baby09, ja du forsto det rett.... Jeg har roet meg rundt det "innbruddet", det var nok noe impulsivt...

Uff, får håpe det kun var 1 morgen, og så ferdig med det...

Jeg har hatt en tung uke, men i dag føler jeg meg 100% bedre...men tankene min er maaaange.

1. Jeg ringte legen i sta (pøvd å få tak på han 1 uke), en Norsk lege her nede hvor jeg bor. At jeg fikk fortalt er at jeg er gravid for første gang og har vært i veldig dålig form. Kanskje jeg har en time til deg neste uke, ring meg på mandag, sa han!

Hallo!!! Hva er det for en lege!?

2. Jeg har fått avlag på min søknad om å flytte ut av Norge. E det mulig? Trodde ikke jeg måtte spørre om lov!!!

* Nå sitter jeg og lengter hjem... I disse dager er mamma og søsteren min rundt om i Norge og Sverige på van treff....savner det!

* 2 vennepar av oss venter barn om 1 og 3 mnd...kunne væt kos for min unge å ha noe venner...

* Kusina mi er vel snart 22 eller 23 uker på vei.

* En jeg er fadder for er ikke fylt 2 år enda...

Jeg lurer på m jeg har krav på penger i fra Norge til Spania, eller om det bare er å sette kursen hjemover etter denne noe "lengre" ferien...

Pappa har en leilighet som han må leie ut, kanskje jeg kan leie den...

Eller så vurderer jeg å tigge til mamma om jeg kan bo hos henne...så får jeg dele rom med søsteren min...

Mannen min må da komme etter fordi vi ikke har rabisvaksine på hunden våres... Den settes på onsdag..

Hvis vi skal hjem, så reiser jeg innen august for å komme igang på jobben....da kan jeg jobbe 5 mnd før jeg går i barselsperm..

Har jo ikke jobbet siden januar mot det Norske firma som jeg er ansatt hos...

UFF, jeg må ringe NAV i morgen å få snakket med noen... Finne ut av mine rettigheter...

Og så ringer en Norsk lege fra helsesenteret jeg benytter meg av i morgen. Da får jeg hvertfall snakket med en jeg kjenne litt. Min fastlege i Norge er på ferie.

Hva syns dere vi bør gjøre jenter?

I sta lekte jeg med babywatcheren min og fant 2 hjertelyder.... Det er nok feil, for det føler jeg på meg at ikke er rett. Men skulle det være 2 å reiser jeg hjem med en gang.

Det han mannen sagt at jeg må.

Eneste som holder oss her er valpen våres...hvis mannen min skal vente til alt er i oren med vaksina, så er i 6 mnd fra hverandre og han mister alt med magen og ultralyder osv..

Uanett om det er en eller 2 så er jeg rådvill... Hvor lenge er karantene?Hvordan er det for dyret? Skal vi gi bort hunden?

Hva gjør jeg!?!?!?!?!?!?!

Skrevet

Hm, Norge e et rart land da visst man kan bli nekta å flytte ut...+

Skaff deg ny lege ialle fall, sånne som ikke har tid til å prate me deg like eg ikke. Va vel ikke værre å finne ledig time i dag som en anna dag?

Korvidt du skal flytte eller ikke kan eg ikke si nåkka om. Men trur nok eg personlig ikke kunne tenkt meg noen bedre plass enn Norge å være gravid og føde da. Sikkert like bra andre plass, men e litt hjemmekjær av meg:)

På den annen side hadde eg ikke villa at mannen min skulle miste så store dela av svangerskape. E jo ei så fin tid, når man e i form i alle fall:) Og før babyen kommer e d veldi lurt å gjøre ting i lag som d kan bli lenge til man får gjort igjen. Gå på kino, ut å spise eller bare våke til tili morgen.

Du får ringe nav å høre der. Du ma i alle fall ha jobbet 6 av di 10 siste mnd før babyen blir født for å få fødselspenger. Som jobb regnes alt av inntekt man har skattet av.

Håpe du finn ut av d i alle fall.

Sitt å leite ferie til Spania eller Tyrkia no. Men e litt skeptisk til å reise så tili i svangerskape (10.uke) i tilfelle man må på sykhus. Så får se ka d blir til.

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Poenget er at det er bare 1 Norsk lege her nede! Kanskje han var stressa...vi får se hva han sier på mandag...

Tror jeg lener mot å flytte til Norge siden jeg er gravid. Da er det lettere å opprettholde salgsjobben min også.

Men dvs at jeg må jobbe som en hest fra 1. august i fra Spania.... Greier jeg det?

Har du reiseforsikring så er det ikke noe problem. Spania er veldig langt fremme innen helse sektoren)

Ja jeg gransker huet nå ja..

Skrevet

Visst du ikke greie å jobbe pga helsa får du jo bare en sykemelding når du har prøvd litt. Så kan du jo se når formen blir bedre. Kvalme gir seg som regel uti 2.tri en gang. Gjeld jo da ikke for alle, så du ikke blir skuffa:)

E nok ikke lett å velge, får bare gjøre d du trur blir best for deg og babyen:)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Det som er er at jeg har hatt 6 mnd fri... og må jo jobbe 6 mnd før fødsel for å få penger... Ellers har jeg vel ikke krav på noe?

Jeg tror det beste er å flytte hjem...i dag føler jeg det...men vi får se.

Skrevet

Man skatte av sykepengan også, så visst du går sykemeldt i svangerskape har du allikavel krav på fødselspeng:)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Ja jeg fikk litt oppklaring i dag:) Jeg har mist krav på 1G som er 70 000 og det har du minst 50% av...dvs minimum 35 tusen kroner.

Tror det var det han sa.

Men jeg å nok flytte hjem til Norge!

Skrevet

Har du tenkt over katti du event. flytte hjem igjen da?

Må også undersøke ka eg har krav på etter fødsel. Har jo tidsbegrensa uføretrygd, så lure på om eg da har krav på engangsstønaden når babyen blir født. Eller om eg ikke har krav på nåkka som helst sia eg har min faste trygd...

Enda god tid å finne d ut på da:)

skal til legen på mandag, håpe bare dem har noen prøva eller sånn dem kan ta for å se om d enda e liv her inne. E bedre å få d fort ut og begynne på nytt, enn å gå mange uke ekstra.

Men no har eg jo bestemt at alt e i orden der inne, så e bare rein formalitet:)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei på deg baby09:)

Det går sikkert så greit skal du se!

Jeg skal ringe legn på mandag, og håper på time på onsdag når mamma kommer.

Jeg har gså bestillt lege time fredag 29. aug hos fastlegen min i norge...så jeg regner med å få kjøpt meg en bilett hjem til 28 aug...

Så skal jeg ringe jobben min et par dager ør jeg flyr hjem å be om et kontor som skal stå klart til jeg kommer.

Håper det er liv i begge våres mager jeg! Men det er jo en seff at det er det! Vi godtar ikke noe annet:)

Jeg har handlet masse allerede!

Skrevet

Så da e du på flyttefot visst eg skjønne d rett?

Klart d e liv:) e bare eg som e litt smånervøs. Men d eg tenke mest på e å få d ut så fort som muli visst d e dødt. Følte meg så lurt i fjor når eg gikk i flere mnda uten å egentli være gravid. Spurte ikke kor lenge d hadde vært dødt da, men mene å huske at legen sa alt han så va en fostersekk eller plommesekk. Og da har d vært dødt ganske tili.

Har sagt til gubben no at endten får vi jente eller så e d 2 der inne. Sjøl om eg ikke e så kjempedårli, e eg i mye værre form enn når eg gikk me gutten. Får vente å se i oktober når d e ul:)

Har ikke begynt å handle enda, har så mye fra sist som kan brukes uansett kjønn. og dem veks så fort at e ikke mange skiftan man treng til den første tia.

Må kjøpe stellebord den her gangen for d hadde vi ikke sist. Bodde så trangt at vi bare hadde stellepute på kjøkkenborde:)

Vogna kjøpte eg ny til gutten, og den e like go enda så d treng vi heller ikke. Men bilstol og vippestol må kjøpes nytt for d fikk vi låne sist, og dem vi lånte hos har fått baby sjøl no.

Ellers lite nytt her.

Skrevet

Hallo, kordan går d me dåkker? Lenge sia eg har "sett" deg her inne Notie, e du her?

Va på første kontroll i går og tok blodprøva, så no e d i gang:) Skal tilbake for gu når eg nærme meg 12 uke. Fikk ikke nåkka svar på om alt e i orden da, dem har ikke ul der. Men formen e ikke helt bra og eg har masse utflod, så tar d som positive tegn:)

E allerede ubehageli å ligge på mage, og d synes eg e rart... Sa til gubben at vi må sikkert kjøpe buss for d kjennes ut som d e fler der inne:) Magen e heldigivs ikke kommet ut enda da, håpe den ikke kommer ut rikti snart heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...