Gå til innhold

overtidskontroll...noen som har blitt satt i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trodde lillemor ville komme til termin 12 juli, men nei. fremdeles ingen baby. Nå har jeg blitt syk også...ikke noe artig dette!

Skal på overtidskontroll i morgen. har slitt med rier i tre uker nå...håper å bli satt i gang...noen andre som har vært i denne situasjonen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ber om å få bli satt igang om 2 - 3 uker, så du kan komme med egne innvendinger å si at du er så sliten at du ikke orker å gå lenger..

Jeg er nå 34 uker på vei, og vil vente til uke 36-37, så blir jeg satt igang med gele..

God bedring:)

Skrevet

Jeg har bestemt meg for at dersom ikke ungen har kommet på egen hånd innen i morgen...skal jeg mase meg til at de setter meg i gang. Er så utrolig sliten av å ha rier som bare stopper opp hele tiden...

Skrevet

Ja, gjør det.,,,

Det er ikke gøy å gå sånn, man tappes for krefter og blir sliten.

God bedring:)

Skrevet

Jeg ble satt i gang med min første,hun sku komme 25 september men kom ikke før natt til 13 otober....

Mandag :kontoll

Tirsdag :modningstabelett (2 bruslignende tabeletter som de fører opp

i skjeden for å modne livmoren)

Onsdag:drypp(for å gi samme effekt som tabeletene)

Torsdag : modningstabeletter

Fredag :drypp

Fredagen gikk vannet kl 16:30,natt til Lørdag kl 01:27 kom hun......ikke vondt med tabelettene,men ubehagelig når de plassere de inn i skjeden din pga trykket som er der nede fra før

Skrevet

De setter ikke i gang fødselen med mindre det e noe spesielt,pga de vil at alt ska gå ``naturlig`` i disse dager

Skrevet

Det er der vi fødende tar feil,,,

Vi har en del selv å si, så ønsker man å bli satt igang, kan man si det og det blir tatt hensyn til.

Skrevet

Det var mange dager over terminen, da hadde jeg blitt sprø...

Men, jeg har også en venninne som gikk to uker over terminen, men hun sa ingen ting, og da lar jordmor og legen det heller gå naturlig.

Men, jeg har en annen venninne som ba om å bli satt igang og det ble hun.

Det samme kommer jeg til å bli!!

Det har jeg alt sagt at jeg ønsker..

Skrevet

Selv om det er slik der du skal føde, er det ikke en selvfølge at de gjør det andre steder! Induksjon skal først og fremst skje av hensyn til barnet, at det ikke er forsvarlig å fortsette svangerskapet!

Jeg synes det er uhørt uprofesjonellt å indusere fødsel i 36-37 uke, bare fordi at mor "ikke gidder mer".

Skrevet

Lykke til!

Jeg vil gjerne ha navn på den legen som induserer deg i 36.-37. uke (som du seier over). Å gi deg en garanti på forhånd for at de tar barnet i den tiden (du sier selv at du kommer til å bli indusert fordi du har ønsket det), uten at det kan forsvares medisinsk, er tjenesteforsømmelse og grovt klanderverdig.

Hvis du ikke kan tåle å i det minste gå til termin (til det beste for barnet ditt), får du jammen revurdere å bli gravid.

Skammelig!

Skrevet

jeg er nå 10 dager over termin og har fått beskjed at jeg ikke blir satt igang før jeg er overtidig (21. juli, jeg er da 42+2).

Jeg var på overtidskontroll igår og siden den lille har det så bra, så blir ingenting gjort. eneste de gjorde var å tøye livmorhalsen siden jeg var ganske moden. (dette kan jo hjelpe på å få igang naturlig fødsel)

Jeg tror ikke legene/jordmødrene bare setter igang fødselene for at vi er lei, jeg har vært lei kjempelenge men må bare smøre meg med tålmodighet. Det viktigste er jo at den lille i magen har det bra!

Skrevet

Då har du vært heldig med legen,eg gikk i 3 uker med harde rier hverdag...va helt pumpet,spurte om å få keisersnitt..fikk beskjed Nei pga alt sku gå " naturlig"..når min datter endelig kom etter 18 dager,fikk eg vite i ettertid at eg aldri skulle fått lov å gå så lenge over pga eg holdt på å miste hun.Hun hadde bare mindre enn 1/2 kopp vann igjen +pulsen og hjerte rytmen va beynt å svikte.de strekker det narturlig for langt enkelte ganger,søsteren til til svigerinnen min mistet babyen sin når hun hadde 2 uker igjen,navlestrengen va komt rundt halsen så småen va blitt kvalt..dette va opp i Odda,hun fikk ikke keisersnitt...Fikk beskjed om å gå hjem å vente på riene,for hun sku føde "naturlig".....kan du tenke deg?samboeren hennes eksploderte å skjelde de huden full,då først fikk hun keisersnitt.....

Skrevet

Et svangerskap varer i 40 uker +/- 2 uker,inngen lege setter fødselen i gang før uke 40 med mindre det er fare for babyen eller helsen til barnets mor...Etter det har vært en del spedbarndødsfall pga enkelte har gått for lenge over tiden,er sykehusene/kvinneklinikkene pålagt nå å sette i gang fødselen visst man har gått 14 dager over ultra termin...

Skrevet

Hei,,

Ser at du har hormoene dine i full sving,,

Godt å få det ut!!

Jeg har smaltbekken og jeg kan ikke føde et barn som er mot over 4 kilo,

Derfor har jeg ønske om å bli satt igang,,

Jeg er 3.gangsfødende, og vet denne gange hvordan jeg vil ha det og ikke ha det..

Så hva gir deg så rett til og dømme andre, er du så mye bedre enn andre??

Dette synes jeg er merkelig av deg å skrive, at jeg burde revurdere....

Du har igen anelse på hvordan jeg har hatt det i svangerskapet, så dømmer du uten grunn.

Jeg vet ikke om du er førstegangsfødene eller har flere barn!!!

Og dette innlegget handlet jo om en dame som har termin i dag.

Du skriver også at det ikke er lik praksis fra sykehus til sykehus,,

Har du spørt om det, før du skriver at det kanskje ikke er det??

Det er nemmelig mange som ikke tenker over at dem kan få satt igang en fødsel, og derfor hørere vi heller ikke så ofte om det..

Så jeg har som jeg skrev fått førstemann 9 dager før termin, andre 12 dager før termin og nå tror jeg hun kommer 15 dager før termin.

Og det at du skriver at jeg får tåle og gå til termin, nå må du ta deg sammen og tenke på hva du skriver..

Ikke døm andre, når det kommer til stykke er du kanskje ikke så tålmodig selv,,

LÆR deg at andre kan ha annen mening en deg, og ikke døm for det..

Det er vel ikke noe fasitt svar på at det som passer deg, skal passe resten av verden og..

VI ER FORSKJELLIGE HVER OG EN AV OSS...

Skrevet

Ja, jeg er i mot at alt skal gå så sabla naturlig jeg,,

Enkelte ganger trenger babyen hjelp med å komme ut, jeg ble med nr 2, satt på drypp to ganger og hun ville ikke komme ut, lå og stanget og stanget..

Men etter 24 +++ begynte hodet og skru seg,,

Og da hadde dem tenkt å gjøre i stand til keisersnitt,,

Så nå med nr 3, vet jeg hvordan jeg vil ha det, jeg har tatt opp dette med leger på UL og det blir tatt hensyn til..

Ser at det er enkelte her inne som dømmer andre fordi man ønsker det ene eller andre..

Slikt skal man ikke bry seg om, det preller rett av på meg...

Skrevet

Det der er det delte meninger om...

Det kan hende det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus,,

Men, å skrvive at det er ingen lege som setter i gang fødsel uten at det har vært ett eller annet er ikke rett...

Det er ikke alle som ønsker å gå over tiden, og man kan komme med ønsker som blir tatt hensyn til..

Det har flere av mine venninner gjort og dem har blitt satt igang,.,.

Men igjen, er det mange som ikke sier noe, og da gjør selvsagt ikke legen noe heller..

Er mor fornøyd, lar legen dem gå evt 14 dager over termin.

Men, man kan komme med ønske, og det kan hende det er lettere for flergangs fødende en førstgangsfødene å komme med ønsker,,

Bare en tanke,,,

Ellers ønsker dere alle sammen lykke til enten barnet kommer 2 uker før eller 2 uker etter...

Skrevet

uke 36 syntes jeg kanskje var litt tidlig å ville bli satt i gang da, hvis det ikke er en spesiel grund. jeg personlig ville ihvertfall prøvd å holde ut til uke 38 hvis det var slik at jeg måtte få den ut før. da er det jo "bare" to uker til termin, og ville følt det var litt tryggere men.

jeg er sykt mye dårlig og har mye plager og er dritt lei. orker snart ikke mer. sliten og uvel sover dårlig om natten og har halsbrand til tusen.

men da jeg var på kontroll i går og snakket med legen om disse plagene sa hun at jeg blir ikke satt i gagn uten at det er fare for mor eller barn.

så uansett hvor plaget jeg er til tider så må jeg bare holde ut. men uansett så ønsker ikke jeg å settes i gang, og ihvertfall ikke noe keisersnitt. da må det være akutt i såfall. er lei alle plagene, men vil helst at det skal skje av seg selv og. for da vet jeg heller ikke helt når. uff hadde fått noia hvis jeg hadde hatt en dato å gå etter og.

nei men uansett det er nok forskjellig hva leger osv gjør da siden igangsetting ikke var noe jeg kunne få.

Skrevet

OiOi.. her var det mange meninger!! Hvis hver og en av oss passer på seg selv og sitt ufødte barn så holder vel det i lange baner:)

Lykketil til alle sammen

Skrevet

Jeg ønsker deg god bedring,,

Selv sliter jeg med høytblodtrykk til og fra..

Så ene dagen er formen toppers og andre mer redusert..

Jeg var også på kontroll i går, hvor lenge til termin har du da??

Jeg har 6 uker igjen..

Eller 5 uker + 6 dager for å være nøyaktig.

God bedring til deg og ha en fin dag:)

Skrevet

Uansett hva du skriver, holder jeg fast ved at det er bedre for et barn å bli tatt til termin, enn det er å bli tatt tre uker før termin, om det skjer kun fordi at mor er lei! Jeg synes fortsatt at det er egoistisk av enhver mor som ikke har en medisinsk grunn for tidlig induksjon.

Jeg gikk selv 16 dager over med førstemann og fødte en gutt på litt over fire kilo. På termin var han estimert til å være 4500 gram, og skulle liksom ikke være mindre to uker senere. Likevel ble jeg ikke satt igang før det ble konstatert at morkaken var så forkalket at den ikke kunne opprettholde svangerskapet stort lengre. Det var aldri snakk om å måle bekkenet engang...

Så skal du ta i betraktning at mitt svar kommer som et resultat av det du har valgt å skrive; at du blir satt igang tre uker før, kun fordi du har ønsket det. Du gir inntrykk av at det er fordi du ikke orker å gå til termin, ikke at det skjer pga smalt bekken! Tror du at folk er tankelesere, eller?

At den som roper i skogen får svar, kan du ikke reservere deg mot! Da får du heller tenke litt på hvordan du fremstiller deg selv og dine motiver i innleggene dine, så unngår du å få slike responser.

Skrevet

uff ja det er slitsomt altså. har lavt blodtrykk og svimmel til tider. jeg er i uke 38+2 nå, og føler jeg trygg når som jeg er over uke 38 så han får bare pelle seg ut nå om han vil så blir jeg ferdig. hehe. men heldig som jeg sikkert er så går jeg minst 3 uker til uff.

nr en kom 10 dager før så håper jeg er like heldig nå med at denne også kommer litt før. jeg har termin 31 juli altdå 14 dager til. så det er jo ikke lenge, men kan jo bli lenger om jeg går over.

lykke til du også=) ikke noe serlig å gå med plager og styr i 9 mnd altså. men uansett det er jo verdt det da=) håper det ordner seg for deg også med igangsetting og det du ønsker=)

Skrevet

Hei,,

Neida, tankeleser er du vel ikke..

Men, det høres ut som du er sint,,

Jeg kunne ha skrevet om mine fødsler også.. Men, det er flere førstegangsfødende her inne og jeg vil ikke skremme noen,,,

Fint at du svarer, jeg ser at du er intens når det gjelder mine innlegg her inne,, Og igjen gir det jo rom for diskusjoner,,

Men, sint bør du vel ikke være..

Kom med dine forslag og bemaninger, du gjør hva som passer deg og jeg gjør hva som passer meg..

ENESTE SOM ER FORSKJELL ER AT DU DØMMER ANDRE, JEG LAR ANDRE HA SINE MENINGER OG DØMMER INGEN,,

Kanskje noe du burde lære litt av...

I og med at du yver på med slik respons..

Ha en fin dag:)

Skrevet

Jeg er ikke sint, på ingen måte: Jeg ble sjokkert (og har blitt det tidligere også) over det du gav uttrykk for. Om du sjekker klokkeslettene og ser hva du lirer av deg før mine responser, vil du muligens forstå hva jeg forsøker å si.

Du må gjerne si at jeg dømmer i det jeg ytrer min mening, for dette tilfellet gjør jeg faktisk det Men: Jeg kan ikke utifra det du har kringkastet her inne, se at jeg har behov for å lære noe av deg. Det eneste måtte være at jeg lar være å lese innleggene dine, så slipper jeg å bli sjokkert.

Kanskje du skal følge ditt eget råd: Advare i tittelen om "sjokkerende og lavpannet" innhold. Det er mulig å forandre overskriften i et svar på et innlegg også... Jeg unnlot med vilje å svare på den provoserende tråden du opprettet nylig, men klarer bare ikke å unnlate å fortelle deg hva jeg mener denne gangen!

Når du kler deg i martyrrollen (at du ikke vil skremme førstegangsfødende), kan du i samme slengen (av hensyn til førstegangsfødende som ikke vet bedre) ikke gi inntrykk av at man får indusert fødsel over en lav sko fordi man er lei? Det er faktisk ikke vanlig praksis rundt omkring. Enhver induksjon vurderes nøye utifra medisinske forhold og indiviuellt.

Så var jeg ferdig med det. Ha en fin dag, du også!

Skrevet

Nei, nå var du nok ikke sint, men leser man de fleste svarene du har kommet med her inne, er det alltid en undertone av undertrykkelse ovenfor den du svarer..

Du er vel kommet opp på en piddestall og derfra er det vanskelig for deg å komme ned..

Du dømmer forsatt, og bra vi ikke alle er like,,

Jeg har skrevet inn mange innlegg og dem har gitt rom for diskusjon, og du har svart mange ganger med en undertone som gjør at når man leser dine innlegg setter du deg selv meget høyt,,

Du vet ikke hva holdepunkter jeg har får å si det ene eller andre, burde du ikke heller blir sjokkert over dine egne svar...

Det har jeg blitt av dine innlegg.. Og svar..

Stakkars, har jeg tenkt, slikt går det rett og slett ikke an å svare..

Men, du igjen skal jo være så mye bedre enn hva andre er..

Det er ikke jeg som kler meg i martyrrollen, det er vel en tittel du selv har gitt deg..

Bra du får det ut, som jeg har sett i de fleste innlegg skrevet av deg, har du mye hormonelt som må få omløp og komme ut...

Jo, takk min dag er fin deg...

Skrevet

*ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...