Gå til innhold

Pluss & minus med min barnevogn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en kaosjungel! Skjønner ikke hvordan vi skal klare å bestemme oss:)

Men utrolig bra med alle tipsa fra folka her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter på nr 2 i desember og kjøpte en ny vogn allerede i sensommer som jeg bruker til 2-åringen allerede. Kjøpte OTH der sportsdelen allerede er i bruk, mens bagdelen venter på den nye babyen.

Til 2 åringen hadde vi Hartans skater. Jeg har ikke mye godt å si om den bortsett fra at det var stabil. Har hatt mange reperasjoner på den, og nå etter 1,5 år er det nesten ubrukelig. Dessuten er den vanskelig å selge videre. Anbefales ikke!

Derimot er jeg kjempe fornøyd med OTH. Den er fantastisk lettkjørt. En utrolig lett og enkelvogn å styre. Dessuten er den fin å se på. Bare godt å si om vognen og anbefales varmt!

Skrevet

Utrolig mang som har svart på denne oppfordringen! Takker & dytter den oppover, siden jeg ser at mange etterpør denne informasjonen.

Burde vel egentlig lagt på "barnevogndebatten", men går vel ikke å legge den over??

Skrevet

Teutonia Mistral:

Positivt:

-Supert med vendbart og justerbart styre, både jeg og pappan kan fint trille, selv om han er mye høyere.

-Genialt at man kan feste nederste del fra softbagen på sportsdelen slik at det blir "bagvogn" lenge etter babyen har vokst ut av baggen. (Da gjør det ikkeno at bagen er litt liten! Finnes også vognforlenger for de som har hardbag...)

-Kjempegod og trille både på shopping og i marka.

-Lett vogn, og tar ikke mye plass sammenslått. Kan fint løftes inn i bil av oss damer også ;)

Negativt:

-Elendi regntrekk som følger med - men suuupert man kan bestille med regnskjerm påmontert!! Elsker det regntrekket!!

-Litt liten handlekurv under, litt vanskelig å få ting ned i kurven liksom.

-Litt lav når man bruker bag, men helt overkommelig.

Veldig fornøyd med vogna vår vi da :) Og med alt tillegsutstyr som kan bestilles til har vogna blitt bare enda bedre! Regntrekket kan jeg virkelig anbefale, slipper regn og snø inn i vogna selv om det virkelig blåser ute!! Vognforlengeren, eller delen fra softbagen er også genialt - kan nesten ha dypvogn til barnet er 3 år hvis man ønsker!

Skrevet

Lurer også på Emmaljunga sin city cross.. Noen erfaringer???

Skrevet

Glemte å si om Teutonian at den er stødig og god, velter ikke!

Den har god liggelengde i sportsdelen.

Baggen er lun og god, litt smal men det syntes jeg er positivt jeg da.

Supert med utskiftbare hjul, og mange typer å velge mellom, alt etter hvor man skal bruke vogna.

Skrevet

Phil & Teds Vibe

+

Blir veldig liten sammenslått , enda mindre uten hjul, og de er lette å ta av

Som en Rolls Roys å kjøre

Stabil selv om man laster ned håndtaket med stelleveske og handleposer

Lang rygg, vognen kan brukes hele vognperioden

Lett å stille høyden på selefestet i vognen

Lett å åpne selene for å feste vognpose/skinn

Svingbart og låsbart framhjul

Kjekt å kunne kjøpe til søskensete som kan festes oppe på (hvis man har baby i hoveddelen) eller bak (når størstemann sitter i hoveddelen). Fint å kunne ta dette lett av når man bare har behov for å kjøre en unge.

Det finnes bein til søskensetet slik at dette også kan brukes som vippestol

Stilig design

Lufthjul

Mye bra ekstrautstyr som koppholder, vesker til å feste på vognen osv

Liker regntrekket da det festes med glidelås i kalesjen og blir helt tett (det er pustehull ;-) Sønnen min kunne ikke ha disse vanlige svarte trekkene , de flekket han av hele tiden og skulle ha armer og hode ut av hullet..

God plass under som man kommer lett til fra siden når ryggen ligger flat

Helt flat liggestilling

Enkel og trinnløs ryggjustering

Solide beslag og enkel å felle sammen

Superlett! kun 10 kg uten søskensetet og ca 12 kg med.

Bumperbar er lett å fjerne

-

Parkeringsbremsen er plassert midt på håndtaket og utløses litt for lett, men man venner seg til at den er der ;-)

Babydelen er for liten (cocoon 60 cm) men nå finnes det også en XL som er 70cm

Litt uvant med så bredt og flatt håndtak istedenfor rundt, men regner med å venne meg til det.

Hvis man ikke slår sammen vogna er den ganske lang å parkere (sammenlignet med Teutonia og Basson som jeg finn inn i min bil uten å slå de sammen, har høy bil med god bagasjeplass) ettersom man ikke kan felle håndtaket helt ned (brette det ned)

Skrevet

Er utrolig fornøyd med denne vognen! ( Har 2007-modellen)

Pluss:

- Den er lett - både bagen, sportsdelen og understellet

- God å trille både på asfalt og i litt mer ulendt terreng

- Den er stødig (sverger til 4 hjul!)

- Den er lun - vi brukte lammeskinn og dyne i bagen (brukt til januar-baby på Vestlandet)

- Punkteringsfrie hjul

-Lett å regulere håndtak, slå sammen og slå opp.

-Bag og sportsdel kan settes begge veier på understell.

- Sportsdelen har lang rygg, så vognen kan brukes lenge - har 5 pukts sele.

- Integrert myggnett i sportsvognen

- God plass under vognen til varer

Minus:

- Har ikke håndbremse på styret

- Ikke integrert myggnett på citybagen

- Regntrekket er ikke så pent, og har litt stor åpning inn til bagen, sånn at dersom det regner "sidelengs" kan det komme litt regn inn i vognen.

Håndtaket kan ikke "vippes over" - man må klikke av og løfte bagen eller sportsdelen rundt dersom man vil ha bagen/sportsdelen andre veien.

Alt i alt den beste vognen jeg har opplevd! Jeg har hatt min dose vogner, og jobber i barnehage. Anbefales!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...