NUNNO Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Kanskje flere vil dele sine positive & negative erfaringer med sine barnevogner?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Har Simo combi: pluss: veldig god og trille høy slik at en slipper å bøye seg i to for å løfte ut barnet solid i allslags vær innerbagen er løs slik at den tas enkelt ut og med inn til folk o.l enkel å slå sammen god plass under vogna til handling veldig god vogn både til lange turer og korte, både med bag og som sportsvogn minus: kommer ikke på så mange.. er litt stor når den er sammen-slått sportsutgaven blir jo en stor sportsvogn.. ikke slik liten å nett.. litt smal bag, slik at barnet vokser litt fort ut av bagen kanskje i forhold til andre vogner..
Mayken Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Akkurat kjøpt en Basson duo Roma. Bruker sportsvogn delen til snuppa nå. Synes den er lett og god å trille. Hadde en kombivogn til snuppa og ville ikke ha det denne gangen. Baggen på duo vognen er større og bredere. Får ikke tatt i bruk baggen før i mars en gang, men foreløbig er jeg veldig fornøyd med vognen vi har kjøpt.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Teutonia Mistral: Pluss; Vendbart håndtak Justerbar høyde på håndtaket (min mann på 190 har ingen problemer med å bruke den, ei heller selv om den har lav liggehøyde for baby) God plass (snuppa brukt den helt til hun var 3) God fjæring uten å bli helt gyngete Stabil/stødig med 4 hjul, god på så og si alle underlag Pen å se på ) Minus; Noe dårlig lagringsplass under dersom man handler endel Ikek handlenett (men man kan kjøpe utenom) Regntrekket som følger med er elendig, men Teutonia lager et veldig bra utenom.
corleone Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 TFK Joggster Twist (3-hjuling): + Varer ut vognperioden, hardbagen er blant de mest romslige på markedet, det samme gjelder sportsdelen som har lang og god rygg. Justerbart håndtak Svinghjul framme Ganske mikroskopisk sammenlagt for en så stor vogn. Solid ramme Lufthjul som er lette å etterfylle (noen av lufthjulene på markedet har rette ventiler som er bortimot umulige å komme til med pumpa) - Sportsdelen vender kun fram Vanskelig å komme til handlenettet under når sportsdelen er i liggestilling.
NUNNO Skrevet 24. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2008 Takk for supre tilbakemeldinger alle sammen! Vet det er mange som lurer, og dersom noen har noe å tilføye er det bare å gi en lyd!!
LilleMy med nr3 Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 jeg har Brio kombi 2007 pluss: god plass til lagring justerbart håndtak, men ikke "vippen"(hadde dette forrige gang, og det ble ødelagt med en gang) god str på bagen- brukte den på vesla til ho var 9 mnd. i tillegg med voksipose i. Robust, tåler mye, stabil ramme(brukt mye ute på grus og stier) lufthjul. tett og lun rundt barnet, selv i sportsvognsdel. minus. tung stor sammenslått. alt i alt veldig fornøyd med denne. har kjøpt Babytravel tvillingvogn nå siden vi får to tette, men vogna brukes som sovevogn ibarnehagen.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Teutonia Fun kombi (4 hjul med svingbare forhjul) med hardbag: Pluss: Kommer enkelt til over alt (på bussen, trikken, butikker etc.) En drøm å ha med på shopping, snur den kjempeenkelt Grei å legge sammen og tar liten plass i bilen Lett å bære bagen hvis man bor i leilighet uten heis e.l. Sportsdelen kan snus begge veier Justerbart håndtak Minus: Bagen er litt smal Ikke den beste vognen hvis man skal gå tur i marka Litt lite plass i nettet under vognen Ikke håndbrems Regntrekket er ubrukelig, men det er jo bare å kjøpe et ved siden av Setet i sportsdelen er litt tungt å justere opp og ned
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 jeg har Emmaljunga Edge Duo Combi m/sportsunderstell: + stødig og god vogn å trille på all slags underlag! lun litt tyngde, velter ikke, uansett! veldig romslig bag, god plass til tykk vinterpose lenge vendbart håndtak solskjerm integrert myggnetting lufthjul, god demping lett å legge sammen pen å se på (syns jeg!) sportsvogndelen er også romslig/bred sittedel lett å justere seteryggen opp/ned god plass til handleposer etc under vogna - relativt tung vogn, enda tyngre med sportsunderstell, med tanke på løft tar litt plass i gangen/boden/bilen finner ikke så mange minus .... er jevnt over veldig fornøyd med denne vogna !!
lille H Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Hei vi har kjøpt Simo combi nå til vårt første barn. Den er ikke tatt i bruk enda. Men det var den vogne vi hørte mest bra om. Av combi vognene er det den som har den største beggen. Beggen er også veldig lett i forhld til mangen av de andre vognene. Det var og noe jeg måtte tenke på. bor i 4 etsje uten heis.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Simo duo Soft Line; -Stoor og god bag -God fjæring i understell.. -kan bytte kant rundt på soft line modellene.. noe som gjør at vogna får er nytt utseende.. - GOD Plass under vogna.. Minus; Tung å få med seg SPortsdelen er ikke så veldig stilig.. Teutonia mistral ( jeg brukte denne fra 5 mnd) pluss; -vendbart styre -nydelig å trille ( men det var simon også) -lett og nett å få med seg minus; - babyen ligger lavt i forhold til simon hvis man bruker den fra start.. -LITEN plass under hvis du skal handle..
NUNNO Skrevet 25. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2008 Takk for all informasjon!! Keep it coming dersom du har noe å tilføye!
Endeligtobarnsmamma Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 Veldig bra tråd! Jeg sliter litt med å bestemme meg i barnevognjungelen, men nå fikk jeg jo endel erfaringer å tygge på
strikkemegihel Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Teutonia spirit s3 + stilig vogn i mange artige farger den er lett lett å demontere og montere lett å trille i by og på kjøpesenter - Bagen vart for liten før ungen kunne sitte i sportsdelen (hardtop) tek mykje plass samanlagd ryggjusteringa øydelagd etter 1.5 år god plass under, men den er vanskelig tilgjengeleg ikkje mulig å skifte til lufthjul dårlige hjul dersom ein ikkje trillar på god asfalt
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 TFK joggster twist + -lett og trille -kommer lett fram i butikker og i skogen -lett og legge sammen,slå opp -tar liten plass -snuppa elsker den!! -kommer i mange farger -mye ekstra utstyr -luft dekk -innstilling på hjulet framme som gjør at den enten svinger fort,tregt eller ikke i det hele tatt.. -mange finesser vi liker veldig godt har faktisk ingenting negativt om denne vogna å komme med=))
.:(HerQ):. Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 Hei! du som skrev dette:) Var dette med hardbag elller de nye fashionbaggene deres? De skal vel være større???
.:(HerQ):. Skrevet 27. august 2008 #18 Skrevet 27. august 2008 opps, mente til deg som skrev om teutonia spirit s3:)
Gjest Skrevet 28. august 2008 #19 Skrevet 28. august 2008 Er på besøk fra 3 trimester jeg da har testet disse: Emmaljunga duo: Pluss: *Stor og god bag med god madrass *lufting i bunnen av baggen *lufting og integrert myggnetting i kalesjen *vippefunksjon på bag *gode lufthjul *stor plass i sportsdelen (denne er også godt polstret) *god trillekomfort Minus: *litt stiv å kjøre og dårlig fjæring på hjulene *TUNG TUNG TUNG *stor vogn både sammenlagt og når man er ute å triller (vanskelig å komme frem i butikker, cafeer osv) *Kalesjen kan bli litt løs og lefsete etter at man har brukt vogna en stund *handlekurven under er ubrukelig, en liten oppoverbakke og alt som ligger i den triller ut *selene sitter så langt opp på ryggen så de passer ikke bra før barnet begynner å bli rundt 1.5 år (skulle vært en mulighet for å regulere) *Nevnte jeg at den er TUUUNG? Bugaboo cameleon: Pluss: *utrolig lett og liten vogn *stor bag (en av de største på markedet) *romslig plass i sittedelen også selvom vogna er liten *Beste trillekomforten på noen vogn jeg har prøvd, den er like god på skogsstier som i storbyen *super fjæring på hjulene *masse tøft ekstrautstyr *ergonomisk formet sete *kjempe enkelt å vaske trekkene *stooor og fantastisk handlekurv som kan snurpes sammen på toppen slik at ting ikke faller ut *barnet sitter veldig godt og har god oversikt *vendbart styre *mange fine finesser og måter man kan trille på *enkel å komme frem med over alt, grei å trille med en hånd *svinbare forhjul som kan låses (eller byttes ut med større faste lufthjul) *lett å selge videre *full liggestilling også på sportsdelen minus: *litt vanskelig å komme til handlekurven når baggen er på (om man ikke har litt trening) *ikke veldig god på vinterføre når det blir mer enn 15 cm snø (men man kan sette på vinterhjul å da er den like god som andre vogner) *teleskophåndtak, personlig liker jeg bedre håndtak med "vippefunksjon" Carena easy trille: Alt med denne vogna er minus bortsett fra prisen..
NUNNO Skrevet 1. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 1. september 2008 Skikkelig mange gode tilbakemeldinger her! Takker alle! Dersom noen har noe å tilføye, enten i forhold til de vognene som allerede er omtalt her, eller andre, blir sikkert alle glade for ditt bidrag! 1000 TAKK
Marianne83 Skrevet 1. september 2008 #21 Skrevet 1. september 2008 Noen som har testet easywalker sky?
Gjest Skrevet 2. september 2008 #22 Skrevet 2. september 2008 Noen som har erfaring med Emmaljunga smart duo?
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 3. september 2008 #23 Skrevet 3. september 2008 Jeg har Emmaljunga Smart Duo. Positivt: *Stødig, velter ikke *Romslig bag med god plass til "store" babyer og vinterpose *Metallkurv under som tåler en del vekt, god plass (F.eks 4pk pepsi max og 2 fulle bæreposer) *Lun *Solskjerm *Billigere enn flere andre Emmaljunga'er * Romslig sportsdel, med 5 punktssele * Regulerbart håndtak *God på vinterføre Negativt: *Tung å løfte inn og ut av bil * Litt tung å svinge med, spesielt sammenlignet med vogner med løst forhjul *Tar stor plass i bilen, særlig med bagvogndelen * Ikke vendbart styre * Jeg syns sportsvognen er mindre pen... * Ingen kjøpesentervogn, vanskelig å manovrere seg fram emllom masse folk osv Så konklusjonen min blir: Super bagvogn, spsesielt til vinterbarn. Jeg fikk pia mi i novenber, og hun har sovet ute hele vinteren gjennom og vogna har vært veldig lun og god. Men jeg syns sportsvogndelen ble for stor og klumpete, spesilet nå som det har vært vår og sommer. Så vi endte opp med GT Safari som en sommer/resie/sportsvogn =)
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 3. september 2008 #24 Skrevet 3. september 2008 GT Safari - egner seg best for litt større barn, ikke fra nyfødt Positivt: *Fantastiske kjøreegenskaper *Svinger lett, veier ikke så mye (ca 12kg) og kan kontrolleres med kun 1 hånd. * God plass (foreløpig) både i lengde og bredde * 5punktssele * Store lufthjul * Passer til senter. asfalt, grus og skogsterreng. * Forhjulet kan låses eller være løst. * Handlekurv * Regulerbart håndtak * Tar liten plass i bil, kan også lett ta av hjulene for å gjøre den enda mindre * tilnermet full liggestilling * lite humping og hopping, selv på ulent terreng Negativt: *Tungvindt å regelure seteryggen opp og ned * Litt åpen, kunne vært lunere med tanke på vær og vind (bruker rengtrekket en del) * Savner fotpose eller stormtrekk Men alt-i-alt, vi er superfornøyde med denne vogna, særlig som vogn nr 2, eller som alternativ til emmaljunga'en. Kjøpte den da snuppa var 6-7 mnd.
NUNNO Skrevet 3. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 3. september 2008 Kjempebra respons her! Takk til alle som bidrar! Ser det er mange som lurer på dette, så dytter denne opp. "Delt erfaring er dobbel erfaring"?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå