Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #26 Skrevet 16. juli 2008 Er helt enig i at det er ganske harry å si syden, men det har blitt utrolig vanlig. India blir selvfølgelig ikke kalt syden, det er østen. Det er bare ikke like vanlig å reise på ferie til østen som til syden, så uttrykket er vel ikke så vanlig heller. Folk sier jo også at de skal til norden. Og USA er vel mer vesten. Den ville ville vest. Hvis jeg ikke skal reise til en typisk turistplass som f.eks Mallorca eller Kreta, ville jeg heller sagt navnet på landet jeg besøker.
Patetica fåkksi Skrevet 16. juli 2008 #27 Skrevet 16. juli 2008 Siterer Christophers pappa: "Å reise til syden vil si å reise til et sted for å få ro og fred, med sol som skinner og billig mat og drikke. Det er helt uvesentlig hvilke land det er snakk om." Ro og fred? Billig mat og drikke? :-/
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #28 Skrevet 16. juli 2008 Dere lider vel ikke akkurat i Spania. Har bodd 3 år i Jerez og må si at det var rikelig med billig drikke, og hvis jeg hadde ønsket- også ro og fred. Folk må da få lov å generallisere. Selv om vi skal til Lofoten, sier vi gjerne nordnorge.
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 16. juli 2008 #29 Skrevet 16. juli 2008 vi reiser til syden om tre uker.....
fumlis og skrikerungene Skrevet 16. juli 2008 #31 Skrevet 16. juli 2008 Du kan umulig ha hørt mye dumt i ditt liv HI!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå