Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Syden er ikke noe sted,bare et idiotisk kallenavn på div. steder som ligger sør for Norge. Hvorfor ikke heller si at en skal til Rhodos,Kreta,Gran Canaria istedenfor det idiotiske syden? Er Florida syden eller f.eks India ? Nei,bruk heller det faktiske stedsnavnet !
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Blir vel litt som å si at man skal reise nordover eller vestover på Norgesferie. Ikke akkurat stedsbestemt, men man skal vel være temmelig surmaget for å irritere seg over det...
Banshee Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Det dummeste jeg vet er folk som lar seg hisse opp av småting ;P
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Men, hvis en har bestillt til et bestemt sted så er det jo stedsbestemt.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Hi her. Hisser meg ikke opp, men syntes bare det høres så utrolig teit ut.
OsloMor Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Ja, ja, det er jo en allment gokjent fellesbetegnelse på varmere strøk, så så grusomt dumt er det jo ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er så enig HI! Det er merkelig at folk gidder å gjøre seg dummere enn de er. For meg virker de som folk som driter i hvor de skal bare det er varmt der og alkoholen er billig...
Banshee Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Kjære vene da, spiller det noen rolle for deg hvilke ord andre velger å bruke? Jeg sier begge deler jeg, jeg kan godt si at jeg kunne tenkt meg en tur til syden eller i neste sekund si at vi har vært på Kreta i to uker. Det har da blitt kalt syden siden de første charterturene begynte å poppe frem på slutten av 60 tallet, så det er da faktisk et stuerent ord med som til og med de tyngre riksavisene bruker og da tenker jeg ikke tabloidene vg oh dagbladet;) Bare folk blir forstått så er vel det samme sak =)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Tydelig at dette er vanlig å si. Sønnen min på 10 år trodde syden var et land han. Kanskje ikke så rart, når alle snakker om å dra til syden.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 "Har du vært i syden før?" "Eller varmere strøk? Sydligere strøk? Kreta? Gran Canaria? Rhodos? Tyrkia?" Nei, høres teit ut, jeg sier syden!!! Også får folk bare tro jeg er dum, det bryr jeg meg fint lite om. Skal forresten en uke til syden til høsten, vet bare ikke helt hvor enda ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 og han har aldri vært i "syden" heller.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Jeg synes det høres helt idiotisk ut å si man skal til syden.. Så vet de ofte ikke hvor de skal engang. Hører jo folk sier de skal til syden og så sier det skal bli så spennende å dra til usa. Når ble USA sydover? Syden er liksom betegnelsen på alle steder hvor det er palmer og varmt. det blir jo helt feil. Si heller jeg skal til spania osv..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Også er det typisk bygdefolk som sier at de skal til Syden og er så stolte av det. må le av det:)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Ingen som sier syden til USA da......................!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #15 Skrevet 16. juli 2008 Jeg sier akkurat no at jeg håper vi får til en tur til syden til høsten/vinteren. Da bruker jeg begrepet syden fordi vi har ikke bestemt hvor vi skal men vi vil til sol og varme!!
Lacey*har fått erta Skrevet 16. juli 2008 #17 Skrevet 16. juli 2008 Dummeste jeg vet er folk som skal klage på hva andre gjør og skjuler seg bak anonym knappen...
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. juli 2008 #18 Skrevet 16. juli 2008 Det kan jo hende man skal til Tromsø og sier at man skal nordover. Er det like teit, eller er det kun syden som er teit? Jeg bare lurer, for det kunne liksom ikke falt meg inn å irritere meg over noe så ubetydelig.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #19 Skrevet 16. juli 2008 hahaha ja særlig på et anonymforum, Lacey.
Cat.68 Skrevet 16. juli 2008 #20 Skrevet 16. juli 2008 Oi,Jeg hadde ikke engang klart å tenke tanken på at noen kunne henge seg opp i noe så banalt.. Hahahaha.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #21 Skrevet 16. juli 2008 De fleste bruker vel betegnelsen "syden" når de skal til et varmt strøk i Eyropa? USA er ikke i Europa, ei heller India, så kanskje ikke så rart at disse ikke kalles "syden"? En annen teori er at de klassiske charter stedene blir kalt "syden" Er det noe og henge seg opp i da? sier noen at de skal til syden så vet du hvertfall at de skal til varmere strøk, er du interessert i å vite mer så får du spørre.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #22 Skrevet 16. juli 2008 Syden er et flott land. jeg skal dit på ferie.Det er det nest største landet i verden, nest etter utlandet.... Def snakker de utenlandsk. Gleder meg.
Alle gode ting er 3:) Skrevet 16. juli 2008 #23 Skrevet 16. juli 2008 Herregud som dere lager problemer av ingenting. Syden = solfylt ferie sydover. Er det noe å irritere seg over? Dere har litt for lite å finne på..
!!!! Skrevet 16. juli 2008 #24 Skrevet 16. juli 2008 Tror de fleste forstår hva det er snakk om. Å reise til syden vil si å reise til et sted for å få ro og fred, med sol som skinner og billig mat og drikke. Det er helt uvesentlig hvilke land det er snakk om. Skjønner ikke hvorfor ikke folk kan få utrykke seg sånn som de vil om sine egne reisemål?
!!!! Skrevet 16. juli 2008 #25 Skrevet 16. juli 2008 Vet du, anonym 1256. Mange ganger gir jeg faktisk en god dag i hvilket land jeg er i. Sol, varme og deilig mat er da hovedprioritet. Sier ikke at det er sånn hver gang jeg reiser, tvert i mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå