melkekua™ Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #26 Skrevet 15. juli 2008 Ja, nå er jeg bare nødt til å gjøre noe med kroppen! ) Vil ha en opplagt og frisk kropp. Det kribler i fingrene mine etter å handle inn varer hehe....men skal lese litt til i boka før jeg tar en handlerunde. Hvor finner du varene du spiser? Alle varene får man vel normalt i alle matbutikker? Handler du 1 gang i uka? Planlegger du meny for 1 uke av gangen eller flere? Masse spm her.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. juli 2008 #27 Skrevet 15. juli 2008 jeg vet aldri hva jeg skal spise før jeg spiser det, eller før vi har det til middag. jeg har alltid egg og fløte i skapet, samt ost av div. slag..og litt grønt da. ja, alt på kiwi.. hehe.. eneste er soyamelken jeg bruker som jeg noen ganger kjøper på helsekost. bruker soyamelk i feks kaffelatte osv
melkekua™ Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #28 Skrevet 15. juli 2008 Så greit da ) Kiwi er den nærmeste butikken jeg har, 5 min kjøring! Aha! Så man kan få tak i saker til ketolysekuren fra helsekosten. Har du noen gode tips? Er den soyamelken god?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juli 2008 #29 Skrevet 15. juli 2008 Du kan jo spise vanlige matvarer, barer ikke det med mye karber Soyamelka er grei nok i latte og iskaffe Hehe... Men ikke lukt på den!!! ) (den får du kjøpt på meny også...) Nå skal jeg legge meg, dere får diskutere videre
melkekua™ Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #30 Skrevet 16. juli 2008 Hva slags matvarer er basis, hva må jeg ha for at 1 uke skal gå opp?
melkekua™ Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #31 Skrevet 16. juli 2008 Da er frokosten unnagjort ) 2 stekte egg og bacon.... veldig rart å begynne en kur med det (jeg er ikke sulten eller overmett etter den frokosten jippi)...hehe. Nå skal jeg skrive handleliste, håper du er her sånn at jeg kan få noen tips før jeg drar. Orker ikke å renne ned på butikken flere ganger i uka ..hehe...holder med 1 storhandling og evt 1 gang til småhandling. Nei, får hive meg i dusjen før vi drar! Ha en fin dag videre )
melkekua™ Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #32 Skrevet 16. juli 2008 Nå er vi hjemme fra handling, ble en del ja. Skal spise en halv grillet kylling til lunsj nå tenkte jeg (litt sent siden vi dro på et senter). Metthetsfølelsen varer jammen lenge etter egg og bacon.
melkekua™ Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #35 Skrevet 16. juli 2008 Roper på Palmesus ;o) Må spørre et spm igjen :-P hva pleier det å gå i til middag hos dere?
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #36 Skrevet 16. juli 2008 http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=sunn&artid=15007 Blander meg inn litt jeg. Hvis jeg finner oppskriftene mine, skaql jeg legg inn de også.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #37 Skrevet 16. juli 2008 KETOLYSE- DIETT -egg -bacon -laks m soyaolje og dill i terninger, rømme og kapers -torsk -blomkål- og brokkolipure m fløte -alt rent kjøtt, svinekjøtt i terninger m sopp -salater -avokado -reker -cottage cheese -all annen ost -nøtter -fiskeboller Grønnsaks og kjøtt-muffins: Purre, rødløk, champignon, paprika, blomkål og brokkoli stekes i stekepannen med godt smør og masse krydder (jeg bruker salt med urter, hvitløk med urter, paprika og oregano) Steker så kjøttdeig og blander dette sammen. Om du vil ha annet kjøtt enn kjøttdeig kan du bruke bacon eller pølser eller kylling eller annet... I en bolle blandes så dette med 5 store egg. Og helles så i former - enten silikonformer eller store muffinsformer. Jeg fikk 10 store former halvfulle. Dryss over ost. Stek i ovnen på 180 grader i ca 20 minutter. Marinerte kyllingfileter: Kyllingfilet, smør, krydder (paprika, oregano, hvitløk med urter, salt med urter, pepper, persille) og ost. Dypp filetene i smør og så i krydder - og så legges de i ildfast form, eller i langpanne dekket med aluminiumsfolie. Strø over ost til slutt og stek inni ovnen i 20-30 minutter. Til osten er smeltet og filetene er gjennomstekt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juli 2008 #39 Skrevet 16. juli 2008 Herregud, har jeg gått glipp av noe igjen nå? (vært på jobb ikveld også...) Nei, jeg spiser det som de andre spiser, bare kutter ut poteter/ris/pasta.. og det jeg vet det er mye karbs i ) Godt du fikk handla, selv uten min hjelp Her hamstrer jeg agurk, alltid godt å ha når jeg er fysen på noe
melkekua™ Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #40 Skrevet 23. juli 2008 Har funnet ut at agurk, tomater, salat og sukkererter er min greie hehehe...blir vel brokkoli også tenker jeg. Idag spiste jeg litt honningmelon, og det smakte så godt. passet på å spise kun 100 gr som går ca 5 g karbo. Så sparer jeg resten av karbo'ne til middagen. Har du bakt brød?? Snikleste litt på den andre tråden. Har du oppskriften? Kanskje det er en av de som står i boka. Jeg har bestilt meg bakemiks og soyaprotein (har fått hentelappen). Skal også bake brød, blir vel imorgen det tenker jeg. Du må gi meg tilbakemelding på det brødet ditt ) Skal mase mer på den lokale meny'n her imorgen igjen. Han hadde ikke glemt meg, lovte å prøve å få tak. Så da håper jeg at det blir å handle der fremover, så slipper jeg frakta.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. juli 2008 #42 Skrevet 23. juli 2008 Ja, da er du inne i en god steam! Sukkererter, hvor mye er det i dem? Leste på pakka, men det sto ikke... Jeg har bakt brød! Det er ikke heeeeeelt ferdig avkjølt enda, men smakte snadder! ) 3 dl (en boks) Cottage Cheese 7 egg ½ ts salt 100 g kruskakli 100 g sesamfrø 200 g linfrø 1/2 dl matolje Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l. Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er). Brødet hever bittelitt, men ikke mye. Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader. Kanskje tilogmed lenger, litt avhengig av ovnen din. Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen). Hvis det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete. Husk å bruke bakepapir i forma. HERLIG brød. Faller ikke sammen når det er avkjølt heller. Det inneholder i underkant av 3 g karbo g karbo per 100 gram, litt avhengig av merket på ingrediensene, så man kan tillate seg å spise litt av det også. Jeg vil gjerne høre hva dere syns. :-) Serveres gjerne med et salatblad på, litt hvitost og agurk og paprika på. Så får man de viktige grønnsakene også. NAM!!! :-) (klippet og limt fra lavkarbo.no) Ja, du må mase på meny! Jeg må kjøpe meg soyaprotein.... )
melkekua™ Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #43 Skrevet 23. juli 2008 I sukkererter er det 5,3g (av 100g) - så noen kan man unne seg ) Så spennende det brødet høres ut! Nammm! Gleder meg til å spise brød igjen hehe. Kan jeg smøre en vanlig brødform med smør? Eller blir det vanskelig å få ut brødet da?
melkekua™ Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #45 Skrevet 25. juli 2008 Opp igjen ) Kikket du mer på den siden som Stinkerbelle tipset om....gjett om jeg vil bestille masse hehe. Fant du deg noe?
melkekua™ Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #46 Skrevet 26. juli 2008 Opp igjen.....er du her eller? så deg igår kveld, men da hadde du vel logget av før jeg skrev.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juli 2008 #47 Skrevet 26. juli 2008 Ja, nå er jeg her-såvidt! Ha bakepapir i forma, så bare smetter du den ut etterpå! Holder på å tine meg 2 skiver nå, tror dette ble redningen! ) Fant aaaaaaaltfor mye godt på den sida, men får vente til visa'n min tåler høye beløp igjen... ;o)
melkekua™ Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #48 Skrevet 26. juli 2008 Hva betyr dette:Næringsindhold per 40 gr (25 bamser): kulhydrater 28 gr, heraf effektive 1 gr - betyr det at det er 1gr vi skal gå ut ifra eller tenker jeg feil nå.....?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juli 2008 #49 Skrevet 26. juli 2008 Det har jeg lurt på også, men er neimenn ikke helt sikker... Tinkerbelle vet helt sikkert det.. Nå skal jeg på stranda, adios!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå