Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. juli 2008 #26 Skrevet 15. juli 2008 Kjente ikke at han satt epiduralen en gang. Men husker jeg synes han var en veldig hyggelig mann og skulle ønske han kunne ha blitt der i stedet for den forferdelig jordmora som kom etter på!
hit og dit Skrevet 15. juli 2008 #27 Skrevet 15. juli 2008 Pyse som eg er så syntes eg den var driiiitvond. Hadde problemer med å holde ryggen krumma då anestesilegen stakk. Gav beskjed til samboer at han måtte dytte meg på sprøyta, han var litt forvirra over den beskjeden. Vart ein del mobba av fødselslegen og samboer for det der ja, hehe. Men den var verdt det, var jo reine himmelen etterpå, kjente ingenting. (fram til ks)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 15. juli 2008 #28 Skrevet 15. juli 2008 Helt himmelsk å få epidural. Får lokalbedøvelse så merket ikke så mye til den. Jeg fødte med lystgass den siste gangen. og det var mye værre. Første gang var det setefødsel og måtte da ha epidural. Var en bedre fødsel med første takket være epidural
Sunshine med småtroll:) Skrevet 15. juli 2008 #29 Skrevet 15. juli 2008 de setter lokalbedøvelse først så du kjenner ingenting.fikk bare beskjed om å sitte helt i ro og plutselig ble alt bedre!hehehe
freebird Skrevet 15. juli 2008 #30 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde sett tegninger av epidural-nåla da jeg var gravid og tenkte også at det måtte gjøre fryktelig vondt. Jeg hadde også bestemt meg for å føde uten annet enn "naturlig" smertestillende, men etter å ha holdt på med veer i tre dager var jeg helt utsitt og da jordmora forsiktig spurte om jeg ville ha epidural svarte jeg bare JAA! Jeg hadde tette masesveer med minimal virkning, så det værste med epiduralen var å sitte framoverbøyd helt rolig. Legen ba meg si ifra når veen gikk over og svupp så var han ferdig. Han var superflink og jeg skulle gjerne takket ham om jeg ikke hadde vært helt fjern, he he. )
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 15. juli 2008 #31 Skrevet 15. juli 2008 epiduralen var rett og slett et helvette syns jeg, mens de satte den. kjente godt at de gravde inni der, og fikk sånn "pisk" slag på låret(noe nervegreier).. ingen andre som opplevde det?? MEN det var sååå verdt det.. jeg holdt på å "dø" av konstante rier før det, men etter epiduralen fikk jeg umiddelbar virkning. alt av smerter forsvant, så det var jo sååå verdt de smertene i 1 minutt liksom!!
☆Anonymia☆ Skrevet 15. juli 2008 #32 Skrevet 15. juli 2008 for å si det sånn,jeg hadde det så jævla vondt at jeg hadde sikkert ikkje kjent om de hadde hugd av meg foten engang.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. juli 2008 #33 Skrevet 15. juli 2008 Jeg fikk epidural og jeg kjente ingenting. Er veeeldig individuelt. For meg var det verste å måtte sitte helt i ro konset så veldig på det at jeg glemte alt annet =) men hadde to utrolig flinke anestesi leger =) Var herlig å få den for da fikk jeg sovet 90 min for første gang på 3 dager :s
Aga:-) Skrevet 15. juli 2008 #34 Skrevet 15. juli 2008 Kjente ikke nåla i det hele tatt, kroppen hadde helt andre smerteopplevelser å konse på der og da;)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 15. juli 2008 #35 Skrevet 15. juli 2008 Ikke ille i det hele tatt! Hadde så vondt alikevel så den nåla streifa ikke tankene engang;) Litt ubehagelig å sitte framoverbøyd med den store magen var det da
Mamma til to tette Skrevet 15. juli 2008 #36 Skrevet 15. juli 2008 Tror de kunne kommet fram med en rusten sag uten at jeg hadde brydd meg, var helt inne i et smertehelvete og bare bøyde meg fram uten å kommunisere med noen. Etter de hadde satt epiduralen var det som å våkne fra en vond drøm, jeg kunne plutselig være "med på " fødselen, kunne snakke med mannen min og jordmor. Jeg ble helt i hundre og var bare så glad og fornøyd. Ga meg en velfortjent pause fram til siste etappe og jeg håper det blir tid til epidural denne gang også gitt.
Barba_mamma Skrevet 15. juli 2008 #37 Skrevet 15. juli 2008 Haha. Det er gøy å lese disse innleggene! Vi burde tatt oss betalt for å reklamere for epidural!!! hehe. Legemiddelfirmaer betaler jo ganske godt. ;-) "Jeg elsker epidural!" "Epidural er himmelsk!". Hehe. Tror ikke du skal være så redd for den nåla i en sånn situasjon. Folk som har tatt epidural ser ikke ut til å ha viet den så stor oppmerksomhet... hehe. :-)
~Milly~ Skrevet 15. juli 2008 #38 Skrevet 15. juli 2008 Jeg kjente det såvidt! ANestesilegen traff på første forsøk da, og han klarte det fint på det minuttet jeg hadde i pause mellom riene, så gikk fint å ligge i ro epidural var HELT fantastisk! anbefales =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå