Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 ...når jeg tenker på epidural (som jeg ikke har prøvd selv) så tenker jeg bare "lang nål inn i ryggmargen" og får helt noia. Men når jeg leser diverse fødselshistorier er det ingen som nevner nåla (såfremt den ikke ble satt feil/legen ikke fikk det til). Er det virkelig ikke så ille som jeg ser for meg at det er (ikke at dere vet hvor ille det jeg ser for meg er, da, hehe)?
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 vel altså, man får den jo av en grunn...sterke rier er myyyyyyyye verre enn epidural ihvertfall....kjente det knapt.lite prikk i ryggen og det var det
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde også hørt litt om den lange skumle nåla som skulle stikkes langt inn. Men der og da var alt det glemt, tenkte bare på at de må få satt den rett så jeg får litt mindre smerter. Det som var verst var å måtte sitte helt i ro bøyd fremover med en diiiiger mage.....
Gammelamazon Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Stor nål, ja, men jeg kjente overhodet ikke noe til at de satte den! Tror de bruker å sette den under en rie, når man har andre smerter å konsentrere seg om;-) Tror jeg foretrekker epiduiralnål framfor rier;-) He, he.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Det verste med å få satt epiduralen synes jeg var å sitte foroverbøyd. Det var veldig slitsomt med magen. Selve epiduralen merket jeg ikke at de satt, lokalbedøvelsen først var bare et lite stikk.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 jeg syntes ikke det var så veldig vondt å få satt den. kjente ikke stort egentlig.
Alba44 Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Riene var såpass smertefulle på det tidspunktet, så var mer ubehagelig enn vondt i grunn. Nå var det da til ingen nytte for min del da epiduralen ikke virket, men det er nå en annen sak.
Mammaen til Turid Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 jeg kjente når han stakk nåla inn, da han måtte sette den to ganger, for han sleit med å sette den rett... MEN det er vondt der og da og ikke etter på.. skal love deg du har andre ting å tenke på at det gjør vondt av nåla.. =)
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Å få satt epiduralen var det verste med hele fødselen. Vil ikke utbrodere det her, da blir du nok bare skremt ;o) Men vondt ja...! Ikke virket epiduralen heller..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Fikk ikke se nåla heldigvis, og kjente lite av at han stakk. Da jeg fødte førstemann var det helt fantastisk å få epidural, jeg var kjempesliten etter mange timer med rier, og trengte virkelig å få slappe av litt før pressriene. Med lillejenta ville jeg ha epidural, men rakk ikke siden jeg fødte 20 minutter etter at jeg kom inn på Føden
Sessa ruger igjen... Skrevet 15. juli 2008 #12 Skrevet 15. juli 2008 Jeg husker bare at anestesi legen var utrolig snill!!! Husker ikke noe av epiduralen, men tror han satte den mellom to rier. Kan ikke si jeg husker noe mer av epiduralen annet enn at jeg klødde litt noen dager etter på eller no. Men fikk ikke så mye hjelp av epiduralen da. Kanskje en halvtime trekvarters pause før de kom inn og skrudde opp dryppet og resten av aue-aue-aue-presse-presse-press-plopp-vakkert barn-fødsel glemt!
My little girl_ Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Jeg tenkte akkurat som deg HI, den lange nåla langt inni ryggen, men jeg merka den faktisk ikke i det hele tatt,merka det lille stikki som var bedøvelsen før selve epiduralen bare... å den epiduralen sendte meg til himmelen;))
OsloMor Skrevet 15. juli 2008 #14 Skrevet 15. juli 2008 Kjente ikke noe til nåla noen av gangene, visste ikke at det var en så stor nål før jeg så på serien Jordmødre:0. Hadde bare positiv effekt av epiduralen iallefall;)
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. juli 2008 #15 Skrevet 15. juli 2008 Jeg kjente i hvert fall ikke nåla, for var mer opptatt av å sitte musestille gjennom to rier. Det var det verste med å få satt epiduralen, synes jeg.
noLadyjustME Skrevet 15. juli 2008 #16 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde også grua meg veeldig mye til den nåla..men ble overrasket over at det ikke var så spesielt vondt, var mer ubehagelig-sånn der slutt å rør baki der-syns jeg.Måtte settes 2 ganger pga ble satt feil, men det er riktig nok mye verre med riene:p Husker at jeg fikk en ri i det de skulle sette den, og da venta de til den var over..Men ære være epiduralen, hvertfall ved langvarig fødsel:o)
melkekua™ Skrevet 15. juli 2008 #17 Skrevet 15. juli 2008 Jeg tenkte ikke så mye på den nåla hehe, og det var enda bedre at den skulle i ryggen så slapp jeg å se den. Så nei, det er ikke ille! Den satt dessverre lenge igjen i kroppen min (ettervirkningene), så derfor brukte jeg ikke det ved fødsel nummer 2.
RockMyWorld Skrevet 15. juli 2008 #18 Skrevet 15. juli 2008 Epidural er deilig:-) Hehe!!!! Han som satte på meg beklaget seg voldsomt fordi han måtte stikke mer enn en gang, og plagdes litt. Med hånda på hjertet: JEG KJENTE INGENTING!
Lovemelikeyoudo Skrevet 15. juli 2008 #19 Skrevet 15. juli 2008 epidural var fantastisk for meg!! riene var så vonde og hadde vart så lenge at legen kunne stukket meg men en hvilken som helst stor nål for å få slutt på smertene=)
-Lady Godiva- Skrevet 15. juli 2008 #20 Skrevet 15. juli 2008 Jeg kjente ikke noe stikk i det hele tatt... Visste ikke før NÅ at det var ei såpass stor nål de fører inn... Gruet meg uansett til de skulle sette epiduralen...men jeg satt foroverbøyd,sugde som besatt på lystgassen sånn at samboeren min sa han bare så øynene rullet i hodet på meg... Så for min del merket jeg ikke noenting,annet enn fullstendig smertefrihet etter 10-15minutter )
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 15. juli 2008 #21 Skrevet 15. juli 2008 Anestesilegen som satte epiduralen på meg var veldig flink. Jeg kan ikke huske at jeg kjente noen ting av stikket, men så hadde jeg veldig vondt da også. Jeg satt i sengen framoverlendt, og hang over ei jordmor. Mannen min tok seg en tur på gangen da! Men epiduralen var himmelen for meg, da fikk jeg slappe litt av. Er ikke i tvil om at jeg vil ha det neste gang også dersom det blir snakk om det.
*Smiley* Skrevet 15. juli 2008 #22 Skrevet 15. juli 2008 Kjente ingenting.Fikk den mellom to rier. Det var himmelsk da den begynte å virke , var i smertehelvete og utslitt!! Hadde den til pressefasen og savnet den fort ja!!
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 15. juli 2008 #23 Skrevet 15. juli 2008 Jeg ELSKER epidural....!
Barba_mamma Skrevet 15. juli 2008 #24 Skrevet 15. juli 2008 Kjente ikke noe til nåla. Epidural var som å komme til himmelen!
Bare jeg er meg :o) Skrevet 15. juli 2008 #25 Skrevet 15. juli 2008 Største pyse marta i veden er meg...spes når det kommer til å føde *ler* Hatt epidural to ganger...førstegang husker jeg ikke en shit fra fødselen...annet enn at det var et helvete og holdt på å gå galt for både meg og gutten min. Andre gang slet jeg med fødselsangst og ble tett fulgt opp både før,under og etter fødsel. Epiduralen ble satt klar før jeg hadde rier.Kjente den,men jeg trodde den skulle være mye værre.Var mere morro å se øya på gubben da de satt den,hehe...jeg så jo ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå