Gå til innhold

Gir dere penger til tiggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er egentlig "riktig" å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei jeg støtter ikke tigging!

Skrevet

Tidvis.

Tilbyr meg å kjøpe mat til dem, men får som regel nagativ respons på det..

Skrevet

nei, aldri...

Skrevet

Hvis det f.eks står på plakaten har du en tier så jeg får kjøpt meg kaffe så gir jeg som regel ikke.. Det er vel ikke kaffe han eventuelt skal ha tenker jeg.. Og hvis han spør spesifikk etter kaffe så kan jeg godt spandere en kaffe på han jeg.. Da går jeg bare til nærmeste seven elleven eller noe og kjøper med en kaffe til han.. Men det gjør jeg egentlig bare på "trass" .. For da får han jo ikke penger til det han egentlig ønsket men han fikk det han spurte etter..

Til de som sitter med små barn i fanget og tigger gir jeg aldri.. Der går grensen for meg.. Når de skal bruke et barn for og få sympati av andre.. De blir jeg heller nesten sinna på ..

Står det på en plakat.. Jeg er narkoman.. jeg trenger 50 kr .. Da kan det heller være større sjanser for at jeg gir mannen 50 kr.

Gjest irismor
Skrevet

Minner meg om svigermor når hun var på tur i Tyskland.

Satt en tigger og tagg om penger til sin kattunge for å kunne kjøpe mat til den. Svigers dura inn i butikken og kom ut igjen med 20 bokser kattemat og en eske tørrfor. Tiggeren ble en smule lang i maska, og de andre tiggerne som satt i nærheten holdt på å le seg skakke ;-)

Skrevet

Jeg liker allerede din svigermor.. hehehehe... ;p

Skrevet

Dere som kjøper kaffe/mat til tiggerne i stedet for å

gi penger: hvor ofte møter dere tiggere? Jeg møter tiggere 5-10 ganger daglig, så det blir jo litt av en jobb å skulle kjøpe noe til alle..

Skrevet

Er ikke så ofte i Oslo nå for tida, tilbyr meg å kjøpe mat til 1 eller2 hver gang.

Skrevet

Jeg bor på et sted hvor jeg svært sjeldent ser tiggere.. De eneste gangene er når jeg f.eks er i Oslo.. Og det er jo ikke såm mange ganger i året.. Hadde jeg bodd i Oslo og måtte gå forbi 30 stk hver eneste dag bare til jobben så hadde jeg nok hatt en helt annen holdning til dette med tiggere.. Og jeg hadde ei heller kjøpt noe..

Men det med at jeg f,eks kjøper kaffe er jo mere sarkastisk ment siden jeg vet at han egentlig ikke vil ha den.., men det er det han spør etter..

Skrevet

Nei, ikke i Norge. I en del u-land hender det jeg gir til handicappede/gamle tiggere, selv om jeg jo vet godt at nytteverdien er langt større av å bidra til organisasjoner som jobber med gruppene.

Om du vil ha god samvittighet i Norge gjelder vel i grunn samme prinsipp; heller cash til grupper som jobber blant f.eks narkomane enn direkte til de narkomane.

Skrevet

nei det gjør eg egentlig iche.. men når eg var i syden ga vi noen slanter til en liten jente som spilte trekkspil selv om hun sikkert iche fikk pengene.. men eg lever no i håpet

Skrevet

Jeg gir ikke til sånne som bare sitter der med en kopp og tigger. Men jeg kan gi til sånne som underholder for å få penger, feks spiller instrumenter eller gjør noe for pengene.

Skrevet

Jeg kan gi penger til gamle kara i Oslo, de som har vært der i årevis og bor på gata. Ellers har jeg sitter på burger king med 4 tiggere og spandert middag.

Skrevet

Bruker stort sett ikke å gi..

Skrevet

Nei, aldri...

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. Men har jeg penger på meg kan jeg godt gi noen slanter til de som "underholder" for pengene, feks gatemusikanter.

Skrevet

Gir dem mat fremfor penger!

Skrevet

Nei jeg gir ikke, har selvfølgelig gitt bort noen kr her og der, men det var før jeg flyttet til Oslo.

Men kjøper er lik Oslo av og til da:)

Skrevet

nei,aldri!!!!

Går forbi 4-5 stk på vei til jobb..De har sine faste plasser og stå på ser jeg..

Skrevet

kjøper erlik oslo hver mnd,av samme mannen;) og ellers g

ir jeg nå og da til narkomane ;)

Skrevet

Her jeg bor er det bare disse folka med trekkspill som står utenfor kjøpesenter og "spiller". Det er organisert tigging og de gir jeg aldri til.

Men jeg kunne godt gitt noen kr til en narkoman som sliter, eller en annen som tigger fordi han ikke har noe valg.

Pleier også å køpe Virkelig når jeg er i Tromsø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...