Gå til innhold

Dere som har peiling på BÆRESELER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen andre enn Baby Bjørn der babyen kan sitte fremovervendt på magen min?

Hun er blitt for tung for baby bjørnen, så nå trenger vi en ny.

Viktig at hun kan se fremover..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en annen enn baby Bjørn, som kan brukes fremover. Husker selvfølgelig ikke hva den heter akkurat nå, og er på nattevakt. Skriver navnet på den imorgen om jeg ikke kommer på det i løpet av natten:)

Skrevet

tuuuuusen takk!

Skrevet

Såvidt eg vet er det ingen andre bæreseler som er lagd for fremoverbæring. Det eg vil anbefale deg er å skaffe deg en bæresele som du kan bære på ryggen med. Da får babyen sett mye, samtidig som h*n blir skjermet for overstimulering (en av grunnene til at man skal vere forsiktig med fremoverbæring) og du får en sele som er ergonomisk riktig (såvidt eg har lest med til er det vanskelg å få til noe ergonomisk riktig med en fremovervendt stilling, bortsett fra med sjal...) Med f eks ergo, manduca eller patapum kan du bære på magen (innovervendt bare) og på ryggen. Med noen seler kan du også bære på hoften.

Skrevet

Hmmmm.... kanskje hun godtar å bæres på ryggen, da. Hun kan jo se masse da også.

Hun elsker baby bjørnen. Hyler av glede når jeg tar den frem, og spreller og ler når hun blir bært :o)

Skrevet

I teorien kan du vel bære fremovervendt i de fleste seler, men det er vanskelig å få det ergonomisk riktig og behagelig for barnet på den måten...Forresten, hvor gammelt/tungt er barnet, HI?

Skrevet

Hun er 9 mndr og 10,2 kg, sånn ca. Rund og god :o)

Er jo litt greit at den er god for oss begge.. Bjørnen har jeg ikke kunne bruke så masse de siste månedene, for jeg har fått litt vondt i skuldrene/ryggen av den. Har ikke den Active. Den skal visst være bedre for ryggen, men gidder ikke kjøpe den nå, for den går vel bare til 13 kg...

Skrevet

limer inn et svar jeg ga til en på småtroll 0-1 i dag:

Jeg har Patapum toddler til min gutt på 10 mnd og 11 kg.

Øvde litt første dagen jeg fikk den, og det var lett å få han på ryggen selv.

-Setter på meg magebeltet, svinger selen rundt på hofta.

-Trær bena hans på riktig sted og den ene armen han på plass.

-Holder i armen og en den ene skulderstroppen samtidig og svinger ham opp på ryggen mens jeg bøyer meg framover.

-Tar så tak i den andre skulderstroppen og fester selen.

Det er ikke vanskelig å få til, og når de blir litt eldre holder de seg fast på ryggen selv.

Bruker den HVER ENESTE DAG - til handling, skogtur, husvask hvis han er veldig turbo. Har den alltid under vogna, og både jeg og mini foretrekker sele framfor vogn nå!

Han er storfornøyd med å sitte så tett til meg og få utsikt til verden.

Har vært på fjelltur med den, 2 timer, ikke noe problem. Egen sovehette.

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en mei tai toddlerhawk for variasjonens skyld, men er veldig fornøyd med Patapumen:-)

Du finner dem på www.dotedot.com eller www.alveslottet.no

Skrevet

Hei igjen.. Tror den jeg hadde het Chicco. (Sjekker da jeg kommer hjem) Den kunne brukes begge veier:)

Skrevet

Den virket jo helt genial!!

Må den kjøpes på nettet eller finnes den i butikker?

Vet du det?

Skrevet

De eg vet om som har prøvd active sier den er like vond for ryggen;) Dessuten er den jo like vond for barnet, så eg ville absolutt vurdert alternativene visst eg var deg. Jenta di er jo så stor at hun fint kan sitte på ryggen, og da er det ofte det beste. (mer anvendelig for den som bærer også, da du får sett mer og kansje gjort litt husarbeid;)

Vi har ergo og er godt fornøyd med den, men det er vankelig å si om den vil passe til dere....Det er mye smak å behag og det beste var om du kunne prøvd noen seler før du kjøpte. Sjekk tettinntil.no så finner du bæretreff der du bor!

Skrevet

Skal google den :o)

Kjøpte du den i butikk eller på nett?

Bruker du den mye?

Skrevet

aaaaah.... ja, da er jeg jo like langt...

Ser at de selger patapumen på Lotusbarn i Bergen, men de hadde jo meeget begrensede åpningstider. Hehe..

Vet du om andre butikker som selger den?

Skrevet

Nei, desverre, Lotusbarn er den eneste bæretøybutikken eg vet om....Men bor du i bergen da? Vi har bæretreff nemlig...da kan du jo komme å prøve der visst du vil, så kan du bestille fra nett etterpå....

Skrevet

Når og hvor har dere disse treffene da? Hørtes ikke dumt ut det :o)

Skrevet

Den e go!

Postkassen din er full så jeg får ikke svart der, men jeg gir deg en lyd hvis jeg kommer :o)

Skrevet

Hei igjen - svarer litt seint, gikk og la meg i går.

Jeg har ikke hørt om butikker som selger Patapum foreløpig, kun på nettet.

Skrevet

Forresten, sjekk ut Manduca og Ergo-selene også. (Formsydde)

Skrevet

God morgen.

Ja, du var den fornuftige av oss som gikk til sengs... Trøtt i dag, ja.. :o)

Har funnet ut at Lotusbarn selger den, men de (i Bergen ihvertfall) har bare åpent 11-14 mandag, onsdag og fredag. Jeg ville jo hatt den i dag :o) Får vel vise litt tålmodighet.

Men nå skal jeg sjekke Manduca og Ergo her også :o)

Skrevet

Med Beco kan du bære bege veier og på ryggen.

I tilegg er de mye kulere enn andre også.

Har kjøpt en slik i kumønster (ha ha) til vesla i magen og gleder meg til å teste den.

Skrevet

Kult! :o)

Men akk.... nå kjenner jeg frustrasjonen melder seg her. Herlighet hvor mange bæreseler, da!!!! Synes igrunnen alle virker bra, jeg. Hva er egentlig best av patapum, ergo, manduca og beco da?

Manducaen var også kul. Den røde.

Skrevet

Kan ikke så mye om de andre jeg.

Falt bare for Beco siden den var nett og man fester den som en ryggsekk og bærer medhele overkroppen, ikke bare skuldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...