Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Kommer sikkert til å få masse drit nå men det får bare være. Må få ut min frustrasjon..Har ei frøken her på 4 uker som jeg rett og slett har lyst til å slenge veggimellom. Hun gjør faen nesten ikke noe annet enn å hyle og skrike. Eneste gangen hun holder kjeft er når a henger i puppen..jeg får jo ikke gjort en dritt. kan ikke legge henne fra meg nesten før a hyler..Trilleturene jeg har gledet meg til kan jeg egentlig bare glemme..Orker ikke når hun bare hyler. Vært hos helsesøster og kiropraktor..Virker ikke som hun har det vondt heller..Og det har ikke hjulpet..Mulig dere sier jeg aldri skulle hatt unge..men om jeg viste det hadde blitt så jævelig hadde jeg søren meg tenkt meg 2 ganger om også. Og nei jeg er overhode ikke slem med henne..Men har skremmende tanker i hue ja. Ser på ungene til andre og misunner at de kan legge de fra seg og de faktisk holder kjeft. Jeg orker ikke mere snart..For hver dag som går håper jeg det blir bedre..men det blir det ikke. jeg er drit sliten og drit lei av å høre den jævla hylinga hennes. Hun lider ingen jævla nød. henger i puppen konstant , blir skiftet på og behandlet som prinsesse..Uffffff
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 hva med og kutte ut amminga, begynne med erstatning og putte i smokk mellom måltidene?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Huff,tenker du er sliten og helt på felgen. Hva du tenker er en ting en annen ting er vis du gjør det! Kjenner til saken altfor godt,og tro meg DET BLIR BEDRE. Hadde et barn som skreik i 3 mnd... Selvom det hjelper sikkert lite og høre nå... Har du noen som kan avlaste deg litt innimellom? Ta noen turer for deg...passe på barnet mens du tar en bysleng eller noe? Dersom du ikke har det har alle helsestasjoner husmorvikar som du kan søke om hjelp fra. Lykke til og trøsteklem til deg:=)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Sånn er det og ha små barn.... Du er nok ikke alene om og føle det sånn til tider
Lille`mor & lillebøll Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 En ting til som første anonym her sa. En vennine av meg opplevde at barnet bare skreik og skreik. Etter 2-3 mnd gikk ho over til mme og barnet ble god som ny. Det viste seg at selvom om amming fungerte greit hadde ho ikke nok melk og barnet var konstant sulten.
dama Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 har du prøvd å pakke henne inn? pakke et teppe rundt henne sånn at hun ligger trangt? de fleste unger roer seg når man gjør det.. og så holder du henne inntil det og legger kinnet ditt inntil hennes.. hviske/synge rolig i øret hennes?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Du, jeg satt med ungen i puppen de 3 første månedene. Men kanskje du skulle prøve litt mme? Det kan være sult, rett og slett. JEg så ei jeg delte rom med på sykehuset som slet så fælt med en unge som hylte. Mora var helt utslitt. Den dagen ungen fikk litt tillegg, så var det stille.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Det blir bedre, jeg lover! Har også baby som skriker mye, spes på dagtid. Det er bedre nå enn for noen uker siden, så jeg lever i håpet. Jeg kan heller legge h*n fra meg uten at det blir hyling! Men som sagt, det går bedre og bedre!! Lykke til, det kommer til å gå bra:)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Kjøp et bæresjal og knytt henne tett inntil deg. Putt i en smokk...og bare gå litt rund. Du får i alle fall armene fri..hjalp godt på for meg. Sjekk hvor mye melk du har og hvor mye melk hun tar..HS kan hjelpe deg her. Ammer du veldig ofte kan hun bli urolig av det også.. Lykke til med den lille jenta di...og husk, når hun griner så har hun ingen "slemme" følelser bak, det måtte jeg minne meg selv på til tider...det hjalp.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 om det hadde vært så enkelt lissom..smokk er hun ikke så intressert i. og så er det jo ikke så lurt å bare slutte å amme..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Ikke mange spebarn på 4 uker som holder kjeft når du legger de fra deg. Det er helt vanlig at de henger i puppen den første tiden. Trøst deg med det at etterhvert som dere blir kjent med babyen så vil det gå seg til. Syns at ting ble mye lettere etter tre mnds tid. Begynte gradvis før det.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 hvorfor ikke lurt og slutte med amming? hvis det gjør slik at både du og babyen har det mye bedre så synes jeg det er lurt. eller så kan du gjøre begge. gi mme ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #14 Skrevet 14. juli 2008 Kanskje du har fødselsdepresjon og trenger profesjonell hjelp?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #15 Skrevet 14. juli 2008 Bæresjal er et godt tips, se på mixmax.no og sjal fra Metromamma. Smokk har du kanskje også prøvd... Hva med fotsoneterapi eller lignende alterantiv. Skjønner at du blir stresset og sliten, det virker kanskje litt inn på babyen det også. Vanskelig å komme ut av en slik vond sirkel... Håper ting blir bedre for dere snart! Min første jente hylte fra kl. 01 - 07 hver natt de første par mnd, det var forferdelig...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #16 Skrevet 14. juli 2008 Skjønner godt hvordan du har det. Min eldste datter ( som nå er 19 år) var akkurat slik som du beskriver at din datter er. Det er utrolig slitsomt, og jeg hadde mange stygge tanker.... Men har gudskjelov en sperre. Vi var hos forskjellig leger, kiropraktor osv. Men ingen kunne hjelpe. Vi prøvde alle mulige tiltak hjemme, bare for å få litt stillhet. Har desverre ikke noe godt råd å gi deg, ville bare si at jeg skjønner at du er oppgitt.
KaMa Skrevet 14. juli 2008 #17 Skrevet 14. juli 2008 Ser du har fått masse gode svar, men tenkte jeg skulle nevne en ting som funket/er for meg. Småen var omtrent slik du beskriver, og i tillegg så sov han bare i 1 og 1/2 time i strekk de første 6-8 ukene. Men han roet seg ikke ved puppen, pga luftsmerter. Forferdelig frustrerende og utmattende. For at ikke ting skal bli enda mer frustrerende så er det greit å bare innse at det er unntakstilstand, og at du ikke kommer til å få gjort en dritt av praktiske ting som _må_ gjøres. Det funker i hvert fall på meg, også fremdeles, med en på snart to og et halvt. Er han sutrete og gretten, og det er umulig å aktivisere ham, så må jeg kjapt innse at slik er det og at jeg får la alt jeg trenger å få gjort på hyllen. Det sparer i hvert fall meg for masse frustrasjoner. Ellers var det en litt mer erfaren pappa som fortalte meg, når småen var nyfødt og jeg holdt på å klikke, at de første 6 ukene er helt ille, så bedrer det seg litt til de er tre mnd og så enda lettere ved 6 mnd. Da sov vår gutt natten gjennom.. For oss stemte det. Slik du har det nå vil det ikke forbli.. Ellers kan jeg anbefale krangelsiden som stedet å få ut gruff og frustrasjon. ;-) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #18 Skrevet 14. juli 2008 Ja hun her skal ha pupp hele tiden..har prøvd mme på kvelden i håp om at det forbedrer hennes nattesøvn og dermed min..men nei da..Virker som hun ikke vet hva hun vil også..Ofte hissigsuger hun puppen og griner sammtidig..Og stor hyler når puppen detter ut..Men ofte vil hun ikke ha den i munnen igjen..men i nærheten..Uff vanskelig å forklare..Virker som hun leker og tester nervene mine. om natten sover jeg heller ikke stort så det hjelper ikke på tålmodigheten og energien..gubben jobber dagen lang og ofte har sånn"jeg må bare avgårde der og der" på kvelden .Får nesten ikke en dritt med hjelp. Mine foreldre har reist bort og blir borte en god stund (mndr)..Hvorfor skal det være sånn..Er så fælt at andre bemerker at hun griner så fælt å..Jeg gjør alt for henne..Føler at folk rundt tror jeg er en dårlig mor..at jeg er slem med henne.. Hele nabolaget hører henne når hun uler..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #19 Skrevet 14. juli 2008 Har hverken fødselsdepresjon eller trenger profesjonell hjelp annet en å få frøkna til å være stille..Og få ut litt frustrasjon her som sagt.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #20 Skrevet 14. juli 2008 Ja jeg håper virkelig det blir bedre snart..Eneste lyset i tunellen er kiropraktoren som sa at de sjelden feiler. han er kjent her og går for å være super dyktig..Så selv om han ikke hjelper så har jeg et håp i alle fall..Er så redd for at denne opplevelsen har gjort at jeg ikke vil ha flere barn..På dette tidspunkt er det ikke en kjangs for noe nr 2.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #21 Skrevet 14. juli 2008 hei stakar deg, jeg vet hvordan du har det. verste eksempelet jeg har vært borti er stebroreb min, som grein i to år (!). Min gutt gråt til han begynte å gå (han var hissig som en tyrker fra dag en..) da fikk jeg et nytt liv! (han gikk da han var ni mnd, ville ikke krabbe, satt bare på rompa og gråt). Jeg fikk også lyst til å levere han til naboen. Det hjelper ikke å si at dette går over (det gjør jo det) for du har det jævlig NÅ. jeg har noen råd fra min krisetid: Dropp trillingen (hyl og skrik og lite idyllisk)Kjør bil, da sovner hun. Kjøp bæresele. spill høy musikk og GÅ rundt når hun bråker som verst. Intens vugging på vognen hjelper også. Jeg kjøpte vugge, som hjalp meg gjennom natten. Gråting er som regel forbundet med overlevelsesinstinktet: JEG VIL HA MAT: Ergo henger hun i puppen. Jeg ville lest barneboka av Anna Wahlgren,hun har en god ammeoppskrift som sikrer ungen nok mat. Min sønn nektet å ta smokken, begynte for sent! (men det er ikke for sent for deg.. blås i om hun brekker seg, prøv og prøv, kjøp ny type som er formet som en brystvorte!, ikke de der runde, men de som er flate på den ene siden!) Smokk kan være redningen mot intens sugetrang! Gå til legen og sjekk om hun har trøske i ganen! kan være derfor hun er så sint når hun spiser. DU må få avlasting! all frustrasjonene din, tro det eller ei, barnet merker det. Kom deg ut, la faren ta skrikerungen! Bare gå deg en tur, et eller annet. Prins/prinsessenykkene begynner tidlig.. La barnet ligge alene også, Jo før du vegynner med deg, jo bedre. Tell til ti når gråten beynner. Til nød: Slutt å amme, gi mme. begynn med mat tidlig (fire måneder) Kan hjelpe. Jeg holdt ut med puppen i 2 år og to måneder! (og gjør det ikke igjen..)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #22 Skrevet 14. juli 2008 Tenkte på antistoffene babyen ikke får i seg når jeg gir mme. Prøver på kvelden uten noe form for forbedring og bedre nattesøvn.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #23 Skrevet 14. juli 2008 du kan jo gi hu flaske med mors melks erstaning, kan være at du ikke har nok næring. Jeg gjorde det sånn at jeg lot han kose seg med puppen på kvelden etter å fått flaska og på natta. Husk at hu har ikke noen annen måte og si i fra på veit du. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #24 Skrevet 14. juli 2008 Kjenner meg igjen. Man blir så fortivilet fordi man er så sliten. Men du skal vite at barnet blir mer urolig når mammaen er urolig og stresset. Har hatt fire babyer, og har opplevd både å få til ammingen, og ikke. Du må iallefall ikke bry deg om hva andre tenker, selv om jeg vet at det ikke er lett, men du har nok med å ta deg av babyen om du ikke skal gå rundt og bekymre deg for hva andre mener. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå