Cinnamonnroll Skrevet 27. juli 2008 #26 Skrevet 27. juli 2008 Jeg revnet bakover, grad 3a og fikk i tillegg nerveskader. Jeg har store problemer med å hold epå både luft og løs avføring. Jeg er blitt anbefalt av fødselslege å ta KS neste gang. SKjønner ikke at de av dere som har fått skader på lukkemusklen, og har vært heldige og ikke har plager, tør å ta sjansen å føde på ny. Å få store kontinensproblemer kan faktisk gjøre en ufør for livet, og slikeplager blir bare verre og verre fordi musklene blir slappere jo eldre vi blir. Og du som sa at legen på 6 ukers kontrollen anbefalte deg å føde på ny og at de aller fleste med totalruptur kan føde på ny uten problem - det er en allennlege som uttaler seg... Og allmennleger flest har ikke snøring når det kommer til gynekologi og kirurgi.
en av hver Skrevet 27. juli 2008 #27 Skrevet 27. juli 2008 Ingen sure miner her altså, men greit å være helt enige om hva vi snakker om.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #28 Skrevet 27. juli 2008 Virker som det blir en del synsing om hva som er best eller ikke, så jeg overlater det endelige svaret til en jeg vet har god peiling :-) Cinnamonnroll: Det var kanskje jeg som svarte ang 6 ukerskontroll. Dette var 8 ukerskontroll hos overlege på gynekologisk avdeling. Han er spesialist innenfor svangerskap, fødsel og komplikasjoner i forbindelse med dette. Så han har nok ikke uttalt seg uten å "snøring".
Skravlefruen med huleboer Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #29 Skrevet 27. juli 2008 -gravid igjen- Du har heltrett ang totalruptur :-) Her er link om noen andre ønsker å lese mer : http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=591&iInfoId=3284&iDisplayType=2
Firebarnsmor Skrevet 1. september 2008 #30 Skrevet 1. september 2008 Beklager sent svar , men har vært på ferie. Jeg har fått lagt inn tarmen igjen og er ferdig med alle operasjonene ( 7 stk totalt på under ett år) Jeg har fortsatt plager. Fistlene jeg hadde klarte de å lukke, men endetarmsmuskelen klarte de ikke å få orden på. Så fortsatt lekker jeg avføring, noe som er forferdelig sjenerende og plagsomt. Derfor er jeg 100 % ufør.
Lillevenn33 Skrevet 2. september 2008 #31 Skrevet 2. september 2008 Firebarnsmor - det var utrolig leit å høre at du fremdeles er plaget og har måttet gå gjennom så mye. Har du fått oppfølging av fysioterapeut? Det har du nok sikkert, men jeg bare spør. Etter ett år med bekkenbunnstrening har jeg blitt normal igjen, såvidt. Uten den intenseive trningen hadde jeg nok slitt veldig. Jeg leste i går om det kompetansesenteret i Nord-Norge som er ekspert på dette, de kan legge inn pacemakere og andre ting. Ikke greit å ha det som du har det. Jeg har "bare" opplevd en brøkdel av det du har opplevd, og jeg kan forestille meg at du har det tøft. Jeg håper de kan gi deg den behandlingen du trenger for å bli helt frisk igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå