Gå til innhold

TV2 - konspirasjonsteorier ang 9/11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk, jeg skal se på den, men ikke akkurat nå.

*sliter med å dra meg bort fra pcen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske mange gassledninger i NYC, så jeg er ikke overrasket over eksplosjoner i et hus-

Se på det huset (var det i Bergen??) som sklei ned i jordras for ikke lenge siden.

Der begynte det å brenne og eksplodere. Var det en konspirasjon der også,montro?

Det er for dumt. Vi vet jo hvem som sto bak det som skjedde den dagen.

Jeg er ikke amerikaner, men jeg føler meg tråkket på uansett, når folk begynner å snakke om at det skal ha vært satt igang av folk som styrer og steller her i USA.

Det er det samme som om folk i USA skulle begynne å si at Norge var med på 2.verdenskrig,og støttet Hitler. At historien om at Norge var okkupert i fem lange år var bare tøys og tull....

Skrevet

Har vanskelig for å tro på konspirasjonene også, det blir for ekstremt. Men det er noe mye midt i mellom som skurrer. Det finne sjo bevis for massiv innsidehandel rett før flyene kræsjet. Bevis som skulle ha "forsvunnet" i brannen/kollapsen. Dette har FRI aldri etterforsket videre, hvorfor ikke?

Skrevet

AMERICAN AIRLINES FLIGHT 77

American Airlines Flight 77, from Washington to Los Angeles, crashed into the Pentagon with 64 people aboard.

CREW

Charles Burlingame of Herndon, Virginia, was the plane's captain. He is survived by a wife, a daughter and a grandson. He had more than 20 years of experience flying with American Airlines and was a former U.S. Navy pilot.

David Charlebois, who lived in Washington's Dupont Circle neighborhood, was the first officer on the flight. "He was handsome and happy and very centered," his neighbor Travis White, told The Washington Post. "His life was the kind of life I wanted to have some day."

Michele Heidenberger of Chevy Chase, Maryland, was a flight attendant for 30 years. She left behind a husband, a pilot, and a daughter and son.

Flight attendant Jennifer Lewis, 38, of Culpeper, Virginia, was the wife of flight attendant Kenneth Lewis.

Flight attendant Kenneth Lewis, 49, of Culpeper, Virginia, was the husband of flight attendant Jennifer Lewis.

Renee May, 39, of Baltimore, Maryland, was a flight attendant.

PASSENGERS

Paul Ambrose, 32, of Washington, was a physician who worked with the U.S. Department of Health and Human Services and the surgeon general to address racial and ethnic disparities in health. A 1995 graduate of Marshall University School of Medicine, Ambrose last year was named the Luther Terry Fellow of the Association of Teachers of Preventative Medicine.

Yeneneh Betru, 35, was from Burbank, California.

M.J. Booth

Bernard Brown, 11, was a student at Leckie Elementary School in Washington. He was embarking on an educational trip to the Channel Islands National Marine Sanctuary near Santa Barbara, California, as part of a program funded by the National Geographic Society.

Suzanne Calley, 42, of San Martin, California, was an employee of Cisco Systems Inc.

William Caswell

Sarah Clark, 65, of Columbia, Maryland, was a sixth-grade teacher at Backus Middle School in Washington. She was accompanying a student on an educational trip to the Channel Islands National Marine Sanctuary near Santa Barbara, California, as part of a program funded by the National Geographic Society.

Asia Cottom, 11, was a student at Backus Middle School in Washington. Asia was embarking on an educational trip to the Channel Islands National Marine Sanctuary near Santa Barbara, California, as part of a program funded by the National Geographic Society.

James Debeuneure, 58, of Upper Marlboro, Maryland, was a fifth-grade teacher at Ketcham Elementary School in Washington. He was accompanying a student on an educational trip to the Channel Islands National Marine Sanctuary near Santa Barbara, California, as part of a program funded by the National Geographic Society.

Rodney Dickens, 11, was a student at Leckie Elementary School in Washington. He was embarking on an educational trip to the Channel Islands National Marine Sanctuary near Santa Barbara, California, as part of a program funded by the National Geographic Society.

Eddie Dillard

Charles Droz

Barbara Edwards, 58, of Las Vegas, Nevada, was a teacher at Palo Verde High School in Las Vegas.

Charles S. Falkenberg, 45, of University Park, Maryland, was the director of research at ECOlogic Corp., a software engineering firm. He worked on data systems for NASA and also developed data systems for the study of global and regional environmental issues. Falkenburg was traveling with his wife, Leslie Whittingham, and their two daughters, Zoe, 8, and Dana, 3.

Zoe Falkenberg, 8, of University Park, Maryland, was the daughter of Charles Falkenberg and Leslie Whittingham.

Dana Falkenberg, 3, of University Park, Maryland, was the daughter of Charles Falkenberg and Leslie Whittingham.

Joe Ferguson was the director of the National Geographic Society's geography education outreach program in Washington. He was accompanying a group of students and teachers on an educational trip to the Channel Islands in California. A Mississippi native, he joined the society in 1987. "Joe Feguson's final hours at the Geographic reveal the depth of his commitment to one of the things he really loved," said John Fahey Jr., the society's president. "Joe was here at the office until late Monday evening preparing for this trip. It was his goal to make this trip perfect in every way."

Wilson "Bud" Flagg of Millwood, Virginia, was a retired Navy admiral and retired American Airlines pilot.

Dee Flagg

Richard Gabriel

Ian Gray, 55, of Washington was the president of a health-care consulting firm.

Stanley Hall, 68, was from Rancho Palos Verdes, California.

Bryan Jack, 48, of Alexandria, Virginia, was a senior executive at the Defense Department.

Steven D. "Jake" Jacoby, 43, of Alexandria, Virginia, was the chief operating officer of Metrocall Inc., a wireless data and messaging company.

Ann Judge, 49, of Virginia was the travel office manager for the National Geographic Society. She was accompanying a group of students and teachers on an educational trip to the Channel Islands in California. Society President John Fahey Jr. said one of his fondest memories of Judge is a voice mail she and a colleague once left him while they were rafting the Monkey River in Belize. "This was quintessential Ann -- living life to the fullest and wanting to share it with others," he said.

Chandler Keller, 29, was a Boeing propulsion engineer from El Segundo, California.

Yvonne Kennedy

Norma Khan, 45, from Reston, Virginia was a nonprofit organization manager.

Karen A. Kincaid, 40, was a lawyer with the Washington firm of Wiley Rein &mp Fielding. She joined the firm in 1993 and was part of the its telecommunications practice. She was married to Peter Batacan.

Norma Langsteuerle

Dong Lee

Dora Menchaca, 45, of Santa Monica, California, was the associate director of clinical research for a biotech firm.

Christopher Newton, 38, of Anaheim, California, was president and chief executive officer of Work-Life Benefits, a consultation and referral service. He was married and had two children. Newton was on his way back to Orange County to retrieve his family's yellow Labrador, who had been left behind until they could settle into their new home in Arlington, Virginia.

Barbara Olson, 45, was a conservative commentator who often appeared on CNN and was married to U.S. Solicitor General Theodore Olson. She twice called her husband as the plane was being hijacked and described some details, including that the attackers were armed with knives. She had planned to take a different flight, but she changed it at the last minute so that she could be with her husband on his birthday. She worked as an investigator for the House Government Reform Committee in the mid-1990s and later worked on the staff of Senate Minority Whip Don Nickles. *

Ruben Ornedo, 39, of Los Angeles, California, was a Boeing propulsion engineer.

Robert Penniger, 63, of Poway, California, was an electrical engineer with BAE Systems.

Lisa Raines, 42, was senior vice president for government relations at the Washington office of Genzyme, a biotechnology firm. She was from Great Falls, Virginia, and was married to Stephen Push. She worked with the U.S. Food and Drug Administration on developing a new policy governing cellular therapies, announced in 1997. She also worked on other major health-care legislation.

Todd Reuben, 40, of Potomac, Maryland, was a tax and business lawyer.

John Sammartino

Diane Simmons

George Simmons

Mari-Rae Sopper of Santa Barbara, California, was a women's gymnastics coach at the University of California at Santa Barbara. She had just gotten the post August 31 and was making the trip to California to start work.

Bob Speisman, 47, was from Irvington, New York.

Hilda Taylor was a sixth-grade teacher at Leckie Elementary School in Washington. She was accompanying a student on an educational trip to the Channel Islands National Marine Sanctuary near Santa Barbara, California, as part of a program funded by the National Geographic Society.

Leonard Taylor was from Reston, Virginia.

Leslie A. Whittington, 45, was from University Park, Maryland. The professor of public policy at Georgetown University in Washington was traveling with her husband, Charles Falkenberg, 45, and their two daughters, Zoe, 8, and Dana, 3. They were traveling to Los Angeles to catch a connection to Australia. Whittington had been named a visiting fellow at Australian National University in Canberra.

John Yamnicky, 71, was from Waldorf, Maryland.

Vicki Yancey

Shuyin Yang

Yuguag Zheng

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Det er en hån mot de etterlatte å si at de aldri fantes.....

Skrevet

Både de på flyet og de "etterlatte" er sikkert kjøpt og betalt da vet du...

Skrevet

Ja,og nå bor de på samme tropiske øy som Elvis Presley....

Skrevet

Eller i Frankrike, Italia eller Hellas, og om noen år kan de etterlatte gradvis begynne å besøke og kanskje flytte etter :-)

Sorry altså, men det eneste amerikanske jeg liker er indianere og hagen din :-)

Skrevet

Hvor mange ganger har du vært over dammen,da?

Har funnet ut at ofte er det de som aldri har satt sin fot på amerikansk jord som hater mest.

;o)

Sikker på at du har amerikanske filmer på lista over de best likte filmene, og amerikanske klær hjemme...osv..

Skal hilse fra Elvis =o)

Skrevet

Nå har jeg ikke sett dette programmet, men har hørt om diverse konspirasjonsteorier. Synes det er utrolig at folk kan komme opp med noe sånt!

For det første, hvis det liksom skulle vært satt i scene av Bush og co, tenk hvor mange mennesker som måtte vært involvert? Ingenting overrasker meg med Bush, Cheney og Rumsfeldt, men de hadde ikke akkurat klart det hele alene. Tror man virkelig at så mange amerikanere ville vært med på dette?

For det andre, hva skulle vært poenget med å sprenge en bombe i Pentagon og late som det var et fly? Regner med de skjønte at det ville bli åstedsgranskning! Nå kjenner jeg ikke til sikkerhetssystemene i Pentagon, men regner ikke med at det er veldig lett å smugle en bombe inn. Hvis det skulle se ut som et fly kjørte inn i det, var det vel like enkelt å la det være et fly?

Og hva skjedde egentlig med alle menneskene som døde i Pentagon da? Er de fiktive, med fiktive familier som støtter Bush i å konspirere mot sitt eget land?

Og når man sier at tårnene ikke kunne kollapse bare pga fly kjørte inn i dem, så har man vel strengt tatt ikke så mye forskning på dette området, da det heldigvis ikke skjer for ofte.

Jaja, Kennedy tok livet av Marilyn Monroe, CIA likviderte Kennedy, ufoer har landet rundt omkring og amerikanerne går til angrep mot seg selv...Hva blir det neste?

Skrevet

Jeg har aldri tvilt på sannheten i den offisielle versjonen før jeg så dette programmet i går. Det var virkelig laget på en slik måte at hvem som helst kunne begynne å tvile.

Da man så hullet på pentagon, som er mye mye mindre enn et fly. At flyet som kræsjet inn i Pentagon brant opp slik at ikke noe ble igjen, men allikevel så klarte de å identifisere alle personene ombord? Flere av de på petagon er sagt at de så et militær helikopter og et amerikansk krigsfly rett før det smalt..

At Flight 93 ble bekreftet landet og evakuert på en flyplass av en borgermester. Og at kræsjstedet for flight 93 er et lite hull med masse skrapmetall. Det var intervjuer med mennesker som var på stedet rett etterpå, som ikke skjønte noe fordi det ikke så ut som det var et fly som hadde kræsjet der, og at de aldri fant noen mennesker eller blod?

Nei, programmet var laget med en innfallsvinkel som kan få hvem som helst til å tvile. Og da ingen bevis eller opptak blir frigjort?! Ja da er det en gullgruve for alle konspirasjoner. Det fikk ihvertfall meg til å begynne å tvile åp hva sannheten egentlig er..

Skrevet

Nå var det flight 77 som kræsjet i Pentagon,da.

Det kan lages teorier om alt. Hvor mange program er laget for å så tvil om Elvis er død?`At jødeutryddelsen ikke er som vi har trodd? Area 51 ogf hva som skjedde der?

osv.osv.

Skrevet

Har ikke sett programmet, men hva er det dere er "uenige" her? Fikk ikke helt tak på det.

Skrevet

Jeg er simpelthen uenig i at dette var en konspirasjon.

11.september 2001 var satt igang av Al Qeada.

De lærte seg å fly i USA, og kapret flyene som kræsjet diverse steder. At de også var på vei til TWH er jo ingen tvil om, og det flyet ble skutt ned...

Hat er det dette handler om.

Både det som skjedde, og alt pratet om konspirasjon.

Skrevet

Jeg skrev kanskje uklart. Mener United 93 som kræsjet ut i skoegn/jordet ett eller annet sted i andre delen av innlegget mitt.

Jeg sier for all del ikke at det er noe i disse konspirasjonsteoriene, men jeg skjønner ogaå at folk stiller spørsmålstegn ved den offisielle versjonen da så mye skurrer.

Skrevet

Det var helt klart et fly som krasjet andre gangen. Men så "perfekt" som WTC kollapser, kan umulig skje pga et fly. Det er et smell, og jeg mener det skjer en eksplosjon i de nederste etasjene samtidig som flyet krasjer. Det er også flere som befant seg i de nederste etasjene, som hørte dette smellet.

Det hadde ikke kollapset sånn av et fly. Evt. hadde toppen veltet. Det sier seg selv. Hele bygningen faller ikke sammen på den plassen den står på, av et fly som krasjer i toppen.

Skrevet

jeg er enig i at det dreier seg om hat,hat og penger .

Problemet er vel at vi som ikke er dirkete innvolvert ikke har stoerre grunn til aa stole mer paa en side enn den andre. Spesielt naar begge sider viser ufattelig daarlig og idiotisk oppfoersel gang paa gang.....

Skrevet

Kommer dette programmet i reprise på tv2?

Skrevet

Konspirasjonsteorier er spennende uten tvil og viser at det alltid er mulig å vri og vende saker slik man vil... men det er også skummelt og får det til å grøsse litt nedover ryggen. Ja, det er garantert mye man ikke vet som holdes skjult, men jeg synes det er en hån å mene at det er de selv som står bak... enig med vedkommende som trekker linjer til konspirasjonsteoriene angående jødeforfølgelsene... viktige historiske hendelser som man bør lære av..ikke avvise... For ja - det finnes faktisk endel der ute som mener at det ikke fantes gasskamre - bl.a flere forskere, man kan velge å tro på dette - eller man kan gå på biblioteket og lese grusomme biografier med skildringer... Informasjon kan være både veiledende og misledende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...