Hilde :) Skrevet 21. august 2008 Forfatter #126 Del Skrevet 21. august 2008 Hei hei jenter Først: Jeg skrev DET lange innlegget her i går kveld, og da jeg trykket på lagre dukket det opp melding om webside ikke funnet et eller annet.. Så da for svant ALT! Åh.. ble jeg frustrert eller? jupp.. hehe Var så trøtt at jeg bare la ifra meg maskinen og gikk å la meg.. hehe orket ikke ta alt ei gang til.. Såh.. dagens Er fryktelig trøtt å sliten. Det har gått i i heeeele dag! Fra morgen til kveld! Så nå er det godt å slappe av litt før det er senga.. Dagen begynte med å levere bølla i barnehagen, etter skoleungene var dradd med skolebussen. Så durte jeg og lillegutt avsted retning legen. Bare en stopp innom banken for å ta de ei skrape etter de hadde klart å sperre kortet mitt.. grrr.. var skjedd en feil bla bla bla.. fikk ordnet det med ei gang igjen.. så var det legen. Ho er bare så herlig den dama at jeg må nesten bare le av ho.. hehe SÅ gira og glad for denne lille spira mi. Lurte på hvor stor aldersforskjell det ville blir mellom lillegutt og spira.. rundt 11 mnd.. DET ER SÅ UTROLIG BRA! sier ho og bare smiler og ler.. Syns virkelig dette er koselig og gøy.. hehe.. ho tar helt av Ho har 3 tette selv.. de elste skilte 13 mnd tror jeg.. og det var liksom ikek mulig, da ho fikk de så tett.. Også kommer jeg med 11 mnd. Det skulle ihvertfall ikke være mulig liksom.. Nei dette er bare så fantastisk moro sier ho! hehe Gøy når legen er så intr og grei Alt var bare bra. Legen mener det er ei lita jente i magen min Har jo jentelyd.. lå på 155 der i dag.. Blir spennende å se. Blodprosenten er ikke mye å skryte av da men.. det har den nesten aldri vært heller.. Var nede på 9. får bare trøkke i meg jern her.. og håpe det kan hjelpe litt.. Så etter å ha kjasa flirt og ledd litt med legen, (kjaser nesten som to venninner.. hehe) bar det avsted på shopping tur. Første stopp : Mc donald drive inn.. hihi Var SÅ sulten, bare MÅTTE ha noe mat i full fart.. Så var det lillegutt sin tur til å få litt mat.. før vi fortsatte, mette og blide begge to, inn på Barnas hus.. Åh der kunne jeg ha shoppet villmann ja.. øhm.. mer enn jeg gjorde heter det vel.. kremt.. trallala Kjøpte nytt barnesete til lillegutt som babyen igjen skal bruke. Var heldig, det var satt ned masse Så kjøpte jeg lekegrind til han.. den de reklamerer for rett til høyre her til 899.. hehe En søt sengekant til å ha inni lekegrinda så lillegutt ikke slår hodet sitt. En ull stilongs til bølla. Et stativ til sengehimmelen (lillegutt har flyttet over i sprinkelsenga nå, har sovet i ei vuggeseng el hva jeg skal kalle det frem til nå) og må jo ha himmel også et par ting til.. ble noen lapper ja.. men pytt pytt.. hihi Så var det å sette nesa hjemover (1 times kjøring) Måtte bare innom en lite kjøpesenter og få kjøpt en gave som skal sendes i morra) Hjem og få inn alt jeg har shoppet, lage ei flaske til lillegutt så pappa kan mate han mens jeg begynner rett på middagen så er det å spise i full fart før det er å hente bølla i b hagen og få dattera til min mann på fotballkamp, så innom butikken og handle litt nistemat til mannen min som må sove i lastebilen i natt.. hjem og få i bølla litt middag. få sendt mann og sønnen hans på fotballkamp, steke egg som mannen skal ha på nistematen, mate lillegutt igjen, så skru sammen lekegrinda og få den fin og koselig.. SÅ kunne ho mor sette seg ned og ta 5 min.. da var kl nesten 20! Sliten? JAH!! Fornøyd? JEPP En hektisk men fin dag Og vet dere hva? *så stolt* Lillegutt rullet over fra rygg til mage i dag! åååå.. jeg tok jo helt av her.. hehe.. SÅ stolt over han!! Måtte løpe rett ut til mannen min som dusjet og fortelle ivrig og i full fart Gøy når de begynner å få til ting Det så ikke ut som han skjønte det så mye der han plutselig å på magen og kikket rundt seg.. hehe.. men tydeligvis fornøyd over hva han hadde fått til Og en ting til å fortelle I går kjente jeg min første STERKE kynner! Det var skikkelige greier ja.. blir det som da jeg gikk med lillegutt gruer jeg meg nesten.. hadde mye sterke kynnere.. og de værste riene jeg noen sinne har hatt.. gruer meg nesten alt til riene skal de bli like vonde denne ganga.. men så var de jo effektive og da.. Er enda ei stund til før jeg trenger å tenke noe mer på det da.. hehe Nå er det Criminal Minds på tv, hekta, så er det rett i seng. Måtte bare innom en kjapp tur og fortelle om dagen Håper dere andre også har hatt en fin dag Og Maria Isabell: Blir det no baby snart? *venter spent* pst.. kjøkken utbygning er fremdeles i planleggeningsfasen skal prøve å få svart mer på alt det andre dere skrev i går kveld, i morra.. Ei venninne kommer i 10 tida i morra formiddag, tenkte å bake rundstykker og lage en koselig lunsj Ha en fin kveld jenter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138509876
maria isabell Skrevet 21. august 2008 #127 Del Skrevet 21. august 2008 du er heisen,lager til og med niste til mannen din:) mente eg hadde vert flink de siste dagene,men det e ringenting i forhold til det du klarer...må du huske å hvile litt innimellom:) denne tullebabyne vil bare ikke ut...litt bekymret,det siste døgnet har han vert så rolig....han har hatt en del slike døgn siste trim, så det er vanlig,har tatt sparke test og alt,men blir jo litt bekymret da:) skal ta akkungpungtur i mårra,skal be henne sette 10 nåler ekstra:) føler meg i fengsel,babyen bare vokser og vokser, den kommer til å bli gigantisk:) jaja får se positivt på det, den er iallefall ikke for liten:) så flott at alt var bra på kontroll,spennende å se om du får en jente da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138510258
Hilde :) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #128 Del Skrevet 22. august 2008 Sånn, da har jeg tid til å skravle litt igjen.. hihi Venter sistemann: Gratulerer med guttepjokk i magen Godt å høre alt så bra ut på ul Spent på om det er gutt el jente her. Hadde vært stas med ei prinsesse til.. men.. jeg syns guttene er mye letter/enkeler så på en måte holder det med ei prinsesse.. hehe Har tenkt tanken om det blir gutt gutt jente gutt gutt på meg.. hehe.. Men gubben føler på det blir jente. Dattera mi har helt siden jeg fikk lillegutt sagt at jeg skulle få jentebaby i magen (tro om ho er synsk?) Legen min spådde jente Og det er "jentelyd" på hjerteslagene.. Blir spennende å se. Moro og koselig blir dey uansett Jeg sier meg enig i veldig mye av det du skriver. Både det ene og det andre.. Vet ikke om jeg er noen superkokk, men jeg trives på kjøkkenet. Like rå lage mat Jo fler jeg har å lagetil jo gøyere er det Inviterer ofte venner på mat.. Et vennepar pleier å kalle det Hildes Gilde.. hehe.. hender de inviterer seg selv på mat her, så det tar jeg som et kompliment Gubben har og lovet meg nytt kjøkken, så når det kommer, kommer jeg til å bo på kjøkkenet.. hehe.. Er mye trøtt og sliten her også. Rekker nesten ikke legge ungene før jeg tenker på å legge meg selv.. men så er de t så godt med litt tid på sofaen i fred og ro etter ungene er i seng, så blir jo alltid sittende oppe litt.. Men i dag er jeg helt i svima Hadde besøk av ei venninne i formiddag, og jeg satt bare å gjespa.. koselig.. hehe Men vi fikk nå skravle en god del Håper formen din er fin Maria Isabella: oppskrifter på babymat? hmm.. nå er jo jenta di blitt så stor så ho kan jo spise det meste som dere, bare det ikke er så mye salt og krydder i det Her i huset var babyfavoritten, og det er en klar favoritt her enda, blandt oss alle: Farseboller i lys saus, men gulerøtter i, servert med poteter.. mmm.. Laget mye av det da ungene var små.. kjøttkaker er jo nam nam.. fiskegrateng.. jah. kommer ikke på så mye nå i farta, men som sagt så kan ho spise det meste nå Masse å velge mellom Så spennende å plukke ut farger og alt slikt til huset da. Skulle ønske det var vi som bygde hus.. få det slik en vil.. og nytt *sukk* Må bare se å vinne i lotto.. hehe Ja jeg har selv tenkt tanken flere ganger selv om at vi skulle bodd i samme byen, alle som er her i tråden. Tror det hadde vært kjempe koselig å møtt dere Ja, må jo lage mat til mannen når han skal sove borte.. hehe Må stelle litt ekstra med han da, for han liker ikke å være borte.. Så jeg pleier å lage litt god nistemat til han... Hvordan går det med tullebabyen da? skjedd noe mer? du har fått akkupunktur igjen i dag?! spennende å høre om det skjer noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138514782
maria isabell Skrevet 23. august 2008 #129 Del Skrevet 23. august 2008 heisann hilde:) hvordan er dagen i dag? full fart? vi skal i kiriken å se på bryllup i dag:) ellers satser eg på å rydde litt og gå tur:) har lagt på meg 9-10 kg ( håpet eg skulle legge på meg 10 kg) til nå og i går klarte eg ikke gå på beina, min kjære masserte meg aldri så lenge,han er så god:) håper det går betre i dag:) tok akkupungtur i går, det var ganske så vondt denne gangen;( hu stakk en haug med nåler over hele meg,noen svidde inntenst i over en halv time,men en fødsel er verre da:) så stakk hun to lange nåler langt ned i skuldrene mine:) en helt ubeskrivelig rar følelse:) fikk noen kraftige sammentrekkninger etter eg hadde vert der,men de gav seg igjenn....grrrrr.... etter sist fødsel klarte eg ikke gå eller løfte babyen min,min kjære er arbeidsnarkoman,så med to små hjemme og en syk mamma blir det sikkert minimalt med sunne middager de første ukene:) tenkte eg skulle ha noe helt ferdig som eg bare kunne putte i microen,så fikk gullet sunn god mat:) ellers kommer min mor å hjelper og min kjære har fri 2 uker,men må jobbe innimellom da også;( han må jobbe,ellers mister han kundene og vi har bare hans inntekt, i sommer har han tatt fri man og fre slik at vi har fått litt ferie:) håper du får en fin dag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138519562
Hilde :) Skrevet 23. august 2008 Forfatter #130 Del Skrevet 23. august 2008 Heisann heisann Her er det en forholdsvis rolig dag. Ungene fræser rundt ute å leker og koser seg. Ene er i bursdag i dag, mannen er på vei for å hente han nå... Vi skal bort til bestemor til min mann etterpå Ho ligger jo kreftsyk og venter egentlig bare på å dø. Blitt veldig dårlig de siste dagene. Ho har til nå bare ligget på en GAMMEL vond liten og trang sofa i stua. noe vi ikke syns er godt nok for henne, så vi vil bort å bære ut sofaen, og bære ned ei seng fra loftet og re opp til henne i stua. Jeg sa til mannen min at ho skal nå i det minste ligge godt de siste dagene sine.. Vi tror ikke ho har så mange dagene igjen.. uff.. er trist dette her. foreldrene til mannen min bor rett vedsiden av henne.. Men det er vi som må ordne tingene. Jeg koker middag til henne.. baker litt.. prøver å finne på litt ting som kan friste litt, så ho kan få i seg litt mat. I går smurte jeg noen nybakte grove rundtsykker med litt forskjellig pålegg til henne.. det satte ho pris på. I dag hadde ho visst ikke spist noe, da mannen min var ute, så jeg tenker jeg smører med noe til henne når vi skal bort. Syns nesten det er en skam at ikke svigermor kan stelle litt bedre med henne, når de bor hus tett i tett.. Svigerfar hadde sagt til mannen min i dag, at de trodde ikke de kunne ha bestemor hjemme så mye lengre. Da ble jeg sinna. Hvor mye arbeid har de med henne? Det er jeg som lager mat til henne det er du som er ute hos ho hele tida (altså mannen min) hjemmehjelpen kommer å gir henne medesiner en gang om dagen. de har tilbudt seg å komme flere ganger dagen men bestemor har takket nei, men vi kan bare be de komme. Så svigers har ikke en ting arbeid eller noe med henne... Tenk å si slik om si ega mor.. tror vi må sende ho avsted, Når ho virkelig ønsker å få være hjemme.. Om jeg så skal sitte der borte hele dagen. hver dag, og se til henne og alt slik så skal jeg jammens meg gjøre det, så ho slipper å dra noen plass sa jeg til mannen min.. Vi ønsker begge at ho bare skal få være hjemme siden det er det ho vil. Så lenge ho får det ho trenger av smertestillende og slikt hjemme så ho ikke ligger og har vondt, ser jeg ingen grunn til at ho ikke kan være hjemme.. Svigermor kan ta fri det ho vil fra jobb, og kunne stilt opp mer. Svigerfar driver eget firma, han min mann jobber for, så han kan også legge til dagene slik han vil.. bare å ikke ta på seg så mye kjøring akkurat nå.. men neida.. de flakser avsted rundt over alt.. så det er vi som besøker bestemor.. og onkelen til mannen min kommer noen dager, bor litt over en times kjøring herfra. Åhh jeg blir bare så sinna, provosert og lei meg. At de kan gjøre SÅ lite for denne dama. Ho har faktisk tatt seg av sønnene sine i over 50 år. da kan det i det minste gi litte grann tilbake igjen. Er glad vi bor så nærme at vi bare kan gå bort til ho. Kommer til å si til henne at ho ringer meg så fort det er noe ho trenger hjelp til el. Jeg er jo for det meste bare hjemme.. så jeg kan være hos ho. lillegutt kan bare være med Kommer til å gjøre det jeg kan for at ho skal være hjemme sine siste dager.. Gruer meg fælt til dagen ho dør. Ho har vært som ei mor for mannen min under oppveksten (mora hans har slitt en del psykisk og lå mye syk da de var små) så han vokste så og si opp med bestemor og bestefar.. bestefar døde før jeg traff mannen min,.. Så det kommer til å bli tungt for han.. uff.. det blir tøft! Får tårere i øynene av å tenke på det her.. Ikke meninga å blåse alt ut her.. men det bare kom. Var godt å få det ut litt... Jeg blir bare så lei meg... når ho skal ligge der syk og dårlig, og være redd for å være til bry for noen.. tør ikke spør noen om noe for ho vil ikke være til bry.. slik skal det ikke være. Ho tør nå heldigvis å spør min kjære om litt.. de to skjønner hverandre som ingen andre.. Men nå skal jeg ikke plage dere med alt dette da bare godt å ha dere å prate med Usj det høres litt vondt ut med den der akkupungturen altså. Blir nesten redd her. hihi Har tenkt tanken selv å gå til akkupungtur hvis denne lille lar vente på seg.. Håper det snart kan skje noe hos deg Håper virkelig formen din er bedre denne gangen, etter fødselen! Ikke godt å ha det slik. Jeg har vært i kjempeform etter mine.. Blir helt overgira og og det ser ikke ut som jeghar født i det hele tatt.. hehe Da jeg fikk han første måtte jeg sy veldig mye.. men var i fin form. sydde litt med nr 2 også og et par sting med nr 3. kjente jo det hadde skjedd noe der nede da, spes når jeg satt meg og slikt.. men formen var fin... Var jo helt turbopipp da jeg fikk lillegutt.. hehe. Alle som besøkte meg på sykehuset sa at jeg så så opplagt og fin ut og en skulle aldri tro jeg hadde født.. Jeg bare gliste og sa jammen jeg har jo bare født.. hehe..ikke noe mer enn det Er deilig å ha slike greie fødseler og være så pigg og fin og god i formen etter på. Unner deg så fryktelig en slik fødsel! Så du kan oppleve hvor greit det kan være.. hehe.. Åh... Ja,, jeg skal virkelig tenke på deg og krysse alt som krysses kan, for at du skal få en god fin og lett fødsel, når det setter i gang Ellers lite som skjer her i dag, I morra blir det full fart, enten en tur i dyreparken med alle ungene.. phu eller jeg og mine tar en tur i "høstfest" hos tantebarna mine. Ikke fått bestemt oss helt enda.. Håper du og dine har en fin dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138520486
Hilde :) Skrevet 23. august 2008 Forfatter #131 Del Skrevet 23. august 2008 pølsegratenger:) http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=163453 http://matmons.net/visoppskrift.asp?meny=11&id=570 http://matmons.net/visoppskrift.asp?meny=4&id=730 http://kaskjer.norblogg.net/2008/06/25/p%C3%B8lsegrateng/ http://forum.kvinneguiden.no/lofiversion/index.php/t148109.h http://www.drageset.no/CDA/storypg.aspx?id=789&zone=22&ver=1 http://kokeboka.wordpress.com/2007/11/25/p%C3%B8lsegrateng/ http://blog.hverdagsmat.com/?p=157 Masse å velge i Tror det blir noe slikt til mat her i morra. er ikke hjemme før på kvelden så da er det greit med noe litt lettvindt. Vi hadde tomatsuppe med makaroni i dag og det er mye makaroni igjen, så da fikk jeg lyst på pølse el skinke grateng i morra.. Godt med bare nyestekte baguetter og salat til også... trenger ikke poteter til Vet ikke om du har prøvd denne retten "Macaronette". fåes kjøpt på butikken, bare å tilsette van el melk og pølser.. smaker veldig godt med baguetter til Kom bare plustelig på at du pratet om det her en dag.. er lett å lage og gdot.. mm.. fikk nesten lyst på det nå.. hehe.. men i kveld er det hjemmelaga pizza på menyen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138520714
Baby-bea Skrevet 23. august 2008 #132 Del Skrevet 23. august 2008 Bare blås ut her du!! Godt å få det ut! Det er dessverre ikke enestående tilfellet ditt. I mitt yrke har jeg sett det meste (er sykepleier) Jobber for tiden på intensiv avdeling, men tidligere jobbet jeg på kreftavdeling) Det er så utrolig mye egoisme ut å går - og redsel. Det er så trygt å praktisk å la folk dø på institusjon. Da kan man jo fortsatt leve livet sitt uten dårlig samvittighet - for da er det jo noen som passer på hele tiden likevel. Å døden er jo farlig! Hva skal vi gjøre når personen slutter å puste??? Hjelper ikke at vi sier at det eneste de da skal gjøre er å holde sine kjære i hånden eller sitte ved personen, slik at personen får trygghet og slipper å føle seg alene når han/hun dør. Jeg har vært tilstede ved flere dødsfall og det finnes ikke skummelt. Blir en egen ro/fred i rommet etter at personen har dødd. Ikke mer enn 14 dager siden jeg satt sammen med en familie da respiratoren til deres kjære ble avslått. Han døde 3 timer etterpå. Pårørende syntes det var trygt at jeg var der, selv om jeg ikke gjorde noe annet enn å støtte dem. Gjør som du føler er rett! Hun setter nok stooor pris på det - og døden er en naturlig ting. Trist for den som sitter igjen, men ikke farlig. Og etterpå kommer du til å være såå glad for at du var der for henne så lenge. Synd med svigers, men dessverre er det slik at vi alle prioriterer forskjellig. Jeg hadde gjort det samme som deg :-) Så godt at du er kvikk etter fødslene :-) Sist var jeg kjempedårlig pga svangerskapsforgiftning. Tok mange uker før jeg fant formen min. Gynekologen min sa at jeg sannsynligvis kom til å slippe unna denne gangen siden jeg har ny partner. Godt å høre. Jeg har hatt antydningen på 3 og skikkelig med kramper og greier på 2. Var skikkelig dårlig da! I morgen skal vi ta med bestemor i familieparken :-) Se på dyr og kose oss med aktiviteter. Det blir koselig :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138522387
maria isabell Skrevet 24. august 2008 #133 Del Skrevet 24. august 2008 huff så fælt...det er desverre slik at enkelte mennesker er enormt egoistisk og selvfokusert:( godt at hun har deg og din kjære:) du har virkelig nok å ta deg til og likevell har du tid til å stelle henne:) det er de som har en haug med barn og mye annsvar i hverdagen som ofte tar på seg ekstra "arbeid" hvordan går det med bestemor nå da? hun får det nok mye betre nå når du steller med henne:) tusen takk for oppskriftene:) gleder meg til å lage pølsegratengen,har drømt om det i mangen dager nå i mårra er det akkupungtur igjen, i dag var vi i kirken, de har en vanvittig bra søndagskole der som gullet storkoser seg på da får hun møtt barn på sin egen alder også, hun går jo ikke i barnehagen,så jobber aktivt for å finne barn hun kan leke med på sin egen alder:) minst 2 ganger i uka:) håper formen din er bra:) må du ikke slite deg helt ut:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138528616
Hilde :) Skrevet 25. august 2008 Forfatter #134 Del Skrevet 25. august 2008 Joda.. det går sånn tålig tror jeg. Ho blir svakere og svakere for hver dag. Ikke stort med mat ho får i seg.. I dag har jeg laget kjøttsuppe.. ho er så glad i det, så jeg håper ho får i seg litt Bare koselig med de oppskriftene.. måtte ha noe å finne på her, kjedet meg et lite øyeblikk.. hehe Vi hadde skinkegrateng her i går kveld Hvordan går det med akkupungturen da? Skjer det noe? I går var jeg og barna mine på besøk hos tantebarna mine. De storkoste seg hele gjengen. Mine foreldre var der, og besteforeldre og tante med mann og barn på farens siden var der også. Så det var fullt hus Vi samles ei gang i året hos de.. Foreldrene til tantebarna mine er døde. så de bor i fosterhjem.. Så det er koselig når vi alle møtes slik hos dem.. Elste jenta mi, altså tantebarnet mitt, sier ho er mi jente, hehe. er snart 13 år.. Nesten skummelt hvor fort tida går.. Husker så godt den dagen jeg ble tante! Var så stolt at jeg klarte nesten ikke stå på bena.. hehe... Lille jenta, tantbarn nr 2, er snart 9 år.. så ho er ikke så lita ho heller lengre.. var bare så lita da ho ble født.. lille nurket Ho og min andrefødte skiller bare 2 mnd.. så det var moro å få så tett Har satt den ene svigersøstera mi på oppdrag med å gi meg flere tante barn nå snart.. hehe.. Når mine små ikke er små lengre må ho få så jeg kan kapre de.. hihi.. Elste svigersøster har 2 barn.. så det er på tide å få litt fler tante barn her.. hehe.. Min bror er bare 23 og singel så jeg tror jeg må vente noen år før jeg blir tante der.. Gøy med tantebarn Så det var en fin dag i går, men jeg var helt kaputt da vi kom hjem igjen i går kveld Fikk forresten delt med de at jeg er gravid igjen.. Hæææ?? sa tanta til tantebarna mine.. ho fikk ei jente 18 dager etter jeg fikk lillegutt, nå i mars De smilte og syns jeg var tøff.. hehe. Bare positive og koselige reakasjoner.. Fikk en stor klem av den nye mammaen til tantebarna mine I dag hadde jeg tenkt å gjøre såååå mye her inne siden det var møkka vær ute. Begynte godt med å vaske og tørke tøy, rydde og vaske badet.. men så ble det egentlig med det Bekkenet hadde ikke lust til så mye mer, så jeg har bare småtustet rundt her.. Men det har vært en grei dag Håper alt er bra hos deg og at formen er fin, og gjør seg klar til fødsel Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138534748
Hilde :) Skrevet 25. august 2008 Forfatter #135 Del Skrevet 25. august 2008 Ja det er godt å få det ut Ser ikke på døden som noe skummelt.. Men det er alltd trist. elv om jeg gruer meg til dagen ho dør. så håper jeg ho kan få slippe fra snart.. når ho ligger å er så dårlig og slapp og alt slikt.. Så er det beste å bare få dø.. men jeg stiller opp hele veiene mens vi har henne her.. Og vi har mange fine opplevelser og minner å ha med oss videre etter ho er gått bort.... Uff, det med svangerskapsforgiftning høres absolutt ikke no greit ut. Håper virkelig du slipper denne ganga ja! Må være tøft og slitsomt det der... Så koselig med bestemor og familiepark da Er alltid koselig å finne på slike ting Nå høres det ut som lillegutt er ferdig med middagsluren sin så jeg må ut å hente han i vogna Håper formen din er fin og god Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138534783
maria isabell Skrevet 26. august 2008 #136 Del Skrevet 26. august 2008 heisann hilde:) håper det går betre med spisinga til bestemora di:) hvordan føler du deg nå? koselig med positive reaksjoner:) alle burde vert positive når noen er gravid,det er jo fantastisk:) var nålepute i går, nålene gjør mer vondt for hver gang og vanskelig å fortrenge..denne gangen var de vonde i en halv time og eg vart så ufattelig svimmel.ikke pga vondtene,men nålene:) var hos jordmor i dag og håpet hun ville strippe meg,men er ikke helt moden enda;( vart så skuffet...hadde håpet eg var moden nå...alle de ekkle 100 nålene, hadde håpet de skulle virke...men en må vel gå lengre til behandling viss de skal virke,burde begynnt før...hodet hadde festet seg halveis ned i bekkenet,ikke helt...ska ringe til voss sykehus og spørre om de kan sette i gang fødselen,på voss er de mindre streng på slikt..jordmora sa at en fødsel kunne gå strålene,men var jo risiko pga størrelsen at ungen kunne sitte fast over skuldrene...huff...så i dag er eg ikke så glad..dette hjelper ikke på frykten min...dessuten er eg veldig i mot ks, det er ikke bra for ungen eller meg... så disse riene eg har hatt er vel de samme dumme falske riene som eg har hatt hele veien, bare vondter uten noe effekt..kynnere har eg hele tiden også,hadde jo håpet at de skulle virke litt da:) vaske og tørke tøy,rydde og vaske badet er jo mye innimellom alt "arbeidet" en har med ungene ellers og husk, du er jo gravid i tilegg:) du er kjempe flink:) i dag har gullet vert hos bestekompisen sin og hoppet i senga, hun har den store blåveisen i panna...rart når ungene slår seg får en mor direkte vondt selv også,kroppen min reagerte akkurat slik den ville gjort viss eg hadde slått meg slik...men hun var i kjempe hummør bare minutter etter hun slo seg og danset rundt:) hun er en liten tøffing,men du aner ikke den kulen er så stor og spiss,det ser ut som en slike kuler de får på tegnefilm. heldigvis var den midt i panna og hu var i go form etterpå så ingen grunn til bekymring:) ha en fin kveld:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138545929
magica fra tryll Skrevet 27. august 2008 #137 Del Skrevet 27. august 2008 Hei damer:) Åh for en luksus!! Idag er første dagen med lillemann i barnehage,barna på skolen og mannen på jobben. Alene hjemme. Får besøk av en venninne senere,-har fått rydda, støvsugd og skal henge ut tøy osv. Sitte på trappa med kaffe står også på programmet.. Vi har stått på venteliste på en barnahage med mye musikk,sang,drama,dans og som i tillegg er tospråklig engelsk/norsk. Fikk plass denne uken og er kjempefornøyde:) Så bra for han å komme i barnehage nå. Ellers nærmer det seg ul og første kontroll hos jordmor. Ul 1.sept. og jordmor 10.sept. Er nå 18 uker på vei, og føler meg bra om dagen. Litt sliten om ettermiddagen, men ellers i fin form. Jobben er kjempekoselig og på søndag starter jeg opp med dansemeditasjonen min igjen. Har det her i huset, i det gamle "skolerommet". Har jo vært en liten skole her før. Luksus med et stort, tomt rom på 50 kvm. Søndag var det barneselskap der for lillemann som ble 2 år. 19 mnsk, 9 voksne og 10 barn fra 2-17 år. Rene italienske familieselskapet. Da dekker jeg langbord i det store rommet og så kan ungene leke rundt. Supert til jul og andre fester. Kjære Maria Isabell: Leste lenger oppe her at du ikke har termin før 10.sept. Tror kanskje jeg vill satset på at naturen går sin gang, og at babyen kommer når den skal. Skjønner at du gjerne vil føde nå,- den siste ventetiden er jo den tøffeste. Det er jo et fantastisk samspill mellom kroppen din og babyen som setter fødselen igang. Og akupunkturen hjelper,-også på at åpningstiden og at alt mykner mer og skal gå lettere. Sikker på at det går fint! Og.-kanskje vi skulle lage en ny tråd? Denne er veeeeeldig lang;) Ha en strålende dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138547668
maria isabell Skrevet 27. august 2008 #138 Del Skrevet 27. august 2008 magica fra tryll:) har pratet med leger og jordmødre,alle annbefaler å vente til kroppen starter av seg selv..problemet er jo at ungen er så stor...hadde den komt nå hadde den jo vert stor også...huff...men har innsett at det kommer en stor unge,det er visst mere risiko og sette i gang enn å føde et stort barn....er mest redd for at babyen skal sitte fast over skuldrene, snakket med en fantastisk jordmor på voss i dag og hun beroliget meg litt:) egentlig vil eg jo utsette denne fødselen så lenge som mulig,men ungen blir større og større, da er det jo greit at den kommer nå...håper inderlig målene er feil:) prøver å være positiv da:) hørtes herlig ut med 50 kvm stort rom, da kan du jo ha kjempe store besøk:) kunne ønske vi også hadde de slik...men da hadde hele leiligheten gått med:) hihi:) dere må jo ha stort hus da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138551321
piami Skrevet 27. august 2008 #139 Del Skrevet 27. august 2008 hei jenter!! Noen dager siden sist nå så det var i grunn på tide å skrive noen ord. Jeg har ligget rett ut i hele dag sylte forkjøla. Føler meg litt bedre nå for dette er kjempe kjipt! Heldigvis er samboeren kommet hjem:) Vært hjemme en uke nå men vi har nesten ikke sett hverandre.. Her Hilde er det bestefar som er syk. Det ble funnet to hjernesvulster i mai og etter det har det vært stråling på radiumen og ut og inn av sykehuset. Ligget inne en uke nå etter et illebefinnende forrige tirsdag. Kom inn med uregelmessig hjerterytme som gikk over etter medisinering og så fant de en lungeemboli og hadde lungeinfeksjon. Noen dager har han bare sovet men er nå mer våken. Bestemor har sovet her siden vi bor nærmest og vi har mer eller mindre våket etter tur. Har fått beskjed fra legene at dette har bare en utgang og det er en utrolig tungt. Han skal hjem i morgen så vi har organisert med hjelpemidler etc etc. Bestemor vil heldigvis at han skal komme hjem så vi skal alle stille opp så best vi kan. Så jeg skjønner godt hvordan du har det!! Det er så utrolig tøft å se de sånn. Jeg har jo skrevet tidligere at vi ikke har funnet noe navn til bebisen som kommer om 42 dager!! Men, vi har nå bestemt min kjære og jeg at vi skal kalle opp etter bestefar og hans bestefar:) ikke fansy og moderne men jeg er lykkelig over å endelig ha funnet det navnet jeg føler er riktig:) Maria Isabell: Du er jo den som er nærmest fødsel av oss:) Har de målt bebisen din på ul? Siden de sier h*n blir stor? De har målt lillegutten min også og mente at han allerede var 2500 i uke 32.. Men, det sa de med datter min for 15 mnd siden også og hun veide 3250 ved fødsel. Min førstefødte veide 2780. men, jeg tror nok helt sikkert at lillegutt er større enn det.. Jeg kjenner bevegelsene hans utrolig tydelig og han er sterk. Når rompa går over magen er det ikke bare en liten bulk men en skikkelig klump!! Var din første stor da? Best å være positiv!! Ellers er jeg enig i at det kanskje er på tide å starte Hildes skravletråd del to hilde?? He, he:) Langt for å komme til bunnen her:)) Ønsker alle en god natt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/6/#findComment-138555495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå