maria isabell Skrevet 22. juli 2008 #26 Skrevet 22. juli 2008 det var lenge til ul timen...hadde blitt tussente av å vente:) var på hytta i helga...litt skummelt å være så langt borte fra sykehus og bare tog som transport,men det var så koselig..gjekk en liten mil tilsammen i fjellet..(bra till å være meg for tida..er stooor og vondt alle plasser) når min kjære var med tok han alt arbeidet..gjekk bare i fjellet, gav gullet mat og lagte middag...det var fantastisk:) bekkenet er mye betre:) fikk faktisk strikket grytelapper til mine foreldre og lest en hel bok:) herligt:) men strever veldig om natta og dagen med svimmelhet...blir kjempesvimmel av å ligge om natta..må nesten stå å sove..om dagen blir eg svimmel når eg står pga søvn mangel trur eg...har du vert borti noe så rart??? betre i halsen nå da? ikke gøy å ha flunso ved siden av ny baby og baby i magen...
Hilde :) Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #27 Skrevet 22. juli 2008 Så godt at dere tok dere en tur på hytta! Det gjør alltid godt Jeg prøver å tenke at tida går fort nå de neste ukene. det er jo bare rett over 3 uker igjen nå Går fort det.. får vi håpe.. hehe Er så utrolig spent på å få se den lille spiren, og se hvor stor den er Var veldig å svimmel du var ja. jeg sliter mye med det selv men det er når jeg reiser meg, går og slikt... Hørtes ekkelt ut å ha det om nettene også.... er så og si god igjen i halsen nå. så det varte ikke så lenge
maria isabell Skrevet 22. juli 2008 #28 Skrevet 22. juli 2008 er sikkert like spent som deg:) gleder meg til å få vite det:) det er veldig ekkelt..klarer eg å sovne vakner eg av at eg ikke får puste på en måte eller vil besvime...føler at nå bør bebyen snart komme..er bare i uke34, håper den blir der litt til..men det er tøfft nå...tenker viss eg blir svimmel av å ligge under fødselen må eg jo stå å føde..prøvde på det sist og det gjekk dårlig... fint at halsen er bra..begynner å få vondt i halsen selv..var litt småkaldt på hytta:) hvor har dere hytte da? sjø eller fjell?
Hilde :) Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #29 Skrevet 23. juli 2008 hehe koselig og moro at andre også er spente Kommer nok løpende inn her og hyler ut med ei gang jeg kommer hjem fra ul Ja det må jo være kjempe ekkelt. Kan det være den lille som ligger å presser på noe tror du når du ligger? Siden du blir så innmari svimmel når du ligger. Å våkne slik må jo være helt grusomt. Huff. Ingen stillinger du kan ligge i som du ikke blir svimmel av? Vi skal jo ikke ligge på rygg når vi er langt på vei pga babyen da kan presse på blodåre eller noe, jeg merket godt jeg ble svimmel hvis jeg la meg på ryggen ei stund da jeg var høy gravid, ikke lenge jeg kunne ligge slik.. Å stå å føde kan nok være lett og vannskelig ja. Det positive der hvis du klarer å stå er jo at da hjelper tyngdekrafta til å få den lille ut,. Men det er jo ikke sikkert det er så lett å stå mens alt står på. Om man har krefter i bena til å holde seg oppe osv. Du må bare få de til å reise opp ryggen på senga, slik at du mer sitter.. kanskje det hjelper litt mer enn å ligge Håper for din del at den lille kommer littegrann før termin, slik at du slipper å gå slik. Må være grusomt. Det er svigers som har hytte, vi bare låner De har hytte på fjellet, rett ved en alpinbakke. Veldig fint der oppe. jeg stor trives der. Stor og fin hytte. I dag skal vi en tur på verksted med bilen, er automat gir, og den fjusker litt med giringa, når den skal opp i den høyeste giret er det ikke alltid den vil, så det må vi få orden på Er jo garanti på den, så vi håper egentlig hele girkassa er gåen så vi får ny.. hihi Så skal jeg og min kjære, og de to minste trolla våre på shopping tur.. Skal innom en ny stooooor bilrekvesita butikk.. der er det nok mye moro å kikke på.. så blir det vel innom litt andre butikker.. Så en tur opp til foreldrene mine, så lillegutt venner seg til å være der. De passer han på fredag da vi hentet bilen, og han skrek visst nesten hele tida. mamma og pappa var godt slitne.. hehe.. stakkars Tror det kan være pga han ikke er vant til å være der så mye, og ikke alene, og det går ofte lang tid mellom hver gang han ser de.. De skal passe han til lørdag, så da tenkte jeg det kunne være lurt å være der ei stund i dag.. så han venner seg til det, og ikke glemmer de før han kommer igjen.. Håper det går bedre denne ganga ellers tør de vel ikke passe han mer.. hehe Svigermor er helt vill etter han og bor nesten rett over veien her, men ho blir så nervøs på nettene når ho har så små i hus at ho tør ikke ha han på overnatting enda.. hehe. ellers hadde ho nok mer enn gjerne lånt han. Ho er så søt når ho er her, klarer aldri å komme seg hjem igjen.. Må bare se litt til på han.. se så søt han er.. å han er så fin.. osv. står ho å sier og klarer ikke løsrive seg. Da de var inne og så han på sykehuset dagen etter han var født måtte de dra ho med seg ut døra.. hehehe.. Gøy når de blir så glade i de små Du/dere må ha en strålende fin dag
maria isabell Skrevet 23. juli 2008 #30 Skrevet 23. juli 2008 klart eg er spent.) ønsker inderlig to så tette selv, helst tvillinger:) ..men er redd kroppen min ikke tåler det:( de blir jo annbefalt å vente 1 år før en lager neste baby..men 1 år er jo så lang tid å vente...vil bli gravid igjen med en gang denne er ute:) er litt rar..elsker å gå gravid trass i allt de 1000 plagene eg har og den ekstreme fødsels angsten...elsker barn:) men så har eg komt inn på studiene eg har søkt på..kravet var 35 poeng..eg hadde 57..hihi:) vart veldig glad da....må utsette det 1 år,men så bør eg begynne...litt dumt å måtte plassere gullene i barnehage så tidlig...hadde håpet de kunne være hjemme lenger og bare gå i parken...huff...men kan ikke si nei til noe eg har jobba så sinnsykt hardt for å klare...ka ville du gjort? det er tøfft å bli så svimmel...ryggen går ikke ann å ligge på..ligger på sidene og bygger opp med puter og 2 dyner...blir dårlig da også...men i natt har eg sove godt...nå er eg bare vanlig svimmel...håper virkelig babyen kommer snart..på søndag er eg over uke 34 og alt er ferdig utvikklet..noen uker til nå så bør han komme..ikke en dag over uke 37:) viss eg må gå overtid skyter eg meg...kan ikke huske det var så tøfft på slutten sist gang... shopping? ka skal dere handle? har lyst å gå på shopping også redd eg må ha med hjelp pga at eg blir pang svimel og slikt...hadde det bare vert meg,men har jo annsvaret for gullet også... håper dere får nt girkasse..dumt viss den ryker om noen år:( vi har ikke bil..bruker firmabilen til min mann..litt stress å måtte ta ut og inn barneseter hver gang vi bruker den og alltid gjøre den helt rein etter det har vert barn der...når han er på jobben må vi jo busse hele tiden...koselig å ta buss så lenge en er frisk.) vi har kjøpt knalldyrt hus,så det blir vel buss mangen år til...særlig viss eg skal studere... så fint at du har godt forhold til svigermor,mangen ville vel mene at hun var litt intens og blitt små sur...du er heldig som har en sviger mor;) savner en svigermor som din,,koselig når de er så opptatt av ungene:)
Hilde :) Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #31 Skrevet 23. juli 2008 Juppi vi får helt ny girkasse! *danser gledes dansen på bordet* Var ikke tvil der sa mekanikeren, girkassa var gåen. YES sa vi bare.. hehe Kommer på over 60.000. MYE penger. Godt det er garanti! :) Så vi er kjempe fornøyde. Kjøpe brukt bil og få ny girkasse.. kan jo nesten ikke bli bedre.. hehe Er det mer som skal ryke må det skje innen et år, mens garantien gjelder Ellers fikk vi shoppet litt på Biltema, og en annen bilrekvesita butikk. Innom Toy`s r us og kjøpte rocke ring til bølla på 4 år. Var kjempe stas Ho rocket sånn med ringen til nabo jenta vår her i går og grein sine store stakkarslige tårer da ho måtte levere den tilbake. Så vi lovet at vi skulle kjøpe en i dag. Det første ho sa da jeg vekket henne på morraen i dag var I dag skal vi kjøpe rocke ring mamma! hehe.. + ho fikk ei søt lita kurv til å ha på sykkelen, med prinsesser på, og ny sykkelhjelm. Så ho er bare strålende fornøyd.. Så kikket vi litt på bilsete til henne. Ho må ha et nytt snart, vokst ut av det vi har. Kikket også på et til baby, lyst på et nytt.. Men det var ikke service å få der jeg var, så jeg hadde lyst å si til de når jeg gikk ut at der gikk dere glipp av salg på to stoler. er det noe jeg hater så er det å ikke få service! Kanskje litt sær? hihi.. Men kan være greit å kikke litt til før jeg handler. Vannskelig det der å velge sete.. Så var det en tur opp til mammsen og de. Koste oss i finværet med smultringer Så var det en snar shoppetur innom et "lagerslag". de har alt mulig der og det er 50% på alt. Men var ikke så mye vi fant der i dag, Vært en fin dag, men jeg er trøtt som ei sild her jeg sitter Først sovet utrolig dårlig i natt, så var jeg og lille gutt tidlig oppe. først av alle. ikke ofte vi er oppe før mannen min. må være første gang.. hehe så en hel dag på farten.. blir sliten av det + den varmen som plutselig kom.. vært skikkelig sommer i dag... Håper virkelig du slipper å gå lenge ja når du har det slik med den svimmlinga.. høres helt pyton ut. Må gratulere med skoleplass da Hva jeg tenker?? Hmh.. jeg hadde nok tenkt som så at skolen kan jeg ta siden. hvis jeg kan få to tette... hadde vi vært bestemt på at vi øsnket oss tette barn slik dere vil så tror jeg at jeg hadde gått for det, og heller utsatt de andre planene. + da får en vært hjemme de første årene.. syter selv med tanken på å måtte begynne i jobb når de er små.. best å være hjemme med de men det er sikkert ikke et lett valg.. du får prate med mannen din og tenke litt.. Ettersom jeg har lært deg å kjenne her inne tror jeg nok det blir baby fremfor skole Nå er det legge tid her.. Natt natt...
maria isabell Skrevet 24. juli 2008 #32 Skrevet 24. juli 2008 så koselig for jenta di:) må være gøy å handle til de i den alderen:) merker at gullet mitt begynner å like shopping litt også..hun finner alltid noe hun "trenger" det går mest i sko og baller:) kjempe flott med ny girkasse:) 60 000 er mye penger:) når en selv har jobbet i service yrket vet en hvordan god service skal være..får en ikke det blir en lettere frustrert...særlig når en er gravid....forstår deg godt..hadde nok sagt min hjertens mening:) det er et vanskelig valg..snittet mitt er bra,men norsk karakteren er ikke bra...den er viktig når en søker..de snakker om å sette den opp de nærmeste årene,gjør dem det kommer eg ikke inn viss eg søker om en 5-6 år slik eg egentlig vil...litt surt..har 6 og 5 ar i mangen fag,men det teller ikke når eg var uheldig på norsken som er så viktig...pga kunnskapsløfte kan eg ikke ta norsken oppigjenn heller....litt låst her....det er kun lærer eg vil bli...fikk tilsendt papirer fra skolen i dag...vart helt dårlig,så gøy det må være å studere det sosiale er vanvittig bra,hørtes så koselig ut...tenker på å utsette babylaging i 4 år,men det klarer eg ikke...studere med kulemage og mangen små barn går ikke..da blir alt hallveis....har pratet med mannen min..han vil det eg vil sier han.....blir helt tussete av dette..hadde eg bare fått 4 ar i norsk så hadde det ikke vert noe problem.. jaja..har et år å tenke på i dag skal vi på hytta igjen...vi har innvitert en hel haug..de fleste er opptatt,men det kan bli fullt:) hihi...koselig det:) gleder meg til mannen min har fri og kan hjelpe meg med gullet hele dagen...det hjelper på bekkenløsninga...herlig å gå tur i fjellet...dere må ta en tur på hytta også...fantastisk:) må du jobbe da? er du 3 mnd på vei har du jo grunnlag for penger etter neste fødsel også uten å jobbe? er ikke gullet ditt 5 mnd da? trudde permisjons pengene blir grunnlag for neste permisjonspenger da de blir så tette? en bekjent som hadde mistet 8 ganger fikk hinn dagen nr 9 og babyen overlevde...vart så glad..endelig:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #33 Skrevet 29. juli 2008 nå har jeg vært treg med å svare her.. dagene har ræst avgårde.. Vi hadde forsinket bryllupsfest her på lørdag. Var rundt 20 stk. Hadde det knall moro Jeg løp rundt å skjenket gjestene, filmet og tok bilder,.. hehe.. Hadde noen artige leker, og vi lo så tårene trillet.. Kjempe artig Jeg satt å drakk rødbrus Så dagene før helga gikk til å handle inn alt vi trengte og begynne på koldtbordet.. laget karbonadene noen dager før og bare slang di i frysen. så var det å lage ferdig resten av maten på lørdag, levere unger rundt til barnevakter, hente noen venner, og hjem å pynte bord og gjøre klart siste rest av koldtbordet. gikk i ett.... Mye arbeid og styr, men det er moro også, spes når det blir en så vellykket fest de siste dagene har gått til å prøve å overleve i varmen.. hehe svirrer bare rundt her og gjør absolutt minst mulig.. Jeg, bølla og minsten hadde oss en liten shoppingtur i går ettermiddag/kveld.. var innom et nytt senter som er åpnet, og fikk kkjøpt litt tøy til henne, bite leker til minsten og noen jakker til ungene til mannen min.. var jo 50-70% på mange av butikkene så jeg var kjempe heldig. Så måtte vi ha oss en softis i sola, ble god og kvalm av den store.. måtte hive resten av isen for å få spist litt av kjeksa.. hehe.. syntes kjeksa er så god Så var vi å kjøpte en pizza til å ha med hjem,, har hatt så lyst på kjøpe pizza noen dager så det gjorde godt.. hehe. fikk noen gavekort av venner og søstrene til min mann, så jeg har tenkt å ta en ny shoppe tur en dag og se om jeg finner noe fint.. Må få kjøpt litt nytt tøy og nye sko til bølla før ho begynner i barnehagen igjen på tirsdag gøy å handle nytt til ungene.. må på shoppetur med de andre ungene også før skolen begynner.. må ha litt nytt tøy og litt skoleutstyr ellers alt bra. har full nedtelling til ul. bare litt over 2 uker igjen nå håper alt er bra med alle dere andre i sommervarmen
Hilde :) Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #34 Skrevet 30. juli 2008 i alle dager, det siste innlegget ble jo undertegnet Anonym.. hmh Merkelig....
maria isabell Skrevet 30. juli 2008 #35 Skrevet 30. juli 2008 så koselig å høre fra deg:) hørest ut som du er betre når du klarer alt dette:) hvordan reagerte vennene dine da du drakk rødbrus???? eller er det ikke hemmelig? var herlig på hytta i helga,gjekk en mil til sammen..det er jo bra når en ikke er helt i forrm..prøvde å gå en tur midt på dagen...huff...vi gikk 1 km og eg vart så dårlig..ikke en eneste skygge å finne, måtte sjangle hele veien hjem i steikende sol,vindstille og nesten 30 grader...helt grusomt...gikk rett i dusjen og tok en iskald dusj...ja,merker varmen godt kan du si:) om kvelden var det nydelig der..akkurat passe:) sant det er gøy å handle til ungene:) handlet ullgenser på 50 prosent til vinteren (håper gullet begynner i park og da er de jo ute hele tiden) regntøy og ull til babyen i magen...disse ungene trenger så mye hele tiden,de vokser så fort:) blir sjokke over det hele tiden:) idag skal vi ut på tur og i bursdagsbesøk,det blir gøy for gullet:) må du huske å spandere noe på deg selv også,du kjøper jo bare til mann og barn:) ha en fin dag:)
Hilde :) Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #36 Skrevet 30. juli 2008 formen har vært tålig i det siste ja. Men kjente det i bekkenet på slutten av alt styret rett før festen på lørdag. Men det gikk greit. Bekkenet var ikke helt med i går, da måtte mannen opp å legge lillegutt for jeg klarte ikke gå i trappene. Klarte nesten ikke reise meg opp av sofaen med lillegutt i armene, så jeg må nok slutte med det. Heller legge han i fra meg også løfte han opp igjen etter jeg har reist meg.. er litt bedre i dag heldigvis... Vi klarte ikke holde tett vi vet du.. hehe Plompet ut med det med ei gang.. En kamerat av meg trodde ikke på at det kun var rødbrus i den flaska så han måtte smake.. Han skjønte hvorfor da jeg sa det var min mann skyld denne ganga også at jeg ikke kunne drikke. HÆ? Nå igjen sier han.. hehe Så ser han på mannen min og gir klar beskjed: DU skal være med til dyrlegen i morra!! (for å steriliseres) hehehe.. Hadde det utrolig moro med rødbrusa mi hele kvelden. Skålte og lo.. hehe.. Usj ja det har vært alt for varmt til å bevege seg i sola! Vi har holdt oss i skyggen.. I dag er det ganske overskyet så det er ikke så alt for varmt. funderer på om vi skal ta en liten shopping tur etter lillegutt har spist. Deilig å rusle rundt i byen når det ikke er så alt for varmt. Orker ikke labbe rundt der når det er stekende sol.. Er jo jeg som får gleden av å bruke gavekortene vi har fått, så jeg får shoppet litt til meg der.. hihi.. Er så gøy å kjøpe til ungene og mannen.. liker å gi Er ikke stort jeg trenger til meg selv.. Har tenkt å se om jeg finner noen fine ting jeg kan kjøpe til det nye kjøkkenet, for gavekortene.. Vi skal bygge ut huset, jeg får nytt kjøkken på ca 40 kvm, så blir det 2-3 nye soverom oppe.. Der det gamle kjøkkenet er i dag skal vi ha gang.. Har innredet alt oppe i hodet mitt, så nå gleder jeg meg bare til vi får satt i gang Men tør ikke tenke på hva det vil koste.. uffe.. Men det blir fint da.. Og greit.. Mer plass må vi uansett Nå er det foringstid for minsten her. Så får vi se om vi kommer oss avsted og får shoppet litt etterpå.. eller om vi blir kopende hjemme.. hehe Strålende dag til deg og dine også
Baby-bea Skrevet 31. juli 2008 #37 Skrevet 31. juli 2008 Hei du :-) Jeg blir like glad hver gang jeg ser at det er flere enn meg som er så "orginal å ha flere barn ;-) Jeg har 5 selv. De to eldste er født med 13mnd mellomrom og de to minste med 14mnd mellomrom. Du kan bare glede deg sier jeg :-) De har så mye glede av hverandre og er så glade i hverandre. Faktisk ikke slitsomt med så mange fordi de aktiviserer hverandre :-) Jeg steriliserte meg etter den yngste fordi jeg har hatt tøffe svangerskap og ble frarådet flere barn. Men livet blir ikke alltid som planlagt.... Dessverre valgte jeg og min mann å gå fra hverandre. Nå har jeg møtt en ny mann - som ikke har barn fra før.... Jeg hoppet i det med begge bena og foretok en refertilisering. Så nå sitter jeg her da.. Kvalm og ganske overbevist om at det er noe på gang.. Gruer meg til å fortelle det til folk. Var ikke mange godordene jeg fikk da jeg ventet nr 5... Tør ikke tenke på reaksjonene nå...
Hilde :) Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #38 Skrevet 31. juli 2008 da må jeg få gratulere så mye med nr 6 i magen så koselig. Så det går ann å fikse opp igjen, etter sterilisering? Når dette barne kommer, har vi 7 stk tilsammen, så vi har funnet ut at det holder. Så jeg har tenkt å sterilisere meg etter fødselen. Men er jo greit å vite en kan gjøre det om, hvis noe skulle skje og vi får lyst på en til Jeg gruer meg til å fortelle til mine foreldre at nr 5 er på vei. Syns jeg hører mamma.. Nå må du gi deg.. bla bla.. hehe Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor de skal komme med negative ord. Når vi kommer med så fine ord som at de skal bli besteforeldre igjen, burde det bare være positivt. Det viser jo at vi har tatt valget med å bære frem ungen, at vi da ønsker oss den. og da er glade over å være gravide igjen. Da passer det seg ikke å komme med negative ord syns jeg... Foreldrene mine og svigers kommer ikke til å være negative, det vet jeg. De får nok bare sjokk til å begynne med. Ingen som regnet med at det skulle komme fler barn her da jeg ble gravid i fjord. Så det er ihvertfall ingen som tror at det skal komme enda en til.. hehe.. De kommer til å glede seg over nurket etter sjokket har lagt seg.. hihi er bare den første reaksjonen jeg ikke orker.. men det er jo ikke sikkert de sier noe.. Håper du får positive reaksjoner rundt deg! Og at du vil få et lettere og bedre svangerskap! Jeg er heldigvis heldig og har greie og lette svangerskap. og fødsler. da gjør det ikke noe å gå gravid.. hehe.. Hvor langt er du på vei da? Termin?
maria isabell Skrevet 31. juli 2008 #39 Skrevet 31. juli 2008 huff,dumt at bekkenet tuller seg så tidlig..har du fått tak i en bekken mann? hadde også ganske vondt i bekkenet i går... hadde vert ute hele dagen med en hyper 1 åring som bare ville bli bært eller springe rundt og med en gigantisk mage og en sliten mamma,endte det opp på en hard benk på kjøpesenteret..klarte ikke komme meg hjem..ungen var sovna og mine foreldre skulle hente oss om 1 time trudde eg..plutselig gikk det 2 timer og bekkenet var skam vondt,orket ikke å reise meg heller..var bare tappet for krefter...så etter 2 timer på benken var bekkenet helt rart,så skulle vi rett på hytta i bursdags besøk og der var det søren meg en benk eg måtte sitte på også...heldivis er det betre i dag..har fått litt krefter i gjen ..gullet sov til kl11:) og bekkenet er mye betre... så i dag reiser vi på ferie:) det skal bli koselig, godt med en mann som kan hjelpe også..han jobber jo lange dager ellers,men når han er hjemmme gjør han alt, da kan eg slappe av.) drit i ka de andre sier når du forteller nyheten:) bare tenk på hvor misunnelig eg er på deg når de kjefter i vei:) hadde vert så ufattelig glad med 7 barn i huset:) det må være fantastisk:) kjøkken på 40 kvm????? det er gigantisk.) dobbelt så stort som stua vår:) så koselig det må være,da har du plass til stort bord til 9 personer pluss en haug med skap:) soveromm er alltid greit å ha mye av:) hvor mangen soverom har dere og hvor stort er huset? vi venter på huset vårt og det er 150 kvm..er fornøyd med det siden vi nå bur på 60 kvm:)
Baby-bea Skrevet 31. juli 2008 #40 Skrevet 31. juli 2008 Jeg foretok en refertilisering ved Volvat i Oslo. Vi betalte 33 000 for det - så det var dyrt, men min nye mann syns det er en god investering. Det spørs om han mener det samme når dama ser ut som en vandrende flodhest ;-) He, he... For ikke å snakke om når han har fått sin dose med forstyrret nattesøvn :-) Da jeg var gravid med nr 5 fikk jeg høre at "du trenger jo ikke befolke verden alene da", "vet du ikke at kvinner med mange barn blir sett på som mindre intelligente" osv.. Jeg ble så sinna og siden jeg ikke er skåret for tungebåndet ga jeg svar på tiltale. Men inni meg var jeg kjempesåret. Det er jo ekstra hyggelig med sånne kommentarer når man er labil pga løpske hormoner.... Jenta var absolutt ikke planlagt og jeg fikk bekkenløsning fra dag en og svangerskapsforgiftning i uke 32. Det har vært den samme problematikken i alle svangerskapene. Men jeg har lest at svangerskapsforgiftning kan skyldes barnefar... Aner ikke om det stemmer, men nå får jeg jo testet ut det ;-) I dag har jeg 5 friske barn og får omtrent daglig kommentert at jeg har så mange. Da sier jeg at jeg elsker alle barna mine og at tenk at jeg er så heldig å ha 5 friske! Jeg poengterer også hvor lettvindt det er fordi de har så mye glede av hverandre. Da blir det som regel stille ;-) Men du skulle hørt folk rundt meg da jeg reiste alene til Tyrkia med mine 5 i sommer... He, he... De trodde jeg var spik spenna gal! He, he... Men vi hadde en kjempetur :-) Men jeg kommer nok til å drøye lengst mulig før jeg forteller at nr 6 er på vei.. Min herlige storesøster vet at jeg har foretatt refertilisering, så hun gransker meg mistenksomt hver gang vi møtes. Greier nok ikke å skjule d for henne så lenge... Bare hun som vet om refertilliseringen. Pappa tenker nok sitt, men sier nok ikke så mye. Mamma er barnekjær, så det går nok bra. Men mine andre 2 søstre... Hjelp! På min kjærestes side blir de nok bare glad på hans vegne, siden han ikke har noen fra før. Han er jo 46år... Fødslene mine tør jeg nesten ikke snakke om... Føder som en katt. Brukte 3 timer på min første (fra første rie), 20 min på nr 2, 10 min på nr 3, 20 min på nr 4 og 2 timer på nr 5. Spenningen ligger derfor i om jeg når frem til sykehuset ;-) Aldri prøvd smertestillende. Har ikke våget å ta test ennå, men kvalmen og ryggen sier i grunnen sitt... For ikke å snakke om humørsvingningene... Har testen, men ikke våget å ta den ennå... Termin blir ca 16 april... så som du skjønner er dette nytt, men jeg bare "vet" likevel.
Hilde :) Skrevet 1. august 2008 Forfatter #41 Skrevet 1. august 2008 Har ikke fått meg no bekkenmann enda, men det er kanskje på tide å vurdere det ja.. håpløst med slike dager, når en føler en ikke klarer noen ting. Tør ikke tenke på hvordan det blir når jeg blir skikkelig gravid, med stor mage.. Men men.. det går nok bra Åh hørtes deilig og koselig ut å reise på ferie.. Kunne tenkt meg en tur selv.. lyst å dra til sverige med ungene, mye gøy der for de.. men det må vel vente til neste år, siden det er ny bil, og utbygging på gang.. Men vi skal prøve å få til en tur på hytta neste helg i det minste Å jah, jeg driter i hva de sier når de får høre nyheten sa det til svigersøs i går. Ho bare gliste. hehe. Ho begynner å bli baby syk selv.. skal gifte seg til neste år, så tenker det kommer en baby etter det.. Nå vil jeg og bli tante igjen snart sa jeg.. hehe.. Ja det skal bli utrolig deilig med nytt og stort kjøkken. Skal ha et stooooort langbord der en kan samles mange.. Skal også ha en kosekrok med peis i et hjørne.. gleder meg som en unge til å få kjøkkenet ferdig Jeg elsker å bake og lage mat, og da er det deilig med skikkelig kjøkken. det jeg har nå er bare en tynn liten tarm av et kjøkken, ikke plass til noe.. mektig lei av det kan du si.. hehe I går kom vi oss endelig ut på shopping tur. Fikk kjøpt litt tøy til alle ungene, var jo slag og bølla fikk hele 3 par nye sko. Hadde plukket ut et par sandaler og et par joggesko, og da jeg skulle betale fikk jeg beskjed om at det var lurt å finne et par til, siden det var ta 3 betal for 2.. Og det gjorde vi jo.. Så ho er kjempe fornøyd. Løp rundt å byttet sko i hele går.. hehe.. Og er så fornøyd med det nye tøyet sitt.. Gøy å kjøpe til de når de blir så fornøyde I dag er det bare 2 uker til UL.. weee.. Nærmer seg nå Er så spent.....
Hilde :) Skrevet 1. august 2008 Forfatter #42 Skrevet 1. august 2008 wow for en pris! Men for å få et lite barn er det verdt hver ei krone Uff du har ikke hatt lette svangerskap da nei. Må være grusomt å gå igjenom slikt... Håper det går bedre denne ganga Aldri hørt med med faren.. men blir jo spennende å se nå da, med ny mann.. hihi.. Syns det er utrolig dårlig av dine søster å være negative.. Det første jeg tenkte på, kan det være sjalusi? At de misunner deg som har så mange flotte barn? det er jo ofte det som ligger bak.. Mamma kommer nok bare til å riste oppgitt på hodet.. hehe, Pappa er vel egentlig den som blir villest nå av de, når det er nye barnebarn på vei.. Han som så mest positivt i det da jeg ble på vei med de to minste.. Så han ser nok gleden i det denne ganga også, men kommer nok til å komme med sine "å jøye meg" ein te? alt nå? hehe.. Men han er bare god. Det er jo positive nyheter.. Svigermor kommer nok til å dåne av glede. Ho er helt svak for de små. hehe.. Tenker det blir stas for din kjære å få en liten en.. Jøss skal si du føder greit ja! Jeg har også flotte greier og raske fødsler. Tar rundt 4 timer fra riene starter til fødselen er ferdig. Så det klager ikke jeg på.. Hvis alt går greit under svangerskapet og alt slikt har jeg lyst å føde hjemme... vi lurte på det da vi skulle ha minsten, men da vannet gikk 13 dager før tida ble jeg helt satt ut, var ikke forberedt på det, hehe, så vi dro inn på sykehuset. Ikke at jeg var redd det skulle være noe galt med lillegutt, de er jo ferdige og klare til å møte verden da.. Men det ble bare slik. etter fødselen angret jeg litt på at vi ikke gjorde det hjemme. det var den drømmefødselen. bare blopp så var han der.. hehe.. Hadde de værste riene jeg noen sinne har hatt, var rett før jeg mistet kontrollen over meg selv, men klarte meg uten smertestillende denne gang også.. Jeg hadde så mye sterke kynnere underhele svangerskapet at jeg spøkte med det at når fødselen var i gang kom lillegutt til å komme ut av seg selv.. og det gjorde han nesten.. Kjente bare hvordan riene presset han nedover.. ga bare to små lette press, så var han ute Var helt utrolig... Blir spennende å se nå med denne hvordan alt blir, siden det er så raskt etter forrige Åhhh har du ikke tatt test? At du klarer.. hehe. Jeg er så nysgjerrig og spent av meg at slikt klarer jeg ikke vente med,,. Løp å tiss da, så vi får vite Håper virkelig den er positiv!! Men det virker jo som du har noe på gang da jeg har også bare visst at NÅ er jeg gravid! Med nr 1 følte jeg det bare på meg. med de andre slo det rett ut i bekkenet så da visste jeg at det var noe på gang... merkelig egentlig hvordan man bare vet det. føler det på seg..
Baby-bea Skrevet 3. august 2008 #43 Skrevet 3. august 2008 Har ikke tissa ennå jeg vøttø... Prøver å holde ut til jeg er heeeelt sikker på å få utslag. Men i dag har jeg vært kvalm hele dagen, og bare tanken på kaffe... Grøss! Var litt sen på jobb i morges og måtte løpe opp trappene. Å da fikk jeg vondt i brystene. Hmmm.... Øm i bekkenet er jeg også, Så tegnene er jo tydlige syns jeg... I går reiste kjæresten min til Peru og vi får ikke snakket sammen før om 11 dager! Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha resultatet klart :-) Han gleder seg sånn! Jeg har prøvd å fortelle han hva han går til, men det går inn det ene øret og ut det andre. Bra det kanskje ;-) Fikk høre i går at en av mine arbeidskollegaer venter nr 4. De har 3 med prøverør fra før, og jammen kom det en liten overaskelse nå :-) Men det ble jo selvfølgelig litt kommentarer da. Jeg er som sagt litt hårsår på det punktet og sa klart i fra hva jeg syns, hvilke reaksjoner jeg fikk da jeg ventet nr 5 - og hvor sårende det var. Da ble det stille gitt ;.) Dessuten må jeg jo forberede dem slik at sjokket ikke blir for stort når jeg slipper bomben... he, he... Da jeg fikk nr 3 kokte jeg kaffe til barnepiken før vi dro. Hadde ikke vondt, men kjente at magen ble hard. Kom på føden kl 22.50. Jeg skulle sitte på registrering, men da jordmor kjente på magen min ombestemte hun seg og ville undersøke meg i steden. Jeg kommer aldri til å glemme øynene hennes da hun sa "Herregud jente! Du har jo full åpning jo! Når vannet går føder du!" Hun ble megastressa å løp rundt seg selv for å hente utstyr. Jeg bare lo og skiftet om. Plutselig kjente jeg det trykket nedover. Dermed kom vannet - og jenta samtidig. Kl 23.00 er hun født. Rar fødsel. Jeg hadde aldri vondt, så det tok litt tid før det gikk opp for meg at jeg hadde født. Ble tøft til babyen også. Siden det gikk så fort nådde ikke fostervannet å bli presset ut av lungene hennes. Det førte til at de måtte suge flere ganger utover natta. Jeg fikk 4 sprøyter for å få livmoren til å trekke seg sammen. Lite behagelig. Så på tross av at dette var min hittil korteste fødsel var det ikke den beste. Den beste var med den eldste. Da fikk jeg være med hele veien. Med de andre har jeg følt at kroppen har jobbet så raskt at jeg ikke har hengt med psykisk. Blir spennende å se min neste :-) Jeg har fått hørt av flere klarsynte - uavhengig av hverandre at jeg får tvillinger. Så kanskje er det derfor jeg kvier meg litt for testen. Ser på tvillinger med skrekkblandet fryd. Søstrene mine sørafor er tvillinger.... Har du vært kvalm med dine? Evt når startet det? Jeg har vært kvalm med 2 av jentene, men ikke så tidlig.
Baby-bea Skrevet 4. august 2008 #44 Skrevet 4. august 2008 I dag prøvde jeg ut en nymotens graviditetstest som viste svaret digitalt... Gikk ikke mange sekundene før det sto "Gravid" :-) Så nå har jeg fått bekreftet det jeg vet :-)
Hilde :) Skrevet 4. august 2008 Forfatter #45 Skrevet 4. august 2008 Ååååååååå så gøy... Må få gratulere enda ei gang da Nå er det ikke tvil nei. Ho mor hadde rett og skal bli mor igjen Tenker du har en kjæreste som blir fornøyd nå Kjempe stas for han tenker jeg.. Bare synd han ikke var hjemme når du tok testen jeg tok selv en slik digital test. måtte bare prøve liksom, når det først var slike "fansie" ting... hehe. ikke som de gamle strekene.. tok først en av de "gamle" hadde en liggende, der kom det opp 2 blå streker. dagen etter durte jeg av gårde og kjøpte ny, da denne ny moderne tingen. Og det lyste det raskt opp Gravid.. Så da var det vel ikke tvil nei. Jeg kjente det på bekkenet at det var ting på gang. kjenner det der med ei gang. Har heldigvis ikke vært kvelm i noen av svangerskapene. Da hadde jeg dødd tror jeg.. er det noe jeg takler dårlig så er det å være kvalm og spy. Har vært veldig heldig i alle svangerskapene.. merker ingenting, bortsett fra det bekkenet.. det er jo egentlig nok sånn sett.. noen dager kjennes det ut som bekkenet ikke henger sammen i det hele tatt.. lite behagelig... men men.. hva går man ikke igjenom for de søte små vi får Håper du får mange fine og positive tilbakemeldinger når du deler ut nyheten deres.. Har ikke folk no positivt å komme med så får de heller la vær å si noe Nå er det film på tv før det er opp å finne senga, så jeg gir meg for i kveld. Håper du er i fin form og har en fin kveld
Baby-bea Skrevet 5. august 2008 #46 Skrevet 5. august 2008 Sendte selvfølgelig en sms til min kjære i går. Trodde ikke han kom til å få den før om 11 dager. Men noen timer etter ringte telefonen :-) Dessverre var det for dårlige forhold til at vi kunne snakke sammen, men han sendte en sms. Han var glad ja :-) Hadde lest opp sms`en min til alle på gruppa! Da ble jeg litt forskrekket. Har ingen planer om å si noe jeg nei - før det blir så tydlig at folk spør! Men jeg må vel tilgi den lykkelige førstegangsfar - og trøste meg med at det der er folk fra hele Norge - og som ikke kan røpe noe til noen heromkring ;-) Enig med du at folk kan la vær å si noe, men det usagte er også noe som svir syns jeg. Blikk og tisking bak ryggen din f.eks. Jeg kommer til å være ærlig om grunnen til at vi har tiet så lenge når folk oppdager det. Jeg kommer til å si at vi ønsker å glede oss over det ventede barnet - og at negative kommentarer ødelegger noe av opplevelsen. Så får vi se hva de sier da... Men tror det kan bli tøft å skjule det så lenge... Har forventet mens i morgen, men har allerede slitt med kvalme i flere dager - og den blir bare verre og verre :-( Håper jeg slipper å kaste opp. Var på jobb i går (er sykepleier) og skulle skifte på et væssende sår. Til vanlig er ikke det noe problem, men i går holdt det hardt! Jeg holdt pusten (utrolig hvor god luktesans man får når man er gravid!) og svelget og svelget.... USJ! Holdt på svime av til slutt. Skyldte på at det var lenge siden jeg hadde spist når min kollega undret seg. Blir sikkert ekspert på unnskyldninger... he, he... Skal på seinvakt i dag, så nå har jeg akkurat klart å presse i meg litt frokost (klokka er 12.50), slik at jeg skal komme meg gjennom resten av dagen. Kan bli effektiv slankekur dette ;-) Når skal du på ul? Etter refertilliseringen fikk vi beskjed om at vi burde ta en ul i uke 6 for å utelukke ekstrauterin svangerskap (svangerskap utenfor livmor). Vet ikke om jeg gidder, for alt kjennes ok ut. Vet ikke når jeg skal kontakte lege en gang. Siden det ikke er første gang holder det kanskje med uke 10-12? Jeg gleder meg stort iallefall til magen blir så stor at det blir reelt også for min kjære :-)
Hilde :) Skrevet 6. august 2008 Forfatter #47 Skrevet 6. august 2008 Åååå tenker det var en stolt blivende pappa ja.. Dumt det var så dårlig forbinnelse at dere ikke fikk pratet sammen.. er jo så gøy og spennende å dele de første tankene og følelsene.. Men dere var jo ganske sikre på at det ville bli positivt resultat, så dere har vel fått delt det meste alt Åh.. blir nesten rørt jeg.. Så utrolig glad på deres veine. Ikke vannskelig å se dette barnet er ønsket! Håper bare alle andre rundt dere også skjønner det Ja jeg holde med deg i å si det du mener, om at negative komentarer ødelegger en del av gleden.. Tror selv jeg kommer til å si ifra om det kommer noe negativt. At selv om dette barnet ikke var planglagt, det kom fort og uventet, og vi ikke hadde tenkt å ha fler barn, så gleder vi oss over dette lille nurket, vi har jo faktisk valgt å beholde det. Bare det valget burde si sitt, at vi er glade, selv i noe sjokkert tilstand da vi oppdaget det.. hehe Så får de litt å tenke over de som evnt skulle slenge med leppa.. kan nok vært vannskelig å skjule det lenge ja hvis du er mye kvalm og dårlig. Håper du klarer å skjule det frem til du selv føler du vil dele det med alle Jeg skal på ul neste fredag.. Har full nedtelling her.. ganske spent på hvor langt jeg er på vei Det er vel en ting du må føle deg litt frem på det me dnår du vil til legen. Er vel ofte rundt uke 10-12 en begynner med kontroller. Men hvis det anbefales ul tidlig, og du ønsker det så hadde jeg løpt til legen med ei gang.. hehe Jeg har selv vært en del inne på tanken denne ganga med svangerskap utenfor livmor.. Vet ikke hvorfor jeg har tenkt mer på det denne gang men.. kanskje litt mer "redd" siden jeg ble gravid så kjapt etter fødselen.. redd for at alt ikke funker som det skal inni der.. hehe.. Men som hos deg, så kjennes alt ok ut. En merker vel at det er noe galt hvis dte er utenfor livmor? Skulle nå tro det. ihvertfall når en begynner å bli litt på vei.. og jeg må jo være noen uker nå. er nesten 7 uker siden jeg fant ut jeg er gravid. da jeg var hos legen for.. 3-4 uker siden hørte vi hjertelyden og da mente ho jeg måtte være minst 8 uker på vei. så hvis jeg er heldig er jeg kanskje kommet så langt som uke 12 nå.. tør nesten ikke håpe på det.. hehe.. Er så nysgjerrig på når terminen blir.. Ja det er noe helt annet når magen begynner å vokse så mennene våre også ka se, og føle det. Mannen min lå titt og stadig å dultet i magen min for å se om han fikk no reaksjon hos lillegutt.. hehe.. de er søte de mannfolka.. må jo være rart for de også.. når vi koner er gravide.. Håper formen din er fin og at du hadde en fin senvakt i går
Baby-bea Skrevet 7. august 2008 #48 Skrevet 7. august 2008 Oj! Ikke lenge til ul da nei :-) Blir spennende å høre når du har termin. Bare 13 mnd mellom mine to første, men likevel 2 år siden han første er født slutten av nov 1996 og hun nr 2 såvidt karret seg inn på januar 1998 :-) Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før i uke 21. Det var litt av et sjokk skal jeg si deg ;-) Kunne ikke begripe hvorfor magen ikke gikk helt tilbake etter nr 1. Tok 1000 sit-ups om dagen. Måtte le litt da jeg fikk svaret - å da kom jammen magen orntli også :-) Deilig å vite så tidlig, men samtidig så leeeeeenge til ul. Da jeg var på første kontroll med nr 2 fikk jeg ul uka etter - men det var pga at de målte livmoren min til å være rundt uke 20 :-) Nå må jeg jo vente i 3mnd tenker jeg. Det er leeenge det ;-) Kjæresten min skal til USA i 5 uker i høst, så jeg må passe på å få ul mens han er hjemme. Derfor blir det nok ikke før nov. Joda, kom meg gjennom vakta i går også - men det holdt hardt. Hadde en episode hvor jeg måtte melde pass, og en kollega måtte ta over. Da trodde jeg seriøst at jeg måtte løpe på do, men berget med et nødskrik. Jeg ga ingen forklaring da. Jeg tror ikke de tenker graviditet ennå iallefall. Siden jeg har så mange fra før og de vet at jeg er sterilisert er ikke det noe alternativ liksom. Derfor blir nok sjokket stort den dagen jeg lar bomben falle ;-) Ser du må ha et stort hus :-) Har et lite et som jeg har pusset opp jeg. Har 149 kvadrat i boareal, men 5 soverom og to bad :-) Var jo bare meg og ungene da jeg kjøpte huset. Men nå blir det jo "litt" lite da..... Så vi fabler med tanken om å bygge på eller bygge nytt, eller se oss om etter noe større. Huset mitt ligger perfekt til i et stille, barnevennlig strøk med mange småunger. Vi bruker 3 min på å gå til barnehagen, 5 min til kommunesenter med butikker, bank osv - og 10 min til skolen. Så det er litt elle melle. Dyrt blir det nok uansett. Dessuten bor min kjære 4 timers kjøring unna - så jeg skal love deg at vi har sponset Statoil og NSB med en del kroner ;-) Vi har snakket lenge om at han skal flytte hit, men ting er ikke gjort på en dag. Men nå blir det vel fortgang tenker jeg ;-) Hi, hi... Og når man snakker om bil.... 7-seter holder ikke lenger nå... Hmm... ser ut til at 2009 blir et år med investeringer ;-)
Ellebettemor Skrevet 7. august 2008 #49 Skrevet 7. august 2008 Jeg venter nr 2, men jeg vet ikke hvor mange ganger min mor har sagt til meg at det er nok med to. Jeg sier til henne at det er opp til meg og samboeren min å bestemme, men hun gir seg ikke. Vi vet ikke hvor mange vi skal ha enda. Må nesten se hvordan det er med to før vi tar en avgjørelse på om det blir fler. Det er bedre med folk som bryr seg om enn folk som bryr seg med synes jeg. Er ikke hvert barn et lite under i seg selv? Hvordan kan du unngå å glede deg over det?
Hilde :) Skrevet 7. august 2008 Forfatter #50 Skrevet 7. august 2008 Baby-bea: Ja du må passe på å få ul når far er hjemme, han kan ikke gå glipp av det unike å se nurket på tv Mannen min skal være av den litt tøffe og barske typen, liksom ikke vise så mye, ikke bry seg så mye osv.. Men han klarte ikke å la være da jeg gikk gravid med lillegutt (som er 5 mnd) Satt å gliste fra øre til øre på ul, og måtte jo innrømme det var stas å se.. Og han holdt på magen min hver kveld for å sjekke alt jr hadde det greit, og dyltet i vei i magen for å få litt kontakt (spark) Og da lillegutt var født var det ikke vannskelig å se han var stolt nei. Hehe.. Opp med mob og tok bilder av han i full fart og sendte rundt Stolte pappaen jeg sa det til han under svangerskapet at det kan jo være du opplever dette litt anderledes enn da x`n var gravid. For det første er han 10 år eldre nå.. også er det ei helt anna dame han har de 2 første ungene med. Der fikk han ikke delta på samme måte, ble komandert til mye, jakt opp på nettene med sur beskjed: Nå er det din tur osv osv. Jeg har aldri sagt han må stå opp med lillegutt om nettene eller moraen. Han er lastebilsjåfør, har mange lange dager, og da mener jeg at han bør få sove det han kan når han kan.. Og det ser ut til at det har gått opp for han nå, at jeg er langt fra lik x`n hans.. Et vennepar sa det også, at de ser det så utrolig godt på han, hvordan han trives osv, og hvor stolt han er De har kjent han siden de var barn.. Så det er koselig å høre Nå som jeg skal på tidlig ul, spurte jeg ikke om han ville være med (han fikk egentlig klar beskjed av meg da vi var på ul med lillegutt at han SKULLE være med.. hehe.. de 3 første barna mine hadde jeg ikke no far som gadd å stille opp på slikt, så denne ganga skulle jeg ha med pappaen.. men det var jo ikke no problem for han hadde lyst å være med) Jeg tenkte nå at han kan jo heller være med på neste ul, den ordinære, når man kan se mer.. Men han har visst lyst å være med nå også Han lurte på når det var og slikt. Spurte om han hadde lyst å være med.. Jo hvis han fikk det til, med tanke på jobben/kjøringa så ville han det Så han er spent og nysgjerrig han også.. selv om det skal se ut som han ikke er det.. hehe de er litt rare disse mennene vår til tider.. skal iksom være så barske.. men det er ikke alltid de er det.. hehe. Er utrolig glad over hvor mye intr han viser, og viste forrige gang.. Jeg hadde jo ikke regnet med så mye deltakelse fra hans side under svangerskapet siden han sa han ikke kom til å vise så mye. Så jeg ble positivt overrasket Gode søte mannen min Tenker din kjære er spent, og stolt, og gleder seg til ul Går litt mer opp for de når de får se at det er faktisk en liten en der inne Uff.. du må ta det med ro på jobb nå da!! tenke på deg og nurket vet du Så dere er bare kjærester ja, bor ikke sammen.. Det må dere jo få gjort noe med nå.. hihi Vi trenger noen fler soverom her ja.. + jeg får nytt kjøkken.. trengs det også.. Vi kjøpte oss ny bil nå for et par uker siden (ny bruktbil) Ble en caravelle med 9 seter.. Så da får vi hele bonsjen inni på ei gang er kjempe fornøyde med bilen så langt ihvertfall det er stadig noe å tenke på når en får fler unger. Men jeg ser ikke noen problemer med noe. Sier alltid at det er ikke vanskeligere enn en lager det til selv Er huset for lite så får en bygge ut eller kjøpe nytt Og biler er det nok av.. hihi Sånn økonomisk så må en jo vite at man klarer seg.. og det klarer enn stort sett hvis man vil.. hvis ikke må man innse at det ikke passer å lage fler barn da, og ta til ansvar der men nå for jeg gi meg med denne skravlinga for i dag.. hehe.. kose litt med lillegutt før han skal ta natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå