Hilde :) Skrevet 17. august 2008 Forfatter #101 Skrevet 17. august 2008 åååååå så spennende!! weeeee Er det vannavgang på gang hos deg altså? Kommet mer vann? Kan komme bare litt og litt om ganga Øhm.. rier ja.. helt ærlig så kan jeg ikke huske at det var stor forskjell Med nr 1 våknet jeg av at vannet gikk.. trodde jeg tissa på meg.. hehe Rundt 1 time etter kom riene. bare helt svake, var ikke sikker på hva det var, men så ble de sterker og vondere.. Tok 6 timer fra vannet gikk til han var ute med nr 2 våknet jeg på natta, måtte tisse. Kjentes ut som jeg hadde svake menssmerter Gikk på do, var litt slim og blod på papiret. tenkte at da er det nok på gang men det kommer til å ta maaaaaaange timer til og gikk å la meg igjen.. men måtte bare stå opp igjen for det begynte å gjøre så vondt at jeg ikke klarte ligge.. skikkelige mens smerter.. 4 timer etter jeg kjente de første riene var gutten ute med nr 3 gikk vannet da jeg lå i senga å leste stod opp, pratet med mamma, ringte føden, fikk jeg ikke rier skulle jeg komme på kontroll kl 9 på morraen.. la oss igjen.. etter ei lita stund kom ei rie. 10 min etterpå ei ny ei.. så ei til.. da var det bare å stå opp. 4 timer etter var jenta ute og med nr 4 gikk vannet på morraen.. stod opp.. ringte føden.. hvis ikke noe mer skjedde skulle jeg komme inn rundt kl 18 for sjekk. tok over en time før jeg kjente litt rier.. de var svake og korte. kom hver 15 min, i en time.. så 10 min mellom.. var nede i 5 min mellom.. så stoppet det opp ble snurt for jeg trodde jeg skulle føde innen 4 timer slik med de andre.. hehe.. gikk vel en time uten rier.. kom ei.. 10 min etter 1 til.. så kom de som haggelbyger med 2 min mellom.. lå en halvtime før jeg stod opp igjen og sa til mannen min at det var 2 min mellom.. VI MÅ GÅ!! hehe neida.. det stopper sikkert opp igjen sier jeg.. og travet rundt he ri en halv time til med de kommende hvert 2 min.. da begynte de å gjøre skikkelig vondt så da måtte vi dra. en time etter vi kom på sykehuset var han ute de vondeste hardeste riene jeg noen sinne har hatt.. men så var de effektive også! hehe.. nå siste ganga tror jeg smertene satt mest i magen.. med de andre satt det merst i ryggen.. Men ellers kan jeg ikke si jeg husker stor forskjell Men det er mange som sier at det er annderledes med nr 2, slik du beskriver det.. at de føles svake og slikt... beklager at jeg ikke kan komme med no skikkelig svar her.. men du kjenner jo fort om det er rier, når det setter i gang.. hihi Åh dette var spennende. får ikke jeg sove i natt.. hehe Masse lykke til!!
maria isabell Skrevet 17. august 2008 #102 Skrevet 17. august 2008 ikke komt mere vann og det vonde regelmessige nedpresset og kynnerene har stoppet opp...rart å ikke kjenne noe stort annet en vonde nedpress,liksom en fødsel uten rier,viss du forstår...så nå er det ingen ting tegn til fødsel...har jo hatt en del regelmessige vonter hele svangerskapet,men denne gangen var det anderledes...dumt,vart jo neste litt glad,da hadde ungen ikke vert så stor heller... var ganske morsomt..måtte stoppe midt i bilveien fikk så vondt klarte ikke gå,stod bare sammenkrøpet med en enorm kø ved siden av:) flaut:) var på besøk til tante, hadde på en inntilsittende topp og bukse..er ganske tynn ellers og magen er så stor,akkurat som to utenpåhverandre,,,hu kunne ikke ta øynene bort fra magen og sa bare stakkars jente...den er så stor nå at balangsen er svært dårlig...må se ganske morsomt ut.) hår ned til rumpa ja.) da har du et godt hår:) har prøvd å spare det så langt selv,men det var jo umulig:) viss du skal gjøre noe så klipp det til livet og ha litt skråklipp og oppklipp,da får du forandring,men skulle du angre går det fort å spare ut:) hvilken farger har du? kanskje noen striper i fronten hadde vert gøy,lett å farge over igjen viss du skulle angre,noen ton i ton striper kanskje?
Hilde :) Skrevet 18. august 2008 Forfatter #103 Skrevet 18. august 2008 åh så trasig da! Håpet på at det var noe på gang nå jeg Hehehe er du så stor altså? Syns det er fint med store gravide mager jeg.. er så fasinerende Er spent på hvordan jeg blir denne ganga. Da jeg gikk med lillegutt var jeg veldig liten.. Gjør ikke noe om jeg ikke blir alt for stor, siden jeg har hatt bukplastikk (i fjor) litt redd for å ødelegge den.. men blir jeg stor så jaja.. det er jo en baby der inne :) Håret mitt er svart.. klart det er noen ting det går ann å gjøre uten at det er så drastisk I går kveld sendte jeg mld til mamma.. Skrev Vi har nyheter til dere. dere skal bli besteforeldre igjen Ikke akkurat planlangt men.. fort gjort.. hehe.. Ho hadde svart etter jeg la meg.. så jeg stod opp til mld på tlf der det står: Det går ikke ann! Takk for den tenkte jeg.. har så lyst å svare tilbake. At jo det går faktisk ann! 'Og vi gleder oss til den lille kommer Så takk for gratulasjoner.. lyst å si at de kan holde slike komentarer for seg selv.. har de ikke noe positivt, koselig å si så får de heller la være Klart det kom som et sjokk på de.. men kunne de ikke heller latt være med å svare da til sjokket ga seg litt? Åhh er litt hormonell i dag.. har SÅ lyst skrive noen mld tilbake.. men vet med meg selv at det er best å la vær.. men så er det det om jeg klarer å holde meg da.. hehe Kjedelig når det skal komme slike svar.. selv om jeg visste det ville komme noe slikt.. derfor jeg ikke har orket å si det til de når jeg har pratet med de.. jaja... får prøve å roe meg ned her.. hehe I dag skal jeg på helsetsasjonen med lillegutt.. skal få sprøyte stakkar.. spennende å se hvor stor han er blitt nå da.. Vokser som bare det Ønsker dere alle en fin fin dag
maria isabell Skrevet 18. august 2008 #104 Skrevet 18. august 2008 det var trist for deg..kanskje hun er glad nå når hun får tenkt seg om? hun var nok bare sjokka:) de kommer svært tett da:) send en melding og si hvor glad du er og at hun sårer deg,da må hun vel forstå?? eg blir alltid kjempe glad når det kommer mangen barn...har en bekjent som får 3 tette,dumme meg klarte jo å si "nå igjenn" da han fortalte om det, men sannheten var jo at eg vart veldig glad, hadde liksom ikke trudd at det kom en til så fort:) forklarte det seinere da:) når eg vart gravid banket min mor hardt i bordet og skrek neeeei, andre gangen sa hun"er du gravid, i så tilfelle hadde det vert veldig dumt" men det er ingen som er så glad som henne for ungene:) når jenta vart født var hun helt oppe i skyene og nå handler hun som en gal og ordner i vei til babyen kommer:) ringer å spør om hun kan hjelpe med noe og vasker baby tøy og stryker dem....tar helt av:) har tatt ferien sin slik at hun kan hjelpe etter fødselen (min mann er selvstendig næringsdrivende og har ikke bh plasss til 1 åringen + rekner med å ikke kunne så slik som sist) du skal bare se mammaen sin blir slik også svart hår,da er det ufattelig stilig med et par knall rød effekt striper i fronten, det dumme med rødt er at det falmer fort..ellers kan du ta noen lysebrune varme striper, de holder godt:) og er ikke så inntens:) trur slimproppen gjekk i går og vakna av kynnere/ falske rier i natt,men i dag er alt fint igjen....holder på å bli gaaaaaaaal:) håper akkupungturen hjelper,skal i dag:) huff,fælt med sprøyter,håper han har en flin helsesøster:)
Hilde :) Skrevet 18. august 2008 Forfatter #105 Skrevet 18. august 2008 Mamma blir alltid sjokka når ho få en slik beskjed.. hehe syns bare ho kunne ha roet seg ned litt, kommet over det værste sjokket før ho svarte meg.. og kommet med et annet svar. Klarte å la vær å sende mld tilbake.. vet det bare hadde blitt værre da.. Og fikk mld av henne nå i sta. "Det var ikke vondt ment, men er ganske forskrekka" Jeg svarte at jeg regnet med ho ville bli sjokkert, og overrasket. derfor jeg ikke har sagt noe, og tok det over mld. Orker ingen negative kommentarer. Selv om denne lille rakkaren ikke var planlagt, og kommer litt fort, gleder vi oss til den kommer... Så nå kommer det nok ikke mer kommentarer derfra Men..!! Hvordan er det med deg?? Skjer det noe? *nysgjerrig og spent* hehe Hvordan er det med akupunkturen? hva er det de gjør? er det vondt? Hvis slimproppen er gått så er det jo noe på gang.. selv om den kan gå lenge før fødsel da.. Det er nå en begynnelse ihvertfall!! Ååå dette er så spennende og gøy!! Håper alt er bra med deg og at formen er fin.. og at du snart føder lillegutt var kjempe flink og sa bare ææ akkurat når ho stakk.. ingen reaksjoner frem til nå så det ser ut til å gå bra åh.. ser på nyhetene nå.. om ei som fikk 7linger.. tenk det du! 7 stk på ei gang!!! *dåner* hehe DET er mye det... hehe... utrolig at det går ann...
venter sistemann 38 uker Skrevet 18. august 2008 #106 Skrevet 18. august 2008 Uff, det blir så ufattelig dumt når ens nærmeste skal "slenge med leppa" over noe en gleder seg over selv.-Bare fordi man har flere barn enn vanlig. Pappa ble jo rett og slett sinna og lurte på hva jeg hadde funnet på denne gangen. Hadde det vært opp til meg, så hadde foreldrene mine ikke fått vite noe før ungen var ute. Nå er jeg glad for at de fikk vite det med en gang, så slipper jeg å plage meg selv med de tankene. Tror de rett og slett syns at det er litt flaut at jeg får så mange barn. Nok om det. Jeg og mannen min hadde lyst på en til, og ungene lurte på om vi kunne få en baby til før jeg ble gravid. Det er jo ikke en avgjørelse for ungene, men selvfølgelig positivt at de setter pris på sine søsken. I morgen skal jeg på organrettet ultralyd på Ullevål sykehus. Gruer meg i grunnen litt. Var der på ul for tre uker siden og fikk målt nakkefolden. Alt ser normalt ut, men så lenge jeg ikke kjenner tegn til liv ennå, så tenker jeg som så at jeg er glad bare det er liv i babyen. To av barna mine er født med misdannelser, så jeg tenker jo på det også. Førstemann ble født med en defekt lukkemuskel mellom lunge og magesekk (diafragmahernie) og holdt på å dø da han ble født. Ingen ante noen ting, så det var et enormt sjokk. Han er en helt normal gutt idag. Det eneste er at han har operasjons-arr under venstre lunge. Dersom dette oppdages på ul, blir man tilbudt sen-abort. Siden har jeg fått tre friske barn. Fikk ekstra utvidet ul med nr 3 og 4 i ca uke 20. Etterlyste dette da jeg gikk gravid med nr 5, men fikk beskjed av jordmor på ordinær ul at "jeg ser alt jeg trenger å se". Gutten min ble født med feil på spiserøret, det endte blindt og gikk ikke ned i magesekken (øsofagusatresi). Det var et enormt sjokk det også. Han ble også operert og er helt "normal" i dag. Det er klart at det ikke finnes noen garantier, men denne gangen skal jeg følges opp ekstra med ul på Ullevål. Hører ellers til i Fredrikstad. Disse to barna har to forskjellige fedre, jeg bruker ingen medisiner, jeg røyker ikke og drikker ikke når jeg er gravid, så hvorfor dette har skjedd har ingen noen forklaring på. Jeg føler meg heldig som har fått unger som det har gått så bra med. Det er ikke alle som er så heldige. Dette ble visst litt langt og selv-sentrert. Syns det er moro å lese på denne tråden, for dere virker så positive alle sammen. Håper du snart får føde, Maria Isabell. Jeg følger også spent med på utviklingen. Går riktignok i litt rykk og napp hva man får gjort på data'n i fred, men det vet dere vel alt om. Ha en fin kveld, jenter (eller damer er vel riktigere å si. Høres bare så voksent ut).
Hilde :) Skrevet 18. august 2008 Forfatter #107 Skrevet 18. august 2008 Hei hei Koselig at det er fler som skriver litt langt, og deler sine erfaringer Skjønner godt du er litt spent og gruer deg litt. det gjør vel de fleste av oss.. alltid redde for at de skal se noe som ikke stemmer.. men er det noe galt er det jo greit det blir oppdaget så man er forberdet. Tror jeg hadde blitt mektig irritert på jordmora du hadde med nr 5. Ser alt jeg trenger å se ja.. Så ser ho ikke alt alikevel.. noen er staere enn et esel av de jm.. Er kjempe bra at du får skikkelig oppfølgning nå!! Ja du har helt rett i det, vi skal føle oss heldige som har fått så flotte og friske barn som det vi har. det er ingen selvfølge! Jeg syns de nærmeste i familien burde klare å holde seg for gode til å si noe når vi kommer med en slik glad nyhet. Men tanken har faktsik slått meg også, om det du nevner.. om mamma kan syntes det er flaut at jeg får så mange barn.. Kan egentlig ikke tro det men.. Ho er flink til å tenke på seg selv til tider. Men så elsker ho alle barnebarna sine også! Det gjør ho! Og det kommer ho til å gjøre med sistemann også.. er klart det er litt sjokk å høre jeg er gravid med nr 5. og alt nå. Men. ho kan tie stille til sjokket har gitt seg og ho er klar til å si gratulerer. Jeg har alltid drømt om en stor familie.. alltid ønsket meg det. Vært glad i barn siden jeg var lita jente. alltid fått høre hvor flink jeg er med barn osv,, så da burde jo egentlig tanken slått mamma at kanskje jeg kom til å få over gjenomsnittet med barn. hehe er egentlig stolt jeg.. over hvor heldig jeg er som får disse barna jeg får. Er jo litt redd for at det kan gå galt med nr 5. det er jo alltid en risiko men jeg velger å tenke positivt... Og gleder meg til den kommer.. Det kommer til å bli en utrolig flott gjeng med barn vi får løpende rundt her Og de 4 elste (2 mine og 2 min manns) er jo så store at de kan hjelpe til med ting her.. Ser bare å flink dattera mi på 4,5 år er til å hjelpe til. er kjempe stas å hjelpe når vi spør henne.. føler seg stor da.. hehe.. Så jeg tror ikke det blir noe problem med to så små og tette.. Blir litt arbeid og slit, selvfølgelig. Men det vil bli enda mere glede.. så da gjør det ikke noe Ungene gir så utrolig mye!!!! De er gode! Nå skravler jeg i vei her.. som vanlig.. hehe Mannen min er i møte med denne politikken.. ungene sover og jeg ligger på sofaen og kjeder meg litt... da er det greit å ha dere her som jeg kan plage litt med skravlinga mi.. hehe Håper dere alle har en fin kveld.. Må bare si at jeg liker dere alle kjempe godt. Syns vi er blitt en riktig så koselig og flott gjeng her (og det er plass til fler, hvis det er noen fler som har lyst til å prate litt:)) Koselig å bli kjent med nye, prate og dele/utveksle litt erfaringer Og maria isabell: Jeg venter fælt på nyheter fra deg
maria isabell Skrevet 18. august 2008 #108 Skrevet 18. august 2008 det var godt at hun roet seg:) hun blir nok veldig glad etter hvert:) en bestemor blir glad om det er barne barn nr 1 eller nr 20.) har hatt en fantastisk dag i dag..full av energi og minimalt med vondter:) leiligheten er vasket og mye anna er ordnet i dag:) min kjære vart overrasket over energien:) akkupungturen var ikke vond,men mere ekkel:) som verdens største pyse har eg jo selvfølgelig nåleskrekk også men vondt var det ikke..hu stakk sikkert 10 nåler over hele meg, så låg eg med de en halvtime..hu undersøkte hodet til babyen og det var festet,men ikke helt:) først skal hun få igang modningen og deretter riene:) håper de virker fort,skal dit på fredag også hun mente eg skulle klare å føde 4,4 kg uten problemer,hadde visst en perfekt kropp til å føde med,men kom ungen opp i 4,8 og mere var hun skeptisk...går eg over tiden,eller blir ungen 10 prosent større enn målingen ved termin (noe som er vanlig) kan jo ungen være 4,8 og det som verre er:( jar sålyst å føde normalt,da blir vel det vanskelig....men eg prøver å være optimistisk:) hvordan er formen din da? bekkenet? har du pratet med bekken mann? 7 linger,lurer på om det var dem eg leste om på nettet..egypt kan det stemme?
magica fra tryll Skrevet 19. august 2008 #109 Skrevet 19. august 2008 God morgen til dere, damer! Sitter her og ser utover skogen og vannet her. Solen skinner i duggen og det er jammen vakkert. Idag er jeg hjemme med minstemann. Begynte å jobbe igår,-koselig. Kjempefine mennesker å jobbe sammen med! Jammen fikk vi ikke barnehageplass til lillemann igår også. Hadde først tenkt 3 dager pr uke, men siden jeg nå skal jobbe 3 dager i uka, tok vi full plass. Litt luksus med muligheten for 2 dager for meg selv hjemme,-mange prosjekter her i huset og hagen min:) Jenta på 11 begynte i 7.klasse igår, og gutten på 16 begynte på vg2, byggfag(kjekt når du har et gammelt hus som trenger litt vedlikehold i ny og ne). Jenta på 16 er i syden med kjæresten en uke til, så er det 2. året på studiespesialisering på henne. Høres kanskje sprøtt ut, men hun er en meget seriøs og voksen type. Kjæresten er 20 og de har vært sammen et år. Rart det der med reaksjoner fra familien. Moren min trodde først ikke på oss, deretter sa hun at det ikke kunne være gjort med vilje! -Men det var det jo faktisk tro det eller ei. Men men alt går over,-har nesten sluttet å bli lei meg, jeg(har trent på det i mange år). Må bare akseptere at vi ser verden veldig forskjellig... Er veldig spent på fødselen med denne jeg. Har hatt 3 veldig ulike fødsler. Første med tvillingene ble satt igang, og endte med at de måtte bruke vakum. Lang og tøff fødsel. Andre fødsel var helt fin. Brukte bare lystgass og akupunktur. Lillemann satt rett og slett fast i feil stilling i bekkenet og måtte taes med keisersnitt. Og jeg som stilte med oljer, musikk, badekar, naturlig fødsel og hele pakka. Men er jo evig optimist, så jeg har en følelse at dette går bra! Håper på ei jente,-de blir ofte ikke så store, siden forrigemann var 4600 og 54 lang. 37 rundt hodet. Og det var til termin. Jeg er av typen som får skikkelig stor mage jeg da,-og nå begynner jeg jo å bli gammal og;) så da er det ikke like lett å få flat mage etterpå. Jeg fleiper med at nå hadde jeg sånn pose som kenguruene har, bare til å flytte inn i. Når jeg var 25 og hadde den den digre tvillingmagen, var jeg flat som ei fjøl dagen etter fødselen. Jaja.. Ha en strålende dag. Hyggelig å snakke med dere! -og han heter ikke lillemann da, men Ask.
Hilde :) Skrevet 19. august 2008 Forfatter #110 Skrevet 19. august 2008 Maria Isabell: Godt med slike dager Skal se det nærmer seg fødsel siden du fikk vaskeånden over deg hehe.. Går jo ann å håpe ihvertfall! Jeg hadde igrunn også en fon og grei dag i går. Etter å ha levert bølla i bhagen var det hjem å slappe av litt. Så var det helestasjonen med lillegutt. Få satt sprøytene, og se hvor stor han var blitt.. Hadde ikke strekt seg så mye, men hadde lakt på seg litt mer.. men alt så fint ut. Så var det "gruppe" på helsestasjonen. Var 6 babyer der Var egentlig 4 mnd gruppe, men vi var 2 stk som hadde baby på 5 mnd, for det var ikke noe gruppei juli. pratet om utvikling og slik for babyene når de er 4-5 mnd og slike ting. Så var det på butikkene å handle litt.. Fikk plutselig så lyst på hjemmelaga kjøttkaker så da var det hjem å lage det + jeg laget hjemmelaga brød.. mmmmm så godt Så jeg var godt fornøyd med dagen i går Formen min har egentlig vært veldig fin i det siste. er jo mye trøtt, men det er jeg bestandig.. hehe Bekkenet har oppført seg ganske så bra, kjenner jeg har det i dag, men det er sikkert ikke våknet helt enda.. hehe Lå lenge i senga i dag før jeg og lillegutt stod opp. Mannen min leverte bølla i b hagen så slapp jeg det Litt deilig med slike dager. Har prøvd å komme i gang med litt husarbeid her. Fått satt på oppvaskmaskin og vaskemaskin, og ryddet unna det værste på kjøkkenet, så nå er det bare å vaske der. Må få tatt stua også i dag. ser ikke ut. Hundehår over alt.. ååå jeg kan være lei av den hunden til tider!! Lyst å barbere den med maskinen til min mann., hehe.. huff Men tar tingene litt pø om pø her, siden bekkenet ikke er helt på laget enda,' Lillegutt sover i vogna nå, så da tenkte jeg å benytte sjansen til å slappe av litt Håper formen din er fin og at det snart skjer noe mer Magica Fra Tryll: Gratulerer med jobb start Hva er det du jobber med? Ja det er spennende med hvordan neste fødsel blir. Du har fått store unger tiligere ja.. Jeg er så spent på om det går fort og greit, eller om jeg blir gående lenge.. litt mer spent nå tror jeg, siden det er så kort tid siden forrige fødsel. Har heldigvis hatt lette og fine fødsler så da skal det litt til for å ikke få det denne ganga også.. men man vet jo aldri Jeg var stor som en flodhest da jeg gikk med de 3 første. Grøsser nesten av å tenke på det.. hehe. men da var hele jeg stor. Var fryktelig overvektig. Med nr 4 var det bare en liten kul.. rart å ha så liten mage når det var baby der inne.. hehe Spent på hvordan det blir denne ganga.. Blir koselig når magen kommer ihvertfall.. Føler seg liksom ikke gravid før den er der Ønsker dere alle en strålende dag! Her er det meldt skikkelig dritt være med torden og regn. Liker litt torden vær jeg da.. er så koselig å være inne da.. og bare kose seg *klem*
maria isabell Skrevet 19. august 2008 #111 Skrevet 19. august 2008 så artig, fikk også så lyst på hjemmelagede kjøttkaker og hjemmelaget brød i går:) endte opp med å kjøpe hermetikk kjøttkaker og planlegger å bake brød i dag med rug:) gjorde visst nok i går:) min farmor lager verdens beste kjøttkaker..får dem aldri så gode som de hun lager:) pleier gå opp til henne med en haug kjøttdeig,så lager vi dem sammen og deler:) har prøvd på egenhand,men det blir aldri så bra:) har du begynt å se anntydning til mage enda? det er så koselig med den lille magen i begynnelsen:) godt med en fin dag:) kjøp kinesisk nakenhund da:) barnevennlige, allergi vennlige og uten hår:) ønsker meg en slik:) min mor har allergi,eg har allergi og tipper noen av ungene får det også..men det er viktig for barn å vokse opp med dyr rundt seg:) i dag er kjøkkenet skrubbet, igjen, ryddet litt på rommet til gullet, vasker klær og har satt på oppvaskemaskina (takk og lov for den, har vert uten i mangen år,fantasktisk lettvindt) planen i dag er å bake kaker og vaske ut av kjøleskapet,i ettermiddag skal vi å leke med beste kammeraten til jenta mi,det skal bli koselig, tenkte eg kunne ha med hjemmelagede kaker:) gullet sitter i vogna og venter på at vi skal gå på besøk...prøver å forklare henne at vi ikke kan gå før noen timer,det forsstår jo ikke hun:) skal prøve å legge henne nå ha en fin dag:)
Hilde :) Skrevet 19. august 2008 Forfatter #112 Skrevet 19. august 2008 mm ingenting er som det bestemødre lager De hjemmelaga grovbrødene jeg lager minner meg litt om da jeg var lita og var hos mormor, ho bakte alltid grovbrød.. Koselige minner.. Kinesisk nakenhund.. Øhm.. vet du de klarer jeg bare ikke.. hehe syns de er forferdelig stygge... usj.. men det er jo greit for de som har allergi ja.. men selv kunne jeg ikke hatt en slik hund.. Du minner om meg den siste uka før lillegutt kom til verden.. skrubbet og vasket som en helt.. hehe.. ja den oppvaskmaskinen er bare en helt genial oppfinnelse.. uten den hadde det blitt engangs servise her i huset.. hater å vaske opp.. hehe.. Har fått gjort det jeg skulle gjøre i dag og er godt fornøyd med det Fikk akkurat mld av mannen min om at han blir sen i kveld Så da får vi se om vi finner no lettvindt til mat nå, også noe lettvindt til han når han kommer hjem.. Men hva?? Gruble gruble.. vet jeg har lyst på noe varm mat.. middag.. men aner ikke hva.. åhh... typisk.. får gå igjenom skapene og se om jeg finner noe som frister litt
maria isabell Skrevet 19. august 2008 #113 Skrevet 19. august 2008 de er så stygg at de er pene:) kusina mi har en stygg hund,men den er så ufattelig snill,god og tolmodig at den på en måte blir kjempe fin:) var slik sist før gullet kom også,men trur det er litt desperat denne gangen....min kjære sitter å ser på jordmødrene og har lyden høyt på, hører det godt i den lille leiligheten...blir helt dårlig da alle damene skriker av smerte når de føder....tosken vil ikke skru av lyden:) vanskelig å fine lettvindt og sunn mat:) fiskeboller i hvit saus med rødbeter er jo lettvindt og litt sunt:) eller salat med egg og skinke? har så lyst å prøve noe nytt til middag:) har så lyst på pølsegrateng,men aner ikke hvordan en lager det:) i dag skulle vi på besøk til kompisen til gullet..har jo ikke bil så måtte gå 5 km...var kommt halveis og fikk så intense smerter,beit tenna sammen og gjekk videre,men det vart bare verre og verre...er jo så sta og skal jo klare alt selv,heldigvis ringte min kjære og hentet meg, selv om eg nektet:) blir tussete av at hver dag skjer det noe som ligner begynnelsen av en fødsel og så forsvinner det igjen... fant du noe god mat?
magica fra tryll Skrevet 20. august 2008 #114 Skrevet 20. august 2008 Hei igjen i regnet:( Har også hund, en blanding av labrador og golden retriver,-med3 katter i tillegg blir det endel hår her hos oss og(+3 langhåra jenter). Tror heller ikke jeg kunne tenkt meg en sånn liten hund. Hva slags hund har dere da Hilde? Er litt nyskjerrig på alderen din maria isabell, jeg da. Ser du skriver at du har dårlig tid med å få de barna du ønsker deg:) Jeg jobber som kursleder på et kurs som kalles "Hele mennesket". De som går der kommer gjennom nav og sliter bl.a med endel angst og depresjoner. Det er alt fra personlig utvikling, meditasjon, turer i naturen ti hjelp med å få ordnet opp i praktiske ting. Veldig spennende synes jeg. Driver også med private kurs i dansemeditasjon. -Nå ramper 2-åringen rundt her,tror det blir bra med litt barnehage ja. Fint at det kommer en liten til så kan de jo ha glede av hverandre. Prøver også litt sunn mat. Har kjøpt inn linser og diverse, så nå er det bare å finne ut hvordan jeg gjør... Idag blir det viltgryte til middag. Ha en god dag!
Hilde :) Skrevet 20. august 2008 Forfatter #115 Skrevet 20. august 2008 er jo vanlig med vaske dilla før babyen kommer.. men det er gjerne vi som er litt deswperate også til tider og ønsker å få fødselen i gang, og prøver å få det til med vasking.. hehe Ikke sikkert det hjelper, men det er godt å få vasket ihvertfall Jeg ble helt hekta på lukta til Ajax gulvvask, med sitron lukt.. MÅTTE ha den hver dag, da jeg ventet lillegutt. Så hver dag var det frem med bøtta og varmt vann og ajax.. kunne stå lenge med den bøtta og bare nyte lukta.. mmmmmmmmm Skrubbet dusjen som en helt også med den blandinga, effektivt der, dusjen har aldri vært så ren.. hehe.. for da kunne jeg stå å lukte mens jeg vaska... ei venninne kom innom mens jeg holdt på, og ho holdt på å le seg i hel da ho så meg.. Sto der å kosa meg i dusjen, med skrubb og kun i trusa og Bh.. du er bare helt gal du sa ho og lo.. For ho skjønte hvorfor jeg sto der.. hehe.. Fikk også dille på lukta av Sagespon. Så da jeg gikk ut i permisjon fra jobb var det rett før jeg fikk abstinenser.. rett før jeg kjørte på jobb for å lukte litt.. eller på felleskjøpet for å kjøpe en sekk jeg kunne ha hjemme.. hehe.. da er det ille.. ellers fikk jeg ikke dilla på så mye.. Var helt avhengig av gulrøtter da.. og er det egentlig enda.. Kan gå å knaske på de hele dagen.. mm Godt jeg ikke har fått dilla på godterier og slike fy fy ting da.. Huff du må ikke legge ut så slike lange turer når bekkent og alt kan finne på å streike.. Hørtes ikke mye godt ut.. Hmm pølsegrateng,, er vel bare å lage som en vanlig grateng.. og ha pølser i? isteden for fisk eller skinke... hvit saus og makaroni. og pølser i? Finnes sikkert oppskrifter rundt på nettet.. der finner jeg mye godt Tenkte jeg skulle bake litt i dag. Tror det blir horn med ost og skinke i. Ungene til mannen min kommer i dag, og de liker de så godt. Godt å ha med som nistemat Ungene hans er her fra onsdag til onsdag, annehver uke I går ble det spagetti med kjøttsaus.. Lettvindt men godt
Hilde :) Skrevet 20. august 2008 Forfatter #116 Skrevet 20. august 2008 Nesten samme hund vi har da Er en golden retriver vi har.. Med MASSE lang fin pels. Som legger seg så fint rundt om i hele huset.. urk.. Hørtes ut til å være en spennende og givende jobb du har! Det gir en så mye det med å kunne hjelpe andre litt.. hehe ja det er igrunnen alltid godt å få levert ungene litt i barnehagen De har så godt av det også. Dattera mi begynte da ho var 1 1/2 år. Bare 2 dager i uka. Jeg gikk bare hjemme, men ho hadde ingen å leke med her, og å gå rundt i bena på meg hele dagen ble for kjedelig.. Da ho hadde gått der 1 år begynte ho 3 dager i uka, og året etter fullt. Ho stortrives der, og har bare så godt av det. Og jeg hadde godt av å få litt fri En trenger litt voksen tin inni mellom.. kunne gjøre litt ting uten barn hele tiden Tenker tanken på om lillegutt kanskje skal begynne etter sommeren neste år. Kunne kanskje vært godt når jeg har enda en liten en til i huset da.. Kan bli krevende med en på 1 år, og en liten baby.. Vi får se hvordan det går når babyen kommer Lillegutt hadde sikkert hatt godt av å få lekekompiser i b hagen, en dag eller to i uka når han er nesten 1 1/2 år.. viltgryte hørtes godt ut. her tror jeg det blir fiskeboller i hvit saus.. Vi er alle gald i det, og det er lett og greit å lage.. Koker middag til bestemora til min mann også, ho er kreftsyk og har ikke så lenge igjen, ligger for det meste bare på sofaen, ikke noe i form.. så da syns jeg det er greit å sørge for at ho får litt middag.. ho setter veldig pris på det også Da ønsker jeg dere alle en fortreffelig fin dag
maria isabell Skrevet 20. august 2008 #117 Skrevet 20. august 2008 magica fra tryll:) kan tenke meg det blir mye å vaske ja:) golden retriver er nydelige:) dere som ikke er alergisk er heldig, er så glad i dyr, når eg var liten hadde eg en hel haug,men vart jo så syk:( det er så viktig for ungene å vokse opp med dyr rundt seg:) eg har god tid til å få barn,min mann har det mere travelt:) vi ønsker oss som sagt mangen barn,tenk hvor fantastisk det må være for ungene å vokse opp i en stor familie:) dette er drømmen da:) så var det denne kjærligheten da, som ikke kan styrest. har blitt veldig glad i en mann som er "noen" år eldre enn meg. vi har det ufattelig godt sammen og han er en fantastisk pappa, vi deler også drømmen om stor familie:) de fleste menn blir jo skremt av mere barn enn 2:) eg er enda ikke 30 år,men min kjære er over 20 år eldre:) så viss vi da er så heldige å få 5-6 barn så bør vi kanskje ikke vente så alt for lenge med å få siste mann:) men vi tar i mot de barna som kommer når de kommer:) kem veit kanskje vi bare får disse to, og da skal vi være veldig takknemlig for det:) men ønsket er jo der da:) det triste med å ha en slik aldersforskjell er at en finner ut hvem som virkelig er vennene dine og en må tåle å høre mye negativt:) viltgryte hørtes godt ut:) leter etter nye middager for tiden:) ha en god dag du også.)
maria isabell Skrevet 20. august 2008 #118 Skrevet 20. august 2008 magica fra tryll:) trur eg har svart det på dette lengre oppe i tråden også.)
magica fra tryll Skrevet 20. august 2008 #119 Skrevet 20. august 2008 Maria isabell: -En liten oppløftende minihistorie ang. alder. Har et vennepar som er 42 og 59. De har 3 barn sammen på 12, 7 og 3. I tillegg har de 2 voksne hver fra før, og nå skal han bli oldefar:) Snakkes alle sammen...
maria isabell Skrevet 20. august 2008 #120 Skrevet 20. august 2008 hih ser deg for meg:) en blir litt smårar når en er gravid:) vaskemiddel lukter jo kjempe godt:) gullerøtter er jo en lur ting og like, sjokolade er litt verre:) hvordan går det med kjøkkenet og soverommene? framdeles på planlegging eller? i går badet små ungene sammen og de storkoste seg:) er så gøy når unger leker sammen:) prøver pølsegrateng en dag med god tid,skal lete på nettet nå er desverre ganske dårlig på kjøkkenet,men det blir bedre:) har lest en del bøker og prøvd meg fram,mangen tragiske resultater,men til slutt blir det bra:) skal lage middag til lille jenta og fryse ned, så har eg noe lettvindt til henne etter fødselen....fiskeboller,gullerøtter,poteter og brokkoli må vel være bra? og så mixe dem sammen? så koselig med fullt hus:) du hørest ut som en god stemor:) i dag skal vi til "bekkenmannen" så skal vi på landet å besøke mormor og morfar...da blir hun så glad,det blir eg også, min mor koser seg med å stelle og dulle barnebarnet sitt,godt med litt pause akkurat nå spagetti er kanllgodt og lettvindt,super middag:) det er så koselig å prate med deg, godt med en som forstår, når eg sier hvor mangen barn vi ønsker oss er det fåtallet som er positive for å si det slik:) ha en fin dag:)
maria isabell Skrevet 20. august 2008 #121 Skrevet 20. august 2008 magica fra tryll:) så koselig:) håper vi er så heldige:) pappaen må være ung og sprek da han er 59 og har en 3 åring:) må være rart å ha en på 3 år og bli oldefar:) han er en heldig mann:) min kjære syntes det er rart med barnebarn og barn på samme alder:) men han er egentlig bare overlykkelig, neste år reiser alle barnebarnene, og vi på ferie sammen:)
Hilde :) Skrevet 20. august 2008 Forfatter #122 Skrevet 20. august 2008 det er veldig greit, og lettvindt (og billig) å lage babymaten selv ja. Hørtes ut som en flott meny det du nevnte En må bare huske på å ikke ha salt i maten dems.. Laget selv mye mat til mine da de var små, porsjonerte opp og puttet i frysen.. kjempe greit.. kommer snart til å begynne med det til lillegutt også nå Høres ut som dere skulle ha en koselig dag i dag ja .. Her har jeg bare sullet rundt hjemme... Mannen er avsted å leverer den nye bilen på verksted. de skal begynne på den i morra tidlig. skifte girkassa er vel ikke lenge før han er hjemme igjen, svigerfar er med for å hente han.. så ble jeg hjemme med ungene.. I morra skal jeg på den første skikkelige svangerskaps kontrollen Gleder meg.. Så tenkte jeg å ta meg en liten tur på Barnas hus og kjøpe lekegrind, som de har tilbud på, og kanskje kjøpe nytt babysete.. ikke veldig fornøyd med det jeg har, så tenkte å kjøpe nytt nå, så kan lillegutt bruke det til han blir større, også er det babyen sitt når den kommer Så blir det sikkert litt mer shopping også.. hihi.. Er koselig å prate med deg også Er så koselig å treffe slike trivelige folk som det er her, som er så positive og fint innstilt til det med mange barn.. og ikke bare kommer med kommentarere om det ene og det andre Syns vi er en fin og koselig liten gjeng her inne jeg fin kveld til dere alle
venter sistemann 38 uker Skrevet 20. august 2008 #123 Skrevet 20. august 2008 Hei igjen. Nå har denne tråden blitt så lang at det tar så lang tid å åpne den. Tålmodigheten er ikke veldig bra om dagen, så jeg syns jo det tar en evighet. Ikke negativt altså, bare hyggelig. I går var jeg altså på ul. Alt ser veldig bra ut, og det var en veldig aktiv krabat i magen. Ganske sprøtt siden jeg ikke kjenner en eneste bevegelse ennå. Gleder meg masse til det. Spurte om legen kunne se hvilket kjønn det var, og han sa at det ser ut til å bli en gutt. Jeg ble veldig glad for det, for har jo hele tiden sett for meg en gutt. Da ender jeg opp med 5 gutter og en jente. Når jenta mi på 8 setter i gang, så veier hun opp for alle brødrene tilsammen med temperament. Pappa påstår vi er veldig like. Alle ungene mine har sine gode og dårlige sider som alle oss andre. Etter at jeg fikk barn har jeg tenkt på hvor åpne og ærlige dem er. De tenker i grunnen ikke stygge tanker eller slenger dritt.Tenk på så mye som blir ødelagt under oppveksten av oppriktighet. I grunnen trist å tenke på. Fordommer blir lært. Det er vel ingen som er bedre eller dårligere enn andre i utgangspunktet. Blir så dumt når noen skal belære andre om hvordan de skal leve livene sine. Så lenge en ikke plager noen med valgene sine, forventer jeg respekt tilbake. De som ikke viser en respekt, er heller ikke verdt tillit. Jeg er heller ingen superkokk, og stortrives egentlig ikke på kjøkkenet, men etterhvert som antall barn har økt, så har jeg skjønt at jeg må gjøre noe med det. Blir dumt å servere ferdigpizza og toro-gryter til så mange. Har i grunnen blitt stadig flinkere til å lage middager "fra bunnen av". Det kommer vel til å gå med store mengder mat med mange ungdommer i oppveksten. Den tid, den sorg. Nå driver jeg også med litt prøving og feiling, men alle spiser det som blir servert. Ungene klager og bærer seg nesten hver gang det er løk eller "må vi ta grønnsaker" og den stilen, men alt smakes på og spises.Vi har jo bare helt vanlig mat som jeg mener alle bør spise, og som også er vanlig å få servert borte. Til tider føler jeg at det ligner mer på et galehus enn en familie, men det tror jeg er ganske normalt i de tusen hjem. Det er vel ikke alle som tør innrømme det. Noen tror jo de er så fine at jeg lurer på hvordan de klarer å tørke ungene sine på do. Kanskje stygt sagt, men det er noe i det likevel. Rart hvordan man kommer inn på helt sprø temaer forresten. Hadde bare tenkt å titte gjennom innleggene og skrive en liten hilsen, men tiden flyr. Har tenkt å se litt på tv nå før jeg tar kvelden. Mannen min jobber i kveld,og jeg vet ikke helt når han dukker opp. I går kveld var han også borte, og da la jeg meg kvart på ti, trøtt som bare det. Føler meg ikke så veldig selskapelig om dagen. Når ungene er i seng, er det egentlig senga som frister mest. Ha en fin kveld/dag, alt etter som når dette leses.
maria isabell Skrevet 20. august 2008 #124 Skrevet 20. august 2008 hilde:) har du noen gode oppskrifter på babymat,utenom fiskeboller? kan bli litt ensformig i lengden:) vi har storkost oss:) gullet har vert med mormor i hele dag,hu hadde akkurat tid til å si natta til meg før mormor la henne til å sove...kjenner at kreftene kommer tilbake..gullet er eneste barnebarnet så hun får all oppmerksomheten til mine foreldre:) min mor kunne sikkert hatt 10 barn,men hun måtte ha 4 ks og da fikk hun ikke lov mere, da ville hun adoptere men min far ville ikke,han var sliten etter 4 tette:) det blir gøy i mårra,skal du gå til hun legen som var så positiv? må advare deg mot barnas hus,de lover og lyger..de lover deg at du kan bytte sete etter 10 dager og når du kommer og skal bytte nekter dem deg å bytte:) dårlig service,kanskje det er betre der du bur:) er så spent på kjøkkenet og soverommene dine,det hørtest så gøyt ut:) vi skal i møte anng det nye huset nå snart,kanon gøy å plukke ut farger på kjøkken og bad...bestemme farge på alle veggene i hele huset:) synd vi ikke bur nærmere hverandre hadde vert artig om vi budde i samme by:) lykke til i måren:) natta:) ps: sikkert mangen skrive feil,pcen til min far er ikke helt god for tida:)
maria isabell Skrevet 20. august 2008 #125 Skrevet 20. august 2008 venter sistemann:) 5 gutter og en jente:) så artig da:) har selv 3 brødre,koselig:) det stemmer at jenter er mere krevende, mine foreldre har alltid sagt at det har vert 10 ganger mere arbeid og bekymringer med meg enn alle 3 guttene tilsammen:) godt å høre at eg ikke er den eneste som strever på kjøkkenet..har aldri likt å lage mat før de siste årene,har mye å ta igjenn da:) kom gravid med nr 1 og skulle kjøpe fisk,ante ikke hvordan en kokte fisk en gang...flaut...nå går det heldigvis mye betre,men strever enda,en del grunnleggende kunnskaper er jo ikke der:) har lest mangen kokebøker:) ha en fin kveld du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå