Baby-bea Skrevet 14. august 2008 #76 Del Skrevet 14. august 2008 Var på ultralyd i dag, men det var for tidlig til at de kunne se noe nøyaktig, så jeg fikk ny time neste fredag :-) Da kan det hende vi ser hjertet slå sa han. Spennende :-) Men av det han så, virket egglederne rene - og det var jo det jeg var mest interessert i å vite, for da er nurket/nurkene på rett plass :-) Og etterpå følte jeg meg virkelig gravid, for nå vet jeg at det bor noen i magen min :-) Nå er jeg sååå spent på å høre din termin i morgen! Du får jo sett hele nurket, og det er jo like stort hver gang :-) Får du med deg mannen din, eller må han jobbe? Har du drømt mye når du gikk gravid? Jeg har slitt med mareritt hver natt de siste dagene. Underlig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138455851
Hilde :) Skrevet 14. august 2008 Forfatter #77 Del Skrevet 14. august 2008 åå endelig.. nå har jeg venta spent her i dag.. hehe litt kjedelig at dere ikke kunne se stort da, men så er du jo helt ny gravert også Men kjempe gode nyheter at det ikke er noe galt! Kjempe glad på dine veine nå! Og gøy med ny ul neste fredag.. håper dere får se det lile hjertet da Ja det er helt utrolig det der å få se det lille nurket i magen.. kunne gått tirr å ofte på ul jeg for å få kikke og hilse på.. hehe.. er bare så koselig og gøy å se de.. er kjempe spent. På hvor stor han/hun/de er.. hehe om alt er i orden.. er jo alltid litt nervøs for at det kan være noe galt.. Og når terminen blir... Hmm nei tror ikke jeg drømmer stort mer rart enn det jeg pleier.. hehe.. Håper marerittene gir seg. ikke noe godt å ha det slik om nettene... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138457135
maria isabell Skrevet 14. august 2008 #78 Del Skrevet 14. august 2008 takk:) modnings akkupungtur får vi prøve,men det er jo veldig viktig å gå til noen som er profesjonelle...mangen som jobber med dette og bare har et helge kurs:) hvor skal en spørre om dette? jenta mi var 4,1 og 36 i hodet...det var fææææælt...klarer ikke et gram mere enn det:) hadde håpet målingen i dag skulle gi positiv svar og ta bort litt av denne fødsels angsten..men den vart bare verre:( er glad alt er bra med ungen da:) har lyst å bli satt i gang nå noen som har prøvd det uten å være moden? skal visst være vondere da? eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138457761
Hilde :) Skrevet 15. august 2008 Forfatter #79 Del Skrevet 15. august 2008 det er noen jm som setter akupunktur. spør jm di om ho kjenner noen 36 er ikke så stort da men nå er ikke hodet 36 cm i omkrets når babyen kommer ut heller.. det utvider seg når babyen kommer ut Dette går så bra så. Lillegutt blir ikke SÅ stor som de har tippet.. *leker syns i dag* hehe Når var det terminen din var igjen? Har hørt at de setter helst ikke i gang hvis en ikke er moden. og at det kan bli vondt og heftig hvis en gjør det. Men nå oppleves det jo ikke likt fra kvinne til kvinne heller.. noen får det ikke så ille selv om de ikke var modne.. så det er vannskelig å forutsi.. Nå er det bare 4 timer igjen til ul! Åh.. gleder meg sånn til å se den lillespira Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138459195
maria isabell Skrevet 15. august 2008 #80 Del Skrevet 15. august 2008 så gøy:) du må sende melding med en gang du er ferdig:) tenk visss det er tvillinger:) så gøy:) du tippet du var 14 uker på vei,stemmer det? har gledet meg til ultralyden din.) min termin er 10 sept...strever veldig med å forstå at denne ungen faktisk kan være mellom 4 og 4,8 kg....viss eg går på overtid blir det verre....tanken på ks er helt fjern,har lyst å føde naturlig uten bedøvelse slik som sist,men det er vel ikke så lurt nå... lykke til i dag:) :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138459868
magica fra tryll Skrevet 15. august 2008 #81 Del Skrevet 15. august 2008 Hei maria isabell! Jeg har fått akupunktur både hos jordmor og akupunktør. Det er jo bare å spørre om hva slags utd. de har. Jeg har satt igang fødsel uten å være moden. Jeg skulle ha tvillinger og hadde gått til termin. Det ble en laaang og slitsom affære. Til slutt måtte de bruke vakum. Hadde jeg ikke vært førstegangsfødende hadde jeg truet meg til å vente på naturen. Den fødselen som jeg gikk 17 dager over (hun veide 4,2, men var estimert på ultralyd til ca 3,5!!), var en kjempefin fødsel:) Tror derfor ikke det å sette igang dersom en ikke er moden er så lurt.. Hei hilde! Gleder meg til å høre hvordan det gikk på ul:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138461008
maria isabell Skrevet 15. august 2008 #82 Del Skrevet 15. august 2008 magica fra tryll:) takk for svar..har ringt rundt i hele dag og lest mye..fikk til slutt tak i en jordmor som driver med akkupungtur...hu hadde time til meg med en gang,måtte visst sette i gang fort med behandling...snakket med en anna jordmor som bare var helt fantastisk..hodet skal være 35 nå og det er jo det sikkreste målet de tar,viss det målet stemte ville ikke hodet vokse mere enn 36 cm til termin:) det var jo en god nyhet...hodet til jenta mi var 36 også men resten..huff... håper bare hu jordmora får igang modningen litt fort:) har vasket hele leiligheten i dag i håp om at det skulle hjelpe,men neida,bare et ekstremt vondt bekken og en skinnende leilighet som resultat:) så heldig du er som har tvillinger,har alltid ønsket meg det...(litt teit å ønske seg tvillinger,har jo lest om hvor sinnsykt tøfft det kan være..tenker litt slik jo flere barn, jo betre. koselig for ungene å vokse opp med mangen søsken,desverre har vi litt tidspress på å få gullene våre pga alder) HILDE, HVORDAN GJEKK UL???? du må jo skrive med en gang..er så spent:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138461973
Hilde :) Skrevet 15. august 2008 Forfatter #83 Del Skrevet 15. august 2008 da har jeg vært på ul :) jeg fikk ca termin 20 feb, på 10 årsdagen til dattera til gubben min tenker ho blir kry nå.. hehe men det var bare noe han regnet seg frem til sånn ca.. rundt 20 sa han.. var en veldig hyggel doktormann. tok seg goood tid til å prate om alt og forklare. første vi så var et lite hjerte som slo som bare det. nesebent så vi klart og tydelig. bra!! sa han og målte nakken.. tynn og fin.. Hurra!! sa han.. hehe hvis babyen har hjerte feil vises det på nakken. og det kan da skyldes downs. men dette så ut til å være en frisk og fin baby.. som boltret og sprells som bare det alt var bare fint. så alt vi skulle og ville se en stykk sprell levende baby sa han, da han leste inn i denne båndopptakeren sin det var bare så gøy å se den lille.. så full av liv åh.. det er like utrolig hver gang det der så han tippet da at jeg er rundt 12+6 uker nå. etter det han målte fra hodet til rumpa på babyen.. jeg håpte på rundt 13-14 uker (at jeg ikke var no kortere på vei) så det var jo ikke gal tipping skal inn på ny ul 25 sep. så da får vi se om det blir samme termin spennende altså..... maria isabell: kjempe flott at du fikk tak i jm som vil sette i gang med ei gang. blir spennende å se åssen det går Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138462201
maria isabell Skrevet 15. august 2008 #84 Del Skrevet 15. august 2008 så gøy:) 13 uker på vei:) hvor mangen mnd blir det mellom de to minste da? og alt var bra,kjempe flott:) ja,er veldig takknemlig for at hun hadde tid så fort:) hu skulle få meg inimellom resten av uka også.) håper inderlig det hjelper:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138462449
maria isabell Skrevet 15. august 2008 #85 Del Skrevet 15. august 2008 11mnd mellom dem,kan det stemme? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138462454
Hilde :) Skrevet 15. august 2008 Forfatter #86 Del Skrevet 15. august 2008 ja det vil bli rundt 11 mnd. kommer ann på når den lille finner på å komme ut. Lillegutt blir 1 år 2 mars. Så det kan fort bli 12 mnd mellom de Blir spennende å se på neste ul, om det blir samme termin Kjempe spennende dette med akupunkturen!! Blir gøy å følge med deg nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138462793
venter sistemann 38 uker Skrevet 16. august 2008 #87 Del Skrevet 16. august 2008 Hei alle inne på denne tråden. Har sittet og fulgt med på alle innleggene og vært så spent på ultralydene deres. Det er ikke så mange andre som venter sitt femte eller sjette barn, så godt å se at man ikke er helt alene om det. Føler jo at folk ser på meg som et sektmedlemmer eller noe av og til. Har 5 egne barn og ett stebarn, så det velter unger ut av bilen. Har 9-seter, så den blir fyllt opp i februar når alle er hjemme. Har termin 3. februar. Jeg har 4 gutter og en jente, og jeg er helt overbevist om at det er gutt denne gangen også. Jeg føler meg veldig heldig som verken sliter med bekken eller kvalme, men fytterakkern så sprø jeg blir av hormonene. Vil ikke kalle det lykkehormoner i hvertfall. Det begynner å bli litt bedre nå når magen snart ligner en gravid-mage. Mamma-buksene er funnet fram. Har bodd i bukser med strikk i livet endel uker og følt meg som en slask. Selvtillitten har ikke vært på topp, nei. I dag er jeg 15+6, og jeg har ikke sagt i hytt og vær at jeg er gravid. Mamma og pappa fikk vite det med en gang. De sa ikke akkurat gratulerer. Ser ar jeg kjenner meg igjen i deres tanker om tilbakemeldinger fra andre,og "frykt" for dem. Dette barnet er like ønsket som de andre, men jeg føler at jeg må forsvare og forklare at jeg er gravid igjen. Jeg går "bare" hjemme, og er fornøyd med det selvom jeg ikke egentlig er husmortypen. Må avslutte for denne gang, for har en utålmodig gutt på 11 mnd som venter på forsinket frokost. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138465653
Hilde :) Skrevet 16. august 2008 Forfatter #88 Del Skrevet 16. august 2008 hei, og velkommen i gjengen, som har litt fler barn enn gjenomsnittet koselig å bli kjent med fler ja det ser ut til å bli en flott gjeng hos dere også er glad vi fant oss en grei 9 seter.. så vi kan komme oss avsted hele gjengen, og slippe å låne bil uff de der hormonene kan være skumle du... sliter fælt med de selv ikke bare det der nei.. tror ikke folk skjønner at de tar en del av gleden ifra oss, når de kommer med de svarene de kommer med.. når vi kommer med en så koselig nyhet burde de heller utbryte åå så koselig. så gøy! og ikke å herregud. enda en? nå må dere gi dere.. ganske spent på hva foreldrene mine kommer til å si.. hehe.. uansett reaksjon når jeg sier det vet jeg de vil glede seg over det nye barnebarnet.. men det er alltid vondt å få de negative reaksjonene... men men.. vi får bare heve oss over de, og glede oss over disse små underene våres Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138466756
magica fra tryll Skrevet 16. august 2008 #89 Del Skrevet 16. august 2008 Hei maria isabell! Blir spennende med akupunkturen! Ja, tvillinger har vært intenst. Ikke å ønske egentlig...Bedre å få de etter hverandre:) De veide 6,5 kg tilsammen, kjempemage hadde jeg! Dårlig tid? Hvor gammel er du da? Jeg er 42 når baby nr.5 kommer. Blir siste det da;) Hilde! Spennende med ul. Gleder meg til jeg skal 1.sept. Håper de kan se kjønnet jeg da:) Og selvfølgelig at alt er bra! Velkommen til den nye med mange barn:) Ja vi må bare ta våre valg og være stolte! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138467595
Baby-bea Skrevet 16. august 2008 #90 Del Skrevet 16. august 2008 Så morsomt at du hadde kommet så langt :-) 11 mndr mellom gitt :-) Tenk så morsomt det blir for ungene da! Ska se d er en liten gutt denne gangen også :-) Jepp, jeg er jo helt nygravert, så jeg regnet ikke med å se så mye. Hovedsaken var jo at det ikke var noe i egglederne, men at nurket/nurkene lå på rett plass :-) Ser vel ikke såååå mye mer om en uke heller tenker jeg. Mon tro hvor tidlig de kan se om det er fler? Helt anderledes svangerskap denne gangen nemlig. Er jo også spådd tvillinger av flere uavhengig av hverandre. Men om det stemmer... Det blir iallefall morsomt å se. Pappaen er ellevill uansett han :-) Ringte her om kvelden fra Peru. Dårlig forbindelse å greier. Jeg er jo mest bekymra for han og spurte om det. (Dyrt å ringe fra Peru, så vi bevilget oss kun 10min) men han avbrøt meg rimelig kjapt og sa "men du, jeg vil høre om babyene jeg". Jeg måtte jo le litt og si at det er ikke mye nytt ennå. Og det vises ikke mye på meg ennå. Kun ansiktsfarge og brystparti... he, he... Har du prøvd gullring i et av dine hårstrå over håndleddet ditt? Eller over magen? Har det stemt til deg i såfall? Det har stemt til meg frem til nå... Og til dere andre: Jeg er såååå glad for alle med flere barn. Godt å se at vi faktisk er en del :-) Synd med de negative reaksjonene ja. Derfor gidder ikke jeg si noe ennå. Og jeg vet ikke om jeg gidder å forsvare meg så mye heller. Jeg kommer til å si at jeg respekterer deres valg - og da forventer jeg det samme andre veien også.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138468050
Sun_Shine_ Skrevet 16. august 2008 #91 Del Skrevet 16. august 2008 Vil bare si hei, og gratulere med 5. på vei. Har tittet innom og lest litt på tråden, og ventet i spenning på når du fikk termin. Den kom ikke så langt fra min (som er: 05.03.09). Jeg venter nr. 4, og har ikke tenkt å gi meg med den (har lyst på en til etter på). Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138468186
maria isabell Skrevet 16. august 2008 #92 Del Skrevet 16. august 2008 kjære venter sistemann:) du er så ufattelig heldig:) nr 7 du også akkurat som hilde:) dere lever jo min drøm:) kan tenke meg at det kan være svært slitsomt til tider,men verdt det:) ikke bry deg om kommentarer,som eg sa til hilde,bare tenk på hvor miusunnelig eg er på deg når noen slenger med leppa:) lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138468353
maria isabell Skrevet 16. august 2008 #93 Del Skrevet 16. august 2008 magica fra tryll:) eg har god tid,min mann har det litt mere travelt..han er eldre enn meg... og når eg ønsker en haug med unger kan han bli en gammel far når sistemann kommer for å si det slik, med mindre de kommer en i året:) ønsker jo minst 5 barn og helst flere etter det...dette er jo bare en drømm, det er jo ikke sikkert vi er så heldige,men det er en sterk drømm som betyr mye:) syntes det er flott at du går gravid og er 42 år, du er heldig:) mangen over 40 som strever med å bli gravid...håper du har et lett svangerskap:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138468432
maria isabell Skrevet 16. august 2008 #94 Del Skrevet 16. august 2008 hilde:) så gøy 2 barn på 1 år:) bra jobba:) de kommer til å storkose seg sammen:) minsten var gutt ikke sant? får du en gutt til nå så kommer de til å bli bestevenner (forhåpentligvis) skal du vite om det blir gutt el jente? bare 1,5 mnd så får du vite:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138468459
Hilde :) Skrevet 16. august 2008 Forfatter #95 Del Skrevet 16. august 2008 God kveld i stua jenter! Hvordan står det til hos dere i kveld? Jeg nyter stillheten og roen i huset Små trollene mine sover søtt, bare de to minste som er hjemme denne helga. Mannen min er sendt ut på fest, så nå skal ho mor plante seg godt ned i sofaen, med fjernkontrollen i ene hånda, og godetposen i den andre, og slenge bena på bordet.. og ha en kose seg kveld Og fræse rundt litt på nettet å skravle litt og kikke rundt (på baby ting.. hihi) I dag fikk vi se hvilke venner vi.. eller.. mest jeg har.. Tidligere denne uka ringte en komips min mann og lurte på om han ville være med på fest hos en som har bursdag i dag. Skal høre med kjerringa om det er noen planer svarte han, hvis ikke er jeg med Han sa til meg at han ville ikke svare ja med ei gang, ville vente noen dager for å se om han fikk høre noe om hva damene skulle i dag. Siden det bare var han som ble invitert tenkte vi at de skulle ha en gutte kveld, noe jeg syns hørtes kjempe gøy ut, de har godt av slike kvelder.. Mannen min var sikker på at de andre fruene sikkert skulle finne på noe, og da mente han de kunne høre med meg også. Ikke tenk på det du,. Du går på festen å koser deg.. Så kom dagen i dag. uten at vi hadde hørt noe mer. Han sendte ei mld til kompisen og lurte på hvordan det ble i kveld, med kl slett og sted. Da ringer dama til kompisen.. jo det ble sånn å sånn og de kunne godt komme å hente han.. De skal ha med seg kjerringene sine sier han.. Ja det overrasket meg ikke svarer jeg.. Han mistet hele lysten på å gå, for han syns det var så utrolig dårlig gjort av de å ikke spør om jeg ville være med.. Jammen kjære sier jeg og smiler.. Jeg er jo gravid! Og da kan ikke jeg være med på noe vet du.. (virker det ihvertfall som) Jammen det går i det minste ann å spør sier han.. Joda.. jeg er enig i det.. de kunne jo spurt har DERE lyst å være med.. og ikke har DU lyst å være med.. Jeg er ikke sur eller noe. bryr meg egentlig ikke.. Fikk bare svar på det jeg egentlig visste sa jeg til mannen min.. jeg er ikke interesang når jeg er gravid... For det går jo ikke ann å være med på fest når en ikke kan drikke.. Neida.. hehe.. Kan nesten ikke annet enn å le av de.. Ga beskjed til mannen min at nå går du å koser deg og har det gøy på festen. Skal kose meg hjemme jeg Så han ruslet nå avgårde, goingen min Koser meg godt med en alene hjemme kveld jeg BABY BEA: Åååå så søt og god din kjære er da.. Klart dette er kjempe spennende for han.. er jo første gang han går igjenom/opplever dette Jeg syns det er så søtt når mannfolka bryr seg så mye. de er så gode Gullring ja.. hmm tenke...' lurer på om vi ikke prøvde med nr 1.. men kan ikke huske hva ringen viste eller om det stemte.. hehe Må kanskje prøve Hva er det som betyr hva igjen? husker ikke.. Sånn etter hjertelyden så kan det se ut til å bli jente. De sier jo at jentene ligger høyt der.. ikke at man skal tro så mye på det men.. er jo moro å se om det stemmer.. Nurket mitt ligger på rundt 160 slag.. så det er jo "jente lyd" Kan ikke huske helt hva de andre lå på.. lillegutt lå på rundt 130 140 tror jeg... Har kjøpt meg en slik babywatcher, så jeg hører på nurket mitt inni magen.... er koselig å høre hjerteslagene Om det blir gutt eller ikke betyr ingen verdens ting. Kunne jo vært litt moro med ei jente til.. siden jeg bare har ei. Men syns egentlig guttene er lettere å ha med å gjøre.. hehe Helt fra jeg fikk lillegutt har dattera mi sagt at jeg skulle få jente baby i magen.. Blir spennende å se om ho har rett MARIA ISABELL: Ja det kommer til å bli kjempe greit for de når de blir litt større, når de blir så tette.. Ser bare å sammensveiset de elste guttene mine er , de skiller ca 20 mnd. Så da kan en jo tenke hvordan det blir med disse to små Blir spennende å se om det er gutt el jente Mannen min føler det er jente og sier bare ho.. Jeg har også tenkt litt jente men er ikke sikker.. Har tenkt tanken at jeg har jo gutt gutt jente gutt.. så da kommer det nok en gutt til Vi kommer nok til å ville vite kjønnet hvis de kan se det når vi skal på ul. Mannen min klarer nok ikke vente.. hehe Hadde jo vært litt moro å ikke vite noe denne gangen (visste hva det ble med de to minste, med de to elste visste jeg ingenting) Men samtidig er det jo greit å vite hva det er.. Om jeg må pakke ned guttetøyet og finne frem jentetøyet Blir spennende å se ihvertfall.. Gleder meg alt til å se lille nurket igjen 6 uker går jo egentlig fort Hvordan er formen din? Ikke noen fødevibber ute å går enda? Er så spent på hvordan det går videre med deg.. Om du snart får. Hvor stor lillegutt er.. Og ikke minst.. Høre hvordan fødselen blir! Håper såååååå at du skal fp en fiiiiiiin og flott fødsel.. skal krysse alt som krysses kan Kjempe spennende dette ))) SUN_SHINE: Hei Gratulerer med spire nr 4 og fin termin. Lillegutten min ble født 02.03 Skal se du også får denne datoen Kan jo være jeg også ikke får før i mars. Alltid spennende å se når de små finner ut at de vil ut Kjempe koselig å se at du ikke har tenkt å gi deg med nr 4 Det er bare en sånn utrolig stor glede i disse flotte barna, Joda.. en del bekymringer, frustrasjon og slit må man regne med.. Men det er verdt det! Håper du har en fint og flott svangerskap og er i fin form MAGICA FRA TRYLL: Er jo ikke lenge igjen til 1 sep nå Blir gøy å se om du får vite kjønn. Alltid moro og spennende på ul Mannen min var litt lei seg for at han ikke fikk vært med i går. Så han kommer nok til å gjøre alt for å klare å være med neste gang Han satt bare å gliste da vi var på ul da vi ventet lillegutt.. Var så søt der han satt å kikket og kikket på junior på skjermen Håper alle er i fin form og har en fin kveld. Her er formen fin. Hatt et litt kranglete bekken i dag men nå har det roet seg litt.. Humøret er på topp.. sitter under teppet og koser meg. Skal snart hilse litt på godteposen.. hihi.. Kos dere jenter !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138469165
maria isabell Skrevet 16. august 2008 #96 Del Skrevet 16. august 2008 hilde:) ingen fødsel på gang desverre..har jo hatt falske rier og kraftig e kynnere mangen dager,så det er jo vanskelig å si...men har hatt det midt i svangerskapet også...har vert hos frisøren i dag å pynta meg:) 2000 takk...ante ikke at det skulle være så dyrt:) men ser veldig bra ut da:) bagen er nesten ferdig pakket og babyklærene er vasket,mangler bare senga så er alt klart:) du må holde meg oppdatert.) blir spenndende om det blir gutt el jente:) du har vel alt du trenger denne gangen:) klær og utstyr:) har spist to korger meg bringebær i dag..skulle visst hjelpe...eneste som skjedde var at eg fikk vondt i magen:) hihi..er litt små desperat..ligger våken om natten å tenker på kjempe babyen som kommer ut... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138470739
Hilde :) Skrevet 17. august 2008 Forfatter #97 Del Skrevet 17. august 2008 må se det positive med kynnerne ihvertfall Og hvem vet.. Kanskje det er modningsrier du går med og? Jeg hadde så med kynnere, streke og mange, fra uke 16 da jeg ventet lillegutt, at jeg spøkte med det at han kom til å komme ut av seg selv, så sterke som de var. Og det gjorde han nesten også. Er de vondeste og tøffeste riene jeg har hatt.. Men så var det den beste fødselen min også tror jeg.. Han kom nesten helt av seg selv.. bare to små lette press så blopp var han der Åh så gøy med ny frisyre da.. Jeg har hår ned til rumpa, fornøyd med at det endelig begynner å bli litt lengde på det. ,men det er mange ganger jeg har lyst å gå til en frisør og si gjør det du vil.. Få fikset opp og forandret litt.. men.. jeg tør ikke.. hehe.. redd for å angre... Å ja skal nok holde deg oppdatert jeg Den siste uka før lillegutt ble født haffe jeg totakt vaske dilla. Løp rundt her som en tulling å vasket tak! og vegger i begge stuene, vasket ned hele badet, tok helt av.. Jeg skjønner ikke at jeg orket.. hehe.. Hadde akkurat gått ut i permisjon.. og det var kjedelig. så måtte jo ha noe å finne på.. hehe.. En kan fort slite seg ut med å prøve kjerringråd.. men er det først noe modning på gang, er det mye mulighet for at de vil hjelpe Lykke til! Du MÅ hyle ut så fort det er noe på gang Ha en fin søndag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138471289
piami Skrevet 17. august 2008 #98 Del Skrevet 17. august 2008 Hei igjen!! Nå har ikke jeg vært her på noen dager. Vi hadde lynnedslag her på onsdagskvelden så nettet har vært ute siden det. Litt ekkelt når man er alene hjemme med ungene, men jeg er vel en kald fisk har jeg fått høre:) Samboeren er på jobb i Skottland i 4 uker av gangen. Han kommer hjem på onsdag! JIPPI!! ( det første han ser da er plenene som ikke har blitt klippet siden han dro...) Gratulerer så mye med 13 uker Hilde C!!! å så gøy:) Har magen kommet eller? På meg kom den i første trimester denne gangen. ( på andre så jeg sikkert bare lubben ut, he-he) Sikkert siden det er så kort siden sist og enda kortere for deg!! 11-12 mnd mellom!! Det er sprekt:) Blir 18 mnd mellom mine:) 51 dager igjen i dag. Lagt på meg nesten 10 kilo til nå. Fornøyd med det siden jeg la på meg 17 med første og 20 sist. Noen uker igjen ennå da:) Vel, fortsatt god søndag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138472155
Hilde :) Skrevet 17. august 2008 Forfatter #99 Del Skrevet 17. august 2008 Hei Piami Kjekt å se deg igjen... Åh.. er han borte 4 uker av gangen? det er lenge det.. vet ikke om jeg hadde klart det. hehe. Men så heldig han er som får opplevd skottland! Vi har så lyst å reise dit.. Tenker det blir godt å få han hjem ja Har ikke fått no mage enda.. Kjenner bare at det er en liten bulk der nede Hadde nesten ikke mage da jeg gikk med lillegutt.. Mange som ikke fikk med seg at jeg var gravid.. hehe Spent på hvordan det blir denne ganga.. 51 dager igjen bare.. det er ikke lenge du. Blir spennende å se når du får Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138474628
maria isabell Skrevet 17. august 2008 #100 Del Skrevet 17. august 2008 trenger råd fra noen med lang erfaring her:) er det slik at riene med nr 2 er anderledes enn med nr 1? er det også slik at en ikke kjenner de så godt helt i begynnelsen? har vert på tur og plutselig kom det et enormt nedpress som var ganske så vondt,så sluttet alt i noen timer..gjekk en liten tur igjenn og måtte stoppe hver 5 meter,det føltes ut som om ungen skulle dette ut mellom beina mine og det var ubehagelig,så kom det litt vann,ikke mye,men det syntes godt på buksa liksom...men har bare kynnere og det er selve nedpresset som gjør vondt...rart...har du hatt det slik? nå er alt borte igjenn....merker det mest når eg går... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138204549-hildes-skravle-tr%C3%A5d-gravid-med-nr-5/page/4/#findComment-138475246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå