Gå til innhold

Hilde`s skravle tråd ;) gravid med nr 5

Hilde :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min eks var og er lastebilsjåfør, så jeg er godt vant til å være mye alene med ungene. Jeg vet derfor nøyaktig hvordan du har det :-) Supert at dere greier å ta vare på hverandre :-) Det greide ikke vi. Han jobbet mye, og da han var hjemme ville han bare være hjemme og sove! Har ikke tall på alle gangene vi skulle kose oss etter at ungene hadde lagt seg og det endte med at han satt i sofaen og sov. Vi hadde heller aldri avlastning. Hans familie giddet ikke - det sa de klart i fra om. Hans foreldre passet hans søstres barn, men ikke våre. Min familie har ikke anledning pga sykdom, men de prøver å stille opp så godt de kan. Så det endte rett å slett med at vi bare ble foreldre, fikk aldri være kjærester og var alltid så slitne begge to. Derfor endte det i brudd. Så jeg sier bare at dere MÅ huske på å ta vare på hverandre :-) Men det ser ut som dere allerede tenker på det :-)

Det blitt av et sjokk for min eks å plutselig ha ansvaret for barna alene. Går stort sett sånn noenlunde, men når det ikke går så bra med oppfølging av skole ol tenker jeg at hovedsaken er at han er glad i dem :-) Han har dem 40% av tiden. Og barna har mye bedre kontakt med han nå enn da vi var gift. Det lindrer litt av den dårlige samvittigheten jeg har for å ikke klart å holde sammen familien.

I dag snakket jeg med en av anestesilegene våre (den samme som tipset meg om refertillisering) på jobb. Han gapte først, så sa han "du er jammen hyperfertil! Tåler ikke at man ser på deg en gang!" Så lo han. Jeg spurte han ut om tidlig ul. Han sa at det måtte jeg gjøre. Fordi: Svangerskap utenfor livmor merkes ikke før fostret er så stort at egglederen sprekker. Da mister man som oftest både eggleder, eggstokk og foster, samt at det er en svært farlig situasjon. Blir det oppdaget i uke 6 er foster så lite at man kan berge egglederen. GULP! tenkte jeg og kastet meg på tlf til min fastlege. "Jøss, allerede! Du er jammen hyperfertil! Gratulerer" sa han. Herlig å møte sånne positive mennesker :-) Etterpå gikk det slag i slag - og torsdag til uka blir det ul.(til samme lege som steriliserte meg...) De sa at ofte kunne de se hjertet i aktivitet også da, men det kunne hende det var for tidlig. Så nå går jeg rundt og er skikkelig smånervøs! Ser for meg alt mulig og håper med alt jeg har at alt står bra til med nurket... nurkene ;-) Skulle bare ønske min kjære var hjemme, men den timen må jeg ta alene.

En av mine pasienter i dag var en dame som var inne til utskrapning etter å ha mistet i uke 8. Det gjør noe med tankene og ydmykheten det! Jeg har kommet et stykke ut i uke 5 og er allerede innstilt på og gleder meg til babyen(e) kommer :-) Livets under det :-)

Fortalte min søster i dag at jeg er gravid. Hun var - som forventet positiv :-) Så etterhvert skal jeg manne meg opp til å fortelle det til flere. Blir nok enklere etter ul tenker jeg :-)

I kveld blir det hyggekveld med en venninne. Skal tie ennå jeg - tror jeg :-) Bare så innmarri vanskelig når man er så lykkelig :-)

Ja det er viktig å ha voksen tid og voksen kontakt.

syns egentlig vi klarer det ganske bra.. til tider dritt lei hverandre, men det er vel alle inni mellom.. hehe

Men for det meste er vi veldig tette.. kan liksom ikke sitte i hver sin ende i sofaen ;)

De fleste kvelder ender jo med at han sovner på sofaen.. men jeg kan ikke si noe på det for jeg vet hvor sliten han er osv..

Og så lenge vi får litt nærkontakt med hverandre når han kommer hjem fra jobb, bare det å sitte inn til hverandre, og slikt, så hjelper det :)

Men han sa her en kveld at han kunne godt tenkt seg en tur med Kiel båten igjen.. Bare meg og deg sammen sier han, så søt.. pleie kjærligheten litt.. Han var så søt da han sa det ;)

Så vi må se hva vi kan få til etterhvert.

Vi hadde en slik tur i romjula for et par år siden.. bare oss to.. deilig :)

Åh så gøy med ul da!! Weee.. dagen før meg du skal.. blir kjempe spenende :)

Skal krysse alt jeg har og tenke på deg :)

Synd din kjære ikke er hjemme ja.. men han får være med på neste ul :)

Og så godt med positive leger, tilbakemeldinger..

Koselig å høre di søster er positiv også:)

Blir spenende å høre om du har klart å tie om det i kveld da. hihi..

er jo godt x`n din tar ansvar for ungene og har de så pass mye da :)

Kjempe flott for han og ikke minst ungene :) De har så godt av å være sammen med pappa også...

Vi har ungene til mannen min 50%.

Måtte mase på x`n hans i et år før ho gikk med på det.. da hadde både vi og ungene mast..

hatt det slik i et år nå, og det funker kjempe greit..

De kommer nok til å komme mer til oss etterhvert regner vi med..

de trives godt her, og har så mange rundt seg her.. der mora bor er det ingen rundt som de leker med el slikt.. så de går bare rundt å "henger" der..

Bare koselig at de er her, så det gjør ikke noe om de velger å kommer mer :)

Håper du får en fin kveld. må du kose deg så masse :)

Her ser det ut til å bli en stille og rolig kveld i sofaen foran tv`n.

åsså er det jo "fredda" i dag ;)

Hei!!

Første gang jeg gikk inn på dette forumet nå i kveld og har lest kjapt gjennom denne laaange tråden deres:) Stas!! Selv er jeg 29 år og venter nr tre 7 oktober. Har fra før en gutt på 6 år og ei jente på 15 mnd men imellom disse mistet jeg tre etterlengtede. Alle sier at nå er det vel nok men jeg vet ikke helt det:) Vi elsker barna våre over alt på denne jord og de er i sannhet et vidunder i seg selv ja:) Jeg syntes fødslene mine har gått kjempe fint men jeg må si baby-bae at jeg ble imponert over dine!! He-he:) Skjønner gruingen for å fortelle nyheten men kjære vene, hvem i alle dager har noe med det!!?? Bare man selv mener man er i stand til å følge opp og gi hver og en, en trygg og god oppvekst så klapp igjen sier jeg. Mamma himlet med øynene når jeg fortalte at jeg var på vei igjen og lurte på om ikke vi var helt riktige. Pappa lo og spurte om ikke vi "dreiv på med no annet" Like ukule begge reaksjonene men dem om det:) Det er helt greit nå og de elsker barnebarna sine selv om ikke jeg og samboeren har hatt en natt alene siden vesletulla ble laget:)) Vi skal gifte oss når veslegutt i magen skal døpes forresten:)) Snakket med presten i dag:)) Blir til jul:) Skal ikke si det til noen og gleder meg til å se de overraskende ansiktene!!

Håper kvalmen går over baby-bae!! Jeg er selv sykepleier så skjønner hvordan du har det.

Vel lykke til videre alle sammen:)

Hei Piami.

Gratulerer så mye med nr 3 i magen :)

Er jo ikke lenge igjen for deg da.. :)

Vondt å høre at du har opplevd det triste å miste, og det hele 3 ganger.. det må være utrolig sårt og vondt.

Er da man blir ekstra glad på andres veien, når det går bra til slutt :)

Jeg er helt enig i alt det du skriver.

Det er vel opp til oss alle å ta avgjørelsen for hvor mange barn vi ønsker?!

For meg er det å få oppleve å gå gravid, og få den store, ubeskrivelige gleden av å få barn noe helt unikt. det er en gave.

Høres nesten kristen ut, noe jeg ikke er..

men når det gjelder dette så kan jeg nesten ikke få satt ord på det.

det å få barn et så stort! De er virkelig noen under, alle sammen..

så fine, nydelige, gode.. små hjerte kunsere.. som sprer så utrolig mye glede..

Har aldri angret et sekund på at jeg har fått de 4 flotte barna jeg har. og gleder meg bare enormt til å få nr 5-

Er så spent på å møte den lille.. nysgjerrig på hvordan han/hun ser ut, hvem den er lik på.. om den er liten eller stor, rolig eller med temperament.. osv..

det er så spennende :)

Det var bare nr 1 som var planlagt.

de andre bare kom.. hehe..

men de var like velkomne alle sammen.. (og hvor mange barn er det egentlig som er planglagt?) hihi.

vi har funnet ut at det er fort gjort å lage de.. hehe..

Jeg kunne nok tenkt meg fler barn etter dette og jeg, kjenner jeg meg selv rett.

Men en dag må vi si stopp.

Vi skal ta oss av alle, følge hver og en opp, gi de alt de trenger.

skal ha overskudd og alt slikt for alle mann..

Så jeg tror vi skal si oss godt fornøyd med tilsammen 7 små til slutt ja :)

Det blir en herlig gjeng :)

Gleder meg alt til noen år til, når alle ungene fræser rundt.

Til vi samles alle rundt et stort kjøkken bord.. og koser oss..

spiser middag sammen..

lager ting sammen..

hjelpe skoleungene med leksene.. osv..

Alltid ønsket meg stor familie.. og nå har jeg fått det :)

Kunne ikke blitt bedre :)

(jo, en ting.. Er bare gården nå som mangler, så er virkelig alt helt perfekt.. hihi)

Vi er heldige jenter, som får den gleden å få de barna vi vil :)

Tusen takk og gratulerer med nr 5!:) Hi-hi:) Har du fått time til ul ennå?

Det var helt forferdelig å miste. Har ikke ord på den følelsen av maktesløshet og sorg. Heldigvis fant de ut hvorfor det skjedde med meg. Har noe som heter lupus antikoagulant.Er en sykdom i leddgigtsfamilien. Sammensetningen i blodet mitt er litt feil så det danner seg blodpropper i livmoren som gjør at det går galt. Men, med blodfortynnende medisiner så går det heldigvis bra!! Fælt å tenke på de parene som så veldig gjerne vil men ikke av forskjellige grunner får det til. Erna Solberg uttalte for en stund siden at det ikke er en menneskerett å få barn og det syntes jeg er grusom ting å si!! ( var i forbindelse med eggdonasjons debatt tror jeg, men uansett..)

Jeg kan vel være enig i at 7 små til slutt er en herlig gjeng men at det da blir stopp:)) De skal jo følges opp med skole, lekser, fritidsaktiviteter osv. Men, noen har bare nok overskudd uansett:) Min beste venninne har 4 egne barn i alderen 12 år til 15 mnd og to fosterbarn:) Har aldri hørt henne klage over å være sliten:)

Jeg hørtes litt kristen ut i forrige mail jeg også:) Jeg er ikke det:) Ringte til kirkekontoret i forrige uke for å forhøre meg om giftemålet samtidig med dåpen. Står mellom to kirker men hun forselo den som er nærmest oss. Vi flyttet inn i nytt hus i desember i ny kommune og det ble liksom litt flaut når jeg sa at Ehhee jeg hadde ikke vært i noen av dem.. :)

Men, snart kommer lillegutt og snart skal vi endelig få somlet oss til å gifte oss så 2008 blir et kjempe fint år ser det ut til:))

Han er fortsatt navnløs da lille venn men vvi skal vel klare å finne på noe før jul:)

Annonse

heisann:) hvordan går det?

har tenkt på kjøkkenet ditt:) må være fantastisk;) men det blir like stort som 2/3 deler av leiligheten vår:) har funnet ut at vi har liten leilighet:) du e heldig:)

komt hjem fra ferie:) koselig,men kommer aldri mere til å reise på biltur over 100 mil høygravid:) kom hjem i dag og har sittet med intense kramper hele veien:) ellers har ferien vert strålende:) besøkt slekt og venner:) liker best slike ferier.) koselig:)

så gøy med shopping ;) var å kjøpte klær til gullet mitt 2 dongeribukser og en kul joggejakke:) alle jente dongeribukser er så inntilsittendes for tida..en får ikke plass til bleie under:( måtte kjøpe gutte bukse...en uke til ul nå:)

heisann:) hvordan går det?

har tenkt på kjøkkenet ditt:) må være fantastisk;) men det blir like stort som 2/3 deler av leiligheten vår:) har funnet ut at vi har liten leilighet:) du e heldig:)

komt hjem fra ferie:) koselig,men kommer aldri mere til å reise på biltur over 100 mil høygravid:) kom hjem i dag og har sittet med intense kramper hele veien:) ellers har ferien vert strålende:) besøkt slekt og venner:) liker best slike ferier.) koselig:)

så gøy med shopping ;) var å kjøpte klær til gullet mitt 2 dongeribukser og en kul joggejakke:) alle jente dongeribukser er så inntilsittendes for tida..en får ikke plass til bleie under:( måtte kjøpe gutte bukse...en uke til ul nå:)

Hei:) Har vært litt inne og lest på tråden her. Tenkte at jeg kunne jo liksom melde meg inn jeg og. Venter også nr 5. Har tvillinger(gutt+jente) på 16, jente på 11 og gutt på 2 fra før. Er 41 år. Har opplevd ulike reaksjoner, noen synes jeg er helt sprø, andre synes det er spennende med så mange barn. Moren min mente at det siste ikke kunne være laget med vilje;) Men det var det jo! Vi har tatt skrittet og flyttet ut i skogen, i en gammel skole vi da. Så vi har nok plass og storkoser oss her. Jobber bare innimellom jeg, mannen fullt. Ikke så mye penger men masse andre fordeler:) Har pusset opp endel, er vel nesten ferdig.(selvom en aldri blir helt ferdig med gamle hus). Veldig fornøyd med kjøkkenet her og, 30 kvm "landkjøkken" med peis:) Føler meg superheldig...Gleder oss til ultralyd 1. september(termin 31.januar), håper å få vite kjønnet og selvfølgelig at alt er bra. Jaja det var litt om meg. Koselig å skravle litt.. klem

BABY-BEA:

Hvordan gikk det på fredag?

Klarte å tie? :P

Håper du hadde en fin kveld :)

PIAMI:

Takk for det :)

Må jo si det var en overraskelse å finne ut jeg var gravid igjen så fort etter fødselen, men jeg kan ikke si annet enn at jeg stor gleder meg :)

Skal på ul på fredag!!! weeee... spent ja! hihi

Aner jo ikke hvor langt jeg er på vei.. håper på å kommet over 12 uker da men.. Blir kjempe spennende å se.

Gleder meg som en tulling til å se den lille spira.

Går litt mer opp for oss også da, at det faktisk er noe der inne.

Føler meg ikke så gravid akkurat nå.. kjenner en liten bulk helt nede på magen, men det er alt..

Noen ganger jeg har lurt på om jeg kjenner bevegelser, men er ikke sikker, om det er lille spire, eller om det bare er luft.. hehe.

Så lurer jeg jo litt på om de kan se kjønnet nå. skal jo litt til, men blir spennende å se :)

At Erna kan si noe slikt er jo helt... sjokkerende nesten,

Det er mange som ikke burde få barn her i verden, som ikke er skikket til det osv..

Men å si noe slikt,.

Ho hadde nok ikke sagt det hadde ho ikke kunnet få barn selv!!

Jeg unner alle (ja, så sant de er skikket til å få barn, ta seg av de osv) å få barn.. for det er bare så unikt!!

Har utrolig vondt av de som så gjerne ønsker seg barn men ikke kan få.

Nesten så en får lyst å hjelpe de..

Godt de fant ut hva det var som gjorde at du mistet da!

Jeg har alltid hatt "skrekken" for å ikke kunne få barn, eller å miste..

En må jo få et tom rom i seg?

Uff.. Nei det er godt legene kan finne ut av tingene, og at det er hjelp å få. :)

Vi giftet oss også den dagen vi døpte lillegutt ;)

Var ingen som visste noen ting, så det var litt artig.. hehe

Men det gikk fort. Vi bestemte oss for dette bare ei uke før dåpen så vi hadde det rimelig hektisk med å få ordnet alt av papirer og det.

Vi hadde tenkt å gifte oss etter gudstjenesten, men det ble til at presten startet gudstjenesten med å gifte oss, så var det barnedåp.

Kirka var stapp full så det var litt flaut.

Men det var moro og vi fikk masse skryt. Hele menightene syns det var moro og stas å få være med :)

Så det var en flott dag :)

Dere må bare gleder dere!

Og nyt dagen, for den går så alt for fort. sukk.. :)

MARIA ISABELL:

Hei du.

der var du tilbake ja :)

Godt du har hatt en fin ferie, men det hørtes noe slitsomt ut med så lang biltur når en er høygravid,

men man tåler en del når man får noe igjen for det ;)

Ja, jeg kan jo ikke si annet enn at jeg STOR gleder meg til å få det nye kjøkkenet. Det skal bare blis å utrolig deilig..

Har alt klart inne i hodet mitt.. alt er ferdig inredet.. hehe..

Gleder meg til å sette i gang.. .)

Det ble mye klær til lillegutt (selv om han ikke trengte det.. hehe) og prinsessa mi.. ho måtte jo ha litt nytt til barnehagen startet igjen :)

Tørte ikke sjekke kontoen når jeg kom hjem på torsdag.. hehe

Fikk nå kjøpt nytt sete til henne da. Så ho er jo kjempe fornøyd :)

Ellers er alt bra her :)

Vi hadde en svipptur til danmark i går, reiste på ettermiddagen og var hjemme igjen i natt. Hadde med oss lillegutt, prinsessa, sønnen til min mann og en leke kopiss. Var en kjempe flott tur. Ungene var snille og koste seg.. :)

Godt å komme seg bort enn det bare blir en liten tur...

Men kjenner det ble sent før vi kom oss i seng, vært helt i svima i dag så det er ikke lenge til før det er legge tid.

Må bare få hjem fiskerene først :)

Ungene til mannen er ute å fisker.. De holder på hele dagen, bare hjemme å spiser litt så rett ut igjen :)

Godt de kan kose seg ute...

Mannen min måtte reise til fredrikstad i dag :(

Skal levere et hus dere oppe i morra..

Så vi er alene til i morra kveld..

Savner han jo fælt.. men det er vel bare sundt for oss begge når han får slike turer.. da rekker vi å kjenne det at vi savner hverandre.. er ganske avhengige av hverandre.. hehe...

Godt å være forelsket :)

MAGICA FRA TRYLL:

Hei, og velkommen i gjengen.. hehe

Koselig å se fler som venter nr 5 :)

Hørtes jo ut som dere har en drømmeplass å bo på da.. sukk

Vi bor på landet vi også, men ikke sånn på landet som jeg skulle ønske.

Bor rett med en vei.. og det er en del hus rundt her,

Er selv oppvokst på heia, og savner det litt..

Vi drømmer alle om en gård, så vi håper det dukker opp noe snart..

I mellomtida får vi kose oss og bygge ut huset her..

Er jo en koselig plass her :)

Blir spennende å se hva de kan se på UL da.. nærmer seg jo nå, selv om ukene ikke får fort nok til en skal på ul :)

Er alltid så spennende og moro å se de små nurkene inne i magen :)

ANONYM

Gratulerer så mye med nr 7!

Kjempe moro da :)

Gamle er de adre barna deres?

Det var noen ord fra meg i dag :)

Håper formen er fin hos dere alle :)

Klarte ikke tie jeg vet du :-) Først ble hun helt stille - mer som haka ned på brystet. Hi, hi... Så jeg tilbød henne sveiv for å få den opp igjen :-) Da lo hun å innrømte at jeg hadde satt henne helt ut et øyeblikk. Men hun syntes at det var kjempemorro. "Nå må dere til å bygge på hus da" sa hun. Jepp! Nå sitter han i garnet, sa jeg :-) Vi hadde en riktig så hyggelig kveld, og hun har allerede lovet meg å få låne ting og tang. Har jo gitt bort alt mitt jeg. Var jo ferdig med småbarn jeg... helt til livet gjorde en uventet vending ;-)

Men dagen derpå... Var så dårlig form at jeg ble sendt hjem fra jobb en time før arbeidsdagens slutt. Da jeg kom hjem stupte jeg på sofaen og sov i 3 timer!!! Jeg som aldri greier å sove middagshvil! Likevel sovnet jeg for natten noen timer etterpå. Utrolig!

Nå gruer og gleder jeg meg til ul. Tror alt er ok, men man blir jo litt nervøs likevel da. Men trøster meg med at jordmor sa at kvalme er et godt tegn :-) Jeg vet jo når min termin er, men det skal bli spennende å høre din :-)

Er fortsatt stuptrøtt. Har vært på senvakt, så nå skal jeg finne senga :-)

Klem

Hei igjen! Kanskje jeg er litt treg, men når har dere andre her termin? Jeg har menstermin 31.januar. Skal bli spennende på ul 1.sept, om de flytter terminen. Jeg var ganske så uggen og elendig uke 6-12. Men nå føler jeg meg skikkelig bra:) Får nyte det,-vet jo at jeg sliter litt siste mnd...Ha en strålende dag:)

Annonse

hihi tenkte du ikke klarte å tie..

på seg selv kjenner man adre, er det ikke så de sier? hehe

gøy at du kan få låne ting og tang av henne da :)

jeg hadde spart på alt etter ungene mine så jeg trengte ingenting.. men har jo handlet litt fordeom.. hehe..

usj så ekkelt at du ble så dårlig da.

håper du er blitt bedre nå!?

en gledgruer seg vel alltid litt til ul.

'gleder seg masse til å se den lille spira, men er redd for at de skal finne noe galt... like spennende hver gang.

gleder meg til å høre hvordan alt går :)

og om du får ny termin ;)

jeg går bare å teller dager nå til fredag..

rett før jeg begynner å telle timer og minutter nå.. hehe

er så spent :)

klem

Kommer nok til å handle litt likevel vi også :-) Ny vogn må vi ha uansett :-) Å hva tror du når far skal til USA i 5 uker til høsten. Han kommer sikkert til å handle et plagg eller 2... eller 5 ;-) Kanskje noe annet :-)

I dag fikk vi inn et tvillingkeisersnitt på jobb. Ble jo naturlig nok snakket litt om tvillinger da. Jeg fortalte at søstrene mine er tvillinger og hvor sammensveiset de er. Plutselig snur en av mine kollegaer mot meg og sier "Enn om du starter på nytt igjen, så blir det tvillinger.." Skulle likt å sett ansikstsuttrykket mitt da! Jeg ble nemlig helt stum. Heldigvis la ikke hun merke til det, for pasienten hennes ble urolig akkurat da. Men jeg syns det stod skrevet "GRAVID" over hele meg! Fatter ikke at de ikke tenker over det. Jeg er grønn i ansiktet når jeg kommer på jobb og hvit når jeg drar. Tror det går et lys opp for mange den dagen jeg forteller ståa :-)

Du er spent på fredagen ja :-) Skjønner jeg godt ;-) Hvor langt kan du max være kommet da?

Å ja. man må alltid kjøpe noe :)

Her må det nok også invisteres i ny vogn,

Siden lillegutt er så liten, er jo ikke sikkert han har begynt å gå ei gang når han blir storenror, må vi ha ei tvillingvogn.

Om han så går til den tid, så er det jo ikke langt han orker å gå.

Har kikket litt rundt alt, og funnet noe jeg liker.. men liker ikke prisene.. hehe..

Kommer nok til å følge med, om det dukker opp noen brukte.. Når jeg kommer så langt på vei at jeg kan kjøpe vogn.. Kjøper ikke det for tidlig..

Jeg kan være max 4 mnd.. Lillegutt er født 2 mars.

og vi begynte å "være aktive igjen" haha. 4 uker etter fødsel ;)

Men regner jo ikke med det skjedde med ei gang..

Håper jeg ble gravid etter 20 april, for da ble babyen unnfanget innen ekteskapet. hehe.. Har jo ikke blitt gravid i ekteskap før.. mannen min har heller ikke det.. Han seier det at babyen er sikkert laga på bryllupsnatta.. hehe..

Blir spennende å se :)

Åh så spennende med tvilling ks da.

Må være moro å få med seg slike ting..

Er vel ikke lenge før de begynner å lure på hvorfor du er så grønn i trynet.. hehe..

Nærmer seg ul for deg nå ;)

I dag har jeg vært på kontroll igjen:) blir fulgt opp ekstra mye pga sykdommen. Så nå siden uke 18 har jeg vært hver 3 uke før det hver uke. Lillemann vokser og trives og har det helt strålende:) Masse fostervann og god blodgjennomstrømning. Men, jeg burde vel kanskje ikke kalle han lillemann.. Legen ( min faste) målte han i dag og kom til 2500 g!!! Nå i uke 32!! Jeg bare så rart på han og spurte om ikke han burde sjekke apperaturet sitt.. Nei, det aller minste han kunne strekke seg til var 2300g.. Jeg har fra før født en gutt på 2780 og ei jente på 3250. Han lo bare og sa jeg ville garantert perse.. HA-HA!! LIksom!!

Har ikke helt tro på disse målingene jeg da.. i vår familie er min datter den største som er født på de siste 35 åra.. vanlig med små barn. Og når jeg gikk med jenta mi målte de meg 4 ganger for de trodde hun kom til å bli så stor!! 3 forskjellige leger! Jeg prøvde å si det men de ga seg ikke ( men, jøss kjekt med ul:)) Men, det skal være sagt at det var min faste som målte siste gangen og det stemte best..

Skal også være sagt at jeg har stor mage, men det har jeg hatt hver gang.. Og det er bare 15 mnd siden jeg fødte.. Men, jeg kjenner han utrolig bra! har kjent mye spark fra de to andre også men dette her er helt ekstremt! Han setter rompa skikkelig ut noen ganger og den buler skikkelig ut:)) Ja, ja bare å vente å se..

Jeg har kjøpt tvillingvogn forresten!:) Måtte nesten ha det for tulla mi har ikke sluppet seg ennå og så god på å gå blir hun ikke på så kort tid at søskenbrett blir aktuelt. Samboeren er borte i 4 uker av gangen også så hvis jeg skal få med meg begge på tur måtte det bli det. Var ikke så dyr faktisk!! Kjøpte på salg - 1600 kr. Baby Travel sin med softbag til bebisen:) Ellers ligger de jo over 4000.. Fant ingen på finn, og så var det salg så da slo vi til. Har ikke kjøpt seng ennå da!:)) Men, det er jo det eneste vi trenger egentlig. Har jo alt etter tulla.

Ja, da var det tirsdag og fredagen nærmer seg med stormskritt!!:) Blir kjempe spennende dette:)

Tipper du er rundt 13 uker jeg ;-)

Ja, jeg er sååååå spent! Overimorgen! Nedtelling i full gang :-)

Nå er lunta begynt å gå innover også - og det er et tydlig tegn - dessverre. Men disse hormonene er jo helt håpløse. Ble litt skarp i telefonen på jobb i dag (var en spl på en annen avd som var nebbete.) Jeg kjente irritasjonen boble å det skein nok igjennom, for min kollega sa hun ante et snev av temperament. Så lo hun. Jepp, jeg er hormonell sa jeg. Jeg løy jo ikke, og hvis hun går ut i fra at det er mens-tid.... så lenge hun ikke spurte har ikke jeg løyet heller... he, he..

Nå koser jeg meg på sofaen og ser på "desperate fruer". Gjett om jeg kjenner meg igjen i Lynette da! He, he..

Piami

Godt alt er bra med lillegutt :)

Nei det er vannskelig å vite ang denne vekstmålinga de driver med.. de bommer lett på en del gram.. er jo ikke før på slutten de kan klare å komme med mer "riktige" målinger.

Da jeg var på vekstkontroll i uke 30, da jeg gikk med lillegutt, regnet JM ut at han ville veie rundt 4,2 kg ved termin, hvis han fulgte den vekstkurven han hadde holdt til da... Noe han ikke gjorde, for da han ble født veide han bare 3050 gr..

Så det er ikke lett å vite hvor store/små de blir.

Men det er jo alltid moro å høre hva de tror, og se om de treffer riktig :)

Blir spennende å se hvor stor han er da når han kommer :)

Åh så du har kjøpt tvillingvogn?!

var jo en billig pris da!

heter den noe mer enn baby travel?

har ikke lyst på de softbagene..

har kikket på den easywalker duowalker sky. den liker jeg... men er litt dyr da :(

godt jeg har god tid på meg til å finne den rette vogna :)

nå er det onsdag.. weee nærmer seg :)

er 13-14 uker jeg også "føler" og håper på.

etter jeg var hos legen og vi hørte hjertelyden, og ho sa at da måtte jeg være minst 8 uker på vei, har jeg holdt meg til de ukene, og er nå kommet til uke 14 da..

blir spennende å se om vi har riktig :)

i morra er det ul for deg! åå så spennende :)

venter i spenning på å høre hvordan alt går :)

hihi godt det ikke bare er jeg som er kort i lunta.

har heldigvis klart å holde meg ganske godt nå denne siste uka..men det er ikke alltid det er like lett.. hehe

frustrerte fruer er en genial serie..

tilogmed gubben min liker den.. hehe..

her er det øse pøse regn vær i dag, med litt sol inni mellom, bare for å erte meg opp og tro vi skal få fint vær.. hehe

så jeg tenkte jeg skulle smelle sammen ei sjokoladekake, så vi kan kose oss litt i dag :)

heisann hilde...babyen min er målt til 4,4:( hjelper ikke å knaske salat å drikke vann nei...men det rekner jo med 10 prosent feil...tenk viss han blir enda større;( huff...håper han blir mindre, det er jo også en mulighet for...

har du noen tips for å bli moden før tida?

Hei Maria isabell! Hadde lyst til å svare jeg og, siden jeg mine to siste var ganske store, 4,2 og 4,6, spent på denne da,-om den blir enda større.(venter nr 5). De var 53 og 54 cm på lengden. Selv er jeg ikke så stor, så det kan gå helt greit å få store barn:) Med sistemann fikk jeg modningsakupunktur, og det var første gang jeg fødte til termin(forrige gang gikk jeg 17 dager over:(.) Så det skal jeg ha denne gangen og,-har stor tro på det! Klem og lykke til fra meg

blir en stor gutt på deg da.. HVIS de tipper rett!!

Mange som bommer fælt...

Jeg har jo også født forholdsvis store barn.

Nr 2 var 4460 gr og nr 3 var 4070 gr.

Var ikke noe værre å få de enn de to andre som var 3050 og 3370.

Så det må du ikke ha skrekken for :)

Tips for midning?

hmm.. ikke så mye som hjelper mot det egentlig

kjerringrådene kan funker først nå er en moden..

Men den akupunkturen har jeg litt tro på,,

skulle jeg prøvd noe ville jeg gått for den!

Ellers vet jeg ikke altså..

Men dette går så bra så :)

*holder hånda og trøster litt*

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...