Gå til innhold

Hilde`s skravle tråd ;) gravid med nr 5

Hilde :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag for å bli henvist til ul så jeg kan få meg en termin :)

legen min syns jo det var kjempe koselig at jeg skulle ha smått igjen alt nå..

smilte og lo og pratet som bare det.. koselig dame :)

skrev i henvisninga til sykehuset

helt usikker termin.

fødte for 4 mnd siden og ikke fått menstruasjon tilbake.

og at jeg da måtte få en tidlig ul.

så nå er det bare å trippe rundt her og vente på brev fra sykehuset med time til ul ;)

får jeg ikke time før om lenge til tar jeg nok en tur til en privat gynokolog slik jeg gjorde i fjor ;)

og det gøyeste av alt da, er at vi tror vi fant hjertelyden til spira mi!!!!! <3<3<3

legen sa vi kunne prøve bare for moro, men det var ikke sikkert vi kunne høre noe

jeg regnet ikke med vi kom til å høre noe..

først var det bare pulsen min vi hørte.. men så kom den noen lave små dunk, og dette aparatet viste hjerteslag som varierte mellom 130-140 <3

både jeg og legen måpte og gliste.. hehe..

er ikke heeeelt sikkert da sa legen, men det hørtes jo ut til å være den lille vi fant :)

Så det var moro..

Ho sa at en må være minst 8 uker på vei før en kan høre hjertelyden..

så vi lekte litt med denne svangerskapskalkulatoren eller hva jeg skal kalle det.Ho syns jo det var like spennende og moro som meg å prøve å finne ut når termin blir :)

regnet utifra at jeg var 8 uker i dag, da ville termin bli rundt 25 februar..

Men det var bare helt ut i det blå, vannskelig å tippe riktig når vi ikke har så mye å gå utifra..

Da ho spurte når vi begynte å ha sex etter fødselen og slikt, og regnet litt på termin og alt slikt sa ho

det er jo nesten så du kunne rukket å fått denne ungen før 2009.. Altså samme år som lillegutt..

DET hadde jo vært tøft sier ho.. hehe

haha nei det tviler jeg på du sa jeg

Mannen min sa akkurat det samme her en dag... Pokker det skulle vi tenkt på og planlagt litt sier han..

Vi får bare se å få enda en til.. så vi får til to på samme året.

Jada svarer jeg.. skal liksom føde i januar eller noe også innen desember.. ser jeg ut som en fødemaskin?

haha

Var lav i blodtrykket men det var jeg hele veien med Kevin også..

Ikke så mye å gjøre med det..

Ellers er alt bra.

Gøy å ha kommet så langt.

Blir spennende å se når jeg får time til Ul nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres så koselig ut

Skrevet

Gratulerer så mye da! Så fint at legen din er så positiv! Venter selv nr 5 og reaksjonene har ikke akkurat vært positive overalt. Jordmor og lege synes det er mer enn nok (pga formen min, har hatt noen tøffe svangerskap med div. komplikasjoner). Men denne gangen har svangerskapet gått ganske bra! Så vi er fornøyd og gleder oss veldig.

Blir glad når jeg hører hvor positive dere er, lykke til videre med UL og resten av svangerskapet!

Skrevet

takk for det :)

legen min syns det høres så koselig ut med mange barn. og mener de har godt av å vokse opp med mange søsken og det gjør jeg også. :)

godt å høre formen din har vært bedre denne gang :)

må være slitsomt og tøft med tøffe svangerskap.

jeg har sluppet billig unna.. hehe

må jo gratulere til deg også med nr 5 :)

du er snart i mål ser jeg....

må ha lykke til videre, og med fødsel :)

Skrevet

minst 8 uker.) så gøy:) blir spennende å se på ul d:) er nesten like spent som deg:) så flott med positive reaksjoner,det er ofte folk er negative til mangen barn og tett i alder...syntes du er ufattelig heldig.)

Skrevet

ja det blir kjempe spennende å høre hva de mener på ul :)

er litt spent på reaksjonene til foreldrene våre..

de hadde ikke regnet med at det ble fler her før vi fikk lillegutt, de var nesten i sjokk da, så nå kommer de ihvertfall til å få sjokk... hehe

men de trives som besteforeldre alle sammen, så det blir nok bate stas.. når de bare kommer over sjokket... hehe

og jeg er helt enig i at jeg er ufattelig heldig :)

tenker at noe riktig nå jeg har gjort, siden jeg er så heldig å få så mange flotte barn <3

Skrevet

du må fortelle om reaksjonen:) de kommer nok til å bli ganske sjokka ja:) men de venner seg nok til det:) trur kanskje ikke du bør fortelle om planen til mannen din om nr 8 sammtidig:) hihi:) syntes dette er så gøy.) ønsket baby i magen 3 mnd etter fødselen sist,kjempekoselig at de blir så tette:) hadde vel vert best for kroppen din å hvile 6 mnd,men en baby er jo alltid hjertelig velkommen:)

Skrevet

hehe

ta det som i den reklamen som gikk på tv.

Kjøp melk og brød

bonso er død

jeg er gravid

hadet.

haha

Syns jeg ser mamma hadde jeg avsluttet en tlf samtale med Jeg er gravid. Snakkes.. lol

Neida, de kommer til å ta det fint

Nå er vi jo gift og greier. Giftet oss den dagen vi døpte lillegutt. På pappas 60 års dag :)

Ingen som visste noen ting så alle sto å måpte da vi kom inn og jeg hadde brudekjole på.. hihi

Var en vanlig søndagsgudstjeneste, med 4 barnedåper, så kirka var proppfull.

Litt flaut.. Men en utrolig flott dag :)

Vi ble gift så ble barna døpt etterpå.

Første gang de hadde vielse i søndagsgudstjenesten så presten syns dette var kjempe moro. hehe. Vi har tidenes beste prest!! :)

Han har døpt alle 4 barna mine og skal gi beskjed at han får ikke slutte som prest før han har døpt nr også.. :)

Men det blir nok siste mann hos oss!

Jeg får sikkert lyst på fler jeg etter denne er kommet.

Men de skal følges opp og alt dette.. Og med tilsammen 7 stk tror jeg vi skal være fornøyde :)

Så da blir det å stenge butikken her etter babyen er kommet.

Mannen har liten lyst til å sterilisere seg, redd for å mste manndomen sin.. hehe.. Så det er visst jeg som må gjøre det.

Tror jeg kommer til å gjøre det.. Bllir nok en vannskelig avgjørelse.Men jeg vet vel godt med meg selv at jeg skal si meg fornøyd med 5 barn.

Skal jo ha tid til meg selv også, før jeg er pensjonist.. hehe..

Legen min sa at etter 4 svangerskap blir de neste regnet som risikosvangerskap. Aldri hørt det jeg?

Så det kunne vøre jeg ble fulgt litt ekstra opp sa ho, tror ho mente fra sykehus med ul og slikt.

Tviler jeg på svarte jeg, siden jeg har hatt så lette fine og greie svangerskap og føder så raskt og lett.

men jeg sier jo ikke nei takk til litt flere UL ;)

Alltid koselig og moro å se den lille inni magen,

Da jeg gikk med lillegutt i magen var jeg inne på vekstkontroll på ul i uke 30, og da fikk jeg se han i 3D.

Hadde jo ikke slike tilbud da jeg gikk med de andre. så det var utrolig moro å se :) kjempe stilig. Håper å få se det i 3D denne ganga også :)

Men nå er det leggetid her

Er så trøtt om dagen at jeg går nesten bare å vimer og tenker bare på å sove.

Men i dag var jeg flink og fikk vasket på kjøkkenet, ryddet litt i stua og støvsugt 1 etg :) Fornøyd da ja.

Måtte ha en liten pause midt inni pga dette festlige bekkenet mitt...

Men det gikk greit :)

Hvordan er formen din da?

nattnatt ;)

Skrevet

Hei Hilde. Godt å se at det er andre med mange barn her inne. Selv venter jeg mitt sjette barn. Det blir vårt andre felles barn, og mannen min har en jente på 8 fra før. Her blir det også sistemann. Trodde jeg var ferdig med barn etter fjerdemann. Da ble jeg skilt, men fant en ny mann. Det tok ikke lang tid før jeg fikk lyst på barn igjen. Ganske utrolig egentlig, for jeg har aldri vært glad i å gå gravid.Det er et privilegium og helt fantastisk, men trives ikke med forandringene på kroppen. Er 11 uker i dag og føler meg bare blubbete. Vet det blir bedre om noen uker når det er ordentlig gravid-mage. Skal ikke klage, for har ikke hatt mange plager verken nå eller i tidligere graviditeter. Lykke til videre.

Skrevet

heisann :)

gratulerer med 6 mann :)

koselig med mange barn.

dette blir også vårt andre fellesbarn.

han har to fra før. så vi blir en hel gjeng her til slutt. hehe

jeg hadde lyst på en liten sammen med han men han ville ikke ha fler.

men så kom lillegutt og alt var bare stas.

så skulle vi ihvertfall ikke ha fler, men plutselig var det en liten spire til på vei.. fort gjort. hehe.

ja det hjelper når gravide magen kommer.

føler meg liksom ikke så gravid uten den..

Jeg stor trives med å gå gravid, og koser meg hver gang.. men pleier å være lei på slutten da.. men det er pga jeg har så lyst å møte babyen, er så nysgjerrig på hvordan den ser ut osv..

er lang vente tid.. sukk..

må ha lykke til videre du også :)

Skrevet

du sa at det skulle blir siste mann etter nr 3 og 4:) er du helt sikker nå da??? :);)

den reklamen er kul..du får ta den ja:)

alltid artig å sjokkere litt:) dere er nygifte da:) vi også...giftet oss en tirsdag på 1 april med mye rosa og en svært frimodig prest:) alle lo mye under talen:)

har du testet ut tipsene mot bekkenløsning? det fungerer veldig bra:) er blitt mye betre:) er svimmel og sliten,men det går fint:)

5 svangerskap er risiko? hvorfor?

Skrevet

hehe ja jeg sa det.

men dette må nok bli siste mann.

Vi skal jo klare å ta oss av alle.. hehe..

Men er moro med mange barn :)

Ei venninne av meg har 8 barn.

Er så imponert over den jenta. Alt ho får til!

Er alene med de og det er det jammens ikke alle som hadde klart! :)

Artig med frimodige prester.

En slik vi også har.

Sa til mannen min da vi kom hjem: Skjønner du nå at jeg ville ha han til prest? (Den presten er der jeg kommer fra, ca 1 times kjøreing herfra vi bor nå)

Ja det skjønte ham godt sa han :)

Ingen som får glemt denne flotte presten. Vi lo og flirte godt under vielse og gudstjeneste.. hehe. Han er alle tiders! :)

Bestekameraten til mannen min sa at den presten må ikke komme hit.

For da blir det overfylt i kirka. hehe....

Jeg prøver å holde mine "forholdsregeler" med dette bekkenet.

Men er fort gjort å glemme seg vekk til tider.

Nei jeg aner ikke hvorfor svangerskap etter nr 4 regnes som risikosvangerskap.

Må få spurt legen om det..

Om kanskje kroppen kan være mer sliten etter å ha bært frem 4 unger? og da er større sjanse for for tidlig fødsler el hvis en får fler?

høm.. dette må vi finne ut av.. hehe..

I dag er min kjære på jobb, ungene på heia hos noen venner og leker med dems unger, bare de to minste som er hjemme i dag. så jeg har tenkt å ta de med meg på en liten shoppe tur ;)

Føler meg så pass våken og fin i form i dag så da må jeg bare benytte sjansen til å komme meg ut litt.

Vært mye soffa ligging det siste tida. Vært helt skutt.. også så svimmel at en ser mannen med jåen.

Håper formen snart kommer seg.. :)

Skrevet

heisann ! Gratulerer med nr 5 på vei. Selv venter jeg nr 6 i september, og det blir vår siste. Er så heldig å ha samme far til alle sammen.

Har aldri hørt om at det blir regnet som risikosv.skap etter nr 4. Fikk ikke oppfølging selv om jeg mistet halvveis i svangerskapet med det som skulle bli nr 5. Får oppfølging denne gang pga at minsten var litt for stor for bekkenet mitt. Fødte vanlig, men det var bare såvidt det gikk bra.

Mulih du har skrevet det før men jeg spør likevel. Hvor gammel er du og hvordan er kjønn og alderfordelt.

Jeg er 36,5 år, og har gutt 12, gutt 10, jente snart 7, gutt 5, jenteengel født -05, gutt 20 mnd. Venter en jente i september.

Skrevet

Nei jeg har heller aldri hørt om dette med risikosvangerskap etter 4 fødsel.

Skal prøve å huske å spør legen neste gang jeg skal dit ;)

Jeg er 29 år.

Og har 3 nydelig skjønne gutter og ei prinsesse.

Gutt 10 år, gutt snart 9 år, jente 4,5 år gutt 4 mnd.

Blir spennende å se hva det blir denne ganga :)

Skrevet

gøy på shopping? vi var på shopping også i dag...fikk gjort halvparten av alt på handlelista som vanlig:) gullet fant ut at hun ikke ville sitte i vogna,men i rulletrappa..da hun ikke fikk lov la hun seg ned på gulvet midt i handlesenteret og hyyyyl gren..det hørtes ut som hun var i stor smerte og alle såg stygt på meg..klarte ikke å løfte henne heller fordi bekkenet gjorde selfølgelig ekstra vondt i dag...var glad min kjære ko, å hjalp da:)

8 barn må være artig:) du har jo nesten 8 barn selv:)

kusinen til min far har 10 barn:) det er utrulig hva enkelte klarer:) hun har enten ammet eller gått gravid de siste 20 årenen:)

vet du når ul er????

Skrevet

Hei igjen, jeg fikk beskjed av jordmor at du etter 4 svangerskap regnes som en Grand Multi Para (=noe sånt som Veldig Flergangsfødende), og da er visst livmoren større/slappere eller noe sånt, og det følges visst ekstra godt med. Jordmor gikk ikke inn i detaljer. Men selv har jeg ikke fått noe ekstra oppfølging, skulle gjerne hatt det, det føles trygt å bli fulgt opp mer. Men det virker som det var litt opp til den enkelte jordmor/pasient. Har ikke spurt etter mer siden jeg har følt at det har gått greit nok.

Skrevet

Santi:

Okei. De er vel redd for fortidlige fødsler da skulle en tro..

ja det er alltid betryggende å bli fulgt litt ekstra opp. :)

Maria isabell:

Øhm vi kom oss ikke på no shopping tur..

Vi ble så trøtte i trynet av vi ble bare i sofaen.. hehe

Godt å kose seg litt hjemme også med bølla på 4,5 år :)

Er nok artig med så mange barn ja, men så er dte jo mye jobb også å skal holde styr på 8 stk.

Hvem som skal hva da og da osv osv.

Blir 7 stk å holde styr på her til neste år, men vi har jo ikke alle her 100% da... Men det hender jo vi har alle på ei gang og da er det liv i leiren ja :) Heldigvis går ungene godt overens, så det er aldri no trøbel der.

Tenker på fremtida når ungene er blitt store, hvor mye glede de vil ha i hverandre. Må være fint å ha så mange søsken..

Ser bare mamma med søsknene sine. De var 6 søsken, men ene broren døde da han var 16 pga en sykdom,

Men de er 3 jenter og 2 gutter igjen, og de har det så moro at det er til å le seg i hel av å se på de til tider.. hehe

Begynte selv å glede meg til å bli gammel med mi søster, men ho døde for 6 år siden. var 3 år eldre enn meg,

Heldigvis har jeg eb bror som er 6 år yngre enn meg,

Så jeg får la all galskapen gå utover han.. hehe.

Godt å ha søsken.

Må tenke på når vi en dag mister våre kjære forledre også, da er må det være utrolig godt å ha søsken. så en ikke blir alene..

Nei jeg vet ikke når UL er.

Tripper rundt å venter på brev fra sykehuset nå.

men det var jo på torsdag jeg var hos legen.

så det tar nok litt tid før jeg får time. henvisninga skal først sendes, komme frem, leses også finne ut når de vil gi meg time.

Frykter de venter noen uker med timen.

Men da tar jeg bare en tur til en privat ;)

Blir spennende å se ihvertfall, om det kommer en time dalende ned i postkassa snart :)

Skrevet

huff så trist at søsteren din døde..det må være fælt:( så ung...du må savne henne noe enormt...

hadde aldri klart shopping tur før uke 12 men små barn på egenhand:) forstår godt at det vart sofaen...bare vent noen uker så blir det nok mye betre:)

privat ul er fint,da får en fort time,synd det er så skamdyrt:(

i dag har vi vert hos jordmor og bekken mann..jordmora mente hodet hadde festet seg, trudde ikke de festet seg i uke 33 hos andregangs fødende...men føler jo at eg skal føde når som helst,så kanskje ungen kommer tidlig:) denne babyen er så rar,den kan være stille i mangen dager og så ta helt av med sparking...ellers er den ganske rolig...i går måtte eg spise oreo kake på egon for å få liv i han...oreokake er såååå godt:)

det er rart å vege seg 2 ganger pr mnd og kiloene øker enormt i forhold til vanlig...vet eg er gravid og at det er bra for babyen og er takknemlig for kiloene ( sist vegde eg alt for lite og de lurte på om eg kunne amme) osv..men like vel..haaaater å legge på meg...

blir artig med 7 barn.) full fart:) og så koselig å ha felles kvelds ved langbord:) eller finne på ting sammen alle 9.) dere er heldige altså:)

Skrevet

Ja det var tøft.

Uvirkelig enda etter så "mange" år...

Har heldigvis to flotte tantebarn etter henne :)

Jeg betalte 800 kr for privat ul i fjor, skulle jeg fler ganger var det 500 kr. Overlever den prisen.

Men håper jeg kan spar de kronene da, at jeg får time fort nå...

Er jo veldig ofte hodet ikke fester seg før på slutten ja med flergangsfødende.. eller ikke i det hele tatt..

Men det kan også feste seg leeeeeeeeeeeeeeeenge før fødselen..

Blir spennende å se når du får :)

I dag har vi ringt på bil :)

Reiser å ser på den på fredag, blir nok til at vi kjøper den..

Den står i drammen så det er noen timers kjøretur opp.. går vel fort ca 5 timer en vei.

Så nå er det å få ordnet barnevakt til ungene her :)

Er en 9 seteres Caravelle, 2002 mod. Ser veldig fin og grei ut :)

Blir spennende...

Skrevet

spennende med ny bil:) ka farge? hvor mangen km? hvor mangen eigere? har den stått i garasje? har dere vedlikeholds rapport? og service hefte? fortell:) liker biler:) ka motor?

i dag var vi på shopping, mine kusiner eg og gullet... var egentlig sliten før handleturen,men ville gjøre noe gøy for kusinene mine...selfølgelig slo gullet seg totalt vrang og vart helt hyper....sprang som en gal i 3 timer med vondt bekken og sliten kropp..å løfte en 12 kg stor baby som sparker og slår med en høygravid mage er ikke bare bare..mine kusiner skulle hjelpe med de vart sliten også:) må bare smile når eg tenker på det...må ha sett ganske morsomt ut...til slutt havnet vi på lekeplassen mens mine kusiner shoppet:)

skal på hytta i helgen og det er lang vei til sykehus,og det går bare noen tog om dagen...er litt usikker om eg tør,men hadde vert så godt å komme seg bort å gå tur i fjellet og bare tenke på seg selv...en trenger ikke sminke seg en gang:) herlig:) er jo bare i uke 33 så det skulle være trygt:)

har sikkert nevnt det før,men det er en haug med skrivefeil her...når eg er gravid/ammer får eg dysleksi:) bokstavene flyter sammen,kanskje fordi eg er konstant trøtt:)

håper du har hatt en fin dag.) natta;)

Skrevet

Da har vi handlet bil! Trallala

Deilig å endelig ha plass til hele gjengen nå vi skal rundt å farte :)

OG! Jeg har fått time til UL. Jippi

Er 4 uker til, litt lenge å vente men prøver å tenke at det går fort :)

Gleder meg kjempe mye til å se den lille spiren, og få vite hvor langt jeg er på vei :)

Ellers alt bra her.

Sitter med dritt vondt i halsen :( Og trøtt som en strømpe som vanlig. så her skjer det nok ikke mye i dag..

Maria isabell jeg håper dere tok dere en hytte tur, er godt å komme seg vekk litt og koble av litt :)

Har selv lyst på en tur på hytta snart.. :)

god helg til alle c",)

Skrevet

Hei hilde, var det du som var fra Lindesnes?? Da bor jeg kanskje bare ca 20 min fra deg og er like gammel som deg....Ble så nysgjerrig nå på om jeg vet hvem du er...

Mener jeg leste i lindesnes eller fævennnen om noen som giftet seg samtidig med dåp, var det deg?? Artig å overraske på den måten... Du må uansett ha lykke til med ditt femte svangerskap, skikkelig sprekt må jeg si!! Selv venter jeg nr 3, har to jenter fra før på 3 og 2 år, så skal nok bli full fart her også:)

Skrevet

heisann

jepp det stemmer det.

vi var i budstikka da vi giftet oss, var nok der du så oss.. hehe.

artig å treffe noen som bor i nærheten her da :)

hvilken retning er det du holdre til?

blir nok full fart hos deg også ja med så pass tette barn :)

når er det du har termin?

Skrevet

Bor i Mandal:) Har termin ca 30.mars i følge bim-kalkulatoren, så har akkurat funnet ut at jeg er gravid... Veldig moro:) Og formen er foreløpig helt topp, håper det holder seg:) Tenker du ser fram til ultralyd for å finne ut når du har termin... Lykke til..

Skrevet

okei, det er jo bare et hopp og et sprett herfra :)

Må gratulere da :)

Godt formen er god.

Ja jeg er kjempe spent på terminen.

regner med det blir rundt februar mars.

Blir moro å se den lille spira, hvor stor den er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...