Laybik Skrevet 8. juli 2008 #28 Skrevet 8. juli 2008 Hvis man ikke går overpyntet til vanlig er det jo ekstra stas de gangene man virkelig pynter seg:-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #29 Skrevet 8. juli 2008 Det finnes en mellomting mellom "dokost" og "virkelig pyntet", da.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #30 Skrevet 8. juli 2008 Må jo si jeg føler meg litt som en traktorlespe når jeg tråler inn i et diskotek i spania med flate joggesko, fine jeans og en trang topp uten noe pynt på ... Ser meg rundt og jentene har skjørt, utringete bluser og høye sko.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #31 Skrevet 9. juli 2008 Jeg og venninnene mine har en saying oss imellom.. Det gjelder dette med "praktisk sveis".. Hvorfor må alle som får barn klippe håret sitt i en praktisk sveis?. Det er greit at man kanskje er ute etter en mer lettstelt hårfrisyre, men det er synd hvis man glemmer å ta vare på seg selv og pynte seg litt, se fin ut osv, fordi man nå liksom har gått over i en ny livsfase og fått barn...
KaMa Skrevet 9. juli 2008 #32 Skrevet 9. juli 2008 Nå vet jeg ikke helt hvor du befinner deg i Norges langstrakte land, men kanskje du er litt fordomsfull og forutinntatt så derfor ser du faktisk ikke alle som faktisk er bevisst i forhold til utseende. Kan ikke si at jeg føler jeg har stort sett folk med allværsjakke og joggesko rundt meg.. Men hvor mye man pynter og stæsjer seg har vel noe med hvor man er i livet å gjøre også. Har man små unger og travel hverdag, så er det vel andre ting som avgjør hva man går kledd i enn hvor stilfull man skal være. Uansett, jeg lurer litt på hvor innholdsløse liv folk må ha for å plages så mye over hva andre gjør og ikke gjør..
KaMa Skrevet 9. juli 2008 #33 Skrevet 9. juli 2008 Nå vet jeg ikke helt hvor du befinner deg i Norges langstrakte land, men kanskje du er litt fordomsfull og forutinntatt så derfor ser du faktisk ikke alle som faktisk er bevisst i forhold til utseende. Kan ikke si at jeg føler jeg har stort sett folk med allværsjakke og joggesko rundt meg.. Men hvor mye man pynter og stæsjer seg har vel noe med hvor man er i livet å gjøre også. Har man små unger og travel hverdag, så er det vel andre ting som avgjør hva man går kledd i enn hvor stilfull man skal være. Uansett, jeg lurer litt på hvor innholdsløse liv folk må ha for å plages så mye over hva andre gjør og ikke gjør..
KaMa Skrevet 9. juli 2008 #34 Skrevet 9. juli 2008 Ja, der kom innlegget to ganger. Møkka maskin og det var jo ikke meningen. Greit nok at jeg har sterke meninger om så mangt, men dette var virkelig ikke en av gangene jeg følte behov for å understreke poenget ved å si det to ganger.. Sorry. :-/
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 9. juli 2008 #35 Skrevet 9. juli 2008 HI, har du 2, snart 3 barn, derav 2 vil være under 2 år, student, kone, og nykjøpt hus.. da er det ikke tid å stå på badet å fiffe seg opp, fordi slike som deg plages av oss. *ler*
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #36 Skrevet 9. juli 2008 En dæsj parfyme som får mange allergikere til å bli drit syke av.. hehehe.. jada tenker nok hvor lekker du er når du tripper rundt der i dine fine sko, sminke og parfyme som kunne forpeste en hel landsby^^ Nei takk gud for norske jenter er mere naturlige og selvsikre på seg selv enn å måtte sparkle igjen tryne og gå i unædvendige dyre klær som noen barnearbeidere har sydd!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #37 Skrevet 9. juli 2008 Det er ikke alle som synes sminke og høyhælte sko er fint. Kanskje noen lurer på hvorfor du pynter deg så ekstremt når det ikke er fint. Skulle ønske ingen så ut som overpynta kjerringer
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #38 Skrevet 9. juli 2008 signerer denne^^ har riktig nok bare en liten, er selv student med dårlig råd og en deltidsjobb på siden. Har verken råd eller tid til og dolle meg opp hver dag^^ ¤ler¤ syns jeg ser Hi skulle takla denne hverdagen uten noen mulighet til ekstra luksus
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #39 Skrevet 9. juli 2008 I Norge er vi nok mer "naturfolk" enn de fleste andre. Naturlig nok, klimaet tatt i betraktning! Når været er barskt og skiftende, må vi kunne kle oss deretter. Vi har noe andre kvinneidealer og en annen måte å være feminin på, enn i andre land. Kan man ikke være feminin uten lakkerte negler, sminke og høye hæler? Kan man ikke være feminin på fjelltur? Det kommer an på hva man synes er pent. Her i Norge har vi heldigvis litt mer sans for det naturlige.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #41 Skrevet 9. juli 2008 Hei HI Jeg vet hva du mener...har bodd utenlands endel år...;MEN jeg ser faktisk en endring. Norske jenter og kvinner har blitt flinkere å pynte seg, syns jeg. Og klimaet har faktisk noe å si. Trekker ikke i lekre høyhælte sko når regnet pisker eller det er is og slaps på bakken. Men det går an å kle seg kult til alle årstider, men det må i perioder bli litt barsk påkledning. Det jeg ikke liker er tenåringsjentene som trekker i altfor korte skjørt eller shorts, den evinnelige tuperte blonde 80-talls langhåra sveisen etc. Det ser for 'sexy' ut på feil måte...har sett mang en kar sperre opp øynene og nesten bare flire av 'godsakene' som bys frem så åpenlyst. Dette syns jeg ikke jeg ser så ofte i f.eks Frankrike. I England er det mange med bra stil, tenker da storbyene først og fremst.
Lacey*har fått erta Skrevet 9. juli 2008 #42 Skrevet 9. juli 2008 De fleste mennesker jeg ser her, synes jeg er vakre. Ikke går jeg å nistrirrer på alt som beveger seg ute heller. Har nok med å se hvor jeg skal gå jeg. Ja de pynter seg kanskje mer i andre land enn her, men som nevt over her endel ganger, det har vel mye med klimaet å gjøre og. Du labber ikke rundt i høyhelte sko i regn og snø. Dessuten er for hyppig bruk av høyhelte sko skadelig for føttene dine! Når jeg skal på trening bruker ikke jeg en time foran speilet først for å sminke meg. Og jeg pynter meg ikke med siste skrik heller. Da er det joggebuksa som blir slengt på. Jeg er glad jeg ikke er avhengig av å stå i timesvis foran speilet. Jeg sminker meg når jeg føler for det. Så HI, du får bare fortsette å kle deg som du vil, også vil hele resten av Norge kle seg som de vil! Er ikke det greit!?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #43 Skrevet 9. juli 2008 Kanskje fordi det er lettere å se velstelt ut med en "praktisk sveis"? Når man har lite tid til egenpleie kan en i utgangspunktet fin sveis se ganske katastrofal ut om man ikke ordner den skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #44 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er enig med HI, jeg. Nordmenn driter i hvordan vi ser ut. "Alle" har stygge allværsjakker, gjerne like til alle i familien. Og alt skal være så praktisk. Jeg går kledd etter været, men jeg ser aldri ut som en slask likevel. Det finnes jo pene regnfrakker og kule gummistøvler og. Dette er ikke noe jeg tenker så fryktelig mye på, men noen ganger tenker jeg at folk faktisk kan ta hensyn. Som f.eks at menn ikke trenger å gå på butikken i bar overkropp o.l. Om folk ikke føner håret, bryr jeg meg ikke noe om. De beviser i hvert fall at de har dusjet den dagen, hehe
Lacey*har fått erta Skrevet 9. juli 2008 #45 Skrevet 9. juli 2008 Ta hensyn? Til hva da om jeg tør spørre? TIl deg, fordi du ikke liker at noen har på seg en jakke du ikke liker? Jeg regner med at du liker klær du trives i? Da må vel alle andre få lov til å gå i det de liker? Eller skal alle de du synes kler seg "slaskete" følge dine regler?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #46 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er så stygg at jeg driter i å pynte meg av den grunn. Blir provosert (eller misunnelig?) på alle fe-hauene som doller seg opp som hverdag sku vær en fest!!!! Jeg bruker joggebukse og crocks hver dag, ser ikke ut. Men har gitt opp for lenge siden. En gråstein kan aldri bli noe annet enn en gråstein!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #47 Skrevet 9. juli 2008 Når ble landsbyer forpestet av en dæsj parfyme? Og hvor i innlegget skriver jeg at jeg sparkler igjen trynet og går i unødvendig dyre klær som noen barnearbeidere har sydd? Tror du tok deg litt nær av det jeg skrev. Traff jeg en nerve, kanskje? Smil til deg selv i speilet og prøv å gjør en innsats for å se litt ok ut. Lover at det kommer til å hjelpe. Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #48 Skrevet 9. juli 2008 Det er jo stor forskjell på å pynte seg og drite i utseendet da... Jeg "pynter" meg ikke til daglig. Høyhelte sko går jeg kun i når jeg skal være skikkelig fin. Allværsjakker har jeg derimot mange av... Det går jo ann å se skikkelig ut, selv om man ikke er stivpyntet, full krigsmaling osv. Til daglig er det snakk om praktiske klær. Men også praktiske klær kan se skikkelig ut. Rent hår er en selvfølge.. Men er nok enig i at en del kunne gjort mer ut av hvordan de ser ut. Mye tragisk ute og går... Syns mange rett og slett ser sjuskete ut.
Northernlights Skrevet 9. juli 2008 #49 Skrevet 9. juli 2008 Indre skjønnhet vises utenpå regnjakkene ;o)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2008 #50 Skrevet 9. juli 2008 Jeg synes faktisk folk kan se mer sjuskete ut med lipliner utenfor leppene, hvit lebestift, tupert hår som er drittørt og for trange klær enn de som ikke pynter seg noe særlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå