Gå til innhold

Hvorfor driter så mange i utseendet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så kjedelig å bo her i Norge, har bodd forskjellige storbyer i Europa og det er alltid like kjedelig å komme hjem til Norge, hvor majoriteten av befolkningen gjemmer seg i regnjakker .. Skulle ønske det var litt mer vanlig å pynte seg til hverdagene, så slipper jeg å se ut som en overpynta kjerring :P

(Ikke stygt ment, men skjønner ikke hvorfor så mange vakre kvinner her i Norge driter i åssen de ser ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kanskje fordi vi har andre ting å drive med?

Forstå meg rett, jeg er helt for å være ren og velstelt, men i mitt kaotiske liv er det ikke rom for å bruke mye tid om morgenen til å sminke seg og reflektere over hva jeg skal ha på meg. Det er så mange andre ting som både er viktigere og gøyere.

Og dessuten er det helt bortkastet å pynte seg når det er 4 grader og sidelengs regn/sludd mesteparten av året.

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne drite i både mitt eget og andres utseende. Har du hørt utrykket: Blomster er til for å være vakre, mennesker er til for å være gode....

Skrevet

Nå tror jo jeg at det ene ikke utelukker det andre, dvs. at man kan være både god og vakker samtidig. Men jeg tror ikke at det å være vakker er avhengig av hvor lang tid man bruker på badet, eller hvor mye man pynter seg. Jeg tror heller ikke at det å ikke stivpynte seg til daglig er det samme som at man driter i utseendet.

Skrevet

Det som er kjedelig er folk man ikke ser at har pyntet seg litt ekstra til fest, fordi de er like pyntet alle dager i året!

Skrevet

når jeg sier driter i utseendet mener jeg.. Og dette irriterer meg :

- folk som går ut med vått, ufønet hår

- regnjakke, når det er fint vær ute ( hva er poenget liksom)

-joggeklær og støvler og alt annet som ser helt jævlig ut , når de skal til jobb eller ta seg en kaffe osv..

Bruk 5 minutter ekstra på badet, så piffer du opp både humøret og utseendet..

Skrevet

"Det som er kjedelig er folk man ikke ser at har pyntet seg litt ekstra til fest, fordi de er like pyntet alle dager i året!"

jeg signerer denne!

Også, det er forskjell på å gå stivpyntet på fest, og være grå mus i hverdagen. Synes ikke det er noe stas å pynte seg like mye til fest som hver dag, men det går jo ann å ta seg godt ut, uten å pynte seg skikkelig mener jeg.. Det er jo mye kulere når man først skal pynte seg da.. hvis ikke blir det jo kjedelig

Skrevet

Synst du har fått mange flotte svar, men må si meg litt enig i H.I.

Jeg hater å se ettervekst, joggeklær, slitne sko, dårlig hud osv.

Og denne fritidsjakken alle skal gå med...selv ute på en bytur.

Skal liksom så lite til å pynte seg litt. Litt pynt trenger ikke å bety at man overdrive eller at man ikke skal ha det komfortabelt. Selv italienske og franske kvinner har gode sko.....med gud så mye flottere de er å se på.

Skrevet

Husk at det tar like lang tid å ta på seg jeans og topp, som joggebukse og genser.. Man trenger ikke se ut som en slask bare fordi man ikke stivpynter seg

;)

Skrevet

Når man ser helt jævlig ut, så hjelper det ikke med pene sko på, vettu;-)

Tenk på det neste gang du pynter deg til hverdags.

Skrevet

Dårlig selvtillit, kanskje? Vet med meg selv at de dagene jeg føler at jeg ser ut som en dritt så har jeg ikke mye lyst til å pynte meg. Frister mer å krype inn i kosedressen og holde seg innendørs. Men jeg tar meg sammen, da. Og det føles som regel bedre etter en dusj, litt sminke og en dæsj parfyme. Sleng på et par kule sko, så blir det straks litt mer fristende å gå ut i verden:)

Skrevet

Nå har jeg et utseende som gjør at jeg ikke trenger å pynte meg for å se fin ut heldigvis. Nettopp fordi jeg ikke føner håret at jeg har så fint hår som jeg har også. Slitt og overstelt hår er lite fint spør du meg. Stakkars deg HI som ikke kan gå ut av døra en gang uten å pynte deg først. Du kan ikke se mye ut:) Bare det å henge seg opp i slike ting sier vel litt om hvor overfladisk du er .

Skrevet

Hvorfor ikke heller glede deg over hvor fantastisk flott du selv sansynligvis ser ut i forhold til oss andre.

Selv bruker jeg minimale resurser på utseendet. Hvorfor skulle jeg bekymre meg for det? Jeg eier ikke sminke, har aldri farget håret og går til frisøren maks en gang i året. Jeg liker faktisk mit eget utseende slik det er fra naturens side.

Klærne mine er basert på hva som er praktisk, behaglig og økonomisk. Det vil blant annet si at jeg bruker klærne til de er utslitt. Det er slik jeg liker å leve.

En annen ting er at jeg synes dagens mote stort sett er grusom. Folk som går "pent" kledd ser i mine øyne oftest utrolig tåplige ut.

Skrevet

En annen ting er at jeg synes dagens mote stort sett er grusom. Folk som går "pent" kledd ser i mine øyne oftest utrolig tåplige ut.

Signerer denne!!!!! Gud hjelpe meg så mye s-t-y-g-g-e!! klær det er i butikkene nå. Og folk er jo totalt ukritiske til om de kler dem eller ei, bare de har sett det på trykk i Cosmo.

Skrevet

"Nå har jeg et utseende som gjør at jeg ikke trenger å pynte meg for å se fin ut heldigvis. Nettopp fordi jeg ikke føner håret at jeg har så fint hår som jeg har også. Slitt og overstelt hår er lite fint spør du meg. Stakkars deg HI som ikke kan gå ut av døra en gang uten å pynte deg først. Du kan ikke se mye ut:) Bare det å henge seg opp i slike ting sier vel litt om hvor overfladisk du er ."

Jeg stivpynter meg ikke hver dag, men jeg liker å kle meg behagelig også, men gjør det heller sånn at jeg føler meg litt fin. Jeg har ikke problemer med å gå ut usminket, men det gjør noe med humøret.. Gjør det lettere å smile til folk, ta dagen som den kommer. For jeg føler meg fresch og fin. Men man trenger ikke å være overpyntet for å se fin ut, det burde jo alle skjønne.. Nei sannheten er at jeg må ta på meg litt maskara og leppestift hvis jeg skal ut, liker ikke å bli sett usminket, ustelt eller med koseklær.

Skrevet

Jeg synes folk stort sett ser ganske bra ut, jeg. Her inne får jeg i hvertfall inntrykk av at mange er alt for opptatt av utseende; tar sprøyter for å bli brune, slanker seg hele tida, bruker alt for mye sminke og kjøper seg silikonpupper. Da er det bedre å ha fokus på personligheten, synes i hvertfall jeg. Mye bedre for psyken også dessuten.

Skrevet

Herregud, bare fordi man bryr seg litt om utseendet betyr det ikke man vil ha falske pupper, er falsk eller har ikke personliget !?! Jeg gjør det bare fordi jeg føler meg vel, og det får meg til å føle meg bra.!

Men jeg går ikke så langt som at hele livet mitt dreier seg hvordan jeg ser ut..

//HI

Skrevet

Hvis du ikke er overfladisk, hvorfor kritiserer du andre for å drite i utseende sitt da?

Skrevet

Syntes det er flott at vi ikke er helt amerikaniserte ennå. Men jeg mener at en hver bør kle seg etter sin person. Liker man pynt bør man pynte seg og ikke la være fordi naboen syntes du er dollete. Har du dårlig forhold til dine bryster kan du redusere dem, eller legge inn silikon uten at du skal tenke på dibere og bimere. Syntes du naturen er vakker i seg selv, skal du vel ikke gå med kilovis av sminke. JA TIL ET FARGERIKT FELLESKAP

Skrevet

Vi sender alle sammen ut signaler om hvem vi er og hvem vi ønsker å være med måten vi kler oss på og hvordan vi pynter oss. Det å bruke regnjakke eller allversjakke, lite moderne klær ol kan være en måte å signalisere at man ønsker å ta avstand fra motehysteriet, at man vil fremstå som jordnær og muligens intelektuel. Det er mulig at disse verdiene står sterkere i Norge enn i mange andre land og at dette er med på å påvirke måten vi kler oss.

Skrevet

Amerikanere er vel noen av de verst kledde i verden...

Jeg er forøvrig enig med HI, skal ikke så mye til å kle seg litt stilig i hverdagen. Og det tar heller ikke mer enn noen minutter å rense og smøre inn huden + ta på litt sminke.

Og det har da vel ikke noe med selvtillit og gjøre!? Selvfølelsen derimot - det er ålreit å føle seg litt fin/velstelt, også i hverdagen.

Til fest bør man selvfølgelig ha en annen type sminke enn til hverdags. Det er litt flere nyanser, ikke bare sminke - eller ikke sminke!

Skrevet

Med amerikanisert mener jeg overhode ikke velkledd, men overfladisk. Det er en egenskap jeg ikke har noe til overs for. Men den egenskapen sitter sjelden i klærene.

Skrevet

Er enig i at nordmenn er ekstremt kjedelige og grå, men det plager meg egentlig ikke i særlig stor grad.

Er det ikke morsomt hvis man er på en flyplass i utlandet og skal med et fly til Norge, så blir folk bare døllere og døllere jo nærmere man er gaten sin? Alle går rundt i såne grusomme allværsjakker og komfortable sko. Også har nordmenn et sånt veldig rart, underdanig blikk som ingen andre har.

Men som sagt, synes ikke det gjør noe. er jo greit at det er litt forskjell mellom landene.

Skrevet

Ach so! Sånn går det når man skumleser :)

Skrevet

"Det å bruke regnjakke eller allversjakke, lite moderne klær ol kan være en måte å signalisere at man ønsker å ta avstand fra motehysteriet, at man vil fremstå som jordnær og muligens intelektuel."

Jeg tviler på at dette er tilfellet når allværsjakka pares med høye hæler og partytopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...