Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Det er det man skal massere med for å unngå revning, sant? Når skal man begynne med det da? Så tidlig som mulig eller? Å hvor får man kjøpt den oljen?
babygullz <3 vilde Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 jordnøttolje får man kjøpt på apoteket, koster 85 kr for den minste flasken. Jordnøttolje funker max for en nice brunfarge også! men bruk den kun på bena, hvertfall nå når du er gravid. Huden min tåler ikke samme dose sol som tidligere nå nemlig! Aner ikke når man skal smøre seg nedentil med denne..har aldri hørt om d? Men hvorfor ikke?
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Hehe, ja hvorfor ikke? Mener bare jeg har noe om det...kan godt være jeg husker feil. Brunfarge, høres genialt ut Hvorfor kun på bena? Må man ha mer sol der for å bli brun, eller??
babygullz <3 vilde Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Jeg blir fortere solbrent på armer, enn på bena, der blir jeg bare brun, uansett!=) tror huden er mer "herda" på bena enn den er på resten av kroppen... Men selvfølgelig, du kjenner jo din egen hud så hvis du føler du kan smøre hele kroppen så må du jo for all del gjøre d=) Men jeg ville vært forsiktig med ansiktet og magen...=) Jordnøttoljen gjør jo effekten av solen ganske mye sterkere, så jeg ville prøvd meg frem, og ikke smurt hele kroppen med en gang.. litt kjipern hvis du blir kjempesolbrendt og får blemmer=/ Pga hormonene blir man jo også fortere brun når man er gravid, og med jordnøttoljen er d jo bare supert=) Her har vi jo hatt stygt regnvær ganske lenge nå, så jeg har ikke fått no særlig med sol på meg før på lørdag, da satt jeg ute litt, og ble kjempebrun og fin=) solbrent på skuldrene da=/ har ikke blitt solbrent siden jeg var lita... Så tok jeg solarium 15 minutter idag og er like brun som jeg skulle vært etter 5 dager med sol tidligere!! er helt sinnsykt=)
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 jeg fikk opplyst at jordnøttolje er effektivt mot revning sist jeg gikk gravid jordmor som fortalte om det, kjøpte en flaske og begynte vel å smøre meg inn fra uke 33 - og oppover. masserte mellomkjøttet og rundt skjeden.. revnet noe da mini ble født, måtte sy 3 sting , men det er jo ingenting jeg skal i hvert fall benytte meg av oljen denne gangen også når tiden nærmer seg.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Ok, takk for svar Da trenger jeg ikke å stresse med det før det nærmer seg
babygullz <3 vilde Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 blir ikke d voldsomt klissete i trusa forrestn?
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 hehe,nei overdrev ikke med mengden olje så det gikk helt greit )
Ønskebaby08*12 Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Jeg mener jeg har lest et sted at man kan begynne å smøre seg med jordnøttolje sånn ca 6-7 uker før termin. Det skal visst som du sier være greit for å unngå revning. Huden blir vel mer elastisk eller noe sånn da. :-)
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 hehe, men nå vet du ikke overdriv mengdenså går det bra
babygullz <3 vilde Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 hm.. kanskje jordnøttolje funker mot strekkmerker også? litt billigere å kjøpe jordnøttolje t 85 kr flasken, enn svangerskapsoljen tl 250..her går d en flaske sv.skapsolje i mnd liksom, så kanskje jg skal begynne å bruke jordnøttolje på magen i stedenfor nå når jeg går tom for sv.skapsolje?
AnnaLena Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Hørt mye om kobberkrem, at det skal forebygge rifter. Det brukes i de siste ukene før fødsel og masseres inn morgen og kveld. Har ikke prøvd selv men...
nr.4 i oktober Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 Erfaringsmessig etter nå snart 4 fullførte svangerskap og diverse smøring i måneder i forkant for å unngå revning, vet jeg at det spiller egentlig ingen rolle akkurat hva slags oljer man bruker... Har prøvd alt fra fødselsolje fra Weleda, til natusan babyolje og jordnøttolje, og jeg har revnet under hver fødsel i alle fall og måttet sy 3-4 pyntesting hver gang.. Så jeg har egentlig ikke noen bestemt olje jeg tror funker bedre enn andre.. - men dette er bare et tips. Smører meg med babyoljen jeg kjøpte på coop nå, ânglamark eller hva den heter. Fordi den er svanemerket og uten parfymer osv. Tror det aller viktigste er å bare smøre med en eller annen olje jevnlig, sånn at man uansett gjør sitt for at huden der skal bli så elastisk som mulig før fødsel, -hvilken olje man bruker er nok mindre viktig..Vet flere som bruker vanlig olivenolje/soyaolje også..)
WPW Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Hvis olje hjelper mot revning tror jeg søren meg jeg skal begynne med en gang!!!!!
babygullz <3 vilde Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Ja d kan faktisk være lurt d Putte;) Jeg skal ikke drøye den jeg jallefall...100 sting? nei takk!
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 Du kan fint bruke Vaselin f.eks, får i dagligvarene for 20-30 kr - hovedsaken er at du skal mykgjøre huden frem til fødsel. Bruk bare litt hver gang, det holder - så slipper du kliss og klin. Ang jordnøttolje og soling, så var dette noe som var "hot" på 80-tallet, når det var om å gjøre og bli mest mulig brun - husk for all del at den ikke har solfaktor og at sola idag, i 2008 er lagt "farligere" enn på 80-tallet. Nå som du er gravid blir du fortere brun uansett ) var jeg deg ville jeg brukt solkrem med solfaktor, da unngår du leverflekker også (de går ikke bort om du først har fått dem, de unngår du kun med solfaktor) - men det er ditt valg. Her går det i solfaktor og ingen direkte sol på magen
babygullz <3 vilde Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 lykkeliten.i.magen; Det var nettop derfor jeg anbefalte, KUN å smøre bena=) jordnøttolje er heller ikke mer skadelig å sole seg med, enn f.eks vanlig SOLolje. Man klarer jo selvfølgelig å bruke egen sunn fornuft.. ALLE vet jo at soling med oljer gjør effekten av solen sterkere, så man ligger ikke å steker seg på gran canaria i 5 timer med kroppen innsmurt i oljer.. Jeg bruker jordnøttolje kun på bena, så de er bestandig fine og brune=) mormora mi derimot, smører HELE seg, og har gjort d så lenge hun kan huske..hun er ikke mer rynkete enn andre 70åringer av den grunn.. det handler jo også om hvordan du tar vare på huden din ellers også, både innefra og utenfra=)
Girlygirl83 Skrevet 9. juli 2008 #19 Skrevet 9. juli 2008 Hvilken olje man bruker har mye å si når det er snakk om å smøre seg i underlivet! Jeg hadde f.eks aldri brukt vanlig babyolje/vaselin i underlivet (det er laget av ren paraffin) Jeg har hørt at man bare skal bruke naturlige oljer fra planterike som jordnøttolje, hvetekimsolje, eller matoljer som oliven og soya.
**paradis;) Skrevet 9. juli 2008 #21 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har kjøpt mandelolje - 1/2 liter for under hundrelappen denne oljen skal gjøre huden mer elastisk, kan brukes både nedentil og på magen/kroppen. Mandeloljen er mye brukt som basis olje ifm masasje. Så det som ikke brukes nedentil eller på magen får sambo masere meg med ;) kan jo iallefall håpe.. =)
WPW Skrevet 10. juli 2008 #22 Skrevet 10. juli 2008 Mandelolje fås på apoteket, eller? hehe, godt jeg ikke fant vaselinen vår igår da jeg lette da:)
opsi fødeklar Skrevet 10. juli 2008 #23 Skrevet 10. juli 2008 Et lite tips. Kjøp olje hos en aromaterapaut eller på helsekost. Oljene på apoteket er syntetiske og til kunstig stoffer for at den skal holde seg lengre. Jeg brukte jordnøtt olje de ti siste ukene med 3 mann, og han var den eneste jeg ikke revnet med;)
**paradis;) Skrevet 10. juli 2008 #24 Skrevet 10. juli 2008 Jeg bestilte mandelolje fra denne leverandøren på nettet http://www.myrra.no/ Rask levering og billig. De har masse forskjellig og en del oljer tilpasset gravide/ etter graviditet
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #25 Skrevet 10. juli 2008 Babygullz+pRinCesS of BelLy<3 Vi har alle forskjellig hudtyper, så noen kan fint smøre seg med jordnøtt-olje uten å bli brent, bestemora di er kanskje litt "herda" også - hvis hun har gjort det i mange år ) Er ikke alle som VET alt om alt, slik du skriver - var derfor jeg skrev:...husk at den ikke har solfaktor. Greit at du kan bruke den på bena, men det er ikke sikkert at andre kan det. Mennesker med lys hus og sart hudtype kan f.eks sikkert ikke gjøre det samme. Husk at vi alle er forskjellige - og at ingenting er en selvfølge. Ang bruk av vaselin så fikk jeg rådet fra jordmor, så det er nok ikke så farlig det heller - selvom det inneholder parafin Fritt valg - heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå