Gå til innhold

Førstegangs fødende?


Gjest Angelstath

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 og min mann er 35 år. Vi giftet oss i Madrid for en måneds tid siden, så vi har en liten "Made in Spain" i magen ;-) Er 4+4 i dag. Er kvalm store deler av dagen, men ikke så ille at jeg ikke klarer å fungere. Halslinser er fint! Håper det holder seg slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei. Jeg er 28 år og nygift med min mann på 32 år. Den satt bare noen dager etter bryllupet, snakk om flaks.. Er 5+2 på vei. Har allerede visst om det i to uker. Har ingen plager.. burde vel være overlykkelig over det, meeeeen hadde vel vært litt mer rolig dersom jeg hadde hatt noen symptomer.. Fellesferie og må selv vente til 21 før jeg fikk legetime....

Går på do hele tiden da, er vel ett symptom det da :-)

Vi har fortalt nærmeste familie og venner i dag, men venter nok til nærmere tre mnd før vi sier fra til alle andre, bare for å være på den sikre siden. Men er vel ganske sikker på at vi ikke klarer å holde oss.. hehe..

Noen fra Tønsberg området her?

 

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Förstagångs födande här också med napp på första försök :-) Spännande å lite scary.

Finlanssvensk tjej som är bosatt i Oslo. Jag och mann min blir 30 år i höst. Skall gifta oss om två veckor. Fick idag bekräftat att vi e med barn, direkt efter första försök. Glädjen bubblar i oss.

Ett litet "huvudbry" har vi dock... Utdrikkningslag nästa vecka...? Hur förklarar man att man plötsligt inte drikker alkohol. För att inte snakka om bröllopsdagen, då jag plötsligt inte drikker vin längre :-O. Vill ju gärna vänta innan vi släpper nyheten.

Annars hoppas vi kvalmen og trettheten håller sej borta tills bröllopsdagen är över. Önskar ju inte somna mitt i maten eller använda "pussbekken" som bordspynt.

Ännu e formen inte illa. Ingen kvalme, bara en otrolig hunger och wc besök i ny och ne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er en til =) blir 25 år. Er 7 uker i morgen, og merker at kroppen er under forandring. Er heldigvis ikke kvalm men er utrolig trøtt og sliten. Og har noen ømme bryster hehhe....hyggelig at det er så mange her som er førstegangs fødende =) =) blir noen kjempe spennede mnd fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsfødende. Er 23 år, og sambo er 25. Dette var ikke planlagt og vi har en "made in Bulgaria" i magen ;) Vi har vært sammen i 7 år, og hadde planlagt å gifte oss i juni 09. Men ser ut til at vi utsetter litt pga gravidtet, økonomi og studier. Er 5+5 i dag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min er 28 år og nettopp testet positiv. Vi klarte det i 2.pp. Jeg er 4 + 1 uke på vei og har hatt mange symptomer den siste uka. Litt øm i magen, stikking, småkvalm, ømme bryster, oppblåst.

 

Vi holder også til i bartebyen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er nok mange her ja.

 

Er selv i uke 4+5 og merker at det er noe stort på gang. Kvalmen er vel det sikreste tegnet akkurat nå.

Er 26 år, samboeren min er like gammel. Bestemte oss 9.juni (hadde 7-års jubileum da) for at jeg skulle slutte på pilla. Sluttet samme dag og nå er jeg gravid. Gikk på første forsøk...er for godt til å være sant... og vi er så sinnsykt glade!! Og litt i sjokk for at det gikk så kjapt:)

Nå gler jeg meg for hver dag som går, gler meg til magen begynner å vises og til jeg om noen uker skal fortelle det til vordende besteforeldre, tanter og onkler:) **mange sommerfugler i magen!**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Vi giftet oss i juni og jeg ble gravid på første forsøk. Jeg ser det er mange av oss her. Utrolige heldige! Jeg er 30 år og 6+3 på vei. En del kvalm og fort sulten. Sliter også litt med vondt i ryggen (allerede).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Hei jenter! Så kult at vi er maaaange!!! Fint om vi hopper innom her og oppdaterer formen våres og slikt innimellom. Dele erfaringer og sånt:)

 

Pipi: mange sier det er for tidlig å høre hjertelyd enda, men jeg har testet 3 ganger og har hørt det klart og lydelig hver gang. Monitoren slår ut med en god og sikker hjertefrekvens.

Jeg syns det er godt å ha den. Den trygger og gir meg en god natt søvn:) Den kostet vel 1400 kroner hit til spania med 3 flasker ultralyd gel. www.babywatcher.com tror jeg det er.

 

Jeg er nok en spotter, for jeg hadde litt anntydning til farge igjen i går, men bare mikroskopisk lite. Noen er sånn har jeg lest.

Smertene mine gir seg litt etter litt ser det ut til. Om natten når smerten kommer så legger jeg meg tett inntil mannen min som er like varm som solas kjerne...da roer smertene seg:)

Fiser ikke hele tiden lengre heller!

Og i dag fikk jeg i meg et sånnt tynt rug knekkebrød med en oste skive, og en nektarin! Det er jo helt fantastisk!

Jeg krangler enda med ømme hofter, og megker at det hjelper å gå rolige turer. Synd at valpen ikke skjønner at jeg ikke kan løpe etter han når han stikker av... Men han pleier å komme tilbake...ellers kommer alltids en nabo ruslende med han under armen:)

Løper på do som om jeg aldrig har vært der før da men...trodde ikke jeg kunne tisse 100 ganger om dagen men..

 

Jeg har også en "made in spain" i magen, men jeg bor her da:)

Masse masse lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er første for oss også, jeg er 28 min mann er 29. Vi traff også på første forsøk og giftet oss i juni:) Jeg er nå 6+1, og begynner å bli kvalm.... er også innmari trøtt på ettermiddagene, ellers er formen fin. Vi gleder oss masse, men venter med å fortelle venner til ting er mer sikkre... Skal fortelle det til familie snart, det skal faktisk bli godt å fortelle det til noen i hvert fall. Vi er jo sprekkeferdige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er 30 år og mannen min er 35. Dette er vårt første barn, men mannen min har to fra før.

Vi strevde med å bli gravide og vi ble utredet for det. Siden min mann har to barn fra før så var det jo selvsagt nærliggende å tenke at problemet lå hos meg. Jeg fikk påvist PCO, og ble satt på Pergotime for å gi EL og Metformin.

Det klaffet for oss på første forsøk!

 

Jeg er nå 5 uker + 3 dager på vei.

 

Jeg merket en uke etter El ømme bryst og murringer i underlivet. Har fremdeles veldig ømme bryst og har begynt å merke kvalme som kommer og går i løpet av dagen, starter gjerne om formiddagen. I tillegg får jeg brekninger. Jeg reagerer også veldig lett på lukter.

 

Min termindato i følge terminutregner på en nettside er 16.mars. Selv mener jeg det er 14. mars, men det utgjør vel ikke så mye. :)

 

Noen i familien vet det, samt noen nære venner. Resten av venner og familie vil vi vente med å fortelle etter at det har gått 12 uker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Der ser ut som vi blir fler og fler for hver dag som går her inne:) Så morro!!

 

Jeg er så trøtt for tiden...

Hvor mye sover dere jenter?

Jeg sover fra 24.00-09.00, og så sover jeg fra 2-4 timer i øpet av dagen...

 

Har så lyst til å prøve meg på en is...men er redd jeg spyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler jeg kunne ha sovet hele døgnet, men pga skiftarbeid,midnattsol og dårlig seng (har vært på jakt etter ny i dag..) blir det ikke så mye søvn som jeg føler jeg skulle ha hatt. Skal prøve å bli flinkere til å prioritere det.

Ellers er jeg humørsyk som få for tiden. Jeg merker når jeg går der og glefser til min kjære at jeg er helt urimelig, men på tross av at jeg ser det tydelig midt oppi det hele klarer jeg ikke å ta meg sammen. Veeeldig frustrerende, håper vi ikke får syv måneder til med dette!

Tenk at jeg er 8 uker på vei allerede, tiden går så utrolig fort! Gleder meg mest, men bekymrer meg litt i ny og ne også.. ikke for å miste, men for alle forandringene som kommer til å skje med kroppen min og ikke minst til fødselen.. Men det er lenge til og mange, mange har gjort det før meg, så det må vel gå bra. Kanskje greiere sånn første gangen; da vet man jo egentlig ikke hva man går til;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er også førstegangsfødende :) Jeg er 6 +2 og i 7.uke! Både jeg og mannen min er 31 år og har ventet litt pga at jeg er selvstendig næringsdrivende og bør ha noen år med inntekt først. Er det noen av dere som er selvstendig næringsdrivende? Veldig bra med den nye regelen som gir selvstendig næringsdrivende like rettigheter til fødselspermisjon :)

Jeg er heldigvis ikke så plaget med kvalme og sånt, men jeg er utrolig trøtt. Har noen skikkelige trøtte timer i 12-tiden og 17-tiden, samt sover lengre om natten. Hørte av akupunktøren at kroppen ofte tilpasser seg "steinaldermønster" med 4-timersintervaller den første tiden... Det passer på meg ihvertfall..

Lykke til alle sammen! Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer enda en som er gravid for første gang!!

Er i starten på uke 9 nå. Både mannen og jeg er 27år, og vi har ønsket oss dette en god stund. Trodde engentlig ikke vi kunne bli gravide på egenhånd, siden jeg omtrent ikke har eggløsninger!! Men, uten å ha hatt mens på over ett år, kjente jeg plutselig at jeg hadde hatt ømme bryster uvanlig lenge, og jammen testet jeg ikke positivt. Vet ikke nøyaktig hvor langt vi er på vei, men legen satt en midlertidig termin på 2.mars, frem til UL. I forhold til symptomer og slikt så er vi nok ikke så langt unna. Jeg har vært veldig plaget av kvalme de siste ukene, men det hjelper å være ute og holde på litt. Veldig glad for å ha ferie nå!!

Nå skal jeg titte litt rundt i terminklubbinnleggene å se litt hvordan dere andre har det!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår aller første har begynt på sin vei :) Kjempe spennende! Jeg er 27 år og min kjære er 37. Vi fikk det bekreftet av lege før helgen :) Er ak 6 uker i dag.

 

Har bare fortalt det til sjefen på jobb, hun ble så glad på våre vegne, og kom med mange gode råd og erfaringer. Kan nesten ikke vente til å fortelle det til familien, men vi skal PRØVE å vente til 12 uke..

 

Tror det blir fint med en slik side, å høre litt om hvordan dere opplever graviditeten.

 

Er så glade på alles vegne. Lykke til alle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs-gravid. Testa positivt før helga (på en utedo - kjempekoselig..), og er i dag 4+6. Jeg er 26 år og samboeren er 28 år, vi bor i Oslo. Vi prøvde i 3 mnd fra jeg slutta på pilla, og nå sitter jeg her og er visstnok gravid - Hurra :o) Men jeg har ikke noe særlig til symptomer å skryte av. Litt mens-aktig følelse i magen av og til - thats all. Men det kommer vel mer etterhvert, og det er vel ikke verdt å håpe på å bli kvalm heller, men et klart og tydelig gravid-tegn hadde jo vært morsomt. Jeg får vel klare meg med at tanta holder seg unna, og to positive CB-er.

 

Jeg er kjempespent, og kjempeglad og bittelitt nervøs for alt det som kan gå galt. Det er mye å se fram til nå!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktivitet her inne hos oss førstegangere, hvordan går det med dere jenter? Er noen like utålmodige som meg med å fortelle det til omverdenen? Kan nesten ikke vente.. synes alle driver og spør og graver for tiden, og hater å måtte lyve for folk. Vi skal fortelle det til resten av familien neste uke (har fortalt det til min mor og søster allerede) og etter det tror jeg bare vi slipper bomben til alle.. da er jeg ca 10 uker på vei.

Ellers er formen veldig fin, og det er jeg jo selvfølgelig glad for! Et lite minus er at det visstnok er veldig dårlig stilt med jordmødre her i byen for tiden, så det kan bli vanskelig å få jordmorsamtaler, men tenker jeg skal klare å krangle meg til det hvis jeg må. Føler det er greit å få snakke med noen som har litt spesialkompetanse og fastlegen har ikke akkurat god tid når jeg er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...