Gå til innhold

Førstegangs fødende?


Gjest Angelstath

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari

Er det noen andre av de her inne bortsett fra meg?

Kunne vært morro å følge hverandre fremover å se hvordan vi alle føler det å gå gravid for aller første gang:)

 

Jeg er 27 år, mannen min er 30 år... Vi er nygifte og traff blinken i 1. prøve periode! Snakk om flaks!!

Jeg er 4+4 på vei, og har hadde ingen symptomer før etter mesen skulle vært her. Nå har jeg litt kramper i magen på kvelden, og det føles ut som at det "jobber" der nede...sliten i magen, øm og oppblåst. Jeg fiser mer enn jeg trodde var mulig! Tror kanskje det vil bli et hull i ozonlaget rett over der jeg bor snart...

Blir litt svimmel innimellom, og lettere trøtt.

Veldig sulten, veldig fort!! Prøver å spise sundt, og begrense porsonene.

Jeg fikk en magefølelse på at jeg får gutt i det jeg så graviditets testen lyse mot meg, men håper vel litt på jente... Så lenge jeg får en frisk unge så spiller kjønnet egentlig ingen rolle!!

Vi har tvillinger i familien...håper på det også, men kunne vært greit å ha kun 1 aller første gangen.

Ja det var litt om meg...

Noen fler som slenger seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er førstegangs og veldig - veldig spent på tiden fremover =)

 

Jeg er 26 år, og gift. Mannen min har nettopp fylt 30 år. Hadde planlagt at vi ville starte prøvingen nå, og der satt den. Jeg er nå 5 + 1 på vei. Jeg mener det er graviditetssymptomer at jeg blir veldig fort andpusten og har hatt noen stikkninger i magen i tiden før IKM. Ellers kommer og går kvalmen litt nå og da, så formen er ikke helt på topp....

 

Vi har tenkt å vente med å fortelle nyheten til både familie, venner og kollegaer til rundt uke 12. Så får vi se hvordan dette går gjennom hele sommeren.... Har jo egentlig mest lyst til å rope det ut til alle og enhver =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er og helt fersk, 27 år samboeren er 34 år. Vi har ikke vært klar før nu, samboeren min har allti sagt han ikke ville ha barn, men plutselig kom han hjem og hadde snudd. Jeg syns det var bra, men gla for at vi ventet til nå. tok ut spiral, hadde en mens og vips så ble vi gravid... Samboeren min syns det var for gdt til å være sant og spekulerte i om han hadde supersoldater:)

Jeg syns jeg har en del plager allerede, kvalme(kaster ikke opp), hetetokter, føler at jeg blir lett sint og lett lei meg, føler meg trett hele tiden og er alle følelser er forsterket, f.eks hvis jeg er sulten. Men jeg er kjempe gla, håper alt går bra, det er mange ting jeg vil snakke med noen om, men vi venter og med å fortelle.... flott med termin klubb:)

 

benniz81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:) jeg er også førstegangsfødende. Både meg og samboeren min er 26 år. Det var veldig planlagt, men kunne likevel ikke tro det var sant når streken lyste mot meg. Vi ble kjempeglade:) Likevel er det nesten litt for godt til å være sant og er veldig spent på første legetimen til torsdag. Av symptomer har jeg litt mensmurringer innimellom, trøtt på kveldene, veldig ømme bryster og blir kvalm når andre blir sultne, men det går fort over igjen. Har så lyst at tida skal gå litt fortere! Vil liksom fortelle det til hele verden egentlig:) Samboeren min er også veldig stolt av seg selv hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, enda en fersking her. Ikke så ung som dere andre da :o) Har rukket å bli 34 år , og nå først er jeg klar for baby. Hadde et mislykket forsøk, men er gravid igjen etter bare en tante rød imellom. Så jeg håper det holder denne gang. Er gift, mannen min er 30 år. Rakk å gå i 9 uker sist, før jeg mista, uten andre plager enn litt ømme pupps. Denne gangen er det likt, foreløbig.Foruten at jeg blir raskere sliten. På grunn av tidligere erfaring velger vi å ikke si til noen før uke 12 denne gang, selv om man har såååå lyst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er litt morsomt er at vi proklamerer her på nettet at vi er gravide, men kan ikke si det til de nærmeste hjemme. Men det tar litt av presset av, fint å kunne snakk med noen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 27 år og dette er første gangen for meg og samboeren min. Vi gleder oss veldig..jeg er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei, men tror det er ca 6-7 uker. Har ikke fått legetime før 22 juli :(

Vi klarte ikke og la vær og si det til noen , så vi har sagt det til alle vi hehe :)

Synes det er deilig at andre rundt meg vet det, for da vet de liksom litt hva som foregår med meg etterhvert..Eneste sjefen min, hun vet det ikke enda pga jeg venter på en fast stilling..må være litt slu !!

 

Jeg hadde ømme pupper i førsten, men ikke nå lenger og mer ker kun at jeg kan være litt oppbåst og få litt pustevansker innimelom..ellers ingenting enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år og også gravid for første gang. Vi giftet oss i mai, og begynte å prøve etter det, og det ble full klaff på første forsøk! Foreløpig merker jeg lite til det, litt stikkinger i magen bare, og så er jeg mer sliten enn vanlig.. Har hatt en kvalmedag, men håper det blir med den ene, det var ikke noe særlig..

Vi har foreløpig bare sagt det til foreldre og søsken, skal prøve å vente seks uker til med å spre det videre. Men skal på jentetur med venninnene mine neste uke, tipper det holder hardt å ikke bli avslørt da ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 år og dette er vår første. Mistet i mai i 12. uke, men har nå heldigvis blitt raskt gravid igjen, håper VELDIG at den sitter denne gang! :)

Pga. "uhellet" sist velger vi å ikke si det til noen før jeg har vært på tidlig UL i uke 8 (fikk avtalt dette etter at jeg mistet i mai), og forhåpentligvis få se et bankende hjerte! :)

 

Lite symptomer foreløpig, stikker litt i magen, som hos mange andre her, ellers er jeg ofte sulten og blir fort sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsfødende og 27 år. Samboeren min er 25 år og litt redd :) Vi er begge studenter og jeg er ferdig til neste sommer. Ikke ideelt med tanke på hvem som skal betale meg når barnet kommer. Vi bor i en liten hytte nå mens vi studerer, fint for oss, men kanksje litt upraktisk med en bebis. I tillegg har jeg fått utført en konisering i mars og ikke vært på kontroll enda for å sjekke at inngrepet har gått fint. Med andre ord var ikke dette planlagt og heller ikke ideelt, men jeg er kjempeglad og håper virkelig at alt går fint. Skal på koniseringssjekk 14.juli og jordmor reagerte med å si "vi tar det fra der når du kommer den 14" på at jeg har testet positivt på gravitest. Dersom jeg får beskjed om å ta abort blir jeg så ulykkelig... Ifølge terminkalkulator er jeg 5 uker og 6 dager på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs og er 23 år. Min samboer er 24 og overlykkelig over at det gikk på første forsøk! Tror det er litt følelsen av å ha gjort noe stort han kjenner på om dagen! Vi har nettopp kjøpt oss hus med god plass. Det kommer godt med om alt går bra.. Litt redd for hva kollegaer og venner vil si, da vi begge er ganske unge. Men er trygg på at familien vil bli glade for nyheten. Vi vil vente med å si noe til våre foreldre ett par uker til, resten av "omverdenen" skal få vite det etter første legebesøk i uke 11.

 

Er 5+1 idag! Gleder meg, krysser alt som krysses kan for at dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle førstegangsfødende!! Her kommer en til...

Æ e 24 år å mann min e 28 i juli. Vi gifta oss i fjor sommer. Nu e vi 5+5 på vei. Hadde en SA i mars i år. Da va det egentlig ikke planlagt å visste ikke at æ va gravid før æ begynte å blø i ca uke 6 eller nå. Hadde en god mistanke om at æ va gravid da. Tok negative tester å så kom tante rød på besøk som vanlig. Den her gangen e det planlagt å veldig annerledes. Ingen tante rød, ingen menssmerter, veldig trøtt og sliten, småkvalm og svimmel innimellom, oppblåst, litt stikkinger i magen å i dag kjente æ at puppan va blitt ømme også. så æ har væl egentlig en god magefølelse på at det ska bli en liten en på oss i mars. det e næsten litt skummelt å si det da.

blir jo av og til litt små bekymra, men da sir mann min at æ ser gravid ut i ansiktet (ka nu enn det betyr) så da roer æ mæ litt ned. Han sa faktisk det før vi tok testen å, så da må æ jo næsten bare stole på han... hihi :D

i følge det kinesiske fødselskartet ska vi få en gutt, å æ trur egentlig det e riktig. Det viktigste e nu at det e friskt.

Vi har sagt det til mine foreldre og søsken. Mannen vil si det neste gang vi treffer hans foreldre og søsken.

Det var litt mye om mæ.. hihi..

Det blir veldig spennende det her.. håper alt går bra å at det blir en liten en i mars... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt alle førstegangs jinter.

Både jeg og min samboer er 26 år, og gutta hans er nok noen soldater. For det satt på første forsøk, og vippet oss helt av pinnen;) For å si det sånn, jeg er helt grønn, aner ikke hva ting betyr osv....For eks: hva betyr det når noen skriver 5+4?? Skjønner dere? "I know nooooothing" hehe

 

Jeg ble sykemeldt fra jobben i dag (noe jeg aldri i mitt liv har vært) fordi jeg har noen små blødninger. Behøver ikke bety noe...men best å være på den sikre siden. så nå ligger jeg her...og kjeder meg litt

 

Mine symptomer: Halsbrann, trøtt (hele tiden), MASSE luft i magen (raper og småfiser hele tiden;)) hehe og den ene brystvorten er sår og står rett ut hele tiden;)

 

Man skal vel kanskje være glad for alle symptomene man har;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tina-Mari

Jøss! Vi har jaggu blitt mange!!

 

Frøken dingselings: hva har du gjort? En konsi hva??

 

Maysan81: jeg er 4+5 på vei, dvs. 4 uker og 5 dager. Gå på www.babyverden.no, der har de en terminkalkulator som renges fra første dag i siste mens.

 

I dag kom en overaskelse i posten! Min egen babywatcher!! Jeg er alt for tidlig på vei men måtte teste den uansett!! Og plutselig kom det noen få utslag på maskina som viste et bankende hjerte. Dette kan egentlig ikke stemme, men mannen min har misstanke om at jeg kan være lengre på vei og at forrige mens var en abort-tvilling. Har som tidligere skrevet tvillinger i familien. Har allerede litt mage når jeg sitter og står men ikke når jeg ligger.

Men jeg venter med legen til jeg er sikker på at jeg er over 8 uker på vei.

 

Jeg er fisemaskin nummer 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

I NATT: jeg måtte på do 3 eller 4 ganger..noe som er greit i forhold til hva jeg opplevde... Jeg holdt på å tisse på meg, helt sprengt i blæra!! Satte meg på do...og ingen tingen kom...magen var gedigen og blæra skreik!! Så masserte jeg magen mens tårene trillet og så kom det et par dråper nå å da... Jeg lente meg bakover, og svusj (!) så fikk jeg tisset!

HVA SKJER A!?!?!?!?!?! Noen som har opplevd noe lignende? Hva kan det være? Jeg gikk på do etter det, og i dag uten problem. Føltes som om noen sto på urinrøret mitt!

 

Har dere tenkt på navn enda da jenter?

Vi har kun et guttenavn (som vi bestemte oss for før vi ble sammen...merkelig at begge tenkte på det navnet): Adrian.

Jentenavn derimot har vi mange, og vi skal da ha dobbelt navn:

Maria, Marina, Marisol, Mariela, Karla, og Leoni. (de 2 siste er etter bestemor og oldemor)

 

Ja da skal jeg gå å legge meg en halv time før dusjen kaller. Ut på middag til DET skravle hue... sliten bare av tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg testet positivt for noen dager siden og er nå 4+6 dager på vei :)

Jeg og samboeren min er 26 år og hadde prøvd i hele 2 år før det klaffet. Så dette er etterlengtet og stort for oss. Litt uvirkelig nesten :)

 

Jeg har endel symptomer: Kramper og stikninger i magen, veldig støl og sliten i magen. Øm i korsryggen, oppblåst, ofte på do, mye luft i magen og sulten. Bare morsomt med så masse symptomer for da blir det så mye mer virkelig :)

 

Eller så holder jeg til i bartebyen i Trøndelag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jeg er også førstegangsfødende=)

 

Både jeg og sambo er 26 år, jeg er 4+1 på vei, og her klaffa det jaggu i 1 pp.....=)

 

Blir spennende å følge hverandre utover, håper alle får friske og sunne barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Så morro at vi blir flere!!

Ser det er endel av oss som har fått fulltreffer i 1. periode. Det kaller jeg flaks!! :)

 

Vilblimor: ja jeg håper også at vi alle sammen får sunne friske barn:)

Men akkurat nå har jeg så smerter at jeg lurer fryktelig..

Jeg er 5 uker i dag.

Hvordan er smertene deres jenter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg bekymrer meg for ting jeg ikke ofret en tanke tidligere. Men, men... Jeg tenker jeg skal leve mest mulig som før, men selvfølgelig ta forhåndsregler i forhold til min graviditet :)

 

I forhold til smerter så har jeg det litt ubehagelig av og til nederst i magen. Kvalmen kommer og går som den selv vil... Egentlig føler jeg meg i fin form, men merker jeg er sliten ;) Heldigvis har jeg stort sett bare meg selv og ta hensyn til og snart har jeg ferie :)

 

Tror egentlig ikke det har gått ordentlig opp for oss at vi skal bli foreldre. Gleder meg stort til å skulle starte å handle inn til det lille nurket i magen :) Kanskje blir det mer virkelig da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Ja disse smertene gir seg ikke.. og jeg fiser mer enn kua på engen!!

Jeg er herved en ozonskader!!

Det er vel livmora som utvider seg. Leste litt på bebyverden og det gjorde godt:)

Ikke kvalm enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn her jeg også og satser på at vi skal få vår første bebis i mars.Jeg og min samboer er 26 år og bor i Trondheim. Er 5+5 og har holdt på i 1,5 år nå da for å få til et knøtt.3 MA og krøll på syklusen.satser på at denne spiren klorer seg fast.Trodde jeg skulle være mer bekymret for å miste men er ganske avslappet-det tar jeg som et godt tegn! Skal følges opp med ukentlig UL fram til uke 12 da...første blir neste uke da er jeg 6+4....veldig spent!!!!lykke til alle gravide damer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs....;0) jeg er 29 og min kjære er 33, og vi gleder oss vanvittig mye til å bli foreldre!!!

Vi har prøvd lenge...over 3 år med hormonkurer og det meste...men etter 1. forsøk med innsaminering satt nurke;0) Har hatt mange symptomer allerede...vonde pupper, stikking i magen, trøtt og MASSE luft...men det går seg vel til!;0) Er bare 5 uker på vei ,men det føles som en evighet allerede, tipper dette kommer til å føles som et laaangt svangerskap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er mange som har hatt klaff på første forsøk!!! Så heldige dere har vært! Vi har prøvd i 2,5 år.... IVF behandlinger osv. Plutselig så satt den helt på egenhånd. er 4+2 i dag:):):) Vi er 24 og 30 år og skal gifte oss til sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina-Mari

Gratulerer Kristin!! Både med bebs i magen og forestående bryllup!

Vi giftet oss i våres og hadde et supert bryllup!

Phu!...blødningene mine har heldigvis stoppet...ble skikkelig skremt..

5+4 i dag og fikk utslag på babywatcheren faktisk! Tror jeg da...målte mellom mavelen og skambenet, og der kom det er lite hjerte opp på monitoren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre Tina-Mari. Men sånn babywatcher.. Er det dyrt eller? Jeg som går rundt og er så nervøs for at noe er galt til en hver tid, kanskje jeg skulle anskaffet meg en slik.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...