Gjest Skrevet 5. juli 2008 #26 Skrevet 5. juli 2008 bakovervendt til ca 3 år, så ble stolen for liten. Neste blir også bakovervendt til barnet blir for stort.
!!!! Skrevet 5. juli 2008 #27 Skrevet 5. juli 2008 Kjære Anonym 1404 Mitt barn var ikke planlagt og ikke elsket. Derfor ønsker jeg at han skal dø i en trafikk ulykke. Det er grunnen til at jeg velger forovervendt sete.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juli 2008 #28 Skrevet 5. juli 2008 Vi har forovervendt. William er 14 mnd
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #29 Skrevet 7. juli 2008 Det blir jo ingen god sovestilling med hode hengende fremover. Blir ganske stor belastning på nakke å sove slik i lengden. Noen som har linker til de ulike bilsetene de har valgt?
Mrs. Bouquet Skrevet 7. juli 2008 #30 Skrevet 7. juli 2008 Javel, hø......barn tåler fint en slik "belastning" på nakken når de sover, så lenge de faktisk får sove har de ikke vondt av det i det hele tatt. Det som derimot gir en ganske stor belastning på nakken om man har barnet framovervendt ved en kollisjon. Tenk heller på at barnet ditt skal overleve i stedet for at det skal bli litt støl i nakken noen minutter etter at det har våknet etter å ha sovnet i bilen.
Mrs. Bouquet Skrevet 7. juli 2008 #31 Skrevet 7. juli 2008 Bakovevendt og nettopp byttet bil for at alle skal sitte komfortabelt. Å sitte forovendt de 3 første årene er uaktuelt med mindre det blir oppkast og bilsyke av det.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #32 Skrevet 7. juli 2008 Meld meg med en gang, gutten min har bilstol som er 13år gammel, ja jeg skrev 13år gammel!!!!!
Mrs. Bouquet Skrevet 7. juli 2008 #34 Skrevet 7. juli 2008 Hvorfor skal vi melde deg? Det er ditt ansvar å sikre barna dine påen forsvarlig måte. Stikk å anmeld deg selv eller gjør noe med saken.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #35 Skrevet 7. juli 2008 Tåler og tåler, det er jo uansett ikke noe god sovestilling? Tenk deg selv om du skulle latt hode henge fremover! Hun ble sittende i 90 graders vinkel omtrent! Det er ikke en bra belastning for nakke og henge slik over tid, høre med kiropraktorer og fysioterapauter.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #36 Skrevet 7. juli 2008 23.40 her, har hørt så mangen som sier at bilstolen må byttes ut etter x antall år osv. Men nå fikk vi denne da, så vi bruker den. Har også en som er ny, men ikke en som koster 3000 +. Virker som ikke noe er bra før man har lagt ut mangen tusen på ting. Er jo enig at barn skal sikres i bil, men det er jo gutten min også det. Godt sikret:-)
Mrs. Bouquet Skrevet 7. juli 2008 #37 Skrevet 7. juli 2008 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men mener at en 13 år gammel bilstol ikke er så sikker og god som de nye, mest på grunn av at utviklinga på bilstolene de siste 13 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå