Gå til innhold

Hva velger dere? Forovervendt eller bakovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil helst ikke høre om hvor farlig det er den ene og den andre veien.... vil bare høre hva folk har valgt.

Vi skal nå kjøpe bilstol nr 2 og synes det er få som kan være bakovervendt!

Kunne tenkt oss maxi-cosi priorifix.... men den er forovervendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt Graco sete.. det kan du ha både framover og bakover.. vi skal han det bakover så lenge vi kan.

Skrevet

det første året er det påbudt å ha bakovervendt....

Skrevet

om ikke etter hengerfeste.

HI

Skrevet

Bakovervendt,elsker barnet mitt,så derfor velger jeg det.

Skrevet

Det er ikke påbudt å ha det bakovervendt det første året nei... Er kun påbudt å ha ett godkjent sete.

Skrevet

Hvis vi skal kjøper bakovervendt så er det besafe setet, men den virker bratt. Vi har audi, og jeg vet ikke hvordan det blir i bilen... men vil ikke at hodet hennes skal tippe forover når hun sover.

HI

Skrevet

Har et Acta graco Duo logic sete, kun bakovervendt. Fornøyd med det. Har også et barn i forovervendt sete, fordi jeg ikke visste bedre da jeg kjøpte det. H*n er snart over i sete nr 3, så vi bytter ikke til bakovervendt.

Skrevet

Våre sitter bakovervendt (en på sju måneder og en på 2,5 år) Han eldste satt forovervendt en stund, men vi snudde ham tilbake nå når han fikk nytt sete, og han liker det kjempegodt (stas å sitte samme vei som lillesøster ;-) )

Skrevet

Nix. Helt feil. Det har kommet en lov nå som sier at det er PÅBUDT med bakovervendte seter det første året.

Skrevet

Trodde det gikk på vekt, ikke alder? Når vi har vært og kikket på bilseter nå har det i hvert fall gått på at setene må være bakovervendt til barnet er minst 9 kilo (men de anbefaler lenger).

Skrevet

Ja, er vekt, men den vekten er på ca det samme som tilsvarer ett år. Husker ikke om det er 9 eller 12 kg?

Skrevet

Var å prøvde besafe comfort i dag, med denne ble altfor bratt i vår bil... triste greier for likte setet veldig godt! Men hun ville omtrent sotte i 90 graders vinkel.

Så nå vet vi ikke igjen.... mulig det blir maxi-cosi.

Skrevet

Jeg har bakovervendt til min gutt. Og det som er så genialt er at når han er 4 år, så er lille frø i magen så stor at h*n har vokst ut av babysetet og kan arve BeSafe setet=)

Skrevet

Gjør det noe om hodet tipper forover når hun sover? Kjøp akta graco cosmic comfort, den kan tiltes i setet og det er god sidebeskyttelse med hodestøtte slik at når de sovner hviler hodet mot den ene siden. I tillegg kan det brukes begge veier sånn i tilfelle dere får store problemer med å ha det bakovervendt.

Skrevet

Bakovervendt. Har lest for mye skummelt til at jeg tør velge framovervendt! Men sant skal sies, ekstrastolen er en framovervendt pga tør ikke ta sjansen på en bakovervendt stol, som er festet feil kontra en fremovervendt stol, som er enkel å feste rett. Dette er en stol som av flere årsaker går inn og ut av bil...

Skrevet

Husk at bilstolene anses som gamel når de er rundt 6 år!

Skrevet

Eller "gammelt" da, som man også kan si det;)

Skrevet

Det vet jeg;-) Setet er "bare" 3 år når det går i arv, med mindre noe skulle skje med det før den tid.

Skrevet

Men heldigvis er jo setet neppe mer enn tre-fire år når lillesøsteren skal arve...

Skrevet

Det er lenge siden sist jeg var småbarnsmor, og ble skikkelig overrasket over ta det fremdeles var folk som vurdere å sette ungene sine fremovervendt. Allerede i 2000 hadde vi samme infoormasjonen som i dag, og det var derfor ikke tvil om at storbror skulle sitte bakovervendt. Nå var han veldig tung, slik at jeg måtte snu ham da han var 3,5 (passerte vektgrensen for setet). Lillebror ser ut til å være en lettere type, så han satser jeg på å la sitte bakovervendt leeeenge.

Skrevet

Bakovervendt til begge 2.

Skrevet

Den linken sier jo ingenting! Der står det frem til 4 år! Men nå er det påbudt med bakovervendt frem til 1år (ca) 9kg! Det vet jeg med 100% sikkerhet da jeg var og hørte på trafikkstasjonen her jeg bor, i forrige uke, da jeg skulle kjøpe barnestol. De sa det t.o.m på Barnas Hus der jeg kjøpte sete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...