baby09...:) Skrevet 19. juli 2008 #26 Skrevet 19. juli 2008 Tusen takk for d:) Nei har ikke sagt d enda, men han e på jobb så da e d lett å holde d hemmeli:) probleme blir den dagen han spør om eg e gravid, da kommer eg nok ikke til å klare å svare nei. Får ta d som d kommer:) Litt smånervøs for å miste så har brystundersøkelse på meg sjøl flere gang for dag. I fjor gikk dem nemli tilbake uti svangerskape... Men e mer lykkeli enn redd da heldigvis, og håpe dåkker andre som prøve blir gravid snart også
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #27 Skrevet 19. juli 2008 Kommer til å gå så fint skal du se. bare nyt den lille spira som er der nå:-) Selv nyter jeg en barnefri helg med kjærsten. Kjempekoselig<3
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #28 Skrevet 19. juli 2008 Gratulerer, baby09!!! ) Så heldig du er! Det kommer helt sikkert til å gå bra, vet du.. Har du tenkt å holde deg helt til samboeren din kommer hjem?? Det hadde ikke jeg klart! Vi har vært å kikka på campingvogn i dag. Den var ok, men vi kommer ikke til å kjøpe den vi så på da. Nå lurer vi på om vi skal kjøpe en gangske ny en.. Samboeren drar på tirsdag da.. Har gått fort denne frituren, ja!
baby09...:) Skrevet 20. juli 2008 #29 Skrevet 20. juli 2008 Elisabeth77: skal holde meg så lenge eg klare:) Håpe g klare å holde meg til han kommer hjem fra neste jobb-periode, da vil eg være nesten 10 fullgåtte. Me 1.mann måtte eg bare si d me en gang, og i fjor testa vi i lag den kvelden han kom hjem fra jobb. men han les meg jo så lett, så spørs bare kor lenge d hold... Ellers e eg kvalm og fin:) Dem sir d e bra me sterke symptoma, så håpe d. Ikke blitt dårli så her tili før. Spyr heldigvis ikke, e bare uvell. Går over når eg får i meg litt mat. Kordan går d me dåkker andre da?
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #30 Skrevet 21. juli 2008 Oii.. Tråden vår var kommet på tredje side!! Det har ikke skjedd før! Vel.. Jeg hadde EL i går, og i morgen drar samboeren.. Så blir det full jobbing frem til skolen starter.. Hvordan går det med dere andre??
Schnygga Skrevet 21. juli 2008 #31 Skrevet 21. juli 2008 Hei å hå! Da var jeg fullverdig medlem igjen - sambo reiste i morges, så nå er det bare meg og lillemann hjemme! Småskummelt, men går seg vel til de nærmeste dagene! Rakk en runde i høyet (farlig nær EL-tid), men tviler på at det blir noe april-baby på meg gitt:p Håper det klaffer for dere som ennå venter nå, jeg stiller meg mer enn villig bakerst i køen:) Gratulerer så mye baby09!!))
baby09...:) Skrevet 22. juli 2008 #32 Skrevet 22. juli 2008 Takk for d Schnygga:) E lillemann gammel da, eller skal dåkker ha to veldi tette? Her når lillegutt å bli 4 år før han blir storebror, planen va 3 år, men alt går ikke etter planen alltid... Må bare "skryte" litt, sto opp i dag me di puppan:):) E så supergla, for da e no alt i orden så langt. Nei, må vel begynne å vaske litt her, regn og kaldt i dag så passe jo bra. Få orden på huse før gubben kommer hjem på fredag:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #33 Skrevet 22. juli 2008 Og jeg har vært på stranda i dag, hoho B-) Var på kontroll i dag og hodet ligger godt plantet nedover, så blir hvertfall ingen setefødsel på meg. Kom selv med rompa først, så hadde ikke særlig lyst å gå gjennom det samme som mamma. For det hørtes vondt ut :-S I dag er det 29 dager igjen til termin :-) Hva syntes dere om navnet Synne forresten?
baby09...:) Skrevet 25. juli 2008 #34 Skrevet 25. juli 2008 Åh, ikke lenge igjen no da Morelli:) Og misunne deg fortsatt som har badevær... Endten kommer eg til å drukne her eller så frys eg ihjel:) Vil til syden kjenne eg. Hadde plana om å reise i september, ka dåkker trur om Tyrkia når man e gravid? Vil være over 12.uke da, så e jo mer sikkert i forhold til sykhusopphold, men tenke på mat å sånn... Får min kjære hjem i dag:) og han vet fortsatt ingenting:) Klare ikke å lyge til han, så håpe bare han ikke spør. Trur d beste for han e å få vite d så seint så muli, da treng han ikke holde d hemmeli så lenge:) Har en helt anna magefølelse i år kontra i fjor, så håpe bare den e rett. Men statistisk sett e vel sjansen for at d går galt no mindre sia eg alt har mista en gang...? Nei får bare vente å se, hadde vært gøy å fått baby i alle fall:) Noen her som nærme seg IKM da?
Schnygga Skrevet 27. juli 2008 #35 Skrevet 27. juli 2008 Hei å hå Gressenker! Har dere alle mennene hjemme eller er det bare feriesløvheten som gjør at det er så lite aktivitet? (Er like dårlig selv altså..hehe..) baby09: Lillemann er 2 mnd..hehe..men jeg mener det er viktig å begynne å innstille seg på det med en gang - det kan jo ta ei god stund:s Dessuten så har jeg lyst å ha dem ganske tett jeg Ellers så driver vi (pr telefon - med både sambo og prest) å planlegge dåp! Nå er alt avklart og billetter bestilt, så han blir døpt 24. august i Sjømannskirka i København:) Gruer meg litt til å fly med han da, men blir amming opp og ned både kristiansund-oslo og oslo-køben - og har bare en time på gardermoen så blir ikke en ulidelig lang reise:) Gleder meg masssssse!!) IKM på tirsdag jeg, men er vel mersom KM tror jeg Spent på om syklusen er som den skal og tanta dukker opp! Elisabeth og Titter..hadde ikke dere også ikm i samme rennet som meg? Noen tegn? Varm sommerklem fra Frei
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #36 Skrevet 27. juli 2008 Hei jenter! Så spennende med dåp i Køben da, Schnygga! Ikke værst av deg å prøve igjen så tidlig! Hvor gammel er sønnen din? Jeg ønsker meg også to tette, men da bør nå første svangerskapet gå bra. Ja, det er sommervarmen som holder meg unna nettet også. Er på stranden på dagen, og på jobb på kvelden jeg. Men i morgen har jeg fri! Det skal bli godt da! Da blir det strand og svømming hele dagen, selv om jeg ble litt solbrent i dag. Ja, magefølelsen din er nok verdt å høre på, baby09, det kommer til å gå bra nå! Holder du det hemmelig ennå? Jeg hadde ikke klart det i hvert fall.. Tror jeg hadde ringt sambo før streken var kommet skikkelig frem! Morelli: Synne er et veldig fint navn da! Feminint, med en fin klang.. Er det det hun kommer til å hete? Jeg kom også med rumpa først! Du er heldig som slipper det da. Du kan jo rett og slett få når som helst du nå! Hvordan er formen? Jeg har IKM på søndag! Har noen symptomer da; har veldig følsom luktesans, og tidligere i dag ble jeg kvalm sånn helt plutselig. Magefølelsen er god da! Så har jeg ikke fått PMS ennå, det pleier jeg å få ca en og en halv uke før mensen.. Så vi får bare se! Sommerklem fra polkagrisen!
baby09...:) Skrevet 28. juli 2008 #37 Skrevet 28. juli 2008 Her va syklusen normal 6 uke etter fødsel sist:) Så den her gangen har vi tenkt litt på å prøve igjen ganske fort. Ikke helt me en gang, sia eg så langt har blitt fort gravid. Men synes 4 år, som d blir mellom 1. og 2. e for stort mellomrom. Har fortalt d no ja, dagen etter han kom hjem:) Han begynte å planlegge stor fest her, så orka ikke nåkka kranling på korfor eg ikke ville å sånn:) Han lurte på om eg hadde hatt noen andre her da mens han va borte, eller om d e muli å bli gravid så lett:) Så ville han ikke at eg skulle glede meg for mye da, men fikk han til å skjønne at d e jo ikke sp enkelt da. Helt naturli at man gjør d, sjøl man eg har litt sånn angst for at d ikke går bra. Glede seg jo like mye han også, men han sa at han har d i hode at d ikke går bra kvær gang. Så no planlegg vi å reise til ikea for å handle stellebord og sånne ting:) Hadde ikke d sist da vi bodde i ei lita leilighet kor d ikke va plass til sånt, så lillegutt ble stelt på kjøkkenborde han:) Pluss at vi fikk låne mye sist, men dem vi lånte hos har fått baby sjøl no. Åh, ble langt d her, og bare om meg:) Krysse fingran for deg Elisabeth, va ikm den 3.?
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #38 Skrevet 28. juli 2008 Ja, en må nå bare planlegge at det går bra, og satse på det! Det er veldig uvanlig at en mister to ganger da. Jeg tror at det kommer til å gå bra! Tenker at samboeren din ble glad ja! Jeg mysa litt på babyting sist jeg var på IKEA også.. Men må vel være gravid før en begynner å kjøpe noe Ja, IKM den 3. Bursdagen til broren min det
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #39 Skrevet 28. juli 2008 Åiåi da Elisabeth, såååå utrolig spennende :-) Krysser det jeg kan her nå asså!!! ÅÅ!!! Nå føler jeg virkelig det er din tur! :-) Selv er jeg i uke 37 i dag (23 dager igjen). Var hos jm i dag, og hodet er heldigvis festet. Så nå er det bare å vente. Kynnerene kommer hyppigere og det gjør seg klart, så gleder meg nå ja :-) Gått opp 11 kg. Tror kanskje det blir Synne, men vi bestemmer oss ikke før vi ser henne. Skal finne ett navn til vi kan ha i backup. Da liker jeg June godt..Sambo liker Ariel. Formen er i grunn veldig bra. Sykler fortsatt litt for å holde meg i bevegelse, så er ikke galt bare det. Er veldig trøtt, men det hører til, så jeg klager NESTEN ikke ;-P Er varmen som er værst nå :-/ Også du da, baby 09:-) Så koselig at dere skal ha babis:-) Selv klarte jeg ikke å kjøpe en eneste ting før i 8 måned, hehe..så som jeg har sagt før, så er alle forskjellige;-) Det er jo skikkelig moro å shoppe da!!!! Kos dere:-) Jeg vurderer å så smått begynne å pakke baggen... Til dere andre: Kos dere i sola!!!!!!!! Selv så svimer jeg snart av. Trenger en dag med kulde!!! :-S
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #40 Skrevet 28. juli 2008 Ja, jeg misunner deg ikke å gå høygravid i denne varmen! Jeg syntes det er tungt å være ute i varmen uten å være gravid, så kan bare forestille meg hvordan det er for deg! Jeg har vært på stranden i dag, og det var deilig! Hadde med meg sønnen til samboeren min, og søskenbarnet mitt fra USA. Det var kjekt da, vi fanget småfisk og krabber og slikt. Det som ikke var så kjekt var at jeg fikk PMS da! I dag er det TV-kveld og avslapning! Må bare se ungkaren, så er det topmodel
baby09...:) Skrevet 28. juli 2008 #42 Skrevet 28. juli 2008 Formulerte meg kanskje litt feil me tanke på shoppinga. Har bare planlagt å reise til ikea, e jo ikke d i nord norge vet dåkker:) Men begynne heller ikke å handle før vi e sikker på at vi faktisk får baby. Trur d blir ekstra tungt å miste visst man har masse baby-ting som står klart. MEN, eg skal ikke miste den her gagen da:):)
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #43 Skrevet 28. juli 2008 Nei, denne gangen går det bra! Har dere begynt å tenke på navn? Vi har guttenavn klart, ogjeg er ikke gravid ennå! He, he.. Peter blir det hvis det kommer en gutt her da..
baby09...:) Skrevet 29. juli 2008 #44 Skrevet 29. juli 2008 Eg har dem klar ja, men må nok forhandle me gubben:) Sist fikk eg bestemme sia eg fødte, håpe d funke likens den her gangen:) Selma visst d blir jente. Lucas eller David visst d blir gutt. mene eg hadde et gutte-navn til, men har glømt ka d va:)
Titter Skrevet 29. juli 2008 #45 Skrevet 29. juli 2008 Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne!! Men ser at dere heller ikke har vært så aktive, så det var ikke så mye å lese gjennom... Godt å høre at de fleste har fint vært i alle fall! Nå har det kanskje også kommet til Nord-Norge baby 09? Her hvor jeg er i NN har vi i alle fal 25 grader og sol:) Og forresen må jeg jo si gratulerer med spire i magen!!! Du er jammen heldig:) Skal krysse fingrene for at det går bra for deg denne gangen... Ellers så nærmer det seg jammen med stormskritt terminen din Morelli! Kan godt skjønne at det er tungt å gå høygravid i denne varmen... Men godt å høre at du er positiv og (nesten) ikke klager;) Jeg likte Synne best av navnevalgene deres, det er et nydelig navn! Men de andre er jo gode alternativer også... Elisabeth: Vi må bare fortsette å krysse fingre og tær til tross for PMS og lite symptomer... Jeg kjenner ingen ting som skulle tilsi at jeg er gravid, men det har jeg egentlig ikke gjort noen av de andre gangene heller...så det er bare å håpe at tanta ikke dukker opp på søndag! Vi hadde i alle fall sex hver dag i over en uke rundt el, så vi har i alle fall gjort en god innsats for at det skal gå denne gangen!! Huff, nå har jeg helt glemt alt jeg skulle kommentere på her....får håpe jeg ikke har glemt noe vesentlig! Ja, Schnygga! Dåp i København høres spenstig ut! Noen spesiell grunn for at dere vil ha den der eller? Mulig du har sagt noe om det før som jeg ikke har fått med meg.... Du skal se det går bra med flyturen også Nå skal jeg ut i sola igjen, så en liten tur til byen med kald drikke på utekafe:) Kos dere jenter!!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #46 Skrevet 29. juli 2008 Så koselig å høre fra deg da Titter :-) Skal krysse alt for deg også!! Tester du søndag? Har vært en kjapp tur i byen i dag. Helt ulevelig!! Sambo trengte noen sommerklær og sko, og jeg trengte jo da selvfølgelig litt babystæsj;-) Driver så smått å ordner i stand nå. Orker ikke å gjøre noe som helst på dagtid, men etter kl 21 er tiden for meg til å styre litt, hehe... Er jo koselig også. Selv om det er varmt og slitsomt om dagen, så prøver jeg å nyte siste fase av sv.skapet. Er jo så deilig å ha en levende skapning i magen som stadig gir meg en fot eller arm for å hilse på;-) Snart er tulla ute. Blir morsomt å se åssen hun ser ut :-D Sikkert en tynn,bleik, hårløs liten sak som førstemann, hehe... ;-)
baby09...:) Skrevet 29. juli 2008 #47 Skrevet 29. juli 2008 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, nei no orke eg ikke snakke mer om været!!! E kaldt og grått, kvær dag man står oppe e d samme dritten. Sitt inne me pledd rundt meg, og fyre i ovnen. Ikke nåkka her som tilsir at vi e i slutten av juli nei. No høres eg nok litt sur ut, men d e eg ikke, bare så innmari lei av d været:) Snakke mye om syden-tur no ja. Men eg e litt skeptisk me tanke på eventuelle sykhusopphold på ferien. Leste en plass her inne om ei som tok utskraping i Tyrkia og ingen på sykhuse snakka engelsk.... Høres ikke gøy ut akkurat.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #48 Skrevet 30. juli 2008 Kanskje hvertfall vente til du har gått 12 uker da...hvor mange uker nå ca? Når blir terminen din? Vi kjøpte oss ny (brukt) sportsvogn i går :-) GT Safari. Skikkelig stilig :-)
baby09...:) Skrevet 30. juli 2008 #49 Skrevet 30. juli 2008 E 6+1 i dag, synes d går fort d her:) Termin så langt e 26.mars, så vil være 12 uke den 9. september. Skal på første kontroll den 4. august, håpe eg klare slappe litt mer av no da:) Har ikke slitt så alt for mye på vogna, så blir å bruke den samme som sist. Basson baby duo vogn. Ikke så stili da, men ei go vogn. E jo så gøy å handle til di små, glede meg til d blir min tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå