Gå til innhold

GRESSENKENE juli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi noen dager uti juli, og det er fortsatt ingen ny tråd her...som jeg kunne finne hvertfall, hehe..

Så da lager jeg en ny.

Her har folk tydeligvis tatt sommerferie. Håper ikke jeg blir helt glemt bort den dagen det er min tur til å føde *sukk*. Da er alle liksom så opptatt med sitt...

Men er jo forståelig da. Ammetåke er noe skumle greier, hehe...

Nedtellingen fortsetter: 49 dager igjen:-)

Håper alle har det bra.

Intet nytt er godt nytt, er det ikke det folk sier;-)

Sommerklem fra varmen i sør B-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, ny tråd alt. Da eg kom inn hit va d mai, og synes ikke d e så lenge sia. Skal vel ikke glømme deg når d blir din tur til å føde, e ikke lenge igjen. Du føle d nok ikke sånn, begynne å bli tungt? Håpe du e en plass kor d ikke e alt for varmt da:)

Mannen min har fått ny turnus, så no blir d 14-21:) han vet ikke enda katti eller kor han skal, men håpe han ikke må reise før den 14. som e da han e ferdi me ferien. Så har eg ikm den 16. blir spennede.

Ellers lite nytt her oppe, håpe vi får litt varme hit snart. Va mye sol i juni, men lav temperatur:(

Skrevet

Å jo da, jeg ELSKER varmen jeg...foreløpig...

Nå på morgenen viser gradestokken 21 grader på veandaen her, og der er det skygge!!!!

Så nå skal jeg besøke ei venninne, så tar vi oss en tur på stranda tenker jeg;-) Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlig :-)

Begynner å bli ganske tung nå ja, hehe..men jeg er en frysepinne til vanlig, så trives med litt varme. Trekker meg bare inn når det blir for ille. Vi har en relativt kjølig leilighet hvertfall. Heldigvis!!!!

Så spennende med ny turnus og ikke minst el den 16. Spennende :-)

åssen går det med deg om dagen??

Skrevet

Så bra at du ikke klage på varmen:) har har vi 10 grader i dag, tåke og skit:(

El va på tirsdag den, e ikm den 16.:) Så har min siste fruktbare dag i dag.

Her går d bare bra, har vært flink å kutte ut alt av melkemat så e frisk og rask:) Har crohns, og tåle ikke melk, men har alltid spist litt rømme og yoghurt. Men no e d helt slutt. Litt må man klare å offre for familien:) Dem mente på sykhuse at ma'en eg hadde sist skyltes aktivitet i sykdommen, så tar ingen sjansa den her gangen. Merke også at eg har mer overskudd no, sjøl om eg aldri blei dårli av å spise rømmen og yoghurten min. Men d kan jo ha virka litt inn på magen uten at eg blei kjempesyk.

Blei mye om meg d her:)

Håpe dåkker får en toppers dag på stranda. E skikkeli badenymfe eg så e ikke bare litt misunneli her eg sitt:)

Skrevet

Klart vi ikke skal glemme deg når du skal føde Morelli:) Jeg har ikke stabil internettilgang, men er nå innom et par ganger i uka å titter....ikke alltid jeg kan skrive fordi jeg har det travelt og ofte låner internett hos andre når jeg er på besøk, men jeg tenker mye på dere!

Ellers er det ikke mye nytt fra min kant...blodtrykkslegen min har reist på ferie og er ikke tilbake før i slutten av juli, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre! Skal ringe å snakke med vakthavende lege en dag å høre hva han/hun foreslår å gjøre... Men jeg stresser ikke! Førte punkt på programmet nå er å vente til over helga å se om mensen dukker opp. Er lite sannsynlig at jeg er gravid siden vi ikke har fått prøvd så mye av ulike årsaker, men vi hadde nå sex et par ganger i el-tiden! Og forrige gang var vi jo veldig heldige! Så jeg har ikke gitt opp håpet selv om jeg ikke føler meg særlig gravid...

I morgen reiser i alle fall sambo ut, og jeg drar på hytta igjen, så da er det ikke lett å få tak i meg! Men jeg skal stikke hodet innom dere så ofte jeg kan. Kos dere i sola alle sammen (du får nok sol til slutt du også baby09!)! I dag har vi 25 grader og knallsol, så håper det holder seg!

Kjempeklem til alle dere gode jentene mine!! :)

Skrevet

Heisann snuppedupper!

Jeg har flyttet, og bor nå i et kjempekoselig hus! :D

Sambo dro ut mandagen, så jeg var litt bekymret for å bli en smule ensom... bekymring til ingen nytte d! Er hjemme for å sove, dusje og spise frokost:p ellers er jeg på farten hele dagen. Deilig å komme til en plass der en føler seg velkommen ja;)

Ellers er vi ikke gravide enda, og har ikke peiling på hvilken pp. vi er i en gang.. men tiden går, og vi stresser ikke;)

Håper alle koser seg i sommervarmen som fikk meg til å trekke inn i huset. Har ikke internett enda, så er med ei veninne nå og skriver til dere. Håper vi snakkes snart:)

Hei og hå fra meg!

Skrevet

Hei fintfolk! :)

Morelli: Vi skal seff følge deg hele veien! :) Fint at du koser deg i varmen! :) Vi har også kjempefint vær her. Deilig det :)

Baby09: Spennede at IKM nærmer seg da! :) Håper at det klaffer denne gangen. Jeg liker også å bade, deilig å bade i sjøen og få saltvann på seg. :) Så fint at du føler deg i fin form, håper at det varer lenge!

Titter: Du får bare stå på krava når det gjelder helsevesenet! Får håpe at mensen ikke dukker opp! ;) Skulle ønske at det klaffet for dere nå, og at spiren satt i ni mnd! Så får du kose deg masse på hytta, må være deilig å ha hytte! :)

Mixå: Veldig fint å ikke stresse, ja. Prøvingen er nå bare noe som skal være ekstra til det vanlige livet. Det kan bli oppslukende til tider, så det er fint at du passer på å ikke stresse. :)

Jeg har nå hatt en av den mest aktive uken i hele mitt liv da! Vi dro til Danmark på lørdag, og på mandag fikk jeg beskjed om at mormoren min hadde dødd. Så da bestemte vi oss for å få mest mulig ut av Danmark, og så dra hjem til begravelsen. Vi skulle i grunn til Tyskland, men vi tok oss bare en svipptur over grensen, så opp til Danmark igjen. Så det ble fem aktive dager på reisefot, vi hvilte ikke i det hele tatt. Så kom vi hjem natt til fredag, og fredag morgen var begravelsen. Den var nå veldig fin, og jeg leste opp hilsene på blomstrene.

Dere vet hun venninnen min som er gravid? Jeg var å besøkte henne i forrige uke i Trondheim. På mandag setter de i gang fødselen hennes, da er hun 13 dager på overtid! Hun har hele tiden sagt at hun er sikker på at vi to kommer til å gå gravid samtidig, så jeg driver å spøker med henne at hun går å venter på at jeg skal teste positivt! :) Så jeg får teste på mandag da! :) He, he.. Får håpe at hun har rett!

Jeg ga et brett med Pergo (eggløsningsstimulerende medisin) til svigerinnen min, så hun har tatt dem denne syklusen. Hun har prøvd nesten like lenge som meg, så håper at det klaffer for henne også snart. :)

Så er tanten min her fra USA, så vi finner på masse om dagene, og søskenbarnet mitt som bor i Oslo er her, så her er det full fart! I dag har vi vært på stranden, og vi har vært sta å dradd krabbeteine. :) Det er mye annet som skjer også, men nå må jeg bare gi meg.

Ha ei fin helg, jenter! :)

Skrevet

Åi åi, så masse som skjer for deg da Elisabeth;-)

Trodde du skulle ta test i Danmark jeg..men da krysser jeg fingre for deg til mandag:-)

Så trist med bestemora di da!! Aldri noe hyggelig å miste noen. Men hun var vel gammel?

Spennende med venninna di. Håper de venter med å sette henne i gang til mand, så du kan få pos test først:-)

...hørt det er vondt å bli satt i gang jeg :-S

er litt redd for det selv faktisk...

Selv har jeg vært vel så aktiv i dag. Formen har vært super den siste uka. bekkenet er MYE bedre nå etter jeg sluttet å jobbe. Nå er jeg i aktivitet så og si hele tiden. Hjelper nok litt det ja..

Men varmen har vært ille nå..selv om jeg har kost meg. I kveld kom regnet og det var i grunn ganske godt.

I dag har jeg hatt med sønnen og hans kompis på Viking marked. Skikkelig artig. De storkoste seg. Også sover han kompisen over her da..så nå skal jeg legge meg snart tenkte jeg..for de våkner vel ratt kl 5 kjenner jeg dem rett. Phu!!

Titter: Kos deg masse på hytta!!! Og husk hammer neste gang du møter han legen din!! Åssen kan han finne på å ta ferie nååååå!!!!!!!!! ;-) Kos degog lykke til med ikm...

Mixå: Fornuftig å ta det med ro. Nyt sommeren og ta det som det kommer. Du har allverdens av tid;o)

Åssen går det med dere andre? Fult opp med amming,gulp og bæsj, hihi...

...og hekking for dere som prøver;-)

Selv ruger jeg om dagen. 46 dager igjen!!! iiiiiik!!!!!!!!!!

Gikk igjennom masse babyklær i går. Så den nye babisen skal ikke mangle så mye nei, hehe... Har jo kjøpt litt også, så nå er hvertfall det meste i hus.. Forts god tid føler jeg, så tar alt i sakte tempo:-)

Enjoy!!

Skrevet

IKM:

Mixå: IKM: , 0 barn

Superklar: IKM: , Kirkenes (Oslo), 0 barn

Elisabeth: IKM: 10. juli, 0 barn

Titter: IKM: , 0 barn

TERMINER:

Maya - Fått

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Morelli - 20 august

Fant frem den lista jeg! :) Skriv dere på da.. :)

Morelli: Jeg skulle teste i Danmark, men vi måtte avbryte ferien pga mormor, så vi fikk bare tre dager i Danmark. Vi skulle i grunn hjem den 14. Jeg skal teste i morgen tenkte jeg, for da skal fødselen til venninna mi settes i gang. Mormor ble gradvis dårligere den siste tiden, så det var ikke helt uventet at hun døde.

Jeg er blitt så solbrent på ryggen!! Vi var på en kjempefin strand i hele går. Der blåste en del, så vi ble ikke varm, og jeg merket ikke at jeg begynte å bli brent. Men det går seg nok til! :)

Ellers så har jeg sett bilder av Trulte og familien! :) Kjempesøt baby, og utrolig fin familie! :) Håper bare at bekkenet går seg til, så blir det nok bare velstand! :)

Så har vi diskutert å kjøpe oss campingvogn! :) Så ha den stående i Valldalen, en idyllisk dal ved trollstigen. Der er så utrolig fint og ligger kun noen timer unna byen. Noen av dere andre som har campingvogn? :)

Skrevet

IKM:

Schnygga IKM: 29.juli, 1 barn

TERMINER:

Maya - Fått

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Morelli - 20 august

Sneik meg på lista jeg siden tanta har dukket opp! Blir nok ikke noe prøving denne mnd, siden jeg ikke helt har turt å ha sex ennå :P (Og sambo reiser mest sannsynlig iløpet av neste uke..)

Hadde skrevet på junitråden jeg da..*ammetåke*

Skrevet

IKM:

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Morelli - 20 august, snart 2 barn

Ja Elisabeth, kan vel si vi har campingvogn. Eller pappa har da, men vi disponerer den som vi vil. Skikkelig deilig. Han har hatt den på samme plassen i 4 år nå. De har fått opp levegger og lagt gress og plantet rundt, så det er skikkelig koselig å være der. Den ligger på toppen av et berg, så det er utsikt utover fjorden og vakre fjell:-)

Ligger i Vrådal, Telemark.

Skrevet

IKM:

Mixå: IKM: 24. Juli, 0 barn

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Nå drar jeg til Oslo folkens! Ha en fiiin sommerferie!

Skrevet

Elisabeth: Åssen går det med venninna di som skulle settes i gang i dag? Har det blitt noe der enda?

Og har du fått testet???

Mixå: Kos deg i Tigerstaden :-)

Skrevet

Hun fikk den 06.07.08! :)) Dagen før de skulle sette i gang. Det hadde gått bra, og nå har de det fint alle tre. :) Og jeg testet som planlagt på mandag, men det ble negativ.. :(

Nå skal vi gå til byen, det er båtfestival her nå, og masse som skjer. :)

Skrevet

Så bra for henne da. Slippe å vente noe lenger. Da koser de seg sikkert masse nå.

Kjedelig at du fikk neg. da:-( Men tr er ikke her enda???

Båtfestivalen i ålesund?? ÅH, der var jeg ett år. Skikkelig moro:-)

Jeg har ei venninne fra Sykkelvyn, så vi festa til langt på natt når jeg var der sist. Skikkelig stemning da ja...

Også var vi på et skikkelig dårlig utested, hoho..eller retter sagt harry!!!!En kjeller med karaoke. (jeg sang selfølgelig *rødme*) Skulle visst være bra, men det var det ikke den kvelden vaffal!!

*mimre* Moro!!!

Ålesund er en fantastisk by!!!!! Kos deg!!

Skrevet

IKM:

Elisabeth: IKM: 3. aug, 0 barn

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

He, he.. Har du vært på båtfestivalen, Morelli? :) He, he.. Det var nok på Mølla du havnet da!! :) Det er en harry plass ja! :)

Jeg fikk nå mensen i dag, så nå går vi inn i 21. pp, med IKM på bursdagen til lillebroren min! :) Det må nå bety lykke ja!? ;)

Skrevet

IKM:

Elisabeth: IKM: 3. aug, 0 barn

Titter: IKM: 3. august, 0 barn, 19 pp

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Hei alle gode jenter!!

Jeg er på hytta og har liten tilgang på internett, men sniker meg innom her når jeg er på besøk hos venner o.l. :) Som dere sikkert ser har jeg flyttet ikm til 3. august, noe som vil si at jeg har fått mensen. En dag forsinket kom den, men for å være bare andre syklus etter spontanabort er jeg ganske fornøyd. Forrige gang varierte den fra 24 til 36 dager de tre første gangene...

Synd du fikk mensen Elisabeth! Det må da bli vår tur snart? Jeg hadde mistet tellinga på antall pp, men vet at jeg er to kortere enn deg, så nå er jeg tilbake i tellinga....ikke det at det er så viktig, men greit å følge litt med! Utrolig at jeg snart har 20 pp...husker da jeg begynte her på bim og så de som hadde over 10 pp og syntes det var forferdelig lenge! Lite ante jeg da...heldigvis! Håper bare det ordner seg for både meg og deg snart Elisabeth:) Høres ut som du har en fin sommer i alle fall, og det er bra! Er bra når en har det bra i hverdagen til tross for alt...

Fortsatt god sommer jenter:)

Skrevet

Hei igjen jenter!

Skikkelig synd at dere har fått mensen Titter og Elisabeth, men ser dere har IKM samme dag, så får håpe det er det som skal til :P

Var hos legen på kontroll i går, og han ble kjempefortvila over at jeg ikke ville ha prevansjon..hehe:) Nei, her skal vi ha flere barn med en gang! Det tar jo tid både å bli gravid og ruge på de små!:)

Håper dere nyter sommeren jenter, her håper vi det klarner opp til kvelden! Er overskyet å regn i dag, men vi skal på båttur i kveld (sambo er fremdeles hjemme:)) - vi venter ennå i spenning på utreise..) og ligge over til i morgen så krysser fingrene for strålende sol i morgen=)

God helg!

Skrevet

Da va eg aktiv gressenke igjen,synes ferien gikk fort...:( Fordelen me at han reiste no e at eg har ikm den her uka og kan få testa i fred dersom tanta ikke dukke opp, og lyge til han at eg har mensen no mens han e borte:) Orke ikke fortelle så tili han visst eg e gravid, heller vente å se om d går bra den her gangen.

Skrevet

heisann folkens!

Nå er jeg hjemme fra Oslo.. kjempedeilig å være hjemme, men det var kos å være på tur også. Skal på ny ferietur når sambo kommer hjem da, så jeg får jo nok ferie i sommer i allefall:)

Jeg er så forvirret over disse dagene at jeg trodde jeg hadde IKM i dag:P testet og fikk negativ.. :P Men her står det jo den 24. Juli! off.. jaja.. får jo bare håpe mer da;) hehe..

Hvordan går det med dere da? hvor skal dere/ har vært på ferie da?

Skrevet

Ja kjedelig at hun dumma tanta til stadighet skal dukke opp hos dere, Elisabeth og Titter, Men jammen er det godt dere ikke gir opp!!! Jeg har ikke mista trua på noen av dere hvertfall. One day!!!

Hvorfor vil du ikke fortelle sambo hvis du blir gravid da baby09? I tilfelle du mister?? Men skal du da holde det hemmelig for han?? Uff, det må jo være skikkelig slitsomt da...Og ikke minst kjedelig for han å ikke vite. Men folk er da forskjellige ;-) Ditt valg..

Selv fikk jeg nyhet fra venninna mi i dag om at hun blør som en foss og har masse klumper osv..så der kan det se ut som en abort:-( Etter 5 uker...Det er då trist når sånt skjer..sukk..

Selv har jeg i dag 37 dager igjen. Altså 5 uker og 2 dager til termin. magen har sunket litt og jeg merker det blir tyngre å være gravid. Småplagene blir større og nettene er enormt slitsomme. MEN, heldigvis har sambo ferie nå og jeg blir avlastet en del. (kunne vært bedre syntes nå jeg da men...men det er et annet kapittel, hehe..).

Vi har vært på hyttetur i helgen med hele hans familie (15 stk) Det var avslappende for meg. Det trengte jeg!!!

Kynnerne har kommet for å bli,så nå er siste fase av min graviditet godt i gang kan man vel si. Jeg "prøver" å nyte hver eneste bevegelse jeg kjenner, for denne graviditeten er mest sannsynlig den siste.

Sliter fortsatt med navn da. Hva syntes dere om Synne? Det er et navn vi har snakket på i det siste...

Ellers håper jeg å kunne få være litt prinsesse de neste dagene, men er redd jeg kan se langt etter det. Er litt hotmonell og småirritert i dag merker jeg, hehe...Går opp og ned..men jeg har så manko på søvn fordi jeg har sovet i en vond seng på hytta, og sambo er av den typen som også vil sove når han kan. Siden han ellers står opp kl. 5 i hverdagen. Så her står vi opp med tassen annenhver dag. og jeg som bare vil være prinsesse (helst hele tiden) og ikke gjøre stort annet enn det som passer meg, hahaha!!! Jeg krever ikke mye jeg *blunke*

Nei, i dag er vi helt utmattet begge to. Sambo ligger ved siden av meg å sover allerede, og jeg skal sove snart også. Blir vel jeg som har tidligvakta i morgen tenker jeg, ARG!!!!

Masse blabla fra meg denne gangen gitt..

Fortsatt god sommer folkens.

Ps Elisabeth: JA!!! Det var nok det utestedet du sa..Kjelleren? Nei, hva sa du igjen??

Og du!! det er noen som har laget en tråd på Bli Gravid hvor de spør deg om noe...sånn hvis du ikke har sett det ;-)

Ciao!

Skrevet

Så langt ned tråden va havna, e ferietid ja:)

En av grunnan til at eg ikke vil fortelle mannen min visst eg e gravid, e at han blir så gla at han har problem me å holde d hemmeli:) I fjor sommer spurte han kvær dag om han no kunne fortelle d, så visst han får vite d litt seinere blir d ikke så lenge å vente:)

Tenke også på d her me visst eg miste, må jo si d til han seff, men da har han ikke gleda seg like lenge som meg.

E no d som e planen, men eg e verdens dårligste å holde ting hemmeli, og i hvertfall for han, så vi får se da:)

har forresten ikm i dag, og ingen tante, men tør ikke teste... Sist kom tr 3daga etter beregna, så e muli eg e litt ustabil etter prevensjonsslutt i mai...

Ellers lite nytt fra d høye nord, regn og dritvær her oppe. kanskje sommeren kommer i august...?

Skrevet

Baby09: Spennede da! :) Får håpe at tanta holder seg unna ja! :)

Titter: Spennende at vi har IKM på samme dag da! :) Kanskje det er det som skal til?? :)

Takk for lykkeønskninger, jenter! :) Jeg gir ikke opp, nei.. :) Jeg ser frem til denne ppen, samboeren drar på CD 14, så det passer bra det. :)

Skrevet

Ser ut til at dåkker har har rett nick på meg, testa positivt i dag tili:) Litt småbekymra, men mye mer gla enn d eg hadde bestemt meg for å være. Går vel ikke an å gå rundt å være redd i 9 mnda:)

Skal finne ut ka eg har krav på av oppfølging no tili i svangerskape. E d en ma den her gangen og vil eg finne d ut så tili som muli.

(gutt05,MA07,baby09...?)

Skrevet

ÅIÅIÅI!!!!!

Så utrolig koselig!!! Gratulerer såååååååå mye :-)

Har du sagt noe til sambo da? hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...