Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Har kramper i ryggen. Kommer og går.Hva kan det være? Er i uke 32.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Det at det kommer i intervaller bekymrer meg. Kan det være rier? Eller kynnere? Ikke sikkert at det er noe farlig, men... Vanlige ryggsmerter er vanligvis konstant eller ved bestemt belastning, så jeg vet ikke helt hva det er du har.
Lacey*har fått erta Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Kan jo være alt mulig, kramper i ryggmusklene osv... til og med sammentrekkninger. Men her inne er ingen kvalifiserte til å gi deg en diagnose. Hvis du er bekymret, ring lege. Hvis ikke, så må du nesten bare vente å se om det går over. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Kanskje kynnere iogmed du er i uke 32? Blir det verre, burde du kontakte legevakten. Kan og "bare" være ungen som sparker litt øverst rundt ribbeinene. Lykke til HI.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Takk for svar. Men kan det være kynnere så langt opp? Litt tidlig å få rier vel? Er liksom på BH stroppen om dere skjønner. Når det kommer, spiller det ingen rolle hva slags stilling jeg vrir meg i, for det er like vondt uansett. Varer 2-3 minutter.
Lacey*har fått erta Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 aner ikke! Husk at ryggen som oftest overkompenserer for tyngden foran:) Blir fort sliten i musklene og overbelastning kan skje.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Ikke stroppen, med "klemma" mente jeg. Åpningen på BH`n. Takker for svar igjen. HI
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Jeg personlig ville blitt stressa av plutselig, unormale vondter i svangerskapet og ville sørget for å bli undersøkt. Smerter i ryggen kan godt være svangerskapsrelatert. Det kan også være noe med nyrene dine. Uansett, har du så vondt som du påstår så er jo det en stressende opplevelse for kroppen din som nå er gravid....... Du er ganske langt på vei og burde kanskje sørget for å få sjekket om alt er ok?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Ring føden og spør da vel. Er ingen her som kan gi deg et ordentlig svar, vi har får ikke sett på deg eller undersøkt deg, og det er vel svært få av oss som har kompetanse til å svare på denne typen spm.
KaMa Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Ring føden, legevakten eller noe lignende. Selv om jeg syns hun berten oppi her er ufin og lite sensitiv, så er jeg enig med henne. Ta kontakt med noen kompetente folk. Jeg har en nært meg som fødte tre mnd for tidlig. En graviditet og en fødsel kan kjennes svært forskjellig ut for hver og en av oss. Rier kan ofte kjennes som smerter i ryggen. Fødselen kan være i gang så tidlig som det du er nå, og enda tidligere. Det er langt bedre å kontakte helsepersonell ti ganger for mye enn én gamg for lite. Ring.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 Når det er i det området minner det om smertene jeg hadde. Men jeg hadde ikke intervaller, det var når jeg satt. Gikk fint å ligge eller stå, men hadde utrolig vondt når jeg bøyde kroppen hvis du skjønner. Dette kom av vann på lungene, så det vil jeg anbefale å få sjekket. Jeg gikk i flere måneder med dette, og endte opp i respirator.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Oi! Hvordan fant du ut at du hadde vann i lungene da? Kollapset du? Hørtes skummelt ut.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 du HI, tenker du bare på deg selv? tenk litt på ungen i magen!!! å du skriver "det kan ikke være rier så tiligt" klart det kan det.. ring til legen di pyse!!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #16 Skrevet 2. juli 2008 Tusen takk KaMa og alle dere andre. Ser det ann til i morgen om jeg får sove. Er 2 mil til sykehuset og 2 mil til legen min. Har en valp som jeg ikke kan gå fra, og har heller ikke bil og sambo er på jobbreise. Typisk, sier jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #19 Skrevet 2. juli 2008 Vet ikke hva du vil frem til jeg, men what ever.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #20 Skrevet 2. juli 2008 Ja, er ikke dette en gjettelek? Knis.......
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #21 Skrevet 2. juli 2008 Folkens! Dere alle har blitt preget av dritt innleggene som har blitt lagt ut her og glemt at vi skal hjelpe hverandre, og ikke være overlegene over folk som kommer med spørsmål. Til HI. Kan være så mangt. Ta kontakt med legen din med engang i morgen. Kan være farlig, og kan bare være noe muskel greier. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg sjekket det. Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #22 Skrevet 2. juli 2008 Så mange ganger som HI har poengtert at hun IKKE kommer til å ta kontakt med føden/lege, må det være lov å tulle litt. Det er komplett umulig å si noe fornuftig om det hun lurer på, det skjønner alle.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #23 Skrevet 2. juli 2008 Har sett mange fornuftige svar jeg! Syntes dere kan svare HI på samme måte dere svarer andre med problemer. Problemene for HI trenger ikke være problemer for dere. Men dere kan tenke på at det faktisk er ei som lurer på noe! Ellers hadde hun sikkert ikke giddi å brukt tid på å skrive inn her. Skjerp dere!
Northernlights Skrevet 2. juli 2008 #24 Skrevet 2. juli 2008 Rier kan sitte i ryggen,så jeg ville tatt tiden, og sett hvor jevnt smertene kommer. Kan godt være starten på prematur fødsel, så følg med godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå