Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #26 Skrevet 1. juli 2008 Beklager å måtte skuffe deg, men dette er ikke et tull og tøyseinnlegg. Jeg er dønn seriøs. Greier du ikke se forskjell på folk som tuller og folk som er fra seg og desperate??? Jeg skal ta rådene deres og prøve å ringe et annet sykehus. Jeg bor i trondheim så da vil det bli levanger sykehus? Min mor jobber med journaler.Hun er sekretær så såklart har hun lov! Ikke til å snoke, men når hun får journalen kastet fremfor seg eller hvordan det enn fungerer så..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #27 Skrevet 1. juli 2008 Kjære deg. Abort er lovlig i Norge, og ikke en kjeft kan hindre deg i ta det valget helt selv. Hvorfor iallverden skal du utgi deg for å være en annen? Hva så om folk får vite det? De sitter ikke der DU sitter, og kan bare klappe igjen. Ta valget ditt, stå for det, ikke skam deg eller vær redd for andres reaksjon! Og vær så snill å ikke bruk noen andres navn. Det er en idiotisk idè.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 1. juli 2008 #28 Skrevet 1. juli 2008 Moren din har absolutt ikke lov å lese din journal, pga at hun er familie/slektning. Du kan vel ikke mene det at moren din som er så religiøs av seg ville lest journalen din?!? Dersom hun gjør det er det brudd på regler(og moral for den saks skyld), og da burde hun ikke være sekretær og få behandle journaler!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #29 Skrevet 1. juli 2008 Det var det jeg mente... så lenge hun ikke har noe med din abort å gjøre (om du tar på annet sykehus) så skal hun jo ikke lese din journal... La oss vite hvordan det ordner seg for deg da:) Lykke til til deg!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #30 Skrevet 1. juli 2008 Hva med Orkdal Sykehus? Og du, moren din kan ikke lese journalene dine.Det er ikke sånn det foregår. Ikke bare bare å komme seg til papirene.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #31 Skrevet 1. juli 2008 Orkdal? Er det snarere dit enn levanger? Kan jeg kontakte dem direkte tror du? Jeg begynner å nærme meg faretruende over 7 uker nå...Og jeg er også i en helt elendig form.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #32 Skrevet 1. juli 2008 Hei ;o) Syns synd i deg som er i den situasjonen du er i. jeg ville bestillt time hos en annen lege, eventuelt dukket opp på en "akutt" time som legevakten har? Da kan du ringe om morgenen for å høre om hvem som har vakt. Du kan da be legen om å bli sendt til et annent sykehus i en naboby eller lignende.. Dessuten, moren din har ikke rett til å lese journalene dine uansett.. Jeg ville i alle fall ikke gått så langt å bruke min veninnes navn/fødselsnr. osv.. En ting er at det er ulovelig, men det blir så feil også.. Ønsker deg i alle fall lykke til! ;o)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #33 Skrevet 1. juli 2008 Beklager å måtte si det, men HI har helt rett. Jeg jobber på sykehus, og kan søke fram journalene til venner og kjente om jeg får lyst til det, og mange kjente navn har kommet fram i listene over pasienter som ligger på programmet vi bruker. Jeg jobber som behandler, men også de som har administrative jobber har tilgang. Men kikker jeg i journaler legger jeg igjen spor, og ville vel fått spørsmål om hvorfor hvis jeg bruker tid i irrelevante journaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå