Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Veninna mi vet at jeg under ingen omstendigheter kan bruke mitt eget navn hos legen og sykehuset når jeg skal ta abort. Siden hun vet hvor trasig dette er for meg, har hun sagt at jeg kan gå under hennes navn, og si at jeg er henne. Hvorvidt ville dere gjort dette? Jeg må jo oppgi hennes navn og fødselsnummer, og sikkert også signere på begjæring om svangerskapsavbrudd, noe som er dokumentfalsk. Ikke av den alvorligste grad, men men... Jeg kan ikke oppgi mitt eget navn, så da er alternativet å reise til et annet land på en privatklinikk, noe jeg ikke har råd eller mulighet til å gjøre. hjelp?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Du kan vel ikke seriøst mene at du vurderer å ugi deg for å være henne? Da håper jeg dere har samme blodtype, ellers kan hun få trøbbel seinere...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Dette går vel under dokumentforfalsking, som er straffbart!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 hvorfor ikke være deg selv? de har taushetsplikt.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 De tar da vel ikke blodprøve ved abort da!! Især ikke vel medisinsk abort. Hvorfor gir dere meg sånn tyn? Jeg sier jeg ikke kan gjøre det, og da er det da vel sånn! Ellers hadde jeg med glede gjort det!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Nei, ikke med medisinsk nei.... men hvorfor i huleste trenger du å utgi deg for å være noen andre? jeg tyner deg ikke, men syns det er utrolig dumt at venninda di må gå med dine aborter på papiret hele livet... Stå for dine egne valg...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Gir deg ikke tyn, sier bare sannheten om at dette er dokumentforfalsking som er straffbart, det er ditt og venninnen din sitt valg, men det kan gå ut over dere begge hvis det blir oppdaget!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Mine abortER??????? Du vet ikke engang situasjonen min. Hvis du hadde en religiøs lege,religiøse foreldre som også har samme religiøse lege som deg, samt at BEGGE foreldrene dine jobber på sykehuset så hadde vel kanskje du også vurdert et annet alternativ? Som jeg har sagt her inne før, så jobber min mor som sekretær og har tidligere fått journalene mine. Hun jobber på kvinneklinikken. Dette er en familiegreie, som kanskje dere ikke forstår dere på..Her er det snakk om at jeg blir utstøtt av familien,taushetsplikt eller ei, hun har tilgang til mine journaler uavhengig av hva jeg gjør på sykehuset. Var det nok forklaring? Veninna mi velger dette selv. Det er grusomt det som har hendt, og jeg har det forferdelig!! Jeg ser såklart ingen annen utvei enn dette, og det var ikke mitt forslag men hennes. Dokumentfalsk ja, men i hvor stor grad? Har ikke gjort dette for å skade noen, eller å skaffe meg penger eller noe annet. Gjør det fordi jeg er rett og slett livredd og desperat!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Ikke hiss deg sånn opp fordi folk er uenig med deg, da gidder ikke folk svare deg. beklager om jeg skrev aborter i flertall, det var ikke meningen. Du skrev at jeg ikke vet noe om situasjonen din: VEL, var det ikke akkurat det jeg spurte om da? Og når du svarer det du gjør, husker jeg å ha lest et innlegg fra deg tidligere.. men hvordan hadde du tenkt at folk skulle lukte at du var den samme? Du KAN gå på et annet sykehus og forklare din situasjon der. De VIL hjelpe deg. det mener jeg tydelig noen har rådet deg til før og.. du må rett og slett tåle og høre hva folk synes om du stiller sånne spørsmål her.. slik er det bare. det er en grunn til at dokumentforfalskning er ulovlig, og det er ikke din jobb å tolke det dithens at du har rett til det pga av din situasjon..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Beklager men jeg er veldig veldig frustrert. Jeg velger å ignorere forespørselen om hvor gammel jeg er, det blir rett og slett for dumt, og er ikke relevant. Jeg må jo til fastlege? Kan ikke bare valse inn på et sykehus og få hjelp der? Jeg ønsker ikke bytte fastlege. Har gjort det engang før, og angret meg, fordi legen min er veldig flink( men religiøs og spesiell)... Jeg har ikke råd til privatsykehus. Ihvertfall ikke denne mnd, og neste mnd er det jo forsent så.. Er rundt 7 uker påvei og ønsker ikke vente til jeg er enda lenger. Ja jeg mottar gjerne andre råd. Er ikke dette jeg ønsker akkurat.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #14 Skrevet 1. juli 2008 Ja, men det skal ikke jeg. Har nok barn fra før takk.
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 1. juli 2008 #15 Skrevet 1. juli 2008 Hei du! Trasig situasjon du har endt opp i, og trist at det skal være sånn at du blir utstøtt av familien. Men du trenger ikke gå til fastlegen! Du kan kontakte amathea (amathea.no) som kan mye om dette, eller du kan ringe rett til kvinneklinikken på et annet sykehus, forklare situasjonen med familien og legen, og si at du ikke kan ta dette gjennom fastlegen. Mener ganske sikkert at man ikke MÅ gå gjennom fastlegen for å få en abort. Evt kan du gå til en lege på en privatklinikk soom kan skrive begjæring om svangerskapsavbrudd for deg. Koster deg gjerne 3-400 kroner, men du slipper å bli utstøtt fra familien. Håper dette ordner seg for deg. Ikke gi opp, det finnes løsninger!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #16 Skrevet 1. juli 2008 JO, de tar nemlig blodprøve uansett hvilken abort du velger. De sjekker hvilken blodtype du har, og hvor høyt hcg-nivå du har. Du må også opp på sykehuset 4 uker etter aborten for å ta en ny blodprøve slik at de kan sjekke at hcg-nivået har sunket og at aborten har vært vellykket. Du kan gå til en annen lege, forklare situasjonen, og forhøre deg om det går ann å unngå å få dette i journalen din. Vet ikke om det er mulig, men det er jo verdt å forhøre seg. Ring Amathea og spør om de kan hjelpe deg på noen måte. Det er en organisasjon for kvinner(og menn) som er blitt gravide og er usikker/redde for valget. De vet mye om dine rettigheter, og vil nok hjelpe deg så godt de kan. Kansje de finner et smutthull slik at du slipper å ha aborten stående i journalen din...?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #17 Skrevet 1. juli 2008 Det er fritt sykehusvalg i Norge, og det finnes bare en grad av dokumentforfalsking, enten eller!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #18 Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk. Jeg skal forsøke å ringe et annet sykehus. Skal gi lyd fra meg
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #19 Skrevet 1. juli 2008 skjønner jo såklart du er frustrert... men du trenger ikke skifte fastlege.. Du kan ringe til et annet sykehus eller et annet legekontor, og de kan helt sikkert hjelpe deg. ikke gi opp før du har prøvd. Du virker bare som du butter mot, istedenfor å ta de råd som blir gitt til deg. har selv en tante som jobbet på legesenter da jeg skulle ta abort.. og jeg ringte en annen plass, og de ordnet det,. Prøv før du sietr det ikke går du... jeg krysser fingre! Lykke til! dette greier du uten å forfalske noe som helst.. det er jeg helt sikker på.. men skynt deg, så du rekker medisinsk abort..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #20 Skrevet 1. juli 2008 Du er jo tydligvis i en veldig spesiell situasjon, da ville jeg prøvd å reise direkte til et annet sykehus, forklar deg der, du får sikkert hjelp!
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 1. juli 2008 #21 Skrevet 1. juli 2008 Ja, la oss få høre hvordan det går, skal tenke på deg! Jeg er helt sikker på at et annet sykehus vil hjelpe deg dersom du forklarer situasjonen din. En lege på sykehuset kan sikkert skrive begjæringen. det er jo mange som ikke engang er inne i fastlegeordningen, og de må jo få henvisninger de også=)
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #22 Skrevet 1. juli 2008 Det er ikke mulig for deg å dra til et annet sykehus da? Legen din trenger du ikke å forholde deg til, bare bsetill deg time på et annet legekontor. jeg hadde ikke turt å bruke en venninnes navn. Hadde tenkt at det var dårlig gjort overfor henne. Hun syns kanskje det er greit nå, men mulig hun angrer senere i livet.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #23 Skrevet 1. juli 2008 Kan jeg bare spørre om en ting? Er det lov for moren din å lese gjennom journalen til de hun vil? trodde ikke det jeg...
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #24 Skrevet 1. juli 2008 Det finnes flere leger i Norge, og det finnes flere privatklinikker i Norge. Krisemaksimering er sikkert fristende, men dog.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #25 Skrevet 1. juli 2008 Enda et tull og tøysinnlegg. Blir dere aldri lei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå