Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #26 Skrevet 2. juli 2008 Siv som statsminister? hehehe sansynlig. Siv Jensen kan du få gratis av meg. Carl I. Hagen var i allefall en god politiker, uavhengig av om man var uenig med ham.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #27 Skrevet 2. juli 2008 Flere og flere? De har vel ligget jevnt på 4-5-6 prosent i mange år nå, såvidt over sperregrensen...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #28 Skrevet 2. juli 2008 FRP-velgerne har lavets IQ: http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #29 Skrevet 2. juli 2008 Google litt, det finnes mange partitester på nettet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #30 Skrevet 2. juli 2008 Hi her.. Tok en partitest på partitest.no og det må da være en spøk? Fikk først Arbeiderpartiet, men så byttet jeg et par av svarene fra kong harald til fredrik skavlan og ferrari til bwm og vips, så burde jeg stemme Høyre!! Er det sånn man velger parti, utifra hvilken musikk man hører på og hvilken alkoholsort man liker?? Og hvorfor går alle utifra at Frp-velgerne er dumme, late og såklate whitetrash?? Tror ikke dere vet noe særlig om politikk i det hele tatt jeg. Kjenner mange Frp-velgere, og de er så langt i fra arbeidsledige og dumme. Flere av de er studenter med 5'ere og 6'ere i alle fag og resten av de er arbeidsjern uten like som aldri har fått noe gratis i hele sitt liv. Et par av de er til og med gift med utlendinger. Og er virkelig innvandringspolitkken deres så ille da, når det faktisk er mange innvandrere som stemmer på FrP? Kjenner mange innvandrere som har skikkelig sansen for Siv Jensen og som liker henne og det hun har å si veldig godt. Men dere mener kanskje at alle innvandrere er dumme og late da, med sugerør i statskassa siden de stemmer Frp? Jeg er så lei av de samme useriøse jattet til alle Frp-motstanderne. Kan dere komme med noe håndfast på hvor det står noe om at man må betale alt av helseservice selv? Og hvordan det gjør de rike rikere og fattige fattigere? Bare spør jeg, fordi jeg lurer seriøst på hvem jeg skal stemme på. Men dere må komme med noe mer "dritt" om Frp enn velgerne har lav iq og innvandringpolitikken, for slik jeg ser det så har ikke FrP-motstanderne særlig høy iq heller. Og nei, jeg har aldri stemt Frp i hele mitt liv. Jeg vil ha et parti som fjerner eiendomsskatten, den synes jeg er så lavpanna som det går an å bli. Jeg vil ha billigere kollektivtrafikk, og jeg vil beholde kontantstøtten og øke barnetrygden. Barnehagen kan koste så mye den vil for min del og ikke bryr jeg meg om det er plass til alle der heller. Ellers er jeg lei av skatter og avgifter på ALT!!! Det er helt greit å betale for seg, men trenger de å avgiftsbelegge alt da? Er vel snart så man må betale miljøavgift for å prompe! Og den dokumentagviften til staten synes jeg er noe stort tull!! Greit med et fast sum, men å betale prosentvis av kjøpssummen da, og det er høy prosent også når man ser hva en boligkoster. Tenk å måtte betale over 200.000 tusen når man kjøper/selger bolig. 50-100.000 til megler og resten til staten hvis ikke mer!! Det er uhørt. Men er det noe parti som stemmer for å fjerne denne avgiften da? Og nei igjen, skal ikke stemme utifra enkeltsaker, men er det er parti som står for flere av mine enkeltsaker, så kan det godt hende det partiet får min stemme. Sånn, det var litt synsing fra meg.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #31 Skrevet 2. juli 2008 Jeg syns ikke alkohol og tobakk er viktige nok saker til å velge parti på grunnlag av. Alle bestemmer forbruket sitt selv uansett pris. Det man prioriterer det får man til.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #32 Skrevet 2. juli 2008 Kjære HI: Om vi fjerner omtrent alle skatter og avgifter, hvordan skal da våre velferdsgoder betales? Hvordan skal veier, sykehjem, skoler, kontantstøtte, barnehager osv finansieres, tror du? Tror du havet er uutømmelig for olje, eller oljefondet varer evig? Per i dag har hver nordmann et sted mellom 4 og 500 000 på oljefondet. Hvor langt kommer du med det beløpet, tror du? 2-3 år med kontantstøtte, en fødsel og ett år med pensjon så har du brukt opp din del av velferdsgodene... Se forøvrig anonym kl 06:43.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #33 Skrevet 2. juli 2008 Har hørt at Russland skal være bra i så måte...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. juli 2008 #34 Skrevet 2. juli 2008 Synes man skal stemme på noen som er sannsynlig kandidater til å sitte i regjering. Og så synes jeg ikke man skal la kontantstøtte ol avgjøre, for den er på vei ut uansett. Og Krf kan nok ikke sitte i regjering alene.... De er ikke store nok til det. Så får man jo sette seg litt inn i partiprogrammet til de enkelte partier. Og ikke stemme sånn eller slik fordi noen man kjenner gjør det. Vi har jo flere eksempler ¨på samarbeidsregjeringer, ikke alltid til det beste har jeg sett. Nei det er vanskelig, men man får gå etter magefølelsen. Ingen er vel fullstendig enig med et parti. Kunne jeg laget mitt eget parti, hadde det blitt litt både fra høyresiden og venstresiden:o)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #35 Skrevet 2. juli 2008 Og kjære Anonym 12:10: Hvor får du det fra at jeg vil fjerne omtrent alt av skatter og avifter? Er det en av egenskapene til FrP-motstandere å finne på ting andre har sagt? Jeg skrev at jeg var lei av skatter og avgifter på ALT, ikke at jeg omtrent ikke ville ha. Det er to vidt forskjellige ting. Skrev jeg ville ha vekk boligskatten, den synes jeg er noe tull. Betale skatt på sin egen eiendom? Som man allerede har betalt dyredommer for, renter til banken og dokumentavgift til staten. Så JA jeg synes boligskatt er noe tull. Men greit nok, er ikke alle kommuner som har innført dette heller. Og JA jeg synes at dokumentavgiften til staten er altfor høy, men har ikke skrevet at jeg vil fjerne den. Kanskje bare lage den litt mer reell. Eller betaler jeg skatt med glede jeg, og har da ikke ett eneste sted skrevet noe om at jeg ønsker skattelette. Dessuten koster de som har barna sine io barnehage samfunnet langt mer enn de som får kontantstøtte.. Og nå går jo du selvfølgelig utifra (siden du er så flink til å trekke dine egne konklusjoner) at jeg er arbeidsledig og sitter hjemme og casher kontantstøtte og bare vil ha og ha, uten å gi. Vel, jeg jobber jeg, bare til andre tider slik at vi slipper å ha barnet vårt i barnehage. Så neste gang du kommer med et nedlatende innlegg, så sørg for å ha fakta på bordet og ikke beskylde folk for å mene ting de så absolutt ikke mener eller har skrevet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #37 Skrevet 2. juli 2008 Hi her RV ja, det stemte jeg på skolevalg en gang, men var vel mer bare fordi jeg ikke likte de andre partiene. Men dette er mange år siden. Hvorfor burde jeg stemme RV? Eller kanskje jeg heller burde spørre hvorfor du stemmer RV?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #39 Skrevet 2. juli 2008 RV er et eventyrparti. De vil jo bare vel, lissom, og alt høres jo i teorien veldig kjekt og greit ut, men rent praktisk... Det har ikke noen rot i virkeligheten i det hele tatt.
aanonym Skrevet 2. juli 2008 #40 Skrevet 2. juli 2008 Du høres så utrolig sinna og usympatisk ut at jeg burde la være å svare deg. Men; du spør føere ganger om "bevis" for at man må betale helse osv selv, og at rikdommen blir dårlig fordelt med FRP. Jeg og andre svarer, men du bare kjefter. Så da får du ha det så godt, jeg vet hva jeg skal stemme og hva jeg ikke skal stemme. Du vet det ikke, men det får bli ditt problem, surpompen!
aanonym Skrevet 2. juli 2008 #41 Skrevet 2. juli 2008 Det var ikke meningen å være anonym over her, vet ikke hvorfor jeg har kommet borti den knappen.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #42 Skrevet 2. juli 2008 Hi igjen.. Er ikke sinna jeg, men når folk ikke klarer å lese det jeg skriver og tillegger meg meninger som jeg ikke har, så sier jeg i fra. Det får du tåle. Og igjen så skriver du ting om "meg" som ikke stemmer. Du skriver at jeg flere ganger spør om "bevis" for at man skal betale alt selv. For det første jeg spurt en gang. Hva andre anonymer i innleggene over meg spør om er ikke mitt problem. Jeg har merket alle mine innlegg meg HI, så de burde være lette å kjenne igjen. For det andre så skriver du at dere har svart ang "bevisene" men det kan jeg ikke se at dere har gjordt. Ja, dere har svart utifra synsing og hva dere tror, men det er ingen som har kommet med håndfaste "bevis" på dette. Skulle gjerne hatt en link hvor det står svart på hvitt at det er sånn. Fordi en gjeng her inne har fått det for seg at det er sånn, så betyr ikke det at det er riktig. Jeg spør fordi jeg gjerne vil se det selv og fordi det interesserer meg. Og nei, det er ikke et problem for meg at jeg ikke vet hva jeg skal stemme det. Stemmer bare blankt, hvis jeg ikke bestemmer meg innen den tid. Sover godt om natten fordet jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #43 Skrevet 2. juli 2008 Det er jo sitert til Frps partiprogram lengre opp her... Se www.frp.no - link: politikk.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #44 Skrevet 2. juli 2008 Hi igjen.. Er det dette innlegget du tenker, anonym 14:35? For det står, såvidt jeg kan se, ikke noe om at Frp vil vi skal betale dette selv. Ja, jeg skjønner at det ser slik at, og det er mye mulig at det er sånn det blir også, det er ikke det jeg sier, men vil bare ha "bevis" på dette "fra" Frp selv, og ikke bare synsere fra Dib. Kopiert: "Fremskrittspartiets hovedmål er sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep.Samtidig skal de ha økt produktivitet i offentlig og skjermet sektor , aktiv innovasjonspolitikk, et internasjonalt konkurransedyktig utdanningssystem, mer forskning for å stimulere ny verdiskapning, investering i infrastruktur, tilgang til tilstrekkelig og rimelig energi og ha et et mer fleksibelt arbeidsmarked. Hvordan skal alt dette finansieres???? Fremskrittspartiet vil ha et samfunn med begrenset offentlig makt, slik at individets rettigheter og handlefrihet bevares. Det offentlige skal ikke ta på seg oppgaver som enkeltpersoner, bedrifter og organisasjoner kan løse like godt eller bedre. Ergo - betal selv! Anonym "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå