Gå til innhold

HVILKET PARTI SKAL MAN STEMME PÅ DA??

Anbefalte innlegg

Skrevet

De rødgrønne er det uaktuelt å stemme på. Makan til fjotter skal man lete lenge etter. Og FrP er jo fy fy, så ja -hva skal man stemme ved neste valg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke enda. Tenkte å sette meg mer grundig inn i dette nå, men synes endel av småpartiene er interessante. Det blir ihvertfall ikke SV eller FRP ;-) Og neppe AP eller Høyre heller for meg.

Skrevet

Høyre tenkte jeg, MEN må sette meg grundig inn i politikken

Jeg er litt redd for FRP...er redd for at de ikke har økonomisk sans. Selv om jeg synes regjeringa nå er litt skuffende, er jeg redd for at frp gjør det værre....

KRF: tja..joa...neitakk:P

SV:vet jeg lite om faktisk

Man må rett og slett sette seg inni politikken og håpe at de følger opp, problemet er jo at hvis høyre og frp går inn i en storpolitisk koalisjon(sånns om denne regjeringa) så får de ikke gjort noenting. Det er mye lettere å styre et land hvis man har et STORT og et veldig mye mindre parti.

Skrevet

Hi her

Stemmer ikke på noen som vil fjerne kontantstøtten.

Skrevet

FRP- Gi dem en sjans!!!

Skrevet

Krf er den eneste jeg kommer på som vil beholde kontantstøtten.

Skrevet

FRP vil slå sammen alle ytelser til småbarnsfamilier til en FORSTERKET barnetrygd.

Skrevet

Tjoo... men de vil også at flere mennesker skal ha råd til å røyke og bli alkoholikere. Så nei takk til frp. De har ikke noe dypere grunnlag enn at de ønsker stemmer, og derfor sier de det folket mener.

Skrevet

anonym 21:56

Helt ærlig, hvorfor skal staaten bestemme når jeg kjøper alkoholen min? Det er altså så inmarri BigBrother mentalitet i landet at jeg blir redd.

Når og hvor jeg kjøper vinen min angår ingen og jeg er ikke alkoholiker bare fordi jeg drikker et eller 2 glass vin hver dag eller ikke.

Staaten bestemmer når og hvor vi kjøper alkoholen fordi de er redde for at folk drikker for mye? Med andre ord, det er bedre å kjøpe 18øl med en gang, og da må man jo så klart drikke det enn å kjøpe 6 og tenke at man kanskje heller kan kjøpe mer senere.

Skrevet

Det hadde vært interessant å se Frp ved makten bare for å se dem svelge kamel etter kamel. Partiet som alltid har vært opposisjonsparti.

Maken til idiotparti skal man lete lenge etter. Og det utrolige er at flertallet av de som stemmer Frp er de som Frps politikk vil ramme hardest.

Med så mange partier som Norge har, er det uansett begrenset hvor mye et parti klarer å trumfe gjennom, regjeringsposisjon eller ikke.

Nei, her stemmes det ikke etter sak, men etter overbevisning og hjertet. Troen på et bedre samfunn. SV i hjerte og sjel.

Skrevet

ved å senke avgifter på alkohol/tobakk mener du?

Folk kjøper det uansett, og ved å faktisk senke disse avgiftene, hva tror du det hadde gjort med smuglingen fra utlandet?

oi... da hadde kanskje staten kanskje tapt litt for mye penger på folk som ikke gadd smugle lengre...samtidig hadde de tapt penger på å senke avgiftene.. Det kan vi jo ikke ha noe av.

Skrevet

Frp vil jo at vi skal betale sykehusopphold osv. selv. Det er dyrt det!

Grunnen til at jeg tror de ble for fordømt "populære" var i stor grad takket være Carl.I.Hagen sin asylsøkerpolitikk. Er jo ganske mange som er enig med han på det ene punktet.

Ikke at jeg nødvendigvis er det!

Skrevet

Nå er det altså sånn at det er alkohol/tobakk-saken som hovedsaklig stopper meg i å stemme frp - ved siden av overdreven privatisering og at jeg tror at frp vil stoppe likestillingens utvikling.

Jeg er fullstendig klar over at folk kjøper det likevel og at de også smugler, men tror også at å begrense tilgangen vil føre til at færre får problemer. Hadde alkoholproblemer for 5-6 år siden, og det at jeg ikke har altfor lett for å få tak i alkohol, har hjulpet en del. Nå bor jeg på vestlandet da, og kan ikke kjøre over grensa sånn uten videre.

Skrevet

idiotparti.... virkelig konstruktivt!

Dere vet ikke hva dere snakker om, alt bygger på ANTAKELSER om hvordan det vil bli med FRP ved makten.

Hva er det dere er så redde for, og hvordan kan dere si alt det negative som dere gjør???

Hører dere bare på rykter, eller VET dere, isåfall hvordan VET dere?? Har FRP fått prøve seg i regjering? NEI! Så dere VET ingen verdens ting.

Gi FRP en sjans, jeg er sikker på Siv ville klart seg utmerket, og kanskje fått normale tilstander her til lands igjen.

Har noen av dere lest partiprogrammet til frp?

Det er ikke annet enn fornuftig, og realistisk. Altså, for folk flest!

Virker som dere er livredde for forandringer, uansett, tror dere virkelig FRP ville klart å "skakkjøre" landet her på 4 år?

De sitter da ikke alene i regjeringen heller!

Frp er et flott parti som alltid vil få min stemme!

GO SIV!!! :)

Skrevet

hvis du har alkoholproblemer får du UANSETT tak i det, det betyr ikke at staten skal bestemme at etter kl 1500 så får du ikke kjøpe mere...

Skrevet

Helsetjenester og Sykehus

FrP ønsker likestilling av private og offentlige tilbydere av helsetjenester, og dermed la pasienten selv velge fritt mellom de ulike tilbudene

FrP ønsker å la kommuner og fastlegene få bestilleransvaret, mens staten skal få finansieringsansvaret

FrP ønsker å innføre relle stykkprisfinansiering av alle helsetjenester

FrP ønsker å øke dagens stykkpris (ISF – innsatsbasert finansiering) andel

FrP ønsker å Folketrygden skal få tilbake ansvaret for finansiering av syketransport, opptrening og rehabilitering. Dagens ordning bidrar til ulikt tilbud avhengig av bostedsadresse

FrP ønsker at alle skal ha en juridisk rett til nødvendige helsetjenester

FrP ønsker å innføre psykiatrisk ambulansetjeneste

FrP ønsker på sikt å legge ned de regionale helseforetakene og opprette et statens sykehusdirektorat som skal ha ansvaret for sykehusene

Hvor står det her at sykehusopphold skal betales av privatpersoner selv?

Skrevet

hvor får dere den overdrevne privatiseringen fra???

Skrevet

Staten bestemmer over deg fordi de forventer det. Dersom det hadde vært mye alkoholisme her i landet ville du hisset deg opp over at staten ikke gjorde noe med det.

Skrevet

Jeg tror Arbeiderpartiet kunne gjort det bra om de hadde hatt flere stemmer slik at de ikke trengte lage samarbeidsregjering.

AP har erfaringn og bredden til å favne hele folkets interesser.

Skrevet

Du bør jo stemme på noen som er for fordeling av midlene i samfunnet og som fører en ansvarlig økonomisk politikk. I tillegg er det jo lurt å stemme på et parti som fatisk kan komme til å få innflytelse i politikken, dvs få mer enn et mandat eller to på stortinget.

Man trenger ikke stemme på "de rødgrønne", men man bør sette seg inn i hva de ulike partiene står for. Etter min mening er det kun sosialdemokratene som er et reellt alternativ.

Skrevet

Fremskrittspartiets hovedmål er sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep.Samtidig skal de ha økt produktivitet i offentlig og skjermet sektor , aktiv innovasjonspolitikk, et internasjonalt konkurransedyktig utdanningssystem, mer forskning for å stimulere ny verdiskapning, investering i infrastruktur, tilgang til tilstrekkelig og rimelig energi og ha et et mer fleksibelt arbeidsmarked.

Hvordan skal alt dette finansieres????

Fremskrittspartiet vil ha et samfunn med begrenset offentlig makt, slik at individets rettigheter og handlefrihet bevares. Det offentlige skal ikke ta på seg oppgaver som enkeltpersoner, bedrifter og organisasjoner kan løse like godt eller bedre.

Ergo - betal selv!

Skrevet

Venstre. Et veldig fornuftig parti, som flere og flere får øynene opp for.

Skrevet

Jeg er enig med det vedkommende over her som skriver om Ap. Det gjelder forøvrig flere av sosialdemokratene, koalisjonsregjeringer blir preget av kamelsvelging. Det ligger i kortene.

Men det forundrer meg at folk som stemmer FrP ikke forstår at partiet deres ikke er for folk flest, selvom det er det de ønsker å fremstå som. Som noen skrev over her; det er "folk flest" som vil bli rammet hardest av FrPs politikk.

Flere skulle stemt ut i fra hvilken retning partiene staker ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...