Gå til innhold

Lei av kommentarer om magen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

off....vet hvordan du har det!!

Den en dagen får jeg høre at jeg ser tjukk ut og ikke gravid...den andre dagen har jeg en nett liten mage....så er magen stor....så er jeg gravid rundt hele meg...så er det jentemage....det tar aldri slutt!!

lykke til iallefall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sommerbaby! Jeg har heldigvis også lagt sånne kommentarer på minnet, sånne som ;du ser så godt ut", "kler å være gravid" osv....

Men er enig med flere her i at det er slitsomt å høre så mange kommentarer hele tiden. jeg får høre at magen er stor fra den ene og liten fra den neste, blir helt forvirra!

Skrevet

Jeg synes det er verst når folk setter spørsmålstegn ved graviditeten min! Var på fest for et par uker siden, og da var jeg 31 uker. Hadde på meg kjole med bånd under brystene og spurte samboer som kunne forsikre meg om at jeg så gravid ut. Selvsagt var det et par jenter på festen som måtte si "er du gravid? Det visste jeg ikke". Mens jeg satt der og følte meg rimelig feit i stedet. Jeg svarte med at "jeg er ikke noen liten jente, men jeg pleier da vanligvis ikke å være så stor". Grrr! *Fres!* Så jeg strever livet av meg med å kle meg slik at magen ser rund og gravid ut, mens resten av kroppen ser så normal ut som mulig. Har ikke lagt på meg mer enn normalt heller (10 kg i uke 32+4), og alt er egentlig mage.

Skrevet

Merkelig at det er sosialt akseptert å kommentere andres utseende fordi de er gravide! Sånt er da slett ikke sosialt akseptert ellers!?

Er det noen "regler" som helt plutselig slutter å fungere fordi man er gravid?

Skrevet

Får høre begge deler, jeg.

Av folk på min egen alder, får jeg høre at magen er liten.

Av folk som er eldre enn meg og fikk barn for mange år siden får jeg høre at jeg er DIGER. Lurer på om det er tvillinger eller om jeg skal føde hvert øyeblikk.

Folk må kommentere. Kun en som har sagt "du er så fin når du går gravid, du kler det sååå godt". Vil heller få sånne kommentarer, om de må slenge fra seg kommentarer.

Skrevet

Dette er jo litt snodig i grunn... Har ikke alle de som kommer med slike kommentarer vært gravide selv en gang, eller hatt gravide tett innpå seg, så de vet hvor ille det føles? Virker som de glemmer fullstendig hvordan det var... Det er jo, som enkelte her sier, litt pussig at det plutselig er sosialt akseptabelt å kommentere kroppen til andre mennesker. Jeg liker det i alle fall ikke!! Synes vi alle er flotte gravide kvinner, uansett størrelse:)

Skrevet

Jeg er i uke 35 og alle tror jeg er i 6. mnd.....får høre hver dag hvor liten jeg er.

Bryr meg egentlig ikke om jeg er stor eller liten,så lenge jeg ikke føler meg smellfeit så får folk mene hva de vil.

Skrevet

Jeg føler meg ikke smellfeit jeg heller, men det er andre som får meg til å føle meg sånn. Det er det som jeg synes blir irriterende når man egentlig føler seg fin. Har noen ganger lyst til å gå med et før-bilde av meg selv for å vise de at jeg ikke har sånn stor mage til vanlig.

Skrevet

Det merkelige er folks overdrevne tro på egne evner til å estimere hvor lang tid du har igjen bare ved å vurdere magemålet ditt... "skal du ha i juli? Nei, det går ikke an, du har jo så liten mage!" eller "du er den største jeg har sett - du går aldri helt til termin!". Jada, ultralyden tar liksom helt feil - og du har helt rett...

Er lei av at folk bare kan kommentere om magen er stor eller liten - de ka jo si at man ser flott ut! Alle damer vil høre det! :)

Skrevet

Men er det negativt å ha stor mage da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...