Netta80 Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Nå er jeg litt lei alle som bemerker hvor stor jeg er. Er i uke 34 nå, men til og med fremmede kommenterer at jeg er så stor og spør om jeg skal ha tvillinger. Begynner å bli litt lei av synsing om størrelsen på magen min. Det gjør ikke akkurat til at jeg føler meg mer smekker enn før. Måtte bare få det ut, kanskje noen som opplever det samme.
Gjest stockholms tjej Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 ja jeg vet precis hvordan du føler deg=) de tror sikkert at vi liker å høre at vi er store for jeg kan ikke skjønne hvorfor man skulle komentere en sånn ting ellers? Jeg er lei av at høre hvor gidigen jeg er... de rare er at jeg ikke syns jeg er så svær..men jeg er ikke så lang så derfor ser min mage større ut....men man føler seg ikke spesielt flott når noen sier: gu va svær du har blitt... de mener sikkert godt men man blir lei til slutt. Lykke til videre med alle komentarer=)
Netta80 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 takk for det! Trøst å høre at flere har samme "problem". =) Og det verste er at min mage er innenfor målene på helseskjema, faktisk helt i normalen. Jeg har hvertfall bestemt meg for å være litt konservativ med hva jeg kommenterer til gravide heretter.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Heisann Hos meg sier de jøss så liten du er... Men jeg er innafor normalen, har fulgt den røde streken på sf målet ganske bra... Men det blir jo på en litt annen måte, men det irriterer meg når folk sier sånn...
Gjest stockholms tjej Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 ja jeg ska i vert fall ikke komentere at noen e svær mer=)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 nei, heller ikke små syns jeg:) he he
Netta80 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2008 Ikke noe koselig det heller sikkert, skjønner du blir irritert. Er liksom størrelsen på magene våre blitt allemanseie.. Folk er rare altså.
bittelill Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Enig, alle skal nå kommentere alt mulig bestandig. Jeg ville ikke likt kommentarer på magen til vanlig, og liker det ikke nå heller. Det eneste som er OK er når folk sier at jeg har en FIN mage Skjønner ikke at folk ikke skjønner at å si til en gravid at hun er stor ikke er positivt for henne å høre...
Gjest stockholms tjej Skrevet 1. juli 2008 #10 Skrevet 1. juli 2008 ja jeg ska bare si "vilken flott mage" til gravide her etter=)
jente Skrevet 1. juli 2008 #11 Skrevet 1. juli 2008 Hei,,, Jeg er i morgen 32 uker på vei, og jeg har siden uke 27 hørt nå er det vel ikke lenge igjen,,, Var på skoleavslutning for sønnen min for litt over en uke siden, og da var det mange som mente at jeg var "så"stor,,, Det synes jeg ikke selv, så jeg blåser i hva dem sier... Dette er mitt 3.barn og jeg har vært MYE større med de to andre.. Mange min er spiss og langt nede...
Gjest Skrevet 1. juli 2008 #12 Skrevet 1. juli 2008 Fikk høre på butikken i dag at -"ja, nå nærmer det seg!" Etter et llitt forvirra -"jaa, det gjør jo det..." fra meg, kom det fra dama: "ja, det er nå du skal ha, ikke sant?"... jeg skal altså ha i september... argh...!! SF-målene mine er helt på gjennomsnittet, og jeghar vært ganske fornøyd med magen min... men nå ble jeg litt lei meg rett og slett... Huff, disse magekommentarene altså..
Makko med to små gutter Skrevet 1. juli 2008 #13 Skrevet 1. juli 2008 Jeg får hele tiden høre hvor liten jeg er... men SF målene mine lå ved sist kontroll (4uker siden) i øveste delen kurven. Jeg er heldigvis glad for å være "såkalt" liten...
01-08-2008 Skrevet 1. juli 2008 #14 Skrevet 1. juli 2008 Huff.. Jeg får bare kommentarer om at jeg er så liten og at jeg UMULIG kan ha termin i Juli.. Det er ikke så morsomt det heller Ville heller ønske å være stor enn å nesten måtte fortelle alle sammen at jeg er gravid..
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 1. juli 2008 #15 Skrevet 1. juli 2008 Kjent fenomen Jeg har alle 3 gangene blitt veldig fort stor, så har jeg stagnert i en lang periode, for så å bli kjempediger de siste ukene. De på jobben gikk lenge rundt og sa: "Der kommer hun med tvillingene, he he." "Er du helt sikker på at det bare er én der inne?" -JA! Jeg har vært på 6 ultralyder og alle viser bare ett barn! Den som har sagt det fineste om magen min, var jordmor. Hun sa: "Du har en veldig fin mage for å være 3. gangs. Ingen strekkmerker. Mange ser ut ut som et europakart etter 3 fødsler." Det skal sies at hun har ikke sett puppene mine, de ser ikke ut pga strekkmerker, men magen er veldig bra c",) Tusen takk til JM, det gav litt selvtillitt, for da kan jeg jo kanskje ikke være så stor likevel???
Laybik Skrevet 1. juli 2008 #16 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har lagt merke til at alle som kjenner meg godt, synes jeg er kjempestor, mens de som ikke kjenner meg så godt og fremmede mennesker synes jeg er kjempeliten til å skulle ha i august. Veldig merkelig, men det har ikke slått feil en eneste gang. Selv er jeg mest enig med de som kjenner meg godt, for jeg føler meg som en flodhest!!
79fia Skrevet 1. juli 2008 #17 Skrevet 1. juli 2008 Hehe.. Ei dame i borettslaget stoppet utenfor oss i går, og sa; Jaså, du går og venter enda... Jada sa jeg, det skal jeg gjøre i to mnd til... Hun ble litt rar..hehe.. Prøvde å ro da; men du har jo bare magen da.. (Er ikek så feit liksom).. Er vel 31 uker tror jeg, og har lagt på meg 5kg. Alt er mage faktisk. MEn utrolig mange som synes jeg er sååååååååå stor!! Brye meg heldigvis ikke om kommentarene, men det er mange av dem ja..
C@milla *EMIL* Skrevet 1. juli 2008 #18 Skrevet 1. juli 2008 Jeg får høre jeg er liten jeg.. Eller at magen er liten altså ) JEG er IKKE liten.. hehe...;o) Morsom her ute på kvelden. Men det er min første, og jeg er egenlig bare glad for kommentarer. Har enda ikke fått noen sårende, så da er det jo bare koselig )
maria isabell Skrevet 1. juli 2008 #19 Skrevet 1. juli 2008 har fått 110 kommentarer om tvillinger eller gravid i 9 mnd..til å begynne med lo eg og sa: ja eg er vel litt stor..den 100 gangen vart eg sint og nå forteller eg bare folk at eg er stor ja og det plager meg og er drit lei av alle som har sagt det...da begynner folk å ro...det er jo litt artig..noen sier,nei du er jo ikke stor,magen såg bare stor ut fordi du er så tynn ellers eller du har en veldig pen mage da:) en blir lei av å høre det samme 100 ganger og spesielt når en dame hører at hun er stor er jo ikke det så kosleig da,selv om en har en god grunn...
Sjokoladebanan Skrevet 1. juli 2008 #20 Skrevet 1. juli 2008 jeg blir også så innmari irritert over at folk ikke tenker over hva de sier til gravide... jeg skulle inn på en butikk for ei stund sia, da hadde jeg på meg en litt vid jakke, fikk da høre fra dama bak kassa (ei som kjenner meg fra før) guri meg hvor svær du har blitt... jeg ble bare måtte bare jatte med, men ble skikkelig lei meg. neste gang jeg skulle på den butikken hadde jeg på meg en ettersittende singlet (følte meg ikke så stor da) men da jeg kom inn i butikken fikk jeg høre ååå det ser ut som du skal sprenges???!!!! TAKK FOR DEN. skikkelig medlidende. det blir en tung sommer for deg fikk jeg høre... må si jeg følte meg lekker etterpå ja. jeg ble så skuffa for det var det klesplagget jeg følte meg minst stor i. nå vil jeg ikke inn i den butikken mer.... :-(
Sommerbaby:) Skrevet 2. juli 2008 #21 Skrevet 2. juli 2008 Det kan hende jeg har fått noen komentarer på at jeg har stor eller liten mage, alt etter hva folk synes, men de komentarene jeg husker og tar med meg er; "du er så fin når du er gravid, jeg så ut som et dass da jeg gikk gravid", "du kler virkelig å være gravid"... For å si det slik, de komentarene får meg til å stråle og å være stolt av meg selv og magen min:)
L@boline Skrevet 2. juli 2008 #22 Skrevet 2. juli 2008 Får egentlig ikke så mange kommentarer, men en og annen sier at nå har magen jammen blitt stor. De fleste spør heller hvordan det står til, og det er jo mer hyggelig. Men føler meg diiiiiger selv. Er like stor nå som da jeg fødte sist, og har to måneder igjen. Den hyggeligste kommentaren fikk jeg av frisøren min; "det er ikke noe farlig å være gravid når man ser så bra ut som deg" Kunne gitt den dama et smellkyss på panna, for jeg føler at jeg ser alt annet enn bra ut :-)
Loddengaard Skrevet 2. juli 2008 #23 Skrevet 2. juli 2008 Gravide mager er allemannseie.... Samfunnet generelt anseer det som helt ok å kommentere om magene er store eller små. Alle har en mening, og mange synes det er helt greit å gi uttrykk for hva de selv mener om gravide mager. Jeg har fått høre at magen ikke har vokst. "Du har jo så liten mage".... Ikke så gøy det heller. Lurer på om babyen vokser som den skal når jeg får slike kommentarer, men gudskjelov så er alt fint på kontrollene.
CaspersMamma Skrevet 2. juli 2008 #24 Skrevet 2. juli 2008 Det som irriterer meg er når folk jeg aldri prater med til vanlig kommer bort og sier ting som "Å gud så stor du er!!" eller "å herremin nå kan det nå ikke være lenge igjen" Jeg mener, hvis de ikke har snakket til meg før jeg ble gravid, så trenger de ikke å gjøre det nå heller.. Hvis de ikke har noe positivt å si da! Bor i lita bygd så jeg får en del kommentarer ja. Har tre uker igjen og ser for meg at jeg holder meg mye hjemme på slutten for jeg begynner allerede å bli drittlei alle kommentarer. Har tilogmed fått høre at jeg ser skikkelig FEIT ut! HALLO!!!!!
sjara Skrevet 2. juli 2008 #25 Skrevet 2. juli 2008 Jeg fikk ikke mage før etter 6 måneder, så fikk i s tarten beskjed om at jeg latet som om jeg var gravid. Følte meg fin og nett. Så eksploderte det. Har gått opp 22 kg og folk sier at jeg er tjukk. Er 180 cm høy og veien 92 kg nå - med 2 dager til termin. Må da være lov det......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå